Forfatter Melding

<  Generell diskusjon  ~  Hva tror man

InnleggSkrevet: Tir Mai 23, 2017 7:05 pm
GhetorixInnlegg: 1523Bosted: MossRegistrert: Tir Sep 06, 2005 11:30 am
Hva tror dere gutter? Hva blir de nye "Go to" units? Jeg kommer nok til å fortsette med min standard Blood angels set up med masse assault

Og det nye starter settet må kjøpes!

InnleggSkrevet: Tir Mai 23, 2017 8:25 pm
Holy ZealotInnlegg: 41Registrert: Tor Jan 17, 2013 4:33 pm
Jeg håper at det blir flere units som er "go to guys". Med skikkelig playtesting virker det som denne utgaven er bedre balansert enn tidligere produkter.

Sjøl håper jeg at troops generelt får et løft. Slik at de ikke bare er tax eller brukt i enorme mengder for å dø sakte på objectives over hele bordet.

"split fire at will" gjør jo en squad med 1 special weapon, 1 heavy og resten lasguns/shootas/bolters/ect mye bedre. Oh, man må ikke glemme at inf kan vandre av sted, mens de avgir ild med heavy weapon med -1 to hit.

Alt dette gjør jo forhåpentligvis under var gutta på gulvet :-D

Avlogget Profil
InnleggSkrevet: Tir Mai 23, 2017 10:26 pm
TrencherInnlegg: 58Bosted: OsloRegistrert: Tir Mar 18, 2014 1:55 am
Mitt eneste håp er Variasjon.

At jeg kan bruke mine Orks uten å vite at jeg sannsynligvis kommer til å tape. At jeg kan dra på en turnering og kanskje møte alt fra Blood Angels, Tyranids, Dark Eldar til det jeg allerede har møtt veldig mange ganger i 7th; Marines, Necrons, Eldar, Tau.

Samtidig også variasjon innad i hver faction. Å kunne se Marine-lister med terminators, land raiders og dreads. Å se Eldar-lister uten scatbike og spider spam.

For mine egne modeller:
- Gjør Ork Walkers bra.
- Gjør Terminators og Dreads bra.
- Gjør Ad-Mech litt mindre kjipt for mine motstandere å møte.
- (Og gjerne bring Vulkan tilbake ;) )

Avlogget Profil
InnleggSkrevet: Ons Mai 24, 2017 10:16 am
GremlinInnlegg: 3Bosted: RaufossRegistrert: Tir Jan 03, 2017 9:02 pm
Føler det enda er tidlig å si hva "go-to" units kan være, men som andre har nevnt er det håpet om variasjon som skinner som Astronomicon!

-Så langt ser det ut til at vehicles/walkers har fått en stor buff i form av toughness, mange wounds og ikke minst armour saves.

-"svakere" horde armies som guard, orks og lignende har fått en buff mtp at boltere ikke lenger fjerner armour save totalt.

-Movement stat gjør så det kan være større variasjon og nisjer.

-Døden av death-stars!

-Charge ut av deep strike og fra transports

Avlogget Profil Nettside
InnleggSkrevet: Ons Mai 24, 2017 2:09 pm
Praetorian FeroxInnlegg: 264Bosted: Pocket ValleyRegistrert: Ons Mar 09, 2005 4:00 pm
Både i 6th og 7th har vi sett alt for mange lister med et heller "tvilsomt" forhold til bakgrunnen til de involverte fraksjonene og/eller med to-tre enheter kopiert til det kjedsommelige...

