Forfatter Melding

<  Oslo Wargames Grand Tournament  ~  Feedback Warmachine/Hordes NM2016

InnleggSkrevet: Ons Jan 20, 2016 2:04 pm
ArchangelInnlegg: 3141Bosted: OsloRegistrert: Man Nov 14, 2005 2:39 pm
Forbedringspotensiale rundt lunsjopplegget er registrert!
Så får vi se om vi klarer noe annerledes neste år.



_________________
Frederick B

join Kings of War Norway (facebook)
Avlogget Profil
InnleggSkrevet: Lør Jan 23, 2016 1:13 pm
Holy ZealotInnlegg: 30Registrert: Søn Jun 29, 2014 9:30 pm
Jeg har et par innspill angående terreng:

1. Jeg er for maps, men vil helst at disse ikke publiseres før dagen det brukes. Ideelt så burde maps for neste kamp leveres ut mens kampene spilles, slik at det blir minimalt med planlegging, men jeg skjønner også at dette er en ekstra byrde på TOs og dermed burde maps for dagens kamper være greit nok.

2. Av 6 kamper/maps så var det kun et (recon) hvor man faktisk kunne fornuftig nekte motstanderens colossal en hill. Det var altfor lett å kunne toe-in på en hill og dermed se alt. Jeg har ikke noe imot at det er flere enn en hill, jeg er for utfordrende terreng. Men når det nesten blir irrelevant hvilken side man tar (i henhold til hills) så synes jeg det har gått for langt. Et forslag til forbedring er å ha flere maps med en eller ingen hills, eller sette den ene hill'en slik at det krever innsats for å utnytte den (midtveis på bordet og litt ut til siden f.eks).

Ellers så synes jeg terrenget var godt satt sammen og det var flere anledninger jeg ville være 2. for å kunne velge side basert på terrenget, noe som jeg synes er meget bra. Det skal ikke være en auto-buff å være player 1. Godt jobbet TOs, det var en god turnering, kommer nok tilbake neste år.


Avlogget Profil
InnleggSkrevet: Man Jan 25, 2016 12:25 pm
GobberInnlegg: 19Registrert: Tir Okt 06, 2015 8:36 pm
Jag skulle gärna veta vad ni anser är problemet med att kartorna publiceras i förväg? Jag ser det bara som en fördel


Avlogget Profil
InnleggSkrevet: Man Jan 25, 2016 4:36 pm
TrencherInnlegg: 61Registrert: Ons Okt 08, 2014 12:51 pm
Olannon skrev:



De 3 faksjonene i spillet som skyter hardest i min mening er (i tilfeldig rekkefølge) Cygnar, Legion og Scyrah. Det er kun èn av disse på pallen og den som arguably skyter hardest av disse igjen er ikke en gang representert i topp 10. Dette i en ADR-sesong hvor Lylyth2 (!) kan ta specialists. Det ble nevnt i en post lengre opp at Circle ville slite med å ta seg frem. Hvis vi ser bort fra det faktum at Circle i form av Bradigus kan ta en liste som er crazy god på å håndtere skyting så er de fortsatt godt representert her.

Kort fortalt mener jeg terrengdiskusjonen koker ned til 3 elementer:
- Hvorfor har vi terreng?
- Hva er rettferdig terreng?
- Hvordan håndterer vi terreng og scenarier for en turnering?

Her tror jeg vi har mye å gå på. Et godt utgangspunkt kan være å enes om disse tingene.

Det at legionen (som elsker skog) ikke var på pallen kan vel ikke tolkes som et tegn på at det ikke bør være mer terreng, i den grad et så lite utvalg kan tolkes som tegn på noe, må det at legionen kom dårlig ut tolkes som tegn på for lite terreng, ikke for mye.

Jeg var ikke med på NM, men den første tanken jeg gjorde når jeg så kartene var at her var det svært åpent.

Så etter min mening: Litt for lite terreng. For lite til hva? For lite til å gjøre spillet så morsomt som det kan være.

Og hva er rettferdig? Det rettferdige er at modeller som drar ekstra god nytte av terreng faktisk fungerer litt bedre (på de fleste karte) enn de ville gjort hvis de ikke hadde den terrengordelen.


Avlogget Profil
InnleggSkrevet: Tir Jan 26, 2016 9:05 am
Wraith EngineInnlegg: 2220Bosted: OsloRegistrert: Tir Okt 13, 2009 8:01 am
haraldtorvatn skrev:
...
Og hva er rettferdig? Det rettferdige er at modeller som drar ekstra god nytte av terreng faktisk fungerer litt bedre (på de fleste karte) enn de ville gjort hvis de ikke hadde den terrengordelen.


Jeg må innrømm at jeg ikke helt skjønner hvorfor det skal være rettferdig. Spesielt i og med at det mest sannsynlig straffer modeller som ikke drar nytte av akkurat den type terreng.



_________________
<--- Leif
Avlogget Profil
InnleggSkrevet: Tir Jan 26, 2016 9:17 am
HaleyInnlegg: 5843Registrert: Lør Feb 11, 2012 2:12 pm
At Legion ville klart seg bedre med mer terreng høres absurd ut for meg, med mindre vi utelukkende snakker om terreng som ikke gir +DEF vs Eyeless Sight, naturligvis.

Uansett: Det er opprettet en egen tråd for kartdiskusjon nå. Jeg foreslår at vi tar dette videre der ettersom kart bare er en liten del av NM og vi har avdekket at her har vi forbedringspotensiale. Her er diskusjonstråden for kart: viewtopic.php?f=70&t=17498



_________________
Jarle Svendsrud

www.courageofcaspia.com
Avlogget Profil
InnleggSkrevet: Ons Jan 27, 2016 11:16 am
GhetorixInnