Forfatter Melding

<  Taktikk og lister  ~  Irusk 2 etter WTC

InnleggSkrevet: Ons Sep 28, 2016 11:18 am
Site AdminInnlegg: 2008Bosted: OsloRegistrert: Man Mar 11, 2013 12:05 pm
Olannon skrev:
Er doble Uhlans helt ute og kjøre? Artifice og ekstra damage er jo helt nydelig for de og med feat er de superskumle for basically alt.

Nei, det er helt innafor... har sett på det. Men for min del går det mer på at jeg ikke gidder kjøpe en enhet til. Men verdt å proxe, kanskje jeg gidder kjøpe etterpå.

InnleggSkrevet: Ons Sep 28, 2016 11:19 am
HaleyInnlegg: 5844Registrert: Lør Feb 11, 2012 2:12 pm
vizier87 skrev:
Olannon skrev:
Er doble Uhlans helt ute og kjøre? Artifice og ekstra damage er jo helt nydelig for de og med feat er de superskumle for basically alt.

Nei, det er helt innafor... har sett på det. Men for min del går det mer på at jeg ikke gidder kjøpe en enhet til. Men verdt å proxe, kanskje jeg gidder kjøpe etterpå.

Ser den. Investeringer i doble ting er så sketchy fordi det er så få builds som kan bruke det ordentlig. Ville sett på proxing i alle fall ;)

www.courageofcaspia.com
Avlogget Profil
InnleggSkrevet: Ons Sep 28, 2016 11:28 am
Wraith EngineInnlegg: 2219Bosted: OsloRegistrert: Tir Okt 13, 2009 8:01 am
Jeg driver i skrivende stund å konverterer plastikk IFP med Space Wolf ulver til Uhlan Cav rett og slett pga hvordan Uhlans er modellert.

Totalt sett kommer 2 enheter på under 1000,- og jeg innbiller meg at det er lov i turneringer i og med at 50% av modellen er PP?

InnleggSkrevet: Ons Sep 28, 2016 11:39 am
Ironclad skrev:
Jeg driver i skrivende stund å konverterer plastikk IFP med Space Wolf ulver til Uhlan Cav rett og slett pga hvordan Uhlans er modellert.

Totalt sett kommer 2 enheter på under 1000,- og jeg innbiller meg at det er lov i turneringer i og med at 50% av modellen er PP?

Jeg har også et problem med hvordan modellene er modellert, men trodde at 50% av modellen skulle være orginal modellen? men kan jo fort være 50% PP for ser jo folk som bruker plastikk legion figurer til celyna og nysshunters.

InnleggSkrevet: Ons Sep 28, 2016 11:44 am
vizier87 skrev:
Jeg har også et problem med hvordan modellene er modellert, men trodde at 50% av modellen skulle være orginal modellen? men kan jo fort være 50% PP for ser jo folk som bruker plastikk legion figurer til celyna og nysshunters.

Akkurat lest over og det er 50% av modellen må være en PP modell, står ikke noe om orginal modellen.

InnleggSkrevet: Ons Sep 28, 2016 11:46 am
Ironclad skrev:
vizier87 skrev:

Akkurat lest over og det er 50% av modellen må være en PP modell, står ikke noe om orginal modellen.

Ok, det er jo kjekt. Men føler kanskje idéen din er på kanten i forhold til slik jeg oppfatter reglementet. Men uansett, en knalltøff idé, og håper ingen sier noe på det :) kunne tenkt meg å gjort noe slik selv, har i alle fall 1 ironfang pikemen enhet for mye som jeg kunne brukt.

InnleggSkrevet: Ons Sep 28, 2016 12:01 pm
Vet at Johan Dyrlind har gjort det og han reiser nå rundt halve kloden med de innbiller jeg meg.

InnleggSkrevet: Ons Sep 28, 2016 12:02 pm
Ironclad skrev:
Vet at Johan Dyrlind har gjort det og han reiser nå rundt halve kloden med de innbiller jeg meg.

Ja, da bør det være innafor :)

InnleggSkrevet: Fre Sep 30, 2016 7:11 am
Fikk en runde inn i en oppoverbakke-matchup i går mot Nicos Issyria.
Tror langt på vei at det riktige antall jacks for Irusk er 1, 1 Colossal eller kanskje 2 Juggere.

Siden jeg spilte som en ræv i går så skal jeg la lista få en runde til i manesjen på søndag.

InnleggSkrevet: Fre Sep 30, 2016 7:20 am
Ironclad skrev:
Fikk en runde inn i en oppoverbakke-matchup i går mot Nicos Issyria.
Tror langt på vei at det riktige antall jacks for Irusk er 1, 1 Colossal eller kanskje 2 Juggere.

Siden jeg spilte som en ræv i går så skal jeg la lista få en runde til i manesjen på søndag.

Om du skal ha 2 juggere så er vel disse samme kostnaden som 1 behemoth? da er vel 1 behemoth å foretrekke?

1 Colossal er jo ikke dumt heller, men uansett variant, hvordan tenker du løse stealth svakheten? holder med det med den ene spellen til Irusk2 og f.eks reinholt?

InnleggSkrevet: Fre Sep 30, 2016 7:47 am
vizier87 skrev:
Om du skal ha 2 juggere så er vel disse samme kostnaden som 1 behemoth? da er vel 1 behemoth å foretrekke?

Jeg tror det er best med Behemoth, men jeg ser verdien i å ha noe å kunne bytte med og i tillegg ha flere bokser.

Mulig 2 Devastators også kan være en greie, men da bør man kanskje ha mer nærkamptropper.

vizier87 skrev:
1 Colossal er jo ikke dumt heller, men uansett variant, hvordan tenker du løse stealth svakheten? holder med det med den ene spellen til Irusk2 og f.eks reinholt?

Har tenkt på Conquest med Irusk og Jarle lurte på om jeg hadde tenkt på Viktor i og med at Artifice of Deviation er Rough for FI kan man jo lage relativt mye Rough.
Victor løser også stealth med Flare og/eller Continous Fire.

Tror kanskje ikke det løser Shadow Pack problemet men jeg tror Butcher lista mi kan håndtere f.eks Kaya(?).

InnleggSkrevet: Fre Sep 30, 2016 7:47 am
Det er ikke sikkert en koloss er feil altså. Irusk liker tropper og Alexia1 er fantastisk både med tropper og for conquest. De fleste kolossene som er sterke er sterke pga skyting og FFE er jo løsningen på at man ofte ikke har nok focus. I irusk foretrekker jeg nok Conquest.

www.courageofcaspia.com
Avlogget Profil
InnleggSkrevet: Fre Sep 30, 2016 8:04 am
Olannon skrev:
Det er ikke sikkert en koloss er feil altså. Irusk liker tropper og Alexia1 er fantastisk både med tropper og for conquest. De fleste kolossene som er sterke er sterke pga skyting og FFE er jo løsningen på at man ofte ikke har nok focus. I irusk foretrekker jeg nok Conquest.

Har lyst å spille Victor en eller annen gang, men å kjøpe en coloss til sitter langt inn. Tror jeg må finne på en måte å få tak en stor kanon og 2 mindre maskingevær som jeg kan sette på conquesten. Har allerede magnetisert våpnenen på den jeg har, så bør være smal sak å få tak i noe som ligner våpnene på victor.

InnleggSkrevet: Fre Sep 30, 2016 8:06 am
Jeg ser den. Jeg har samme issuet med Hurricane med unntak av at jeg allerede har 2... In any case tror jeg som sagt Conquest er bedre her :)

www.courageofcaspia.com
Avlogget Profil
InnleggSkrevet: Lør Okt 01, 2016 11:30 pm
ElectromancerInnlegg: 152Registrert: Man Feb 13, 2012 6:40 pm
Denne tråden hr jeg gått glipp av...

Min Irusk2 liste (og tiltenkt wurmwood counter) er identisk til den første cav lista i denne tråden. En liste jeg føler gjør jobben sin helt greit, men har ett par utfordringer. Reinholdt gjør sjeldent mye utav seg dersom man ikke er heldig med terreng. Det blir ofte pakket tett i Irusk lister og Los blir ett problem for han ( med mindre det er hills tilgjengelig.)

Etter noen runder og innkjøp av mow drakhun nr. 2 ble lista min seende slik ut:

Khador - Iru2.1

Theme: No Theme Selected
75 / 75 Army

Supreme Kommandant Irusk - WJ: +27
- Sylys Wyshnalyrr, The Seeker - PC: 4
- Behemoth - PC: 24 (Battlegroup Points Used: 24)

Man-O-War Drakhun - PC: 9
Man-O-War Drakhun - PC: 9
Kovnik Jozef Grigorovich - PC: 4
Orin Midwinter, Rogue Inquisitor - PC: 5

Iron Fang Uhlans - Leader & 4 Grunts: 20
Winter Guard Mortar Crew - Gunner & Grunt: 5
Winter Guard Rifle Corps - Leader & 9 Grunts: 13
- Winter Guard Rocketeer - PC: 2

Alt i alt er nok dette en langt svakere wurmwood counter, men helt klart en liste som steller istand problemer for en hel del andre. Borte er counter stealth, men savnet har ikke blitt så stort som fryktet. 2 drakhuns med counter charge som kommer gjennom egen frontlinje er nært kriminelt festlig.

Lite tro på mow uten kovnik, så det vurderes ikke engang.
2x max uhlans Vs max uhlans og 2x drakhuns... Sitter i tenkeboksen på den, men for øyeblikket vurderer jeg drakhuns 2x counter charge foran.

Avlogget Profil

Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter:

Tidssone UTC + 1 time
Side 2 av 3
39 innlegg
Gå til side Forrige  1, 2, 3  Neste
Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest
Søk etter:
Opprett et nytt emne  Svar på emnet
Gå til forum:  
Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet