Forfatter Melding

<  BWK  ~  Deathwatch

InnleggSkrevet: Søn Nov 13, 2011 9:13 pm
GremlinInnlegg: 4Registrert: Søn Nov 06, 2011 9:29 pm
Heisann alle sammen...

Først og fremst må jeg si at jeg hadde egentlig mest tenkt på å spille miniatyrer i klubben, men så virket det som om mange hadde lyst på rollespill også, så...

Har noen rollespill som jeg ikke har fått prøvd ut ordentlig enda og kunne forsåvidt tenke meg å være GM for et spill.

Jeg har valgt Deathwatch (warhammer 40000 universet, hvor man spiller som space Marines.)

Jeg er ute etter 4 seriøse spillere , som helst kan litt bakgrunnstoff fra før, men det er ikke et must. Med seriøse mener jeg folk som har tenkt å prøve og rollespille characteren ordentlig og være seriøs i rollen. Vi kan selvsagt ha mye moro rundt bordet, men jeg forventer troverdige characters som går opp i rollen, så får heller majnskit praten være out of Character.

Grunnet at jeg har kone og barn er det litt begrenset hvor ofte jeg kan kjøre spillet, men tenker meg først å kjøre 4-5 sessions og evaluere, samt bygge videre på hvis en suksess.

Jeg har følgende krav:
Jeg trenger en Librarian, en tech-marine, en apothecary og en valgfri Character (assault, devastator og Tactical står igjen). Folk står fritt til å velge chapter de kommer fra, men jeg ser helst at vi velger flest mulig velkjente iom det er første gang, samt helst noen med ferdige regler.

Folk kan komme med ideene sine her i tråden så skal jeg si hva jeg godtar eller ikke.

- Eldar

Ps. Tom jeg har bestemt meg for at det ikke blir noen guardsmen med. Du kommer ikke til å overleve første sessions engang og iom at jeg planlegger en hel kveld for å lage characters første gangen kan vi ikke vente på å sy inn en ny guardsman hver gang han går med. Dessverre. Kan godt hjelpe deg til å prøve å finne noen kule konsepter hvis du vil, dog...

Avlogget Profil
InnleggSkrevet: Tir Nov 15, 2011 8:33 pm
FennbladeInnlegg: 140Bosted: OsloRegistrert: Man Okt 24, 2011 11:02 pm
Jeg kunne godt tenke med å være med! Jeg har ikke spilt rollespill "på ordentlig" før.

Men kunne tenkt med å spille en Librarian eller en Tactical Marine. Har ok peiling bakgrunnstoff.

Blir vanskelig å få til noe for meg før jul. Eksamen etc, og reiser sørover i jula.

Tidvis blogging på www.whilehobbying.com
Avlogget Profil
InnleggSkrevet: Ons Nov 23, 2011 5:02 pm
Kan starte etter jul kanskje en gang da. Gir meg uansett en sjanse til å skrive litt på det også.

Sålangt har jeg da (dere får rette meg hvis det er feil):
Ola (spiller) - Brother-Lexicanum [Unknown name], Librarian Class, [Unknown] Chapter

Tom (spiller) - Brother [Unknown name], Apothecary Class, [Unknown] Chapter.

Arnt (spiller) - Forgefather [Unknown name], Tech-Marine (Forgefather) Class, Salamanders Chapter.

Vebjørn (spiller) - Brother Harald Thunderfist, Tactical Marine (Grey Hunter) Class, Space Wolf Chapter.

? (spiller) - Brother [Unknown], Devestator Marine Class, Iron Hands Chapter

Thought of the day: Examine your thoughts!

Sist endret av Kzer-Za den Tir Des 20, 2011 7:20 am, endret 2 ganger.

Avlogget Profil
InnleggSkrevet: Tor Nov 24, 2011 8:42 am
FennbladeInnlegg: 140Bosted: OsloRegistrert: Man Okt 24, 2011 11:02 pm
Etter jul høres bra ut!

Noen retningslinjer på hvordan utvikle karakteren? Eller er det noe vi tar sammen?

Tips til noe lore som kan være greit å friske opp før vi setter i gang?

En fordel/mer konsist om vi alle er i fra samme chapter?

Tidvis blogging på www.whilehobbying.com
Avlogget Profil
InnleggSkrevet: Tor Nov 24, 2011 4:25 pm
Greylord OutriderInnlegg: 221Bosted: BodøRegistrert: Tor Mai 21, 2009 12:40 pm
Sitat:
Tom (spiller) - Brother [Unknown name], [Unknown] Class, [Unknown] Chapter.
@Tom: Hvis du vil være mest mulig som et menneske og har "allergi mot power armour" som du nevnte vil jeg foreslå å spille scout, som kan være beldig moro og utfordrende. Du må da lage ambushes, sabotere og unngå åpne slagsmål i størst mulig grad, men det kan være en ok utfordring. For å ikke skulle bli behandlet som en rekrutt anbefaler jeg derfor å komme fra enten Ravenguard eller Space Wolves chapterene.

Men visst jeg får være scout hos space marines så burde jeg kunne få være Imperial guards også!

Imperial Guard Stormtropper
Ws 3 Bs 4 S 3 T 3 W 1 I 3 A 1 Ld 7
Caraspace Armour (4+ armour save)
Hot shot lasgun
Close combat weapon
Hot shot pistol
Frag nades
Krak nades

Space marine Scout
Ws 3 Bs 3 S 4 T 4 W 1 I 4 A 1 Ld 8
Scout armour (4+ armour save)
Bolt Pistol
Bolter
Frag nades
Krak nades

Stormtropper eller vanlige Imperial guard fra Tanits first & only er minst like gode som space marine scout i scouting. Funker ikke det har vi steel legions som lever på gassplaneter og kan overleve akkurat som space marines, I tilleg har vi Valhalla (godt norsk) som kan overleve frysene tempraturer også har vi tallarn desert raiders ørkenkjemperne. Imperial guard er Like gode som space marines i alle områder så ikke kom her å si at jeg ikke kan være imperial guard fordi jeg kommer til å dø mye! visst jeg kan være en space marines scout så kan jeg være en stormtropper eller en veteran Guardsman.

Også tror ikke jeg det vil bli noe annerledes om jeg spiller space marines, jeg er en spiller med et rykte på å dø ofte så la meg dø med ære som Imperial guard! Siden jeg kommer til å dø anyway :D

Sitat:
@Tom: Hvis du vil være mest mulig som et menneske og har "allergi mot power armour"

Jeg har ikke allergi imot power armour men hatred/allergi mot space marines.

Visst du vil at jeg skal skrive 2 A4 sider om hvorfor jeg skal få være imperial guards så bare si ifra fordi jeg føler meg inspirert akkurat nå :mrgreen:

Avlogget Profil
InnleggSkrevet: Tor Nov 24, 2011 4:35 pm
GremlinInnlegg: 7Bosted: BodøRegistrert: Tir Aug 18, 2009 7:51 am
Vebjørn her,

Whale, går ut fra at fluffet i deathwatch regelboka kan være fordelaktig, (har forsåvidt ikke gjort dette selv.)

Uansett, har flere ting jeg gjerne kan spille, Space Wolves (Assault/Tactical Marine)
eller Storm Warden (Librarian/Assault).

Tar meg omtrent et øyeblikk å få satt sammen en character, navn, oppførsel etc så snart jeg vet hva jeg spiller :).

mvh
Vebjørn

Avlogget Profil
InnleggSkrevet: Fre Nov 25, 2011 10:58 am
Enigma FoundryInnlegg: 450Bosted: Divergence 1%Registrert: Man Aug 31, 2009 9:48 am
Ikke at jeg har noe med det å gjøre som sådan, men i og med at jeg GMer Deathwatch selv kan jeg kanskje spille inn med min oppfatning:

Tom, uansett hvordan du ser på det er Guardsmen mye, mye mindre tøffe enn Space Marine Scouts. For det første er 40K-reglene veldig underpowered i forhold til hvor sterke Space Marines er i Deathwatch (sett ti Guardsmen mot en Marine i 40K og du har gode sjanser, sett tredve Guardsmen mot en Marine i Deathwatch og de kommer til å bli slakta). For det andre er det kanskje sant som du sier at enkelte Imperial Guard-regimenter er nesten like gode som Space Marines i enkelte områder; noen er like flinke på scouting, andre tåler masse etc...

men ingen av dem gjør alt like bra som en Space Marine :wink:

Det er ikke særlig gøy å dø (da kan du jo ikke spille mer), men ikke bare kommer du til å dø med en gang badiesa skyter på deg (bokstavelig talt, en eneste salve fra hva som helst burde være nok til å drepe eller lemleste en Guardsman i min erfaring), du har ikke en gang Space Marine-uberegenskaper som tillater deg å si "' 'tis but a scratch!" og forsette å slåss med bare en arm :wink:

Mitt tips? Stop worrying and learn to love the Marine :D

Det er derimot et eget system, Dark Heresy, med de samme reglene hovedsaklig, hvor spillerene spiller som en Inquisitor og hans Retinue, hvorav da indoktrinerte Guardsmen er blant de spillbare karakterene. Dark Heresy fokuserer mer på utforsking, da, mens Deathwatch er mer action.

Bare min ydmyke mening :) Lykke til med Deathwatch, et veldig kult spill!

InnleggSkrevet: Lør Nov 26, 2011 4:37 am
Greylord OutriderInnlegg: 221Bosted: BodøRegistrert: Tor Mai 21, 2009 12:40 pm
Det som gjør space marines så seige i deatwatch er jo at den får dobbel thoughness og armour (noe som er bullshit). i tilleg til masse annet som bare er spytte inn for å gjøre dem so OP at jeg vil kalle dem "broken".

Sitat:
Mitt tips? Stop worrying and learn to love the Marine

Jeg har flere historier om hvorfor jeg hater Space Marines så det nærmest jeg havner "love" med space marines blir som forholdet mellom alver og dverger.

Men joa jeg ser hvordan det vil være for en ikke-genetisk-op-konstruert-broken-soldat å være med en som er det (synes det fremdeles er bullshit), men takk for kommentaren din.

Det som begge sider har er Medic (og tech marine/tech priest) så jeg blir vel å spille apothecary (enda jeg ikke liker det)...

Avlogget Profil
InnleggSkrevet: Lør Nov 26, 2011 10:23 am
@Tom:
Ingen tvinger deg til å være med, Tom!
Forskjellen på 1 i Strength og Tougness i tabletop spillet er ikke representativt for forholdet mellom Marines og mennesker, selv rambo-clona catachans eller Chuck Norris, og den analogien kan ikke brukes. (På samme måte vil jeg si at forholdet mellom mennesker og Grots også ikke er representativt på forskjellen mellom dem og en S6 Hive Tyrant er mer enn dobbelt så sterk som et menneske iom at han tross alt kan rive en Rhino et nytt rasshøl)

Klart at Tanith kan scoute bedre enn mange marines (de er tross alt mindre og bruker camo-cloaks istedet for å gå rundt i eksempelvis lyseblå armour), men det betyr ikke at de er like kjappe, like utholdende, like raskt helbredet, har mulighet til å ligge på vakt mens halve hjernen sover slik at de kan ligge i dagevis å vente aleine uten å miste byttet sitt for å nevne noe. Space Marines jakter aleine eller i små flokker, at best i company størrelse eller mer og det er bare i store slag. De er for få til å være mange overalt til alle tider, og de behøver det ikke heller fordi de er så mye bedre at en eller noen få kan få til det som krever kanskje mange hundre guardsmen.

Guard består av milliarder av soldater som sammen vinner eller taper mesteparten av krigene til imperiet. Marines kommer inn der guard ikke klarer eller ikke er rustet til å ta fienden aleine. Deathwatch kommer inn der trusselen om mulig kanskje er enda høyere!

Det er en helt annen liga, og langt mer episk enn livet til en individuell guardsman (hvis man ser bort fra sånn som Mkoll som slakter en blinda Chaos Dreadnought aleine selvsagt.)

Som scout så vil du ha alle disse forskjellene/fordelene over å være selv f.eks. en hardbarka Kasrkin, men du vil også ha Carapace og ikke power armour, og må sånn sett være mer smart og selektiv med hvordan du slåss.

Som nevnt tidligere så er det en utfordring, men ikke umulig, og veldig givende hvis man får det til. Har mange gode eksempler på god literatur for scouts sånn sett. Sons of Dorn springs to mind for eksempel. Les fluff-bøker og du vil få en følelse for det.

Kan hende jeg spiller Dark Heresy seinere og da er det fritt frem som guardsman...

@ Zemox92:
Kommer nok bare til å kjøre med rene klasser tror jeg...

Har ikke bestemt meg helt enda, men iom at det er første gangen hadde jeg i utgangspunktet tenkt det.

For din del blir det vel iom at Librarian er opptatt Tactical Marine (Grey Hunter) eller Assault Marine (Blood Claw)

@ While:
Foreslår å lese det som står i Deathwatch boka når det kommer til hvordan fluff gjøres om til regler.

Ellers blir det vel enhver kilde til Deathwatch innsikt eller for chapteret ditt...

Jeg vil ikke ha alle fra samme chapter... Forskjellene mellom chapterne er mye av sjarmen og karakteren til Deathwatch og en god kilde til rollespilling. Likheter som Blood Angels Black Rage og Space Wolves Berserkergang kan bringe noen sammen, mens motsetninger som "The Wolf and the Lion" som gir rituel kamp mellom Dark Angels og Space Wolves når de møtes, samt Ultramarines og enhver non-codex chapter som de føler bryter med deres Primarchs vilje. Lista er enorm, og vi ser det først når vi får etablert hva alle vil være for noe. Det som er viktig er at du veit litt om hvordan Deathwatch fungerer og mye om ditt chapter og hvordan de forholder seg til de andre chapterne som de andre kommer fra.

@ Alle:
Nevnte tidligere i første post at jeg forventer seriøse spillere i kampanjen.

Jeg går for å lage en episk atmosfære som gjenspeiler seriøsiteten i 40K universet generelt ("In the grim darkness of the far future, there is only war...") og trusselen som Ordo Xenos må håndtere er om mulig enda mer alvorlig... Jeg forventer derfor at folk er det når de er "In Character" og så kan vi heller ha det moro med alle tinga som har skjedd etterpå eller "Out of Character".

Dette samt rein idioti er de tinga jeg pleier å straffe i mine kampanjer (og jeg belønner det jeg ser på som god rollespilling) og det vil dere lære fort. Hvis dere dør så er dere også ute av gamen i alle fall for den sessiona og må enten sitte og høre på resten spille eller gå og gjøre andre ting.
Jeg har veldig sjelden en episk innføring av en ny "rekrutt" via Drop Pod som beleilig nok er den nye characteren til han som daua. Deathwatch Characters gror ikke på trær og de skal behandles som de sjeldne og dyrebare overmenneskene de er.

F.eks.: En Dark Angels spiller som kommer over en Fallen og skal ha en episk showdown overlever kanskje den hvis han sier noe som: "You who have forsaken your blood, your kin, your primarch and the Emperor himself have NOTHING to offer me and you will now die by my rightous blades!"
En som sier: "Morra di!" vil sannsynligvis dø brutalt!

Jeg tror jeg har fått frem meninga mi nå...

Planlegger å bruke en "hel kveld" på character generation egentlig sånn sett, men vi kan selvsagt gjøre dette individuelt også hvis det er ønskelig og vi alle har tid

Tudelu!

- Eldar "Kzer-Za"

PS. Jeg skal se rullinga for statsa deres og alt sånt så det er ikke nødvendig å tenke på mer enn bakgrunn og konsept foreløpig.
Jeg forventer en seksjon hvor dere beskriver noe om utseende til characteren deres, noe om psykologien som driver han og noe om bakgrunnen hans (Historien i chapter, hvorfor han havna i deathwatch og kanskje til og med litt om de han og gruppa har gjort allerede (de har dog ikke vært på mange missions sammen enda.)

Avlogget Profil
InnleggSkrevet: Man Nov 28, 2011 8:06 pm
GremlinInnlegg: 7Bosted: BodøRegistrert: Tir Aug 18, 2009 7:51 am
Har skrevet en hel del bakgrunn for "Harald Thunderfist" og kan sende denne informasjonen til deg på PM hvis du vil ha den.

Har tatt med hendelsen som fikk han med i deathwatch, utseende (beskrivelse av hår og øyne pluss en "distinction" som gjør han lett å kjenne igjen i tillegg til høyde og vekt).

Tankemåte og atferd i tilegg til instilling til codex astartes, psykere og menneskeheten generelt.
I tillegg til hva han ønsker, hater og hva tjenesten i deathwatch betyr for han.

Avlogget Profil
InnleggSkrevet: Tir Nov 29, 2011 12:16 pm
Bare send det over.... :-)

Er poenget at han skal komme fra samme stamme som Ragnar Blackmane?
Spørs om jeg tillater det da triben hans blei så godt som utslettet når Ragnar blei valgt og alle kvinnfolka tatt av Strybjorns stamme. Er ikke mye igjen å bygge på der da... Vi spiller nok i "nåtiden" også i 40K så Ragnar er blitt Wolflord hvis ikke jeg ombestemmer meg...

Hvis han har kommet inn før Ragnar så er det forsåvidt greit nok, men da burde det være litt med hvorfor Ragnar har blitt Wolflord i mellomtida og han "bare" har forblitt vanlig fotsoldat i et squad (evt. med spesialiteter selvsagT). Dere har som sagt ikke vært lenge i Deathwatch, og uavhengig av hvilke spesialitet dere velger så stiller dere lavest på rangstigen der (dere kommer til å øke i gradene fort dog tror jeg ;-)

Librarians er f.eks. (egentlig Acolytes først mener jeg, så) Lexicanums, så codiciers og så epistolaries før evt man blir Chief Librarian eller lignende selvsagt. Vi starter sånn sett på bunnen.

Dere får lov til å ha gjort en mission sammen før som dere kan sy inn i alles historie, dog jeg må godkjenne at innholdet er greit selvsagt så det passer med resten, men ellers er alt good shit. De som vil "rollespille" møtet mellom characterne kan godt få gjøre det selvsagt, men i utgangspunktet tenkte jeg at det er nær fortid og at dere har begynt å "stole på hverandre" som battlebrothers.

Dere får litt ekstra abilities og endring av utstyr også før første session starter, men det tar vi da... Sitter og skriver på kampanjen nå og koser meg med det... Forhåpentligvis blir det bra! :D

Avlogget Profil

Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter:

Tidssone UTC + 1 time
Side 1 av 1
11 innlegg
Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest
Søk etter:
Opprett et nytt emne  Svar på emnet
Gå til forum:  
Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet