Forfatter Melding

<  Taktikk og lister  ~  Irusk 2 etter WTC

InnleggSkrevet: Tir Sep 27, 2016 1:50 pm
Wraith EngineInnlegg: 2222Bosted: OsloRegistrert: Tir Okt 13, 2009 8:01 am
Har noen ideer om hvordan lista burde ha vært for at jeg skulle ha vært sterkere inn i f.eks Wurmwood samt komplimentere Butcher 3 litt bedre.

Den ene saken er relativt enkel å "fikse" nemlig å få inn Reinholdt igjen. Går litt videre å legger til Torch i tillegg.

Den andre endringen er å få inn mer fart i lista.
Føler Butcher generelt sett er treig noe jeg fikk svi for i Gorten matchup'en min.
Har hatt lyst på Uhlans en stund siden de bør være penger i banken med Battle Lust og P+S 16 crit Knockdown.
Sitat:
Khador - Irusk2 Cav

Theme: No Theme Selected
75 / 75 Army
Armory - Steamroller Objective

Supreme Kommandant Irusk - WJ: +27
- Reinholdt, Gobber Speculator - PC: 4
- Behemoth - PC: 24 (Battlegroup Points Used: 24)
- Torch - PC: 18 (Battlegroup Points Used: 3)

Kovnik Jozef Grigorovich - PC: 4
Orin Midwinter, Rogue Inquisitor - PC: 5

Winter Guard Mortar Crew - Gunner & Grunt: 5
Winter Guard Rifle Corps - Leader & 9 Grunts: 13
- Winter Guard Rocketeer - PC: 2
- Winter Guard Rocketeer - PC: 2
- Winter Guard Rocketeer - PC: 2
Iron Fang Uhlans - Leader & 4 Grunts: 20
Battle Mechaniks - Leader & 3 Grunts: 3


Den andre varianten tupper jeg ut Torch, Battle Mechs og tar Rifle Corps ned til min enhet for å få inn maks Man-O-War Shocktroppers med UA.
Sturdy og Steady er ganske bra mot mye.

Sitat:
Khador - Irusk2 Cav

Theme: No Theme Selected
75 / 75 Army


Armory - Steamroller Objective

Supreme Kommandant Irusk - WJ: +27
- Reinholdt, Gobber Speculator - PC: 4
- Behemoth - PC: 24 (Battlegroup Points Used: 24)

Kovnik Jozef Grigorovich - PC: 4
Orin Midwinter, Rogue Inquisitor - PC: 5

Winter Guard Mortar Crew - Gunner & Grunt: 5
Winter Guard Rifle Corps - Leader & 5 Grunts: 8
- Winter Guard Rocketeer - PC: 2
- Winter Guard Rocketeer - PC: 2
- Winter Guard Rocketeer - PC: 2
Iron Fang Uhlans - Leader & 4 Grunts: 20
Man-O-War Shocktroppers - Leader & 4 Grunts: 16
- Man-O-War Shocktropper Officer - PC: 4
Battle Mechaniks - Leader and 3 Grunts: 3


Burde få inn MoW Kovnik men da må enten Orin eller Mortar ryke og er ikke sikker på at Kovnik'en gjør like mye jobb.



_________________
<--- Leif
Avlogget Profil
InnleggSkrevet: Tir Sep 27, 2016 2:59 pm
Site AdminInnlegg: 2024Bosted: OsloRegistrert: Man Mar 11, 2013 12:05 pm
Skal ikke late som jeg er noen ekspert på noen måte men det jeg tenker er at mow shocktroopers er søppel uten movement buffen fra kovniken. Så om du ikke skal ha med han så kan man like godt droppe shocktrooperne til fordel for noe annet.

Ville hatt større vanskeligheter med å fjerne mortar enn orin, men sier ikke at orin bør fjernes heller.

Føler også at liste 1 bruker for mye poeng på Jacks.... og at jeg heller vil la være å bruke 3 wj poeng enn å gå utover ekstra tropper.

Akkurat nå kjører jeg liste som ser slik ut, bare spilt den engang og vurderer å fjerne kayazi assasins til fordel for noe annet.

Supreme Kommandant Irusk - WJ: +27
- Behemoth - PC: 24 (Battlegroup Points Used: 24)

Kovnik Jozef Grigorovich - PC: 4
Man-O-War Kovnik - PC: 5

Kayazy Assassins - Leader & 9 Grunts: 15
- Kayazy Assassin Underboss - PC: 4
Winter Guard Rifle Corps - Leader & 9 Grunts: 13
- Winter Guard Rocketeer - PC: 2
- Winter Guard Rocketeer - PC: 2
- Winter Guard Rocketeer - PC: 2
Winter Guard Mortar Crew - Gunner & Grunt: 5
Man-O-War Shocktroopers - Leader & 4 Grunts: 16
- Man-O-War Shocktrooper Officer - PC: 4
Battle Mechaniks - Leader & 3 Grunts: 3



_________________
Trond - 2d6 Administrator
Avlogget Profil
InnleggSkrevet: Tir Sep 27, 2016 3:00 pm
HaleyInnlegg: 5843Registrert: Lør Feb 11, 2012 2:12 pm
Er Irusk egentlig noe man i det hele tatt trenger å vurdere som en Wurmwood counter når man har Karchev?



_________________
Jarle Svendsrud

www.courageofcaspia.com
Avlogget Profil
InnleggSkrevet: Tir Sep 27, 2016 3:06 pm
Site AdminInnlegg: 2024Bosted: OsloRegistrert: Man Mar 11, 2013 12:05 pm
Jeg gjør i alle fall det fordi jeg kommer ikke til å skaffe meg 15 maddogs :D med mindre noen maler dem og gir dem til meg gratis :D



_________________
Trond - 2d6 Administrator
Avlogget Profil
InnleggSkrevet: Tir Sep 27, 2016 3:14 pm
HaleyInnlegg: 5843Registrert: Lør Feb 11, 2012 2:12 pm
vizier87 skrev:
Jeg gjør i alle fall det fordi jeg kommer ikke til å skaffe meg 15 maddogs :D med mindre noen maler dem og gir dem til meg gratis :D


Klarer seg lenge med 12 ;)



_________________
Jarle Svendsrud

www.courageofcaspia.com
Avlogget Profil
InnleggSkrevet: Tir Sep 27, 2016 3:18 pm
Site AdminInnlegg: 2024Bosted: OsloRegistrert: Man Mar 11, 2013 12:05 pm
Hehe joda... men samme tanken.



_________________
Trond - 2d6 Administrator
Avlogget Profil
InnleggSkrevet: Tir Sep 27, 2016 3:28 pm
HaleyInnlegg: 5843Registrert: Lør Feb 11, 2012 2:12 pm
Fullt forståelig. Så ekstrem som den lista er og så bra den fungerer så er den en fin kandidat for nerfs også og da sitter man der med postkassa full av mad dogs skjegg ;)



_________________
Jarle Svendsrud

www.courageofcaspia.com
Avlogget Profil
InnleggSkrevet: Tir Sep 27, 2016 6:35 pm
Site AdminInnlegg: 2024Bosted: OsloRegistrert: Man Mar 11, 2013 12:05 pm
Er jo flere folk der ute som sitter med ganske mange doom reavers de ikke bruker nå etter mk3... Om man få støpt mad dogsa blir det i alle fall en mindre investering.



_________________
Trond - 2d6 Administrator
Avlogget Profil
InnleggSkrevet: Tir Sep 27, 2016 6:41 pm
HaleyInnlegg: 5843Registrert: Lør Feb 11, 2012 2:12 pm
Jeg er helt overbevist om at det er mulig å få til støping hvis det er interessant og dere er mange nok khadorspillere. Den største investeringen da er tid.



_________________
Jarle Svendsrud

www.courageofcaspia.com
Avlogget Profil
InnleggSkrevet: Ons Sep 28, 2016 6:52 am
Wraith EngineInnlegg: 2222Bosted: OsloRegistrert: Tir Okt 13, 2009 8:01 am
Glemte å svare på denne i går...

Har hverken tid eller penger å blåse av på klovnelista pt så den ligger på is ei stund.

Ifm Kovnik har du kanskje rett Trond, SPD 4 er stusslig.
Ved å droppe Torch får jeg 15 poeng som nok for min del blir Mortar, Field Gun, Widowmakers eller Marksman + Kell.
Torch er der for å hjelpe med Stealth problemet, noe lista di også kommer til å slite mot.
Ingen fan av å satse på drifts for å bli kvitt f.eks. Strike Force etc.



_________________
<--- Leif
Avlogget Profil
InnleggSkrevet: Ons Sep 28, 2016 7:06 am
Site AdminInnlegg: 2024Bosted: OsloRegistrert: Man Mar 11, 2013 12:05 pm
Ironclad skrev:
Har hverken tid eller penger å blåse av på klovnelista pt så den ligger på is ei stund.


Bra navn på lista :D

Ironclad skrev:
Ifm Kovnik har du kanskje rett Trond, SPD 4 er stusslig.


De vil jo fortsatt kunne gi noe beskyttelse til Irusk2, spesielt kjekt med at de kan pushes. Men threat rangen deres er håpløs uten kovniken.

Ironclad skrev:
Ved å droppe Torch får jeg 15 poeng som nok for min del blir Mortar, Field Gun, Widowmakers eller Marksman + Kell.
Torch er der for å hjelpe med Stealth problemet, noe lista di også kommer til å slite mot.
Ingen fan av å satse på drifts for å bli kvitt f.eks. Strike Force etc.


Ja, ser poenget ditt. Men tror Behemoth+Torch tar for mange poeng fra andre ting. Om man skal ha med Torch, tror jeg man heller bør droppe behemoth og kjøre torch+juggernaut (evt annen billige jack) slik som Chris Davies i WTC. Kjenner at det gjør litt vondt å ta ut behemoth riktig nok :)



_________________
Trond - 2d6 Administrator
Avlogget Profil
InnleggSkrevet: Ons Sep 28, 2016 7:18 am
Wraith EngineInnlegg: 2222Bosted: OsloRegistrert: Tir Okt 13, 2009 8:01 am
Det største problemet med MoW er vel å få de relevante tur 2 uten Desperate Pace. De må kunne nå en zone i hvertfall noe det ikke er sikkert at de kan pga terreng etc. Har ikke gjort matten på det.

Er enig i at det er mye poeng i jacks som kanskje ikke gjør all verden hver runde.
Det kan godt hende Behemoth er en felle ettersom Irusk i utgangspunktet ikke skal ha store problemer med ARM så det er kanskje riktig å droppe den.



_________________
<--- Leif
Avlogget Profil
InnleggSkrevet: Ons Sep 28, 2016 7:34 am
Site AdminInnlegg: 2024Bosted: OsloRegistrert: Man Mar 11, 2013 12:05 pm
Ironclad skrev:
Det største problemet med MoW er vel å få de relevante tur 2 uten Desperate Pace. De må kunne nå en zone i hvertfall noe det ikke er sikkert at de kan pga terreng etc. Har ikke gjort matten på det.


Spilte en kamp med mow uten kovnik tidligere i sommer, og funket bare ikke med så lav move. Spørsmålet er vel om shocktroopers+officer+kovnik til 25 poeng er verdt det i det hele tatt. mye poeng som kanskje ikke gjør all verden i forhold til andre valg.

Ironclad skrev:
Er enig i at det er mye poeng i jacks som kanskje ikke gjør all verden hver runde.
Det kan godt hende Behemoth er en felle ettersom Irusk i utgangspunktet ikke skal ha store problemer med ARM så det er kanskje riktig å droppe den.


Skal prøve å bytte ut Behemoth med Torch/Juggernaut fremover.



_________________
Trond - 2d6 Administrator
Avlogget Profil
InnleggSkrevet: Ons Sep 28, 2016 11:00 am
HaleyInnlegg: 5843Registrert: Lør Feb 11, 2012 2:12 pm
Er doble Uhlans helt ute og kjøre? Artifice og ekstra damage er jo helt nydelig for de og med feat er de superskumle for basically alt.



_________________
Jarle Svendsrud

www.courageofcaspia.com
Avlogget Profil
InnleggSkrevet: Ons Sep 28, 2016 11:17 am
Wraith EngineInnlegg: 2222Bosted: OsloRegistrert: Tir Okt 13, 2009 8:01 am
Olannon skrev:
Er doble Uhlans helt ute og kjøre? Artifice og ekstra damage er jo helt nydelig for de og med feat er de superskumle for basically alt.


Bør være innafor det ja.



_________________
<--- Leif
Avlogget Profil

Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter:

Tidssone UTC + 1 time
Side 1 av 3
39 innlegg
Gå til side 1, 2, 3  Neste
Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest
Søk etter:
Opprett et nytt emne  Svar på emnet
Gå til forum:  
Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet
cron