Jeg håper at det ikke blir noen "go-to" enheter i 8th, men at det har mindre å si hvilke enheter man velger enn hvordan man klarer å bruke/kombinere dem.

http://teamstormbolter.blogspot.com/
Avlogget Profil Nettside
InnleggSkrevet: Tor Jun 01, 2017 10:57 am
Enigma FoundryInnlegg: 410Registrert: Lør Mai 21, 2011 7:58 pm
Go to varianten må da være å få montert en høy antenne på alle kjøretøy, parkere bak cover og skyte alle våpnene på kjøretøyet fra toppen av antenna.... :D

Avlogget Profil
InnleggSkrevet: Fre Jun 02, 2017 8:30 am
Holy ZealotInnlegg: 41Registrert: Tor Jan 17, 2013 4:33 pm
da vil jo alle lasguns der ute se antenna og skyte deg ned. riktignok får du +1 til save fra cover.

Avlogget Profil
InnleggSkrevet: Fre Jun 02, 2017 1:55 pm
Enigma FoundryInnlegg: 410Registrert: Lør Mai 21, 2011 7:58 pm
Are Verlo skrev:
da vil jo alle lasguns der ute se antenna og skyte deg ned. riktignok får du +1 til save fra cover.

ja noen nedsider må det være :D

Avlogget Profil
InnleggSkrevet: Ons Jun 07, 2017 9:33 am
ElectromancerInnlegg: 167Registrert: Tir Jul 02, 2013 11:58 pm
Jeg må si at jeg er fylt med entusiasme og en "hobby-joy" jeg ikke har merket på lenge. Flere av tidligere veteraner fra Kristiansand har vist interesse igjen, og det alene gjør at 8th edition blir det beste edition for min egen del.

Jeg har allerede hatt en test-game, og laget mange lister og konklusjonen min er så langt er at transporter, våpen som påfører d6 wounds (lascannons, melta o.l) og karakterer som buffer rundt, er veien å gå. Magnus the red tåler mye, men han er langt ifra udødedelig. Han døde til d6 wound skudd fra DE, ruller du nok høye tall ryker han på 1 runde. Ting DØDE, vehicles og monstre ble svakere jo flere wounds de fikk. Det er gøy at ting fungerer og faktisk dør ;)

X-stars er definitivt ikke død, det som er "dødt" er udødelige x-stars. Enheter kan nå sentrere rundt to-tre karakterer for å få aura buffs. Re-roll, + to hit osv. Så multi-wound eller masse kropper sentrert rundt disse karakterene kommer definitivt til å bli en ting. Dette er jo ikke så fælt som før med 2++ re-roll eller 2+ to hit re-roll, men likevel.

Om hvorvidt MSU er det beste er jeg ikke helt sikkert på, fordi det er avhengig av en viktig ting i vårt lille norske community:

"Hvilke missions ønsker vi å gå for?"

Eternal war. alene, er for statisk for min smak og handler alt for mye om end-game, kjedelig altså.
Maelstrom, alene, er for tilfeldig, men det er heldigvis mye bedre enn før (ligner på ETC kort).

At First blood er fortsatt en ting begriper jeg ikke...

Så mitt forslag fremover når folk har fått testet litt ut og kost seg i sommeren med 40k, så bør community bli litt enige om noen kule mission kombinasjoner.

Jeg personlig er veldig glad i NOVA-formatet. Du velger primary (end-game eller progressive) og valg av tre sekundære mission selv. Dette går på prinsippet at en har litt mer valgfrihet + "jeg vil oppnå mine mål, fremfor å alltid sabotere for deg". Da får begge motstandere mulighet å få en del poeng hver. Det har vi sett på Armacon og Winter War.

Dette er for tidlig å si, men greit å få noen tanker ut på nettet allerede nå. Tror ikke mission fra GW alene er "gode" nok. Men alle kan velge det som passer dem best, som det alltid har vært ;)

Amir

PS: Jeg håper virkelig de lager en army Builder app snart, det er for knotete å lage lister nå. Sympati føler jeg veldig for de som sjekke lister for turneringer, lol.

Avlogget Profil

Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter:

Tidssone UTC + 1 time
Side 1 av 1
9 innlegg
Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest
Søk etter:
Opprett et nytt emne  Svar på emnet
Gå til forum:  
Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet