Forfatter Melding

<  Flames of War  ~  vurderer fow

InnleggSkrevet: Ons Jul 30, 2014 3:05 pm
TrencherInnlegg: 72Bosted: KolbotnRegistrert: Tir Mai 01, 2012 11:00 am
Hei.

Vurderer å starte FoW og kjøper antagelig Open fire for å teste med ungene hvis jeg ikke får tak i noe billig på Ebay e.l. .

Er det slik at det er Late War som gjelder i Norge? Har litt lyst til å sjekke ut Early war og firestorm Norwat egentlig...

Avlogget Profil
InnleggSkrevet: Ons Jul 30, 2014 3:58 pm
GobberInnlegg: 23Bosted: osloRegistrert: Tir Sep 10, 2013 3:33 pm
hva som spilles tror jeg avhenger veldig av miljøet/spille kompiser, men turneringer har en tendens til og være late war.

open fire har en blanding av mid og late war modeller.

Avlogget Profil
InnleggSkrevet: Ons Jul 30, 2014 4:29 pm
FennbladeInnlegg: 118Bosted: OsloRegistrert: Tir Mai 24, 2011 4:50 pm
Early War er jo ganske nytt, og Mid finnes det jo bare to bøker for, så er vel lett å få det inntrykket. Men er flere i Oslo som har styrker for disse, vet om både tyske, britiske og italienske ørkenhærer, samt tyske, franske og russiske hærer for Europa. Selv har jeg en liten BEF-styrke fra da vi spilte Command Decision på 90-tallet, som bl.a. ble brukt til et Narvik-scenario på Defcon på Ullevål for mange år siden.

Problemet med kampanjen i Norge er at det er få tanks (som gjør den lite "sexy" i manges øyne), samt at norske figurer må konverteres fra andre nasjoner. Her ville jeg nok gått for Peter Pig siden de selger løse hoder med "riktigere" lue enn de franske kepiene til BF.

Ellers har jeg sikkert en regelbok til overs hvis du ikke har allerede.

Avlogget Profil
InnleggSkrevet: Ons Jul 30, 2014 11:23 pm
TrencherInnlegg: 72Bosted: KolbotnRegistrert: Tir Mai 01, 2012 11:00 am
Har ikke noe foreløpig. Kjøper jeg open fire så trenger jeg vel ikke, den er vel komplett selv om den er liten?

Hvis jeg går for early war med en gang så kanskje en regel er like greit.

Kom over et forum hvor noen sa de hadde norske 15mm modeller på vei, men fant ikke noe på oppgitt produsent sin hjemmeside.

Avlogget Profil
InnleggSkrevet: Tor Jul 31, 2014 12:45 pm
GobberInnlegg: 23Bosted: osloRegistrert: Tir Sep 10, 2013 3:33 pm
lille boken har alle regler ja.

open fire har også en quick start guide med bilder og eksempler som lærer deg basis reglene.

Avlogget Profil
InnleggSkrevet: Lør Aug 23, 2014 4:35 pm
FennbladeInnlegg: 118Bosted: OsloRegistrert: Tir Mai 24, 2011 4:50 pm
Har via en inkurie end opp med en boks Plastic Soldier Late War British Infantry (feilsending, bestilte amerikanere). Dette er den nye stilen figurer i "heroic style" som er større og ikke så skjøre som de gamle, og ikke trenger montering. Personlig foretrekker jeg helt klart den gamle stilen med mer realistiske proporsjoner, men disse er nok mer kompatible med Battlefront sine figurer. De kostet £19,50, kan sikkert få en bra deal hvis det er av interesse. Har også baser som du kan få med.

Her er bilde: http://theplasticsoldiercompany.co.uk/index.php?main_page=product_info&cPath=1_37_39_54&products_id=625

Avlogget Profil

Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter:

Tidssone UTC + 1 time
Side 1 av 1
6 innlegg
Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest
Søk etter:
Opprett et nytt emne  Svar på emnet
Gå til forum:  
Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet