Forfatter Melding

<  Taktikk og lister  ~  Regler vi glemmer eller forvirres af

InnleggSkrevet: Tir Sep 27, 2016 7:49 am
JuggernautInnlegg: 1449Registrert: Man Apr 18, 2011 9:44 pm
Ja tror du kan flytte deg. Ser at wordingen har endret seg fra mk2 ørlite granne. Men jeg husker ikke om man kunne det da...

Du kan ikke pushe battle enginens...



_________________
Advarsel! Dyslexi kan ha sniket seg inn i innlegget. (eller denne signaturen)

Cricel Xmas

Min nettbutikk Frozenforge.com
Avlogget Profil
InnleggSkrevet: Tir Sep 27, 2016 7:50 am
Site AdminInnlegg: 2008Bosted: OsloRegistrert: Man Mar 11, 2013 12:05 pm
Olannon skrev:
Det høres riktig ut men battle engines kan ikke pushes, så battering ram har ingen effekt på de (fun fact: de kan derimot places).


Jeg stusset også over dette, Lars var bombe sikker på at de kunne pushes. Får lese regelboken snart kanskje :D

Edit: regelboken bekrefter :) skjønte ikke at det hadde forandret seg fra Mk2 og det hadde det ikke heller.



_________________
2d6.no Administrator
Avlogget Profil
InnleggSkrevet: Tir Sep 27, 2016 8:17 am
Wraith EngineInnlegg: 2219Bosted: OsloRegistrert: Tir Okt 13, 2009 8:01 am
Overrun funker på warcaster ja. Innbiller meg det er lik wording som MK II.



_________________
<--- Leif
Avlogget Profil
InnleggSkrevet: Fre Sep 30, 2016 9:55 am
ThornInnlegg: 883Registrert: Fre Sep 02, 2011 1:37 pm
Hei, lurer litt på hvordan charge fungerer.
* charge består av to faser, normal movement + combat action
* normal movement er SPD +3
* combat action blir gjennomført kun hvis du er i melee med charge target
* *Attack kan gjennomføres etter normal movement, betyr dette charge og? Combo Smith, combustion?


Avlogget Profil
InnleggSkrevet: Fre Sep 30, 2016 10:02 am
Wraith EngineInnlegg: 2219Bosted: OsloRegistrert: Tir Okt 13, 2009 8:01 am
everlasti skrev:
Hei, lurer litt på hvordan charge fungerer.
* charge består av to faser, normal movement + combat action
* normal movement er SPD +3
* combat action blir gjennomført kun hvis du er i melee med charge target
* *Attack kan gjennomføres etter normal movement, betyr dette charge og? Combo Smith, combustion?


*Attack kan kun gjøres dersom det er endel av våpenet det charges med. Altså ingen combustion.
Nico sjekka det opp i går.



_________________
<--- Leif
Avlogget Profil
InnleggSkrevet: Fre Sep 30, 2016 10:16 am
ThornInnlegg: 883Registrert: Fre Sep 02, 2011 1:37 pm
Flott takk, det var det jeg trodde. Ble bare litt usikker på det jeg sa igår :)


Avlogget Profil
InnleggSkrevet: Ons Okt 12, 2016 11:09 pm
ThornInnlegg: 883Registrert: Fre Sep 02, 2011 1:37 pm

Avlogget Profil
InnleggSkrevet: Tor Okt 13, 2016 11:09 am
GhetorixInnlegg: 1560Bosted: OsloRegistrert: Tor Mai 12, 2011 3:52 pm
everlasti skrev:
http://privateerpressforums.com/showthread.php?254968-Baldur-2-feat-vs-blessed-weapons

Tak! Det havde jeg ikke set!

Bemærk i øvrigt i forbindelse med Baldur2 at Roots of the Earth siger "the model cannot move or be placed" (altså ikke "cannot be moved"). Det betyder at spell/feat også stopper Advances, Charges etc.
Det var der flere der ikke havde fået med sig på WTC (specielt SoloMasters).


Avlogget Profil
InnleggSkrevet: Fre Okt 14, 2016 7:44 am
JuggernautInnlegg: 1449Registrert: Man Apr 18, 2011 9:44 pm
Det hadde gjort seg og vist før WTC. Baldur marchene blir 10 ganger enklere for Kromac1



_________________
Advarsel! Dyslexi kan ha sniket seg inn i innlegget. (eller denne signaturen)

Cricel Xmas

Min nettbutikk Frozenforge.com
Avlogget Profil
InnleggSkrevet: Tir Okt 18, 2016 3:32 pm
HaleyInnlegg: 5844Registrert: Lør Feb 11, 2012 2:12 pm
Gjelder infernal rulings fra Mk 2 fortsatt dersom wording er identisk?



_________________
Jarle Svendsrud

www.courageofcaspia.com
Avlogget Profil
InnleggSkrevet: Ons Okt 19, 2016 6:00 am
Wraith EngineInnlegg: 2219Bosted: OsloRegistrert: Tir Okt 13, 2009 8:01 am
Olannon skrev:
Gjelder infernal rulings fra Mk 2 fortsatt dersom wording er identisk?


Det innbiller jeg meg står på Rules forumet at ikke er tilfelle, men har ikke sjekket opp.



_________________
<--- Leif
Avlogget Profil
InnleggSkrevet: Ons Okt 19, 2016 7:55 am
GhetorixInnlegg: 1560Bosted: OsloRegistrert: Tor Mai 12, 2011 3:52 pm
Olannon skrev:
Gjelder infernal rulings fra Mk 2 fortsatt dersom wording er identisk?

Nej - ikke nødvendigvis. Se f.eks. ændringen på Baldur2s feat.

Generelt er det dog sådan at folk typisk antager at gamle rulings stadig er i spil med mindre det modsatte bliver bevist. I praksis vil dommere o.l. sansynligvis dømme efter de gamle rulings (om ikke andet ud fra vane) hvis en sådan eksisterer. Skal du være helt sikker bør man spørge igen på PPs rules forum og få bekræftet om tingene er de samme i den nye udgave.


Avlogget Profil
InnleggSkrevet: Tir Okt 25, 2016 9:36 am
HaleyInnlegg: 5844Registrert: Lør Feb 11, 2012 2:12 pm
Ok, da er jeg spent på hvordan denne lander: http://privateerpressforums.com/showthr ... down-rules

Jeg har et spørsmål: I går spilte jeg en kamp mot Martin Andre med Haley3. På slutten av kampen går jeg for en assassination run med Haleyuniten som eksekveres som følger:

1. Unit activation. Order: Press Forward!
2. Prime feater
3. Prime kaster Repudiate
4. Past kaster Chain Blast
5. Past declarer Lylyth som charge target og charger. Dette tar henne innenfor 5" av Lylyth
6. Prime kaster Temporal Distortion
7. Prime kaster Chain Blast
8. Prime declarer charge target og charger

Er dette lovlig? Jeg har alltid spilt dette slik med Haley3 men Martin synes det virket janky. I reglene finner jeg ingenting som motsier dette men jeg ser poenget I guess. Warcaster units er ofte janky, spesielt når flere av modellene kan kaste spells. Spørsmålet er jo åpenbart om jeg kan begynne å kaste spells med feks Prime, la Past charge og deretter fortsette med Prime før hun charger selv. Jeg ville jo ha på Repudiate først, deretter chain blast fra Past og så få Past innenfor 5" for å gi Lylyth -2 DEF før Prime kastet chain blast.

Innspill tas mot med takk :)



_________________
Jarle Svendsrud

www.courageofcaspia.com
Avlogget Profil
InnleggSkrevet: Tir Okt 25, 2016 11:04 am
Stannis BrockerInnlegg: 310Registrert: Tor Mar 25, 2010 8:10 am
Haley3 er en Warcaster unit, og under "unit activation" står det "When a unit begins its activation, every tropper in it activates"
Under "Casting a spell with FOCUS" står det "A model can cast spells by spending focus at any time during its activation"

Så min tolkning er at det er fullt mulig å kaste spells i den rekkefølgen du gjorde der.


Avlogget Profil
InnleggSkrevet: Ons Okt 26, 2016 8:02 am
GhetorixInnlegg: 1560Bosted: OsloRegistrert: Tor Mai 12, 2011 3:52 pm
Olannon skrev:
Ok, da er jeg spent på hvordan denne lander: http://privateerpressforums.com/showthr ... down-rules

Jeg tror at denne kommer til at ligge til den nye errata lander og gør... et eller andet.... ved Throws.

Olannon skrev:
Er dette lovlig? Jeg har alltid spilt dette slik med Haley3 men Martin synes det virket janky.

Janky er ikke det samme som lovligt - og som sagt er Warcaster Units et helvede.

Jeg er helt overbevist om, at det er lovligt, men jeg giver besked hvis jeg finder regner der antyder det modsatte.


Avlogget Profil

Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter:

Tidssone UTC + 1 time
Side 26 av 27
396 innlegg
Gå til side Forrige  1 ... 23, 24, 25, 26, 27  Neste
Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest
Søk etter:
Opprett et nytt emne  Svar på emnet
Gå til forum:  
Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet