Forfatter Melding

<  Flames of War  ~  Sand på basene.. Hva passer til FoW?

InnleggSkrevet: Tor Okt 30, 2014 5:30 pm
Enigma FoundryInnlegg: 450Bosted: OsloRegistrert: Søn Jul 09, 2006 5:41 pm
Har limt sammen Open Fire, og planen er å få grunnet med spray før det blir for kaldt. Har noe gammel GW sand, men den har noen større steiner blandet i seg som jeg ikke tror vil stå bra til de mikroskopiske infanteristene. Denne sanden er ikke å få tak i, så vil gjerne spare den til Warhammer.

Har kjøpt inn noe Army Painter Black Battleground for å lage terreng. Ser litt grovkornet ut, men lurer på om det ikke er løsningen.

Noen erfaringer?? På den ene siden bør sanden se ut som at den er i skala, men samtidig bør jo teksturen synes når figurene er på spillbrettet.

Avlogget Profil
InnleggSkrevet: Tor Okt 30, 2014 5:50 pm
Wraith EngineInnlegg: 2176Bosted: Kristiansand verdens navle.Registrert: Søn Feb 12, 2006 10:19 pm
Jeg bruker bare vanlig Citadel sand.
Syns det funker greit.

Bilde

Hope is the beginning of unhappines
Avlogget Profil
InnleggSkrevet: Tor Okt 30, 2014 5:51 pm
WarlockInnlegg: 3911Registrert: Søn Aug 31, 2008 11:06 am
Akvariesand finnes i mange fine grader av grovhet,

Jeg bruker en meget fin sand som standard.

[url=http://www.2d6.no/viewtopic.php?f=14&t=3547]My painting Blog[/url]
Avlogget Profil
InnleggSkrevet: Tor Okt 30, 2014 8:00 pm
FennbladeInnlegg: 118Bosted: OsloRegistrert: Tir Mai 24, 2011 4:50 pm
How long is a piece of string? Det man forsøker å illudere er jo ikke sand, men stein og jordklumper, og slike kommer jo som kjent i mange størrelser. Her er et eksempel på forskjellige typer sand (riktignok med Moskva-strelits fra 1600-tallet og ikke FoW). GW-sand på de to til venstre, fin sand fra Bacchus beregnet for 6mm til høyre. Synes helt klart den groveste funker best, ihvertfall når man får på flocking. Alle er washet med Woodland Scenics Base Earth Undercoat og drybrushet med akryl.

Bilde

Ellers pleier jeg alltid å plukke med meg diverse typer sand og jord hver gang jeg er ute på ferie. Har basert figurer med sand fra Omaha Beach og jord fra slagfeltet i Salamanca. Her er noen Zuluer basert med jord fra veikanten i Portugal:

Bilde

Forøvrig kan det være et tips å ha på sand etter at man har grunnet svart. Det gjør at man får en lysere bakgrunn å sammenlikne med mens man maler, siden det ellers er lett å male figurene for mørke når man ser de mot en svart base. Det går uansett kjapt å washe sanden i etterkant.

Avlogget Profil
InnleggSkrevet: Tor Okt 30, 2014 8:54 pm
Holy ZealotInnlegg: 25Bosted: OsloRegistrert: Tir Mai 28, 2013 4:12 pm
Du kan også sjekke ut Tamiya diorama texture paint. Det funker for for meg.

Avlogget Profil
InnleggSkrevet: Tor Okt 30, 2014 11:04 pm
FennbladeInnlegg: 118Bosted: OsloRegistrert: Tir Mai 24, 2011 4:50 pm
Vallejo har også en rekke typer teksturmaling i forskjellige grovheter. Du kan også bruke vanlig grov hussparkel og blande med akrylmaling. Men synes alle disse er mer jobb enn å bruke sand, særlig om det er kronglete lite plass mellom figurene. Med sand er det bare å bruke PVA-lim med spiss tupp (fx Panduro) og dyppe basen.

Avlogget Profil
InnleggSkrevet: Lør Nov 01, 2014 4:38 pm
Enigma FoundryInnlegg: 450Bosted: OsloRegistrert: Søn Jul 09, 2006 5:41 pm
Takk for innspill alle sammen! Ut i fra bildene deres kom jeg fram til at det er greit med litt størrelse på det. Sanden fra Portugal ser bra ut.

Enden på visa ble at jeg la på den sanden jeg hadde fra Army Painter. Litt grovere enn Cidadel anno 2006, men tror det skal funge bra. Jeg liker å drybrushe sanden med fire brunfarger over svart, så det er greit å ha litt størrelse på sanden. Derfor er det også greit å få dem på før basecoat. Selv om det ikke er en dum ide å bruke sanden til å lyse opp figurene, sparer det meg for mye arbeid, og resulratet bli mindre klabbete med svartfargen sprayet på.

Det pleier å bli slik:
Bilde

Her er de store steinene jeg skrev om malt grå. Noen av dem ville rukket en 15mm mann til kness.

Avlogget Profil

Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter:

Tidssone UTC + 1 time
Side 1 av 1
7 innlegg
Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 2 gjester
Søk etter:
Opprett et nytt emne  Svar på emnet
Gå til forum:  
Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet