Forfatter Melding

<  Flames of War  ~  Vannmerker og Army Painter varnish

InnleggSkrevet: Man Aug 10, 2015 7:38 pm
Enigma FoundryInnlegg: 450Bosted: OsloRegistrert: Søn Jul 09, 2006 5:41 pm
Har satt Warhammer på vent og maler Flames of War om dagen. Det går i tanks og soldater fra Open Fire. Selv om det er en del prøving og feiling, tror resultatet skal funke på brettet.

Jeg hadde planer om å male emblemer for hånd, men det ser ikke ut til at jeg får dette pent. Jeg pleier å spraye ferdige figurer med matt varnish fra Army Painter. Dette gir tilstrekkelig beskyttesle, og gjevner ut drybrushing.

Battlefront sine videoer og artikler sier "klart for varnish etter at vannmerkene er på", men jeg har blitt fortalt at vannmerker ikke tåler sprayvarnish.
Noen som har erfaring med Army Painter Matt Varnish og vannamerker?

Avlogget Profil
InnleggSkrevet: Man Aug 10, 2015 7:54 pm
FennbladeInnlegg: 118Bosted: OsloRegistrert: Tir Mai 24, 2011 4:50 pm
Regner med du mener dekaler og ikke vannmerker (som er noe man finner på pengesedler). Ikke noe problem å spraye mattlakk over disse, er faktisk en nødvendighet for at det ikke skal se stygt ut. Men har vel stort sett brukt Citadel de siste årene.

Avlogget Profil
InnleggSkrevet: Tir Aug 11, 2015 6:48 pm
Holy ZealotInnlegg: 48Registrert: Fre Mar 27, 2009 12:28 pm
Kan lønne seg å legge på litt gloss varnish der hvor decalen skal være. Da hefter den bedre og redusere mulighet for luft på baksiden (ser stygt ut). Så tar du matt varnish over etterpå - går fint med matt varnish fra sprayboks, eller airbrush.

Avlogget Profil
InnleggSkrevet: Fre Aug 21, 2015 4:35 pm
Enigma FoundryInnlegg: 450Bosted: OsloRegistrert: Søn Jul 09, 2006 5:41 pm
Takk for innspill!

Da er decals, gloss varnish og noe magiske greier man skal ha på toppen bestilt.
Merker at Open Fire begynner å bli dyr afære selv om jeg ikke har handlet annet enn ting og tang for å få settet malt :lol:

Vallejo sin maling er en fryd å jobbe med.

Avlogget Profil

Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter:

Tidssone UTC + 1 time
Side 1 av 1
4 innlegg
Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest
Søk etter:
Opprett et nytt emne  Svar på emnet
Gå til forum:  
Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet