Forfatter Melding

<  Taktikk og lister  ~  Den store metatråden!

InnleggSkrevet: Lør Okt 01, 2016 12:00 am
HaleyInnlegg: 5769Registrert: Lør Feb 11, 2012 2:12 pm
21.05.2017 - klikk
28.03.2017 - klikk
20.02.2017 - klikk
25.12.2016 - klikk
30.09.2016 - klikk

En viktig del av planlegging, spilling, forståelse og evaluering er innsikt i hva folk spiller. Hva funker? Hvorfor funker det? Typisk er dette noe man har null innsikt i når man begynner med Warmahordes. Etterhvert går det bedre og bedre men selv de mest erfarne av oss har casters vi mangler erfaring mot og lister vi ikke forstår.

Dette initiativet startet med at jeg forsøkte å lage en oversikt over castere for å hjelpe meg med listetuning, pairingtanker og analyser av hvilke valg i Cygnar som er gode og ikke. Nå har det vokst til en relativt mye grundigere samling av hvilke lister jeg mener er bra. Jeg har også skrevet litt om hvorfor jeg mener dette er som det er.

Du kan lese mer om mine metatanker på bloggen min, nærmere bestemt denne posten.

Tanken er at jeg med ujevne mellomrom fremover tar en fot i bakken og lager en ny slik post på bloggen.

Formålet med denne tråden er at vi kan diskutere dette. Jeg håper at dere kan bidra med innsyn, spørsmål og kritiske blikk slik at vi alle får en bedre forståelse for hva som er bra og hvorfor.

www.courageofcaspia.com
Avlogget Profil
InnleggSkrevet: Lør Okt 01, 2016 7:59 am
ArchangelInnlegg: 3161Bosted: Oslo rock cityRegistrert: Tir Mai 03, 2011 3:00 pm
Bra lesning. For trolls sin del så er nok Madrak2 fortsatt det som er mest poppis, men mot gode spillere er det mye vanskeligere å bare autovinne på feat om man bare holder seg et stykke unna. Så jeg tror man må ha inn enten mer beist eller enda mer infanteri i forhold til listen min - noe som er mulig om man bare skraper vekk poeng her og der.

15 min of shame - https://www.youtube.com/watch?v=SkzDfGMDhiA
Avlogget Profil
InnleggSkrevet: Lør Okt 01, 2016 10:03 pm
Wraith EngineInnlegg: 2462Bosted: OsloRegistrert: Fre Okt 17, 2008 9:29 am
Dette var veldig bra. Men det skuffer meg at PP har jobbet med dette i 3 år og resultatet er at en håndfull eller mindre warlocs/warcasters kommer til å se mer spill.

Spent på om tier listene kommer til å jevne det ut noe.

InnleggSkrevet: Lør Okt 01, 2016 10:37 pm
ThornInnlegg: 983Registrert: Fre Apr 08, 2011 1:12 pm
Det er i realiteten umulig å få 120 casters eller så til å være competitive. Til enhver tid vil det være noen få som er best, og de gode hærene vil enten være de som er sterkest eller de som kontrer de som er sterkest. Det er ikke bare i WARMACHINE det er slik, hvis du ser på andre spill med et element av konstruksjon så finner du det samme. Det er slik i Hearthstone, Magic, Duelyst, det kan ikke unngås. Noen hærer/decks spilles hele tiden, og noen enheter/kort brukes over alt.

Jeg synes WARMACHINE har mye variasjon sammenlignet med mange andre spill!

InnleggSkrevet: Lør Okt 01, 2016 11:19 pm
Wraith EngineInnlegg: 2462Bosted: OsloRegistrert: Fre Okt 17, 2008 9:29 am
Nå var det aldri snakk om at 120 casters skulle være like gode.
Som du sier noen få som kommer til å være best, og det er jo ikke positivt.

InnleggSkrevet: Søn Okt 02, 2016 12:10 am
ArchangelInnlegg: 3161Bosted: Oslo rock cityRegistrert: Tir Mai 03, 2011 3:00 pm
WMH er ikke saks-sten-papir(spock-lizard...), så det er mange castere som er solide. Om du legger ned 30 kamper med en caster så vil du forhåpentligvis oppdage dens gode og dårlige sider og kunne spille inn i de meste popis casterne med den.

Klart noen få kommer til å se mye mer spill. Enkelte castere har vanskelig interaksjoner som krever tid å mestre. Andre krever ikke like mye og jeg mer tilgivende.

Lek med de du synes er gøy :D

15 min of shame - https://www.youtube.com/watch?v=SkzDfGMDhiA
Avlogget Profil
InnleggSkrevet: Søn Okt 02, 2016 1:15 am
GhetorixInnlegg: 1759Bosted: OsloRegistrert: Tor Okt 28, 2010 5:55 pm
Tror du kan legge til Hexeris2 til lista over castere som kan kombineres med Makeda. Mordikaar kan også være spennende, men er litt vanskeligere å toole en liste som kan komme seg gjennom massive mengder ARM (Som er et av hovedproblemene til Makeda..) Til gjengjeld tror jeg han er en av de beste Skorne casterne inn i ting som Caine2/Haley3/Rahn osv. som alle kan være problem matcher for Makeda.

Some pirates achieved immortality by great deeds of cruelty or derring-do. Some achieved immortality by amassing great wealth. But the captain had long ago decided that he would, on the whole, prefer to achieve immortality by not dying.
Avlogget Profil
InnleggSkrevet: Man Okt 03, 2016 8:45 am
Hva balanse angår synes jeg Warmahordes gjør det bra. Jeg anser de aller fleste factions for å ha minst 3-4 spillbare casters. Det er ganske bra! Over tid vil man sannsynligvis finne flere viable approaches også samt at theme forces shaker ting opp. Det er synd at ikke hver faction har flere riktignok men jeg synes Mk. 3 per nå balansemessig er bra, veldig bra til miniatyrspill å være.

@Hans - Jeg føler jeg må avvente Skorne litt til jeg har sett noe som er legit ingame. Makeda2 er jeg solgt på men utover henne har jeg til gode å se noe som funker skikkelig bra utover et par games. Jeg hadde håpet WTC skulle få noen Rasheth-builds på banen men dengang ei. Du får dominere litt fremover og vise oss veien :) Som jeg skrev over kommer jeg til å poste metainnlegg fremover i ca samme format og neste gang kan det godt være flere Skornelister.

www.courageofcaspia.com
Avlogget Profil
InnleggSkrevet: Søn Des 25, 2016 2:21 am

www.courageofcaspia.com
Avlogget Profil
InnleggSkrevet: Man Feb 06, 2017 6:20 pm
Det trengs sårt en ny oppdatering her. Den kommer så fort jeg får tid! Forhåpentligvis denne uken.

I mellomtiden kan dere kose dere med oversikt over hvilke lister som gjorde det bra på NM: http://www.discountgamesinc.com/tournaments/ :)

www.courageofcaspia.com
Avlogget Profil
InnleggSkrevet: Man Feb 20, 2017 11:00 pm
Sånn, ny oppdatering på plass. Det er litt tynt denne gangen. Håper ting stabiliserer seg fremover og at jeg kan lage en ny en rundt påsketider med mer "flesh". Dynamic errata og theme forces har endret latterlig mye.

Some thoughts on the current meta - http://www.courageofcaspia.com/2017/02/ ... -meta.html

www.courageofcaspia.com
Avlogget Profil
InnleggSkrevet: Man Feb 27, 2017 12:17 pm

www.courageofcaspia.com
Avlogget Profil
InnleggSkrevet: Man Mar 06, 2017 10:24 pm
Lister fra America Team Championship (ATC): https://conflictchamber.com/?atclists

www.courageofcaspia.com
Avlogget Profil
InnleggSkrevet: Tir Mar 07, 2017 5:17 pm
Lister fra Ontario Team Championship (OTC, sterk kanadisk meta): https://www.ontarioteamchampionship.com/teams

www.courageofcaspia.com
Avlogget Profil
InnleggSkrevet: Tir Mar 28, 2017 4:19 pm

www.courageofcaspia.com
Avlogget Profil

Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter:

Tidssone UTC + 1 time
Side 1 av 2
16 innlegg
Gå til side 1, 2  Neste
Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest