Forfatter Melding

<  Flames of War  ~  Fate of a nation

InnleggSkrevet: Tir Des 02, 2014 12:38 pm
Wraith EngineInnlegg: 2194Bosted: Kristiansand verdens navle.Registrert: Søn Feb 12, 2006 10:19 pm
Fate of a nation har gått fra en liten suppliment til å få egen full bok nå.
Har bestilt boka, samt noen Centurions, og har planer om å bygge en liten Jordan styrke.
Noen andre i Norge som har, eller har planer om å samle opp noe fra 6 dagers krigen?

Bilde

Hope is the beginning of unhappines
Avlogget Profil
InnleggSkrevet: Ons Des 17, 2014 6:35 pm
Wraith EngineInnlegg: 2194Bosted: Kristiansand verdens navle.Registrert: Søn Feb 12, 2006 10:19 pm
Har nå fått første pakke med modeller til foan.
Har også kjøpt litt malinger og decals, nå er det klar til maling i jula :)

Bilde

Avlogget Profil
InnleggSkrevet: Ons Des 17, 2014 8:42 pm
GobberInnlegg: 23Bosted: osloRegistrert: Tir Sep 10, 2013 3:33 pm
hmm, hadde ikke fått med meg det.
må nesten se og få skaffet meg boken da jeg regner med de tank listene har blitt oppdatert.

Avlogget Profil
InnleggSkrevet: Ons Des 17, 2014 9:11 pm
Han jeg kjøpte av har en igjen.
http://www.ebay.co.uk/itm/Flames-of-War ... 5b08905ded

De har oppdatert alle listene, mer support som jeeps og mortars og guns og lignende. Israel sitt har typisk blitt dyrere, og Jordan har mistet hen and chic osv, for å balansere det litt. virker veldig bra nå faktisk.
Det er jo også infanteri kompanier og mech kompanier nå. så du ikke bare må kjøre tank kompani.

Avlogget Profil
InnleggSkrevet: Tor Des 18, 2014 2:58 pm
hehe, sorry mac, er tank geek(blames WoT)
er derfor jeg liker fow da det alltid finnes rene tank lister.

blir ikke noe spilling da det ikke er noe miljø i oslo, men de tar seg fint ut ved siden av rc tanksene mine når jeg får kommet meg rundt og malt dem(brukte ett halvt år på en 1500p liste til ger og det var bare tabletop standard)

likte ikke at israel har blitt dyrere. begrenser meg selv til 1500p og da er det ikke mange m51 det er plass til hvis jeg i tilegg skal ha noe som også tåler juling.

Avlogget Profil
InnleggSkrevet: Tor Des 18, 2014 4:28 pm
Ja, er jo stridsvogner som er tøffe. spiller vel en 150 wot kamper selv i uka :)

Israel var jo helt latterlige i første omgang, så det er helt på sin plass at de blir jekket ned et hakk. nå kan det vel kalles et spill.
Hvis du får samlet opp noe engang, så får du ta turen ned til Kristiansand å spille litt ;)

Kjedelig at det ikke er noe miljø i Oslo. Men det er jo noen som spiller. Kom noen fra Oslo på Invasion turneringa i høst.

Kan kanskje finne noen på den norske flames of war gruppa på facebook.
https://www.facebook.com/groups/2964835 ... 5/?fref=ts

Avlogget Profil
InnleggSkrevet: Tir Jan 27, 2015 11:30 am
FennbladeInnlegg: 118Bosted: OsloRegistrert: Tir Mai 24, 2011 4:50 pm
At det finnes masse spillere men ikke er noe miljø i Oslo skyldes vel hovedsaklig at man ikke har noe sted å møtes. Outland har jo sluttet å føre FoW så man er vel neppe velkommen i kjelleren der (som uansett er fryktelig bråkete og som oftest stapp full). Vet ikke hvordan det er i lokalene til OMSK på Grønland, men det er vel ikke alle som føler for å betale 200 kr når man ikke vet om det blir flere spillinger.

Har satt opp noen miniatyrspill på Ares Blindern som funker fint, selv om terrenget deres ikke lenger er tilgjengelig pga plassmangel. Dersom noen er hypp på å spille FoW der på tirsdager kunne jeg være interessert.

Avlogget Profil
InnleggSkrevet: Tir Jan 27, 2015 11:57 am
Omsk burde jo være et sted man kan samles sånn egentlig, men er vel avhengig av at andre fow spillere også kommer å spiller der da.
Håper dere får igang noe der, vi er en ganske god gjeng som spiller fast i Kristiansand, og har vært klart det mest representerte miniatyrspillet det siste året.

Fått tatt noen samlebilder av Jordan hæren min slik den står nå.

Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde

Avlogget Profil
InnleggSkrevet: Tir Jan 27, 2015 3:29 pm
snasne antenner, ståltråd??

geira skrev:
At det finnes masse spillere men ikke er noe miljø i Oslo skyldes vel hovedsaklig at man ikke har noe sted å møtes. Outland har jo sluttet å føre FoW så man er vel neppe velkommen i kjelleren der (som uansett er fryktelig bråkete og som oftest stapp full). Vet ikke hvordan det er i lokalene til OMSK på Grønland, men det er vel ikke alle som føler for å betale 200 kr når man ikke vet om det blir flere spillinger.

Har satt opp noen miniatyrspill på Ares Blindern som funker fint, selv om terrenget deres ikke lenger er tilgjengelig pga plassmangel. Dersom noen er hypp på å spille FoW der på tirsdager kunne jeg være interessert.

aldri hørt om ares.
har de noen nettside?

har det generelle inntrykk av at fow ikke er velkommen noen sted i oslo grunnet att det er ikke er 28mm scale. (kjønner ikke hva folk har imot 15 og 10mm scale)

Avlogget Profil
InnleggSkrevet: Tir Jan 27, 2015 3:47 pm
kakebaronen skrev:
aldri hørt om ares.
har de noen nettside?

Vel, det er jo bare landets eldste spillklubb, som i 30 år har arrangert det som i sin tid var nordens største spillfestival (1200 deltagere på det meste), altså Arcon. Og joda, de har websider.

Avlogget Profil
InnleggSkrevet: Ons Jan 28, 2015 3:11 pm
Battle BoarInnlegg: 640Registrert: Man Okt 19, 2009 11:49 am
kakebaronen skrev:
har det generelle inntrykk av at fow ikke er velkommen noen sted i oslo grunnet att det er ikke er 28mm scale. (kjønner ikke hva folk har imot 15 og 10mm scale)

Jag kan rekomendera OMSK. (nu med lördagagsspelning)
På OMSK spelas det massor av olika miniatyrspel. Fantasy, 40K, Warmahords.,x wing
LOTR/hobbit ?
Jag har också sett 40k epic som är i liten skala.

Så jag kan inte se att fow skulle vara oönskat på OMSK.

Sök spelare i speldags tråd viewtopic.php?f=35&t=10910&start=1410 eller ta med dig en kompis och ta ett par slag och se an.

Ang terräng så finns det ingen specific FOW terräng(vad jag vet). Men en hill är en hill och en skog en skog....

InnleggSkrevet: Ons Jan 28, 2015 7:59 pm
Misforstå meg rett, FoW er sikkert like velkomment på OMSK som alle andre typer miniatyrspill. Poenget mitt var at dersom man drar ned dit på impuls er nok sjansen for å finne noen som spiller FoW temmelig liten, i motsetning til Outland for noen år tilbake. Mulig det var et FoW-miljø på OMSK tidligere, men ut fra det jeg har sett av omtale virker det ikke som interessen for historiske spill er særlig høy der. På Ares finner man ihvertfall folk som spiller WWII, selv om det er snakk om brettspill, og de kommer alltid innom for å kikke eller slå av en prat.

Konklusjonen må altså være at om man vil ha et miljø i Oslo må man skape det selv. Her ser jeg tre alternativer:

OMSK
+ de har terreng
– dyrt hvis man er over 26 og ikke spiller jevnlig

Ares
+ rimelig kontingent, første spilling i semesteret gratis
– har ikke terreng, må medbringes

Lukket arrangement
+ gratis (ihvertfall hittil)
– terreng må medbringes
– kun for inviterte, ingen nyrekruttering

Sistnevnte er hvordan jeg har bedrevet mesteparten av spillingen de siste årene. Det har foregått ved at jeg eller andre har lånt lokaler på Blindern (hvor jeg jobber) til spilling. Siden folk må låses inn og ut begrenser det seg naturlig nok til mindre arrangementer. Men jeg har også anledning til å leie lokale for en rimelig penge, da er det stoler og bord til over hundre personer og fri adgang. Ulempen er at det er mye jobb å arrangere slikt, og etter 15 Arcons og 10 Defcons har jeg gått en smule lei.

Avlogget Profil
InnleggSkrevet: Ons Jan 28, 2015 9:25 pm
Enigma FoundryInnlegg: 451Bosted: OsloRegistrert: Søn Jul 09, 2006 5:41 pm
Medlemskap i Omsk koster da ikke mer enn en konsertbillett på en av byens småscener. Har du prøvd å få napp i den diskusjonstråden man kan fiske etter motstander?

Hvis du er villig til å spille mot en nybegynner med svarte tyskere eller briter, spiller jeg gjerne FoW. Har ikke kommet lenger enn at jeg har limt sammen og sprayet figurene til startsettet og lest litt i introheftet. Det er på tide å komme litt i gang. Jeg er veldig åpen for å spille på Ares. Tirsdag er mye bedre enn lørdag om dagen, og er på Blindern denne våren til og med.

Sånn ellers ser jordanerne veldig bra ut, men settingen frister ikke helt. Er sikkert nok å konsentrere seg om vanlig FoW i første omgang også.

Avlogget Profil
InnleggSkrevet: Tor Jan 29, 2015 12:35 am
kakebaronen skrev:
snasne antenner, ståltråd??

Det er faktisk busten på en feiekost. typisk sånn 30kr greie som kommer med et feiebrett.

noneshallpass! skrev:

Sånn ellers ser jordanerne veldig bra ut, men settingen frister ikke helt. Er sikkert nok å konsentrere seg om vanlig FoW i første omgang også.

Takker. Vil absolutt anbefale å starte med ww2 først. da det er mer enheter å betraktelig flere som spiller. Har spilt "vanlig" fow nesten hver uke i 2 år nå, så greit å prøve litt ny setting. :D

Håper dere klarer å samle litt spillere i Oslo området, er nok en del som har spilt eller har figurer i det minste. Det blir Fow på Arcon i år forresten samt Fow på Invasion.

Avlogget Profil
InnleggSkrevet: Tor Jan 29, 2015 1:15 am
noneshallpass! skrev:
Medlemskap i Omsk koster da ikke mer enn en konsertbillett på en av byens småscener. Har du prøvd å få napp i den diskusjonstråden man kan fiske etter motstander?

200 kr for en kveld hvor man bare kan møte opp og bli underholdt er ikke dyrt. Men å selv måtte gjøre masse forarbeid, frakte masse utstyr lang vei og så risikere å ikke finne noen å spille med frister ikke noe særlig. Som sagt vet jeg ikke om det er særlig mange som er interesserte i historiske spill på OMSK. Derfor pleier jeg alltid å møte på arrangementer med en motspiller også.

Men etter å ha arrangert miniatyrspill på Arcon siden slutten av 80-tallet begynte sistnevnte å bli problematisk. "Hvorfor skal betale oppimot 2000 kr når vi kan spille gratis andre steder?" var omkvedet. Så dersom klubben/arrangementet ikke tilbyr annet enn et bord å spille på blir det veldig dårlig valuta for pengene. Men dersom OMSK kan tilby terreng, lagringsplass OG man finner noen å spille med der jevnlig er det jo vel verdt 200 kr.

Sitat:
Hvis du er villig til å spille mot en nybegynner med svarte tyskere eller briter, spiller jeg gjerne FoW. Har ikke kommet lenger enn at jeg har limt sammen og sprayet figurene til startsettet og lest litt i introheftet. Det er på tide å komme litt i gang. Jeg er veldig åpen for å spille på Ares. Tirsdag er mye bedre enn lørdag om dagen, og er på Blindern denne våren til og med.

Nå er jeg stort sett vant til å måtte stille med figurer for begge parter i tillegg til terreng, så det er neppe noe problem. Det som er verre er at jeg ikke kan FoW noe særlig selv – har faktisk bare spilt det tre ganger, og siste gang var for to år siden så jeg har nok glemt en hel del. De siste årene har vi pleid å spille Lasalle (Napoleonics), Black Powder (Colonial) og By Fire and Sword (renessansen), og for tiden driver jeg og myser på Field of Glory. Dersom noen er interessert i å spille noe av dette på Blindern er det bare å si ifra – ingen figurer eller forkunnskap nødvendig. Masse bilder her

Avlogget Profil

Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter:

Tidssone UTC + 1 time
Side 1 av 2
25 innlegg
Gå til side 1, 2  Neste
Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest
Søk etter:
Opprett et nytt emne  Svar på emnet
Gå til forum:  
Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet