Forfatter Melding

<  Generell diskusjon  ~  Iron Horse resultater

InnleggSkrevet: Ons Jun 27, 2012 12:38 pm
Wraith EngineInnlegg: 2464Bosted: OsloRegistrert: Fre Okt 17, 2008 9:29 am
Name Faction Score (SoS)(CP)(PC Destroyed)

Christian Tellefsen Cygnar 4 (10.0)(1)(43)

Jonas Brand (Stakk av) Cryx 3 (10.0)(0)(35)

Endre Skorne 3 (10.0)(0)(15)

Jon Erik Bergsås Mercenaries 3 (8.0)(3)(30)

Vegard Krusedokken (Nybergynner Gull) Circle Orboros 3 (6.0)(2)(47)

Johnny Sundby (Nybegynner Sølv) Khador 2 (9.0)(2)(35)

Svein Einar Vatne Trollbloods 2 (9.0)(2)(20)

Kuba Mercenaries 2 (9.0)(1)(41)

Kyrre Havik Eriksen (Nybegynner Bronse) Circle Orboros 2 (8.0)(3)(21)

Leif Cygnar 2 (6.0)(3)(15)

Øyvind Krusedokken Mercenaries 2 (6.0)(2)(27)

Tomas Ruud Cygnar 1 (8.0)(2)(57)

Nima Retribution of Scyrah 1 (8.0)(1)(20)

Berit Larsen Legion of Everblight 1 (8.0)(1)(10)

Sindre Lindahl Circle Orboros 1 (6.0)(0)(43)

Rolf B Protectorate of Menoth 0 (7.0)(1)(7)

Sist endret av Templar den Ons Jul 04, 2012 7:22 am, endret 2 ganger.

InnleggSkrevet: Ons Jun 27, 2012 2:27 pm
ThornInnlegg: 984Registrert: Fre Apr 08, 2011 1:12 pm
Takk for fin turnering! :D

Du burde merke av gull/sølv/bronse for nye spillere. :D

InnleggSkrevet: Ons Jun 27, 2012 5:41 pm
Enigma FoundryInnlegg: 435Bosted: OsloRegistrert: Lør Jan 29, 2011 9:12 pm
Woho, jeg fikk ikke sisteplass selv om jeg forsov meg til de første kampene:)

Hva betyr forresten SoS, CP og PC i den konteksten?

PS: Jeg spiller ikke Mercenaries:p

InnleggSkrevet: Ons Jun 27, 2012 10:07 pm
Wraith EngineInnlegg: 2464Bosted: OsloRegistrert: Fre Okt 17, 2008 9:29 am
Athene skrev:
Woho, jeg fikk ikke sisteplass selv om jeg forsov meg til de første kampene:)

Hva betyr forresten SoS, CP og PC i den konteksten?

PS: Jeg spiller ikke Mercenaries:p

SoS står for strenght of schedul, husker ikke hva det var akkurat nu.

CP er hvor mange kontroll poeng du tok i løpet av turneringen, PC destroyed er for hvor mange poeng i modeller du drepte.

Du spiller mercs fordi jeg spillte mercs å du tok over etter meg :) fikset nå.

InnleggSkrevet: Fre Jun 29, 2012 7:49 am
ArchangelInnlegg: 2792Bosted: OsloRegistrert: Søn Jan 18, 2009 4:05 pm
Strength of Schedule = antallet VP (vunne kamper) motstanderne du har spilt mot har fått i løpet av hele turneringenn, lagt sammen. Det er ment som et mål på hvor hard motstand du har fått, er første tiebreaker ved like VP, og brukes også til å parre motstandere i løpet av turneringen, slik at man, jo lengre man spiller, hele tiden parrer jevnere og jevnere rangerte motstandere.

InnleggSkrevet: Fre Jun 29, 2012 11:34 am
Battle BoarInnlegg: 545Bosted: OsloRegistrert: Tor Okt 16, 2008 7:59 pm
Nå er dette den offisielle Steamroller måten å gjøre det på. Men som ett lite spørsmål, er det noen som har tenkt på andre rangeringsystemer?

Greia er at SoS blir skjeivt hvis noen dropper ut av turneringen før den er ferdig. Hørte noen snakke om å kikke på hvordan DCI (de som kjører turneringsopplegget rundt Magic) gjør det. De har ett system som støtter bedre at folk dropper ut. Nå skal det gjøres ting i Steamroller som går litt i den retning etter hvert. Og det kan hende at det at folk dropper ut ikke er det store problemet for oss.

Og som ett annet sidespor. Hva med Deathclock? Høres ut som noe som kunne vært spennende å prøve, spesielt nå som så mange har smarttelefoner med mulighet for å laste ned sjakklokke-apper, og sjakklokker har blitt ganske mye billigere. Det burde ikke være så altfor stor investering.

InnleggSkrevet: Fre Jun 29, 2012 12:14 pm
Kjørte vi ikke Deathclock med smarttelefoner på forrige RM? Det fungerer utmerket, selv om man blir avhengig av telefonene. Vi skal også ha det på ETC i neste uke. Det er vanlig på større cons i USA å kjøre med Magic's system, fordi de gjerne har det sånn at 60+ melder seg på de forskjellige turneringene og gjerne vil droppe for å spille andre ting på con'ene om de for eksempel taper de to første spillene sine og mister piffen litt.

Vi har egentlig ikke hatt noe bruk for det på våre tidligere turneringer fordi drops etter at turneringen er igang er meget sjeldne - jeg tror jeg kan telle antallet vi har hatt totalt på én hånd de siste tre åra.

InnleggSkrevet: Søn Jul 01, 2012 2:47 pm
Holy ZealotInnlegg: 43Bosted: SandefjordRegistrert: Tir Sep 18, 2007 6:45 pm
Hadde du bare tapt en kamp Endre, så hadde jeg fått pall plassering! :p

Veldig synd at jeg ikke fikk spilt ferdig mot Jonas, det så ut til å bli en kjempe spennende kamp når vi måtte avbryte.

Kjempe morsom turnering, flotte bord og terreng, Masse hyggelige motspillere, gleder meg allerede til at dere topper dette neste år! Og i mellomtiden skal jeg prøve å få karret meg ned til det syndige sørlandet og Invasion.

InnleggSkrevet: Man Jul 02, 2012 10:30 am
Obiken skrev:
Nå er dette den offisielle Steamroller måten å gjøre det på. Men som ett lite spørsmål, er det noen som har tenkt på andre rangeringsystemer?

Greia er at SoS blir skjeivt hvis noen dropper ut av turneringen før den er ferdig. Hørte noen snakke om å kikke på hvordan DCI (de som kjører turneringsopplegget rundt Magic) gjør det. De har ett system som støtter bedre at folk dropper ut. Nå skal det gjøres ting i Steamroller som går litt i den retning etter hvert. Og det kan hende at det at folk dropper ut ikke er det store problemet for oss.

Tror det er like greit å kjøre Steamroller. Swiss pairing med SoS er en ganske bra måte å kjøre en turnering på. Litt flaks/uflaks med SoS kan man jo ha, men man kan jo også ha flaks/uflaks med hvem man møter, hvilke lister man møter, og ikke minst med terningene. :D En turnering med 4 runder er rett og slett for få spill, det blir mye flaks samme hva! Jeg tror den eneste realistiske forbedringen er å ha Elo (eller lignende) ranking, og så evt. hatt seeding. Men jeg synes slike ting er fullstendig overkill i et såpass lite miljø. Like greit å ha blanke ark før hver turnering. :D

InnleggSkrevet: Man Jul 02, 2012 11:52 am
Vi er små nå, men skal vi ikke ta over (miniatyrspill)verden?

Neida, ser ikke noe problem i forhold til miljøet. Men hvis miljøene utenfor Oslo vokser litt alle sammen så er det vel ikke umulig at vi klarer å ha en nasjonal turnering av litt størrelse, for eksempel på Arcon. Dette er bare en liten strøtanke som kan være kjekt og ha tenkt litt på før ting blir en del større.

InnleggSkrevet: Man Jul 02, 2012 12:02 pm
JuggernautInnlegg: 1445Registrert: Man Apr 18, 2011 9:44 pm
Det blir jo nm i januar. det er diskosjonnse tråder rundt dette på omsk sin side her på forumet

Cricel Xmas

Min nettbutikk Frozenforge.com
Avlogget Profil
InnleggSkrevet: Man Jul 02, 2012 12:12 pm
Jeg tror Magic-type turneringer hadde vært utmerket til Arcon - vi kan få 30+ påmeldte og så kan folk melde seg av etterhvert som de slås ut. Det avhenger selvsagt av at det melder seg på 30+ på en slik turnering når det blir klart at den muligheten er der. Kan du noe om Magic sitt system Kenneth? Jeg vil gjerne give it a whirl...

Til NM kjører vi et mer tradisjonelt turneringssystem (men dog med håp om 30+ deltagere) da jeg regner med at folk som har meldt seg på et 2- dagers NM-event faktisk ønsker å bli der begge dagene :)

InnleggSkrevet: Ons Jul 04, 2012 7:14 am
Holy ZealotInnlegg: 39Registrert: Lør Jun 23, 2012 9:32 pm
Kan jo prøve å få denne listen også oppdatert med mitt riktige etternavn som er Havik Eriksen, ikke Havik Vatne ;)

Ellers var det veldig morsomt å bli med i turneringen!

Avlogget Profil
InnleggSkrevet: Ons Jul 04, 2012 8:20 am
Fant DCIs Magic-turneringsregler her:
http://www.wizards.com/wpn/Document.aspx?x=Magic_The_Gathering_Tournament_Rules
Det man vil lese er punkt 3.1 (s. 14) og appendiks D (s. 47-49).

Der kan man laste ned en pdf. Det interessante er:
  • To runder før man kan droppe ut
  • De spiller ofte flere kamper per runde siden det går kjappere enn for oss, så det med game-win kan man stort sett se bort fra.
Tiebreakere for rangering av spillere i en turnering er:
  1. Match points (3 poeng for seier for runden, 1 poeng for uavgjort, 0 for tap)
  2. Opponents’ match-win percentage (motstanders vinn prosent, antall poeng delt på antall mulige poeng (antall runder ganger 3). Minimum 0,33)
  3. Game-win percentage (3 poeng for seier i kamp, 1 poeng for uavgjort, 0 for tap)
  4. Opponents’ game-win percentage (samme som for runden, også minimum 0,33)

Forslaget mitt ville være å ha bruke Steamrollerreglene med unntak av Strength of Schedule, og erstatte det med motstander vinnprosent. Motstanders vinnprosent regnes ut som antall poeng for motstander delt på antall poeng som man kunne få. Med en nedre grense på 0,33 for å begrense skaden med at man har møtt en dårlig spiller.

Det er ikke stor endringen. Og jeg er helt enig med Endre om at det ikke er noe som helst poeng å bruke det i andre turneringer enn der det er litt sjanse for at folk vil droppe ut, som i Arcon hvor det er andre tilbud. Da kan også spillere droppe ut og finne på noe annet for å ha det gøy hvis de ikke har det gøy mens de taper.

InnleggSkrevet: Lør Jul 14, 2012 8:52 pm
Heisann, laget en blogpost med Caine2 army-lista mi og korte batreps fra Iron Horse.

http://lightningshroud.blogspot.no/2012 ... ament.html

Christian.

Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter:

Tidssone UTC + 1 time
Side 1 av 1
15 innlegg
Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 2 gjester
Søk etter:
Opprett et nytt emne  Svar på emnet
Gå til forum:  
Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet