Forfatter Melding

<  Taktikk og lister  ~  Death Clock og lite tid

InnleggSkrevet: Man Sep 26, 2016 8:47 pm
HaleyInnlegg: 5843Registrert: Lør Feb 11, 2012 2:12 pm
På WTC dukket det opp en merkelig situasjon: Spiller A klokker over til spiller B. Begge har lite tid igjen så det er en stresset situasjon. Spiller A kommer deretter på at han har glemt å aktivere en modell og krever å få tiden slått tilbake til seg slik at han kan få fullført turen sin. Det blir en stor diskusjon og dommerne dømmer at spiller A ikke kunne kreve dette.

I etterkant fikk jeg høre at dette var feil dømt og at dommerne hadde hatt et oppvaskmøte. Dette er en andrehåndsberetning så jeg vet ikke om dette stemmer og det er litt derfor jeg lager denne posten: Hva er egentlig gjeldende regler her?

Først et utklipp fra Steamroller om Death Clock. Jeg inkluderer hele biten for å ha det komplett og highlighter det avsnittet som er relevant her:
Sitat:
Death Clock – Dice down is not called. Instead of players timing each game turn, each player uses a chess clock to track his total time. In other words, a clock with a player’s total time (player clock, as shown in the following table) replaces individual turn lengths, and the sum of both player clocks determines the expected end time for each round.

Once both players’ army lists and deployment order are determined, both players can place their selected armies on the table outside their respective deployment zones. Upon notification by the EO, the first player starts his clock and begins normal deployment. When the first player’s normal deployment is complete, he taps his clock to the second player, who completes his normal deployment. This process is then repeated for advance deployment. After the second player’s advance deployment is complete, he taps his clock, and the first player’s first turn begins. When a player completes his turn, he taps the clock to his opponent, who begins his next turn.

Players must use at least 15 seconds per turn. Opponents are responsible for enforcing the minimum turn time during the course of the game with their opponent. When player clocks are below 5 minutes combined, players can request assistance from the EO in enforcing minimum turn time.

When players first begin deployment, the EO records the expected end time for the round based on the sum of both player clocks. In order to maintain the event schedule, players cannot pause the chess clock at any time. If an EO’s call is required to resolve a rules dispute, the EO, at his own discretion, can pause the chess clock when he arrives at the table. If the EO pauses the clock, he restarts it when his call is complete.

The active player can switch the clock to the inactive player’s time when the inactive player rolls one or more dice, measures ranges for abilities, marks damage on a card, moves any model, or takes time to make any decisions that interrupt the active player’s turn. Otherwise, the clock may not be switched or stopped for any other reason other than a player’s turn ending. If the active player switches the clock, he must announce that he has done so. It is both players’ responsibility to ensure the clock is switched back to the active player afterward.

Og så har vi følgende i regelboka:

Sitat:
During his turn, a player activates all the models in his army, one after another.

Hvordan skal dette spilles?

www.courageofcaspia.com
Avlogget Profil
InnleggSkrevet: Man Sep 26, 2016 8:56 pm
JuggernautInnlegg: 1455Registrert: Man Apr 18, 2011 9:44 pm
Mikkel hvor er du....

Du forklarte dette enkelt på wtc til meg.

*Lights the Dagowit Signal

Cricel Xmas

Min nettbutikk Frozenforge.com
Avlogget Profil
InnleggSkrevet: Man Sep 26, 2016 11:46 pm
ArchangelInnlegg: 3184Bosted: Oslo rock cityRegistrert: Tir Mai 03, 2011 3:00 pm
Følger spent med! Å spille på klokka, selv om det er aldri så kjipt, er en del av gamet.

15 min of shame - https://www.youtube.com/watch?v=SkzDfGMDhiA
Avlogget Profil

Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter:

Tidssone UTC + 1 time
Side 1 av 1
3 innlegg
Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest
Søk etter:
Opprett et nytt emne  Svar på emnet
Gå til forum:  
Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet