Forfatter Melding

<  Taktikk og lister  ~  Listehjelp til en N00b

InnleggSkrevet: Søn Sep 06, 2015 10:04 am
GhetorixInnlegg: 1781Bosted: OsloRegistrert: Tor Okt 28, 2010 5:55 pm
Etter mange år med Warhammer har jeg nå startet med Warmahordes, mer spesifikt Skorne. Og startet å lage litt lister. Etter å ha fått noen kamper innabords merker jeg litt hvor lost jeg faktisk er. Det er mye mer interresant å lage lister til dette spillet, men jeg vet fortsatt ikke helt hva som passer til hva.

Har spilt og laget en haug med lister på 50p, men 35p er vanskeligere. Får aldri med meg alt det jeg vil, og det føles liksom alltid litt for lite. Så det jeg lurer på er. Til en 35p turnering om et par måneder.

To spørsmål:
1. Jeg tenkte at en av listene skulle være en Fist of Halaak med Xerxis, spørsmålet er bare, er den spillbar på 35p? Har laget denne:

Xerxis1 WB+5, Fist of Halaak tier2
- Titan Gladiator 8
Max Cetrati 10
min Incindiarii 5
Min Incindiarii 5
Min Arcuarii 5
Min Arcuarii 5
Min Beasthandlers 2

Holder det med bare ett Warbeast? Eller skal jeg kutte ned på chataphracts? Føler denne er en god scenario-liste sånn uansett med masse tungt infanteri, mange weaponmasters og Xerxis som er en god Warlock. Men føler liksom at den mangler litt når det "bare" er 35p.

2.
Hva slags liste passer bra til denne? Har vurdert flere Molik Karn varianter med diverse Locks, både Morghul 1 og Makeda 1 og 2. Ser også på litt forskjellige Hexeris lister, men har ikke nok peiling til å se hva som går best med den første.

Some pirates achieved immortality by great deeds of cruelty or derring-do. Some achieved immortality by amassing great wealth. But the captain had long ago decided that he would, on the whole, prefer to achieve immortality by not dying.
Avlogget Profil
InnleggSkrevet: Søn Sep 06, 2015 1:53 pm
FennbladeInnlegg: 107Registrert: Fre Okt 17, 2014 11:42 am
Det viktigste er alltids å spille med listene, lære dem ordentlig, også dårlige match ups. ;)

Jeg har ikke Fist, men jeg har sett Mordikaar dratt frem på Skorne-forumet, som en mulig liste nummer2 :) Du har litt få beist, ja, men kanskje det funker for deg? Det virker som du skal ha litt trøbbel med å bytte bort Gladiatoren, i hvert fall.. Kanskje erstatte ham med Tiberion?

Avlogget Profil
InnleggSkrevet: Man Sep 07, 2015 9:06 am
ThornInnlegg: 822Bosted: OsloRegistrert: Tir Feb 10, 2009 11:39 pm
du trenger nesten ikke en Heavy med den lista der i 35 poeng. jeg ville vurdert to basilisk kreas isteden. Med paralytic aura oppe blir lista de ekstremt hard mot skyting (også unitene uten Shield wall/defenders ward) og den slår jaggu hardt nok med så mange pow 12-15 weaponmasters (fury), for ikke å snakke om under feat.

ellers ser det bra ut, skikkelig mange bokser å tygge seg gjennom der!

Avlogget Profil
InnleggSkrevet: Man Sep 07, 2015 10:56 am
JuggernautInnlegg: 1455Registrert: Man Apr 18, 2011 9:44 pm
Ditto til Svensins forslag

Men man kan ikke ta krea i Fist. bare heavyes ikke sant. Så jeg hadde gått for en Archidon og swamp gobbers. eller Aradus sentinel når den kommer.

Cricel Xmas

Min nettbutikk Frozenforge.com
Avlogget Profil
InnleggSkrevet: Man Sep 07, 2015 4:48 pm
ThornInnlegg: 822Bosted: OsloRegistrert: Tir Feb 10, 2009 11:39 pm
Glemte tier restriksjoner :( sorry

Da er gladiator eller eisenhorn forslag bedre ja

Avlogget Profil
InnleggSkrevet: Man Sep 07, 2015 6:54 pm
FennbladeInnlegg: 107Registrert: Fre Okt 17, 2014 11:42 am
Gogo Sentinel!

Fury-batteri som kan stå bak veggen av Cataphracts og skyte. Trenger ikke committe ham for å få bruk av ham. Meg være fan av!

Har du en annen solo du heller kunne tenke deg enn beast handlers? (Føles såå rart å foreslå en PGBH-fri Skorne-liste!!).

Går du for en liste #2 du er gira på å få spilt går det sikkert fint :) Løper du inn i en skikkelig tung matchup har du noe å bygge mot neste gang ;)

Avlogget Profil
InnleggSkrevet: Man Sep 07, 2015 10:31 pm
Har bestilt en Aradus ;-) Stemmer at jeg må ta Heavy ja, hvis ikke hadde et par lights vært gull.

Vurderer en Zaal1 liste som liste nummer to. Med litt mer slagkraft, og såvidt jeg ser ganske forskjellige styrker. Vet virkelig ikke nok om spillet til å være sikker på det da, men men.. Helt klart en mye mer offansiv variant.

Some pirates achieved immortality by great deeds of cruelty or derring-do. Some achieved immortality by amassing great wealth. But the captain had long ago decided that he would, on the whole, prefer to achieve immortality by not dying.
Avlogget Profil
InnleggSkrevet: Man Sep 07, 2015 11:35 pm
Da jeg spilte skorn var Zaal en av mine favoritter. Det har kommet mye nytt siden da, som kan gjøre hæren hans veldig fleksible og sterk.

Jeg poster en liste som jeg har lagd og spillt, tweeker den av og til når noe nytt har kommet ut eller jeg har tenkt på og start skorn igjen :wink:

Supreme Aptimus Zaal - WB: +5
- Kovaas
- Basilisk Krea - PC: 4
- Aradus Sentinel - PC: 8
- Aradus Sentinel - PC: 8
- Cyclops Raider - PC: 5

Hakaar the Destroyer - PC: 4
Paingiver Task Master - PC: 2
Extoller Soulward - PC: 2
Extoller Soulward - PC: 2

Paingiver Beast Handlers - Leader & 3 Grunts: 2
Venator Slingers - Leader & 9 Grunts: 6
Gatorman Bokor & Bog Trog Swamp Shamblers - Bokor & 9 Shamblers: 6

Denne listen screener med shamblers og slingers. Shamblers gjør hæren til zaal om til en grønn resirkulasjons maskin. Når slingers dør får du både soul og Corpse samt rage til feat.

Sammen med taskmasteren så er shamblers though og har no knock down i hans kommand. Dette gjør de enda bedre på og screening av hæren

Shamblers er også et bra last stand target i begynnelsen siden extra terninger gjør at de treffer det meste og du kan alltids lage nye. Bokoren kan ta en heavy med last stand siden han kan kjøpe og booste angrep med shamblers.

Til slutt så er shamblers veldig bra og bruke som targeting beacons for slingers når du trenger og drepe high def infateri med range. Bare løp shamblers opp like uten for meele range og skyte dem med slingers slik at aoe'n treffer målet ditt med corrosion.

BattleGroupen sier seg selv. Skyt fienden slik at han må komme til deg der etter feater du og bruker last stand på og avslutte jobben. Siden aradusene er steady så er de også flotte og gjemme zaal bak.

Hakaar er din scenario brikke, med tre sjeler og inviobale resolve så har han arm 23 som er høyt nok til at fienden ofte har probleme med og fjerne han. Når han til slutt dør så kommer kovaas. Og motstanderen har et enda større problem.

Jeg tror denne hæren har svært få dårlig match ups, men det tar litt tid og lære alle intraksjonene samt forstå dem....

Cricel Xmas

Avlogget Profil
InnleggSkrevet: Tir Sep 08, 2015 10:43 am
Tenkte jeg kunne poste listen slik den var før ardausene fantes

Supreme Aptimus Zaal - WB: +5
- Kovaas
- Aptimus Marketh - PC: 3
- Basilisk Krea - PC: 4
- Archidon - PC: 7
- Archidon - PC: 7
- Titan Gladiator - PC: 8

Hakaar the Destroyer - PC: 4
Paingiver Task Master - PC: 2

Paingiver Beast Handlers - Leader & 3 Grunts: 2
Gatorman Bokor & Bog Trog Swamp Shamblers - Bokor & 9 Shamblers: 6

Her er battle groupen blitt nærkamps orinteret. Iden var og utnytte awakend spirit spellen til Zaal. Den gjør at et warbeast kan bruke animusen sin uten og bruke fury. Marketh er med for og hjelpe til og cycle spells og upkeepe. Da denne listen helst skal flytte awakend spirit eller last stand 2 ganger i runden.

Archidons er speed 7 og har lighting strike, iden var og YoYo dem mot fiendes screening unites. De carger inn boster to attack rolles og sprinter tilbake i sikkerhet under krea animusen.

Når de skal ta en heavy så er det bare og cycle last stand på dem eller feate... eller begge deler. Jeg har tatt 1 og 1/2 collosal med en archidon under last stand og feat på en runde. De slår hardt!! er raske 12 tommer threat, har pathfinder (flight), de kan heler ikke bli knocked down eller slammet (serpetin). Det siste gjør de til flott beist og gjemme Zaal bak.

Til slutt så er det def 16 arm 19 mot skytting når de har krea animus.... det er veldig respektablet.

Cricel Xmas

Avlogget Profil
InnleggSkrevet: Tir Sep 08, 2015 12:27 pm
Har noe lignende i 50p lista mi med han, men dette er til 35p. Så har måttet gjøre noen endringer. Har heller ikke råd til Swamp Shamblers for tida :-P

Førsteutkastet på 35p zaal1 lista mi ser slik ut:

Zaal 1 +5
- Kovaas
- Molik Karn 11
- Aradus Sentinel 8
Hakaar the Destroyer 4
Ancestral Guardian 3
Nihilators min 5
Praetorian Swordsmen max 6
Paingiver beasthandlers max 3

Litt annerledes. Føler jeg har litt for lite screeners i lista, kanskje litt for lite til å få en grei mengde rage for å gjøre featet verdt det. Og litt lite skyting også. Vet ikke om Zaal1 skyteliste er mulig på 35p. Savnet av Aradus nr.2 og Slingers blir litt stort. Lista har uansett en ganske reel assassinationtrussel. Molik kan fint ta ut to heavies på featrunden alene. Sentinelen utgjør også en trussel mot warbeasts, slingers kan plukke noen wounds av warjacks. Og ikke glem Zaal selv. Anihilating gaze på feat turen kan ta ut en heavy alene.

Hakaar og Guardianen er ganske self-sustainable, og kan slå freit fra seg til vanlig ( og enda mer på feat turn når de kan bruke sjelene til å kjøpe angrep og slipper å booste.

Nihilators er greie ( men kanskje litt dyre i denne lista) screeners, som kan gjøre kort prosess med det meste av infanteri. Beast handlers for å hjelpe til med fury-control samt å gi Molik en liten ekstra boost, swordsmenna er enkelt og greit den billigste kilden til tokens (både soul og rage)

Det er ihvertfall hva jeg tenker om den, men er mye mulig jeg tar grundig feil også.

Avlogget Profil
InnleggSkrevet: Tir Sep 08, 2015 12:57 pm
Mulig det lønner seg å kutte ned litt på ting for å få inn litt mer infanteri.

Avlogget Profil
InnleggSkrevet: Tir Sep 08, 2015 1:39 pm
Du trengerg ikke maks beast handlers.

Du snakker om slingers men det er ikke noen i lista du har postet.

Jeg ville skaffet meg swampshambler asap. Krea er også et must med zaal da han har "old man stats" og blir fort plaffet ned av fienden.

Jeg har spiltt zaal med nihilators, swords men, karaax, slingers, gators, shamblers, ikke alle samtidig... Det som har kommet best ut er Slingers + shamblers , tettfulgt av slingers + Nihilators... Swordsmen er avarage desverre. Swords men koster like mye som slingers så jeg hadde bare tatt med (to) unite(s) med slingers. Selv på 35 poeng.

Molik er fantastisk med awakend spirit. Hvis han er ledig så bare ta han med.

Hakaar er stein hard, men guardian er ikke det desverre... den mangler ghost shield og kommer derfor ikke opp på særlig høy arm. de gangen jeg har spilt med dem så har de blitt skutt ned eller charget av to weapon mastere også er det over og ut med dem.

Nihilators blir veldig dyre på 35 poeng spesielt når du tar en min unit....

Cricel Xmas

Avlogget Profil
InnleggSkrevet: Tir Sep 08, 2015 5:25 pm
Har ikke slingers nei, bare jeg som tenkte annerledes. Har ikke slingers modeller i det hele tatt, men tenker å skaffe meg det så fort som mulig.

Avlogget Profil
InnleggSkrevet: Man Sep 14, 2015 7:00 am
Tenkte på fist lister på vei hjem fra 2d6

Kom frem til dette

pXerxis
-sentinel
Min cetrati
Min incidiari
Min incidiari
Min incidiari
Min incidiari
Min arcuari
Min arcuari
Min arcuari
Min arcuari

Det er det beste jeg kommer på på 50 poeng....

Cricel Xmas

Avlogget Profil
InnleggSkrevet: Man Sep 14, 2015 7:44 am
Wraith EngineInnlegg: 2222Bosted: OsloRegistrert: Tir Okt 13, 2009 8:01 am
Eisenhorn skrev:
Tenkte på fist lister på vei hjem fra 2d6

Kom frem til dette

pXerxis
-sentinel
Min cetrati
Min incidiari
Min incidiari
Min incidiari
Min incidiari
Min arcuari
Min arcuari
Min arcuari
Min arcuari

Det er det beste jeg kommer på på 50 poeng....

Så du har ikke noe tro på Hornácek varianten med Gladiator og Molik Karn?

Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter:

Tidssone UTC + 1 time
Side 1 av 2
23 innlegg
Gå til side 1, 2  Neste
Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest
Søk etter:
Opprett et nytt emne  Svar på emnet
Gå til forum:  
Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet