Forfatter Melding

<  Flames of War  ~  Informasjon om WWII - Modellprodusenter

InnleggSkrevet: Fre Aug 26, 2011 8:19 pm
ThornInnlegg: 925Registrert: Tor Feb 26, 2009 11:37 am
Det finnes mange forskjellige produsenter av 15mm WWII miniatyrer, men det er dessverre mye dårlige sider, manglende bilder og veldig variabel pris og kvalitet mellom produsentene. Tenkte vi kunne samarbeide om å få opp en informativ liste med positive og negative sider ved de forskjellige produsentene. Legg inn all info dere har om de forskjellige, spesielt angående kvalitet/størrelsesproblemer om dere eier noen av figurene og si ifra om dere vet om noen jeg ikke har nevnt.

Her er en baseprodusent for dere som våger dere utenfor battlefront sine miniatyrer (let us know how it goes) Ikke la dere lure av battlefront sine ekstreme basepriser: http://www.warbases.co.uk/#/flames-of-war/4543250910

Battlefront
Link: http://www.flamesofwar.com/online_store.aspx
+ Utrolig bra utvalg av modeller, har virkelig nesten alt
+ Modeller er pakket i praktiske "platoon" og "company" boxed sets. Du får alt du trenger og mer for den platoonen.
+ Bra tilgjengelighet, Outland har litt i hyllene, mange nettbutikker å velge imellom. En bra nettbutikk med endel OOP stuff er: http://www.faraos.dk
+ Generelt bra kvalitet på tanks

- Dyrt
- Dårlig kvalitet på noen typer infanteri/tanks, forhør deg med Are om du skal kjøpe russere
- Tidvis dårlig støp på tank-tracks (størrelsefeil o.l.)
- BF kan være dårlige på å skaffe eventuelle manglende deler

Forged in Battle
Link: http://www.forgedinbattle.com/
+ Billig
+ Kvalitet ser veldig bra ut på både tanks og infanteri
+ Gratis frakt via maelstromgames
+ Relativt bra utvalg som oppdateres gjevnlig, spesielt bra på early war infanteri og tyske kjøretøy. Har polsk og franske miniatyrer i tillegg til de store.
+ Har RATTE!

- Kjøretøy kommer på baser (ikke nødvendigvis minus for alle)
- Infanteri kommer uten baser
- Kjøretøybasene er 2mm tykke

Plastic Solider Company
Link: http://theplasticsoldiercompany.co.uk
+ Veldig billig
+ Kvaliteten ser veldig bra ut
+ Du får med ekstra turrets og bits så du kan bruke tanks som forskjellige typer
+ Gratis frakt via maelstromgames
+ Multi-part plastik miniatyrer

- Veldig dårlig utvalg, utvalget er: PzIV, T-34, Sherman, latewar german/soviet infanteri. Utvalget utvides sakte men sikkert

Command Decision
Link: http://www.oldgloryuk.com/disp_items.php?m=13&sh=2
+ Middels priset
+ Veldig bra utvalg av tanks, infanteri og guns for alle store + Italia, Japan og Frankrike

- Ting kommer i store pakker, 50 infanteri/3 tanks/4-6 guns. Du må ofte kjøpe flere forskjellige typer pakker for å få en typisk FoW platoon.
- Veldig få bilder, bilder av endel av tanksene finnes på: Skytrex.com
- Ukjent kvalitet
- Du må bestille en og en enhet for å slippe tollen

Gaming Models
Link: http://www.gamodls.com/index.htm
+ Ekstremt billig
+ Bra utvalg av tanks for alle store + Italia, Japan, Frankrike og Belgia!

- Generelt varierende dårlig kvalitet

Old Glory 15's/Quality Castings
Link: http://oldglory15s.com/catalog/index.php?cPath=6_8
+ Veldig bra utvalg, har i tillegg til de store italienere, franskmenn, japanere, australiere og polakker.
+ Generelt meget detaljerte figurer
+ Middels priset

- Bilder mangler av infanteri og endel tanks/guns
- Variabel skala, noen miniatyrer er nærmere 1/120

Peter Pig
Link: http://www.peterpig.co.uk/range8.htm
+ Bra utvalg, har i tillegg til de store italienere, japanere, franskmenn og nederlendere!
+ Tilbyr flere army deals
+ Infanteri kommer i små pakker, kan relativt enkelt kjøpe akkurat det du trenger
+ Mye karakter i mye av linjene

- Dyrt
- "Chunky" infanteri med litt "knappenålshoder"/passer dårlig sammen med andre produsenter
- Ufattelig dårlig nettside
- Tanks er større enn 15mm

Quick Reaction Force
Link: http://quickreactionforce.co.uk/index.p ... th=440_441
+ Veldig bra utvalg av mindre land
+ Middels priset
+ Du kjøper i små kvanta, enkelt å bygge platoonen du trenger
+ Har endel figurer man ikke finner andre steder

- Usikker på kvaliteten, lite flatterende bilder på nettsiden

Zvezda
Link: http://models2u.co.uk/Shop/contents/en-uk/d1656.html
+ Ekstremt billig
+ Plastikk snap-kits

- Dårlig utvalg, kun noen få russiske og tyske kjøretøy
- Skjøre figurer
- Manglende detaljer

Eureka
Link: http://eurekamin.com.au/index.php?cPath=87_102_109
+ Bra utvalg av mindre land
+ Kvalitet ser veldig bra ut
+ Kjøper i små kvanta, lett å bygge platoons
+ Bra nettside med bilder av alt

- Dyrt
- Dårlig utvalg av de store

Axis and Allies miniatures
Link: søk etter "axis and allies miniatures + whatever you are looking for"
+ Ofte helt sinnsykt billig, jeg kjøpte M11/39 tanks for 7kr stykket!
+ God mulighet for billige fly (merk at de er veldig små)

- Ekstrem variasjon i kvalitet
- Kjøper du tidlige A&A miniatyrer, så kan du risikere at de er feil skala. Kjøp kun fra de "ranges" som har årstall foran.
- Infanteri og guns er feil skala
- Figurer er priset etter samleverdi. Dette er bra om du trenger noe som er "common", dumt om du trenger noe som er "rare"
- Begrenset antall av modeller ute på markedet
- Myk plastikk

Irregular Miniatures
Link: http://www.irregularminiatures.co.uk/15 ... ldWar2.htm
+ Har "sære" ting som kinesere, japanere og sjeldne kanoner
- Variabel kvalitet
- Dårlig nettside
- Dårlig utvalg av figurer

Legions East
Link: http://www.twotinsoldiers.com/sf60/Sear ... tegoryID=5
+ Har finner, russere og rumenere
- Lite utvalg

Resistant Roosters
Link: http://resistantroosters.com/
+ Har de fleste nasjonaliteter, blant annet finner
- Har kun infanteri
- Relativt begrenset utvalg

You and your power-builds sicken me.

- This post brought to you by the Casual Gamer Mafia - Our way is the only way!
Avlogget Profil
InnleggSkrevet: Fre Aug 26, 2011 9:02 pm
ElectromancerInnlegg: 158Registrert: Ons Aug 13, 2008 7:26 am
Veldig bra tiltak!

Har endel Plastic Soldier tanks (Panzer IV og T-34), synes de er et veldig bra og ikke minst et billig alternativ. Enkle å sette sammen, gir som du nevner litt extra bits, flott kvalitet. Liker helst å mikse dem med Battlefront sine, og siden jeg synes de er litt lette, så limer jeg litt "ballast" i bunnen av chassiset under bygging - da fyker de ikke over bordet om man nyser :)

Noe jeg synes er negativt ift Battlefront sine tanks er at mange jeg har sett og/eller kjøpt har dårlig støpte tracks - med det mener jeg at f.eks. venstre tracks til en Panther er lengre(et par mm) en den høyre settet OG/ELLER at tykkelsen på beltene er forskjellige fra side til side (breiere foran på det ene settet enn på motsatt side, etc). Rent personlig så gjelder det en del Panther A og G tanks og T-34 obr 1941.

Av andre minuser så har det i 2 tilfeller vist seg at småbiter (commander til Panzer IVG og hull MG til nevnte T-34) har manglet i blisterpakkene, uten at det er tegn til at den skulle vært åpnet eller små hull i blisteren, uten at Battlefront har giddet svare på 3-4 emails om dette....

En annen produsent er TANK MAN, som jeg har sett listet på Ebay - skal være kun resin og basene er støpt på tanksene.

Avlogget Profil
InnleggSkrevet: Fre Aug 26, 2011 9:19 pm
TrencherInnlegg: 85Registrert: Fre Okt 15, 2010 1:23 pm
Excellent post.

I have a lot of Peter Pig figures. They have a fantastic range, and there's some real animation in there - look at the AK47 range, and the special characters pack. Some of these would work well for WW2, and have far more charisma than any other range.

But the problem with Peter Pig is that they're very chunky, and do not blend in with any other range.

Avlogget Profil
InnleggSkrevet: Fre Aug 26, 2011 9:57 pm
Takk for innspill, har oppdatert. Keegan, har du en link til ebay store eller lignende til tankman?

Posten vil bli "stickied" når jeg får privilegier til å gjøre det

Avlogget Profil
InnleggSkrevet: Fre Aug 26, 2011 10:25 pm
ElectromancerInnlegg: 197Bosted: OsloRegistrert: Ons Mar 18, 2009 12:13 pm
Battlefront:
Russiske tanks: Ligg unna alt som har med T-34 å gjøre, da beltene sjelden passer slik de burde takket være en idiotisk patent for å sette dem på. Dette smitter over på ting som er på samme chassis - su-85 og su-100.

T-26s er en annen katastrofal modell når det gjelder å sette på belter. Jeg vil også anbefale å hoppe bukk over Valentine som har en veldig tight fit mellom tårn og skrog - når det er malt passer det ikke lenger.

Russisk infanteri: Ligg unna Strelkovy Company. De modellene har utslitte former og blir lite annet en fancy metallklumper. Udarny Strelkovy modellene er bra, samme gjelder assault pioneer boksen.

Russisk Sherman 76mm er en fabelaktig modell. Litt synd de bare kan brukes med Stalin's Europe.

Avlogget Profil
InnleggSkrevet: Lør Aug 27, 2011 10:04 pm
FennbladeInnlegg: 118Bosted: OsloRegistrert: Tir Mai 24, 2011 4:50 pm
Prisverdig tiltak. Siden vi begynte med 15mm WWII etter at jeg kjøpte noen modeller i Portsmouth i 1996 har jeg vært innom det meste. Her er noen kommentarer:

Battlefront
Kjenner vel de fleste. Liker kjøretøyene (de uten baser) og kanonene deres, men ikke særlig mer. I særdeleshet misliker jeg plastbasene deres (kjøper 0.8mm fra Litko som dog kan ha en tendens til warping), så at jeg slipper å betale for dette fra andre leverandører anser jeg som bare positivt.

Forged in Battle
Basene deres er veldig tykke (over 2mm). Ellers ganske fine kjøretøyer.

Plastic Solider Company
Ekstremt fine detaljer for de som liker å pusle med modellbygging. Dessverre har ikke alltid modellene deres så mye med virkeligheten å gjøre, siden skrog og tårn typisk gjerne kommer fra helt forskjellige tidsepoker. Heldigvis ombestemte de seg og lanserte en egen 76mm Shermanpakke, men man må regne med mye mekking hvis man vil ha noe som er historisk korrekt.

Command Decision
Selges av både Old Glory (som designet soldatene) og Skytrex (kjøretøyer). Kvaliteten på sistnevnte er ofte litt opp og ned (bl.a. mye flash, lite detaljer på artilleri), men infanteriet deres er som oftest mitt foretrukne valg. Ulempen er som nevnt at man ofte (men ikke alltid) må kjøpe en rekke pakker for å lage en styrke, men Skytrex selger også squad packs som burde passe perfekt for FoW.

Old Glory 15's
Dette er ikke Old Glory, men Quality Casting som ble kjøpt opp av (det andre) Old Glory (dvs de som ikke selger Command Decision... ja, det skal ikke være lett). De fleste av våre kjøretøyer kom herfra. Kvaliteten er noe opp og ned, det samme gjelder skalaen. Generelt sett var noe av klagen at enkelte (men ikke alle) modeller var nærmere 1:120 enn 1:100 (som Battlefront og CD bruker). Til gjengjeld er mange av figurene deres ekstremt detaljerte, særlig de som er laget i nyere år. Fx består deres Bofors 40mm av over 40 (!) små deler, og det kan være en utfordring både å sette sammen og unngå skader under spilling. Kjøpte nylig deres britiske 5.5" howitzer (siden jeg ikke liker det andre som følger med Battlefront-boksen), og det er en virkelig flott modell hvor faktisk både lavett og løp kan beveges fritt!

Peter Pig
Var de som fikk meg til å skifte fra 6mm til 15mm, og utgjorde mesteparten av styrkene våre da vi spilte Barbarossa og Fall of France. Artige figurer, selv om ansiktene mest minner om Edvard Munchs "Skriket". Problemet er dog at de har en ekstrem scale creep. Jeg lagde en brigade av 8de Arme for ca ti år siden, men da jeg skulle ombasere denne til FoW og trengte flere figurer oppdaget jeg at hele serien var redesignet og figurene var blitt så mye større at de ikke lenger passet sammen. Dog kan jeg anbefale både deres EW briter og Afrika Korps, særlig siden sistnevnte er de eneste hvor nesten alle bruker den ikoniske skyggeluen. kjøretøyene deres må man dog bare holde seg borte fra, siden de ser mer ut som 20mm enn 15mm.

QRF
Vi var ganske skuffet over disse for ti år siden. Dog ser det ut som kvaliteten nå har blitt langt bedre, særlig på kjøretøyene. Dessuten har en rekke modeller som man ikke får andre steder. Fikk en pakke med Matador trucks og Crusader tows for et par dager siden, og det er virkelig fine modeller som ikke står noe tilbake for Battlefront eller CD.

Zvezda
Billige, men skjøre og med svært få detaljer. Det følger ikke engang med MG-skjold til deres SdKfz 251, så de må man skaffe annet steds fra.

Axis & Allies
Særdeles varierende skala, og alt for myk plast. (EDIT: Dette var basert på førsteutgaven som jeg kjøpte noen pakker av. Nyere modeller er visstnok langt mer nøyaktige, og jeg spilte mot Henning sine italienere uten å se forskjell på flere timer.)

Til sist vil jeg anbefale at de som ønsker å teste Old Glory eller Quality Castings benytter seg av den lave dollarkursen og kjøper disse fra warweb.com. Ikke bruk handlekurven deres, men send en email og si at de skal bruke USPS Small Flat-rate Packet som koster $14, da kan du fylle denne med opptil 200 kr og likevel slippe unna toll.

Sist endret av geira den Lør Okt 01, 2011 6:25 pm, endret 2 ganger.

Avlogget Profil
InnleggSkrevet: Lør Aug 27, 2011 10:33 pm
Takk for masse nyttig info, oppdatert OP

Avlogget Profil
InnleggSkrevet: Søn Aug 28, 2011 6:56 pm
Ellers finnes det også en rekke firma som selger mer sære ting. Irregular Miniatures er som navnet tilsier ganske variable i kvalitet, men omfanget er det ingenting å si på. Av WWII har de hovedsaklig kinesere og japanere, men også en rekke kanoner som ikke er så lett å finne andre steder. Legions East har finner, rumenere og russere. Resistant Roosters har også finner, samt de fleste andre nasjonaliteter unntatt briter. Ellers har jeg også noen figurer fra SDD og The Wargames Figures Company, men det virker ikke som noen av disse lenger er i business.

Avlogget Profil
InnleggSkrevet: Tir Aug 30, 2011 11:05 am
Oppdatert med de siste

Avlogget Profil
InnleggSkrevet: Man Sep 26, 2011 5:31 pm
Battle BoarInnlegg: 640Registrert: Man Okt 19, 2009 11:49 am
Jag fann denna sida
http://www.skytrex.com/
Någon som har erfarenhet med skytrex?

InnleggSkrevet: Man Sep 26, 2011 6:05 pm
LeadBelcher skrev:
Jag fann denna sida
http://www.skytrex.com/
Någon som har erfarenhet med skytrex?

Som jeg skrev noen hakk over er dette Command Decision som selges av Old Glory USA (ikke siten oldglory15s.com som selger Quality Casting). Skytrex har designet kjøretøyene, Old Glory infanteriet.

Bortsett fra evt forskjeller i slitasje på formene er de samme figurene, men Skytrex selger også litt mer håndterlige pakker. Dog, siden de tar fast porto på £10 er det billigere å handle hos Keep Wargaming eller Essex Miniatures.

Avlogget Profil
InnleggSkrevet: Fre Des 09, 2011 8:37 am
Holy ZealotInnlegg: 31Registrert: Ons Apr 21, 2010 8:09 pm
Jeg har bestillt mye fra Wayland Games ( waylandgames.co.uk )
De har gratis frakt på Flames of War!

Avlogget Profil
InnleggSkrevet: Fre Des 09, 2011 12:03 pm
Har kjøpt både tanks og infanteri fra Command Decision nå (via warweb). Infanteriet er litt mindre enn battlefront sitt, men kommer i flere poses og ser generelt bedre ut IMO.

Kjøretøyene ser veldig bra ut, nesten ingen flashfjerning trengs. Jeg kjøpte open-topped kjøretøy, og da fulgte det ikke med crewmen, så det blir man nødt til å kjøpe ved siden av.

warweb.com har helt latterlig billige priser på command decision, 9$ for 50 menn etc. Problemet er frakt. Jeg fremhever geir sitt tidligere forslag:

Sitat:
Til sist vil jeg anbefale at de som ønsker å teste Old Glory eller Quality Castings benytter seg av den lave dollarkursen og kjøper disse fra warweb.com. Ikke bruk handlekurven deres, men send en email og si at de skal bruke USPS Small Flat-rate Packet som koster $14, da kan du fylle denne med opptil 200 kr og likevel slippe unna toll.

Avlogget Profil
InnleggSkrevet: Fre Feb 22, 2013 3:18 pm
Praetorian FeroxInnlegg: 287Registrert: Ons Okt 07, 2009 1:10 pm
Forged in Battle sin side er tydeligvis lagt ned.

InnleggSkrevet: Lør Feb 23, 2013 9:45 am
Fikset linken

Avlogget Profil

Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter:

Tidssone UTC + 1 time
Side 1 av 1
15 innlegg
Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest
Søk etter:
Opprett et nytt emne  Svar på emnet
Gå til forum:  
Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet