Forfatter Melding

<  Taktikk og lister  ~  Lister fra Iron Moot

InnleggSkrevet: Man Aug 22, 2016 11:30 pm
ThornInnlegg: 990Registrert: Fre Apr 08, 2011 1:12 pm
Vet noen om alle listene blir lagt ut noe sted?

InnleggSkrevet: Man Aug 22, 2016 11:51 pm
HaleyInnlegg: 5844Registrert: Lør Feb 11, 2012 2:12 pm
Det tviler jeg på men jeg kjenner de fleste som er interessante tror jeg :) Noen spesielle du lurer på?

www.courageofcaspia.com
Avlogget Profil
InnleggSkrevet: Tir Aug 23, 2016 6:03 am
ThornInnlegg: 990Registrert: Fre Apr 08, 2011 1:12 pm
Nei, jeg bare lurte på hva som blir spilt for tiden! :)

InnleggSkrevet: Tir Aug 23, 2016 8:26 am
Ok.

Khador spilte en del skytevarianter og jackspamvarianter (Vlad1, Butcher1 og Karchev var populære og en del sverger fortsatt til Butcher3) med en blanding av WGR + Rocketeers, soloer som Orin og den nå beryktede mad dog spam listen.

Retribution så jeg fint lite av men Kaelyssa og Issyria med skytelistevarianter er vanlige. Ossyan med infantry spam er fortsatt en ting og Vyros2 dukker opp her og der.

Cryx spiller litt av hvert men jeg oppfatter de sterke variantene til å sentrere seg rundt Coven og Skarre12. Her kan Sverre utbrodere litt håper jeg.

Protectorate var litt all over the place men forholdsvis få spillere. Christian Brubakken har muligens bedre oversikt her.

Convergence så jeg ingenting til hele helgen.

Mercs spiller mye Rhulic om dagen og skytelister er populære. Magnus2 var også i omløp men vet ikke hvordan listen hans ser ut.

Cygnar ser mye Haley23, Caine2 og Sloan.

Skorne så jeg kun ett game av men tror ikke det var en spesielt dyktig spiller og vet heller ikke hva han spilte. Det var dóg en Skornespiller som vant Hardcore men aner ikke hva han spilte. Hardcore er uansett rimelig spesielt og lite representativt for vanlig spilling.

Legion spiller mye Vayl2/Absylonia2 og det var vel også noe Lylyth3 i omløp. Mye det samme som hva Kenneth og Martin spiller med andre ord.

Circle har fått seg en broken caster og han er all over the place. Det er lenge siden vi har sett en metabender like sterk som Wurmwood. Standardbuilden ser ut til å være 3 ulver, wrongeye + snapjaw, doble sentries og doble shifting stones, sjeler og support. De vanligste makkerne hans er så vidt jeg kunne bedømme Kaya2 og Tanith.

Minions er representert ved Rask, Barnabas og Arkadius så vidt jeg kunne bedømme. Skumle anti-bricklister alle sammen med forskjellige triks.

Trollbloods så jeg heller ikke veldig mye til men det paret jeg så var Madrak2 og Calandra. Mats kan kanskje si noe mer om hva som rører seg her.

Rapportene mine på http://www.courageofcaspia.com/p/battle-reports.html synes jeg viser forholdsvis representative lister hvis du ønsker mer detaljer :) Jeg skal poste opp de resterende 3 rapportene mine i kveld og kommer i den forbindelse til å slenge med vinnerlistene fra Invitationals også (som Cygnar vant over Khador).

www.courageofcaspia.com
Avlogget Profil
InnleggSkrevet: Tir Aug 23, 2016 9:11 am
ArchangelInnlegg: 3187Bosted: Oslo rock cityRegistrert: Tir Mai 03, 2011 3:00 pm
Olannon skrev:
Trollbloods så jeg heller ikke veldig mye til men det paret jeg så var Madrak2 og Calandra. Mats kan kanskje si noe mer om hva som rører seg her.

Jeg så ikke veldig mange lister, men Madrak2 er gjennomgående. De fleste jeg så, og som Jarle møtte, er med en enhet Fenblades, diverse varianter av beist og Warders. Kan godt forklare deg hvordan man dreper Madrak2 en dag på klubben :) Du som spiller Cygnar har alle triksene i boka for å fikse det (derfor spiller jeg aldri Madrak2 inn i Cygnar).

Utover det så var det ikke veldig mange trollspillere (tror jeg?), men av enheter som går igjen er fortsatt Fire Eaters noe av det beste vi har for poengene de koster, de lærer man fort hvordan funker.

Kan nok hende man ser mer av Ragnar fremover. Bra post om en slik liste som vant en turnering her: http://privateerpressforums.com/showthr ... ain-Rumble

15 min of shame - https://www.youtube.com/watch?v=SkzDfGMDhiA
Avlogget Profil
InnleggSkrevet: Tir Aug 23, 2016 9:12 am
Wraith EngineInnlegg: 2220Bosted: OsloRegistrert: Tir Okt 13, 2009 8:01 am
Tror alle Protectorate spillerne jeg så hadde Johnny-Reznik (Reznik2)?
Spilte mot 2, Brubakken og en annen fyr. Den andre fyren hadde Reznik2 og Severius2.

Den ene CoC spillern jeg så (Christoper Schrage?) spilte Lucant Prime Axiom Dobbel TEP og noe annet.

InnleggSkrevet: Tir Aug 23, 2016 9:37 am
ThornInnlegg: 927Registrert: Ons Mar 09, 2005 8:35 pm
Olannon skrev:
Cryx spiller litt av hvert men jeg oppfatter de sterke variantene til å sentrere seg rundt Coven og Skarre12. Her kan Sverre utbrodere litt håper jeg.

Ikke mange som spilte Cryx på Iron Moot, svært mange som har hoppet over til andre faksjoner. En kjapp liste over ting du kan tenke på er:

-Skarre1 med Kraken og dobbel Stalker på Aiakos.
-Coven er relativt populær, her har mange en mer mixed arms tilnærming (ofte med Nyss), min egen liste har masse cav og pusher rett fram, kan anbefale å tenke på hva du gjør mot Coven i scenario play.
-Skarre2 like både Kraken og DJ, spiller mye som før.
-Denny1 med skyting og Satyxer, ligner mye på mk2.
-Scaverous er et bra wildcard som jeg tror kommer til å dukke opp mer, listen vil nok ofte ha Deathjack, men Kraken er også en variant. TK og triks er poenget, sjeler som kan brukes til å force rerolls er også en greie. Mange vil nok ha Croes som sammen med TK kan få mye billige back arcs.

InnleggSkrevet: Tir Sep 06, 2016 10:37 pm
Topp 3 for IGQ og Invitationals er nå på DGI: http://www.discountgamesinc.com/tournaments/

www.courageofcaspia.com
Avlogget Profil

Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter:

Tidssone UTC + 1 time
Side 1 av 1
8 innlegg
Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest
Søk etter:
Opprett et nytt emne  Svar på emnet
Gå til forum:  
Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet