Forfatter Melding

<  Flames of War  ~  Fate of a nation

InnleggSkrevet: Man Feb 09, 2015 3:07 pm
ArchangelInnlegg: 2792Bosted: OsloRegistrert: Søn Jan 18, 2009 4:05 pm
Denne tråden sklei ut til et sted der jeg kunne bidra.

OMSK har faktisk litt terreng nå som passer for 6mm - dvs koller og bakker, som tidligere tilhørte Outland. I tillegg er det - sannsynligvis - null problem å lagre terreng der. Kontakt Templar for å se om de har plass, han er formann nå.

Selv er jeg egentlig alltid klar for å prøve noe historicals, selv om jeg nok ikke har tid til å starte noe særlig selv. Vanlig prosedyre på OMSK er å avtale et slag med noen, selv om du spiller en av de "store" spillene.

InnleggSkrevet: Man Feb 09, 2015 5:56 pm
Wraith EngineInnlegg: 2176Bosted: Kristiansand verdens navle.Registrert: Søn Feb 12, 2006 10:19 pm
Tråden skled litt ut. Men det gjør ikke noe. All diskusjon om fow er bra i mine øyne. :D

Vil også tilføye at selv her i Kristiansand hvor vi har 2-3 fow bord hver uke. Så er det vanlig å avtale med motstander på forhånd uansett. Tiden da man bare dukket opp med figurene sine på klubben er forbi, selv for warhammer og 40k.

Vil på det høyeste anbefale dere som spiller fow eller er interessert blir med i flames of war Norge gruppa. Sikker lurt å lage en gruppe for Oslo også som kan brukes til å avtale slag osv.
Vi har en for Kristiansand. Å der postes det nesten ting daglig.

Det blir flames of war turnering på arcon i år, samt som i fjor blir det fow på Invasion i Kristiansand.

Hope is the beginning of unhappines
Avlogget Profil
InnleggSkrevet: Tir Feb 17, 2015 11:48 am
FennbladeInnlegg: 118Bosted: OsloRegistrert: Tir Mai 24, 2011 4:50 pm
kaldCB skrev:
Det blir flames of war turnering på arcon i år, samt som i fjor blir det fow på Invasion i Kristiansand.

Høres interessant ut. Kanskje noen kunne arrangere FoW på Mini-Arcon også?

http://www.spillfestival.no/2015/01/mini-arcon-28-februar-1-mars/

https://www.facebook.com/events/1545118412390751/?ref=br_tf

Avlogget Profil
InnleggSkrevet: Ons Feb 25, 2015 2:53 pm
Holy ZealotInnlegg: 25Bosted: OsloRegistrert: Tir Mai 28, 2013 4:12 pm
Om det skulle passe seg, så spiller jeg gjerne en runde FoW i Oslo.

Send en PM.

Avlogget Profil
InnleggSkrevet: Tir Mar 10, 2015 11:19 pm
Wraith EngineInnlegg: 2176Bosted: Kristiansand verdens navle.Registrert: Søn Feb 12, 2006 10:19 pm
Tilbake til Fate of a nation.
Fikk spilt 2 kamper i dag. Jordan vant første kampen, og Israel vant den andre.

Spillet virka veldig bra, og balansert. Kommer til å like dette.

Bilde

Avlogget Profil
InnleggSkrevet: Ons Mar 11, 2015 11:31 pm
GobberInnlegg: 23Bosted: osloRegistrert: Tir Sep 10, 2013 3:33 pm
kaldCB skrev:

Spillet virka veldig bra, og balansert. Kommer til å like dette.

er ikke alt de lager blansert etter en stund da? =P
var nok boken som gjorde utslaget, har en følelse av at vedlegget i WI bare var en test fra battlefront.

Avlogget Profil
InnleggSkrevet: Tor Mar 12, 2015 11:51 am
Tror de har kommet litt skeivt ut med Latewar, men det er ikke stein galt.

Det er opplagt at de brukte pdf'n som et testgrunnlag. de gjordet jo det samme med Vietnam før de slapp Tour of duty boka. :)

Det jeg liker med foan er at alle nasjonene har nesten like sterke stridsvogner. Er nesten bare skill rating som er forskjellig mellom nasjonene.

Er en til som har hevet seg på Israel på klubben her, så får en håpe noen plukker opp United arab republic også. Så får en litt mer mangfold i både spillere og nasjoner.

Avlogget Profil
InnleggSkrevet: Tor Mar 12, 2015 6:41 pm
Holy ZealotInnlegg: 39Registrert: Ons Jun 26, 2013 2:04 am
Foan var vel uspillbart før boka kom. Når alle araberne hadde hen and chick, og israel hadde 4 Ishermans til 360ish poeng.

Er mine jøder på bilde der, synes spillet virker balansert nå. Så lenge man ikke spiller for store poengsummer. Blir litt broken når Jordan må fylle opp med artilleri for å ha nok poeng. Israel får bare mer av the good stuff. Vi har spilt 1500 poeng sålangt, men ser for meg at 1900 er absolutt max man burde spille, men det virker også litt vel mye da Jordan er nødt til å ta alt i company diagrammet, utennom artillery. Mulig 1750 er helt kurrant i Foan. Men er jo gøy med små skirmishes også.

Avlogget Profil
InnleggSkrevet: Tor Mar 12, 2015 6:47 pm
FennbladeInnlegg: 118Bosted: OsloRegistrert: Tir Mai 24, 2011 4:50 pm
Muligens litt kjetteri, men hva med å spille mot to Jordanere med ett kompani hver?

Avlogget Profil
InnleggSkrevet: Tor Mar 12, 2015 10:36 pm
Holy ZealotInnlegg: 39Registrert: Ons Jun 26, 2013 2:04 am
Det er like mye en mulighet i foan som det er i flames ellers. Men forsvarer ikke noe slapp listeoppsett fra BF sin side.

Avlogget Profil

Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter:

Tidssone UTC + 1 time
Side 2 av 2
25 innlegg
Gå til side Forrige  1, 2
Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 2 gjester
Søk etter:
Opprett et nytt emne  Svar på emnet
Gå til forum:  
Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet