Forfatter Melding

<  Taktikk og lister  ~  50pts Mohsar liste

InnleggSkrevet: Lør Apr 12, 2014 9:05 pm
Battle BoarInnlegg: 527Registrert: Tor Mar 10, 2005 10:23 pm
Mohsar -5pts
Stalker 10pts
Woldwarden 9pts
Riphorn Satyr 9pts
Moonhound 4pts
Rotterhorn Griffon 4pts
10 Bloodtrackers 8pts
6 Druids + UA 9pts
Druid Wilder 2pts

Avlogget Profil
InnleggSkrevet: Søn Apr 13, 2014 7:43 am
GhetorixInnlegg: 1560Bosted: OsloRegistrert: Tor Mai 12, 2011 3:52 pm
Jeg tror at listen må have et par ord med på vejen. Hvad er tanken med den og hvad er den designet til at spille imod?

Druids UA signalerer at du enten har behov for AD (smoke screen) eller Elemental Immunity (anti-Protectorate/Legion). Hvis det ikke er tilfældet ville jeg bruge de to points til at opgradere Woldwarden til Megalith (du har ingen Shifting Stones og dermed ingen måde at heale din Warden hvis den mister et aspekt).

Med en masse Warbests ser listen ud til at være designet til at håndtere høj ARM, så jeg ville muligvis bytte Rotterhorn eller Moonhound for en Gorax.

Moonhound kan kun buffe Bloodtrackers - som ikke har et stort behov for mere RAT imod deres Prey (specielt ikke hvis de kan Mirage + Aim). Hvis du ikke vil have en Gorax så er 2 Gallows Groves + Blackclad Wayfarer også nyttige i denne liste (anti-Tough hjælper med at aktivere Ligtning Strike, for eksempel).

Avlogget Profil
InnleggSkrevet: Søn Apr 13, 2014 9:20 am
JuggernautInnlegg: 1449Registrert: Man Apr 18, 2011 9:44 pm
Enig med Mikkel.

Du kan også byttet ut Wildern med Una og sett rotterhornen på henne da går det opp siden han blir billigere og du får 3 range attacks til og cleare jam eller assasinate med sammen med moshar.

Hadde vært bra med noen steiner også...

Cricel Xmas

Min nettbutikk Frozenforge.com
Avlogget Profil
InnleggSkrevet: Tor Apr 17, 2014 12:30 am
Battle BoarInnlegg: 527Registrert: Tor Mar 10, 2005 10:23 pm
Lista er laget for å håndtere hva som helst. Druids har UA pga Elemental Immunity.

Moonhound er med for å gjøre Mohsar og Bloodtrackers enda mer treffsikre, og for å øke sjansen for å klare Assassination.

Jeg pleide å bruke Megalith før, men bytta den til Woldwarden fordi jeg hele tida glemte å bruke healing abilitien til Megalith :P

Una + Rotterhorn er en mulighet. Jeg pleier ikke bruke Gorax fordi jeg ikke er noe fan av autofrenzy. Synes ikke steiner er noe must heller.

Avlogget Profil
InnleggSkrevet: Tor Apr 17, 2014 9:25 pm
GhetorixInnlegg: 1560Bosted: OsloRegistrert: Tor Mai 12, 2011 3:52 pm
OK. I så fald spiller du bare Mohsar en del anderledes end mig (ikke noget galt i det - den sure gamle mand kan spilles på en frygtelig masse måder).

Jeg forstår ikke Moonhound. Den giver kun bonus til RAT, så det er Mohsars spray men ikke spells der bliver bedre. Jeg indrømmer at den er OK til assassinations, men ellers bliver det "bare" +2 til Bloodtrackers (som er mindre vigtigt imod Prey - men potentielt nyttigt hvis fjenden løber sit Prey langt væk).

Hvis den skal kunne spille imod "hvad som helst", så er en række gode spørgsmål "hvordan håndterer jeg..."
1) Father Lucant med Medium Infantry med Shield Wall (kunne også være Xerxis el. lign.)
2) eHaley med Stormwall, Thunderhead og Morrowan Knights
3) eMorvahna med Skinwalkers og Blood Pack
4) eBaldur med Megalith, Woldguardian og to Woldwatchers
5) pKrueger med to Warpwolves og Slaughterhousers
6) eAsphyxious (eller High Reclaimer) som blokerer LoS med skyer
7) Ravyn (eller Issyria) (Snipe)-Feat-Go!
8| eCaine med Gun Mages og Boomhowlers
9) eVayl med Flying Circus

Det er en række relativt almindelige turneringslister, som det ikke er helt enkelt at konstruere en liste der dækker. Hvis du føler at du kan spille imod alle disse, så burde listen være helt i orden - eller også ved du hvad dine andre lister skal kunne :wink:

Avlogget Profil

Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter:

Tidssone UTC + 1 time
Side 1 av 1
5 innlegg
Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest
Søk etter:
Opprett et nytt emne  Svar på emnet
Gå til forum:  
Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet