Forfatter Melding

<  Armélister  ~  1850 Iron Hands

InnleggSkrevet: Man Des 05, 2016 9:28 pm
Holy ZealotInnlegg: 30Registrert: Tor Apr 07, 2016 11:01 am
Har igjen rota litt med ideer til en armé-liste! :)
Det er combined arms detachment, kombinert med "Skyhammer Annihilation Force" formasjonen, og jeg tror den kan være temmelig morro å spille!

Combined Arms Detachment
HQ:
- ML 2 Librarian m/ terminator armor - 125 pts (Warlord)

ELITES:
- Ironclad Dreadnought m/ seismic hammer/meltagun, powerfis/heavy flamer, hunter killer missile og lucius pattern drop pod - 205 pts
- Ironclad Dreadnought m/ seismic hammer/meltagun, powerfis/heavy flamer, hunter killer missile og lucius pattern drop pod - 205 pts

TROOPS:
- 5-man Scout Squad m/ sniper rifles og én missile launcher - 148 pts
- 5-man Scout Squad m/ sniper rifles og én missile launcher - 148 pts

FAST ATTACK:
- Drop Pod (35 pts)

HEAVY SUPPORT:
- Thunderfire Cannon - 100 pts
- Thunderfire Cannon - 100 pts

Skyhammer Annihilation Force:
- 10-man Assault Squad m/2 flamers og 1 power fist - 205 pts
- 10-man Assault Squad m/2 flamers og 1 power fist - 205 pts
- 10-man Devestator Squad m/ 4 grav-cannons/grav-amps, combi-grav og drop pod - 311 pts
- 10-man Devestator Squad m/ 4 multi-melta, combi-melta og drop pod - 211 pts

1850 pts tilsammen

Vet ikke hvor bra listen er all in all, men noe sier meg at den kan være utrolig gøy å spille med! :D Noen som har forslag til endringer?

Avlogget Profil
InnleggSkrevet: Tir Des 06, 2016 7:53 am
Wraith EngineInnlegg: 2237Bosted: KristiansandRegistrert: Tor Jul 21, 2005 5:52 pm
Hei

Dette ser veldig solid ut :)

Men hvor har du tenkt å plasere librarienen?
Hvis jeg skulle kommet med noen forslag så ville det vært å ta 2 Multi meltas og 2 grav cannons i hver devestator unit siden du likevel kan splitte uniten i combat squads.

Jeg ville også prøvd å fått inn 2 land speeder storms til scoutsa da disse er utrilig gode. For å få råd til det hadde jeg droppet terminator armor og lv2 på librarienen, jeg hadde også droppet combi våpnene på devestators samt utstyret til scoutsa, det burde være omtrent nok til 2 land speeders storm

Siden ville også gått ned til 15 assault marines og brukt de poengene du får til overs til å booste unitene du har med flere nærkampsvåpen som (nå husker jeg ikke navnet) det 2 hånds chain swordet som egentlig er en powerfist.

Ellers så er dette en liste jeg tror du kan gjøre det veldig bra med :)

Join the Invasion
www.Invasion.no
Avlogget Profil Nettside
InnleggSkrevet: Tir Des 06, 2016 12:24 pm
Takk! :)

Tanken var at han skulle holde seg bak med scoutsa, og buffe de bakre skyteunitene. Ser nå at terminator-armor på han er litt useless :p

Har nå forøvrig gått ned til 7 assault marines per unit, med en eviscerator i begge unitene. Fikk også råd til to land speeder storm ved å degradere librarian til ML1 og vanlig armor :)

Sist endret av Knight_of_Medusa den Tir Des 06, 2016 2:20 pm, endret 1 gang

Avlogget Profil
InnleggSkrevet: Tir Des 06, 2016 2:20 pm
Wraith EngineInnlegg: 2237Bosted: KristiansandRegistrert: Tor Jul 21, 2005 5:52 pm
Du burde heller ha 1 unit på 10 og 1 på 5 slik at du kan splitte opp i 3 uniter og ikke bare 2 slik som det er nå med 7 mann. Jo flere uniter som potensielt kan charge desto bedre

Join the Invasion
www.Invasion.no
Avlogget Profil Nettside
InnleggSkrevet: Tir Des 06, 2016 11:07 pm
Det er sant!
Her er da siste update på lista. Vurderer å kjøre Ultramarines som chapter tactics, for å få doctrines (greit med re-rolls).

HQ:
Librarian ML 1 - 65 pts

ELITES:
Ironclad Dreadnought m/powerfist/heavy flamer (10 pts), seismic hammer/meltagun og lucius drop pod - 195 pts
Ironclad Dreadnought m/powerfist/heavy flamer (10 pts), seismic hammer/meltagun og lucius drop pod - 195 pts

TROOPS:
5-man Scout Squad m/bolters og heavy bolter - 63 pts
5-man Scout Squad m/bolters og heavy bolter - 63 pts

FAST ATTACK:
Drop Pod 35 pts
Land Speeder Storm m/heavy flamer - 40 pts
Land Speeder Storm m/heavy flamer - 40 pts

HEAVY SUPPORT:
Thunderfire Cannon - 100 pts
Thunderfire Cannon - 100 pts

SKYHAMMER ANNIHILATION FORCE:
10-man Assault Squad m/ 2 flamers, eviscerator og power fist på sgt. - 230 pts
10-man Assault Squad m/ 2 flamers, eviscerator og power sword på sgt. - 220 pts
10-man Devestator Squad m/2 multi melta, 2 gravc-cannon/grav-amp og pod - 251 pts
10-man Devestator Squad m/2 multi melta, 2 gravc-cannon/grav-amp og pod - 251 pts

Havner på 1841 points tilsammen. Tanken med libby er egentlig bare en billig HQ som kanskje kan hjelpe (i svært liten grad) thunderfire cannons mot eventuelle trusler.

Avlogget Profil
InnleggSkrevet: Tir Des 06, 2016 11:12 pm
Nå er i hvertfall jeg så godt som fornøyd. Jeg husker ikke hva en heavy bolter til Scouts koster, men hvis det er 10 poeng så hadde jeg droppet den og heller kjøpt Camocloaks til Scoutsa :-)

Ellers ser det veldig bra ut :-)

Join the Invasion
www.Invasion.no
Avlogget Profil Nettside
InnleggSkrevet: Fre Des 09, 2016 8:03 am
Stannis BrockerInnlegg: 360Registrert: Man Jan 14, 2013 6:26 pm
Jeg ville byttet ut power sword mot power maul. Det er bare marginal forskjell på wounds vs 3+ armor og mot alt annet er den bedre.

InnleggSkrevet: Fre Des 09, 2016 1:06 pm
Den koster ikke mer enn 8 points, så får ikke råd til camo-cloaks, desverre!

Power maul er kanskje ikke så dumt, nei.

Takk for gode tips! :)

Avlogget Profil
InnleggSkrevet: Søn Des 18, 2016 9:58 pm
TrencherInnlegg: 83Registrert: Ons Aug 22, 2012 11:40 am
Denne listen (i hvilke som helst varianter) gjør ingenting mot:

Azrael kennel
Daemonic Incursion
Draigobomb
Eldars (any possible list)
Full company marines
Genestealers
Knights
Necron lifestar
Tau med flere enn 2 riptides
Tyranider med 4-5 flyrants

Om den er god da er det opp til deg. Men Unicorn og knightofkob burde vel ha pekt på det.

Avlogget Profil
InnleggSkrevet: Man Des 19, 2016 1:31 pm
Er det mulig å få noen få ord om hvorfor den ikke gjør noe mot disse listene? :shock:

Virker som de du har skrevet ned er veldig competative lister, og de kan vel bare kontres med like competative lister (?).

Avlogget Profil
InnleggSkrevet: Man Des 19, 2016 3:44 pm
TrencherInnlegg: 83Registrert: Ons Aug 22, 2012 11:40 am
Har godt humør og litt tid på jobben, så her er noen ord.

Azrael kennel:
50 invisible wolves med 4++, HnR og masse andre spells på.
Daemonic Incursion
7-8 x d3 str 9 ap2 skudd fra exalted flamers som enten kommer med deepstrike eller beveger seg raskt på bordet
Draigobomb
30 rerollable grav-skudd fra invisible centurions, -2 units per skytingfase, eller -1 og mlticharge
Eldars (any possible list)
Raske str 6 skudd
Full company marines
De er mange. Med mange rr gravs
Genestealers
Rolig kan få svare på det
Knights
Du har ingenting som muligens kan drepe 5 knights: SH walker 13 front, 4++ eller 3++ på fornten
Necron lifestar
Samme der, du har ikke nok firepower for å ta da
Tau med flere enn 2 riptides
Unicorn var veldig snill med å kommentere listen din, og han er en dyktig Tau-spiller, spør han
Tyranider med 4-5 flyrants
Du har ingenting som tar luften

Avlogget Profil
InnleggSkrevet: Man Des 19, 2016 5:43 pm
I see! Takk for at du tok deg tid til det. :)
Får håpe jeg ikke møter noen av de hvis jeg spiller med listen i framtiden!

Avlogget Profil
InnleggSkrevet: Søn Des 25, 2016 3:20 am
GremlinInnlegg: 7Registrert: Tir Des 06, 2016 4:17 am
Knights møter du ikke i NM formatet 2016 i alle fall. Om du får deg en Culexus assassin med leveranse kan du i alle fall forsøke å kontre de to invisibility listene, om jeg forstår rett.

Full company marines bygger listen sin på annen måte, og med 500-700 poeng mer enn deg, så den blir det litt feil å prøve å kunne kontre. Den sliter veldig mot en del andre armeer dog, så den vinner visstnok sjelden turneringer, noe som er grunnen til at den tillates. Visstnok.

Med noen endringer kan du ha større sjanse mot Eldar jetbikespam, som har sykt mange str 6 skudd. Et par thunderfire kannons er en ok start for å knerte en slik motstander.

Flyrants; du må enten bygge mot luft eller ikke i det hele tatt.

Jeg pusler med en lignende liste selv, men da uten dreadnoughtene (foruten kanskje en flamestorm dread) og de oppsvulmede assault marinene. Du får faktisk en hel skyhammer til dersom du dropper en dread og tar Ass marines naken i denne listen. Jeg synes meltabomb+krakgrenade, gjør like mye (for 5 poeng) som evisceratoren til det femdobbelte, men det er jo en smakssak. send meg en PM om du vil slå av en prat på skype.

Du kan også vurdere å ta listen som 3 formasjoner, og spiller da å skatte med librarian og scouts. Ser en del lister på nettet som bruker en tau firebase sammen med 1-2 skyhammer, kanskje med en bunker til firebasen, men om det blir å funke ift mobilitet nok på brettet til å kapre objektiver vet jeg ikke; jeg får for lite spilletid til å lære med med tau, bare nevner muligheten. CAD med HQ og to tropper er i ferd med å bli ganske avleggs.

Avlogget Profil

Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter:

Tidssone UTC + 1 time
Side 1 av 1
13 innlegg
Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest
Søk etter:
Opprett et nytt emne  Svar på emnet
Gå til forum:  
Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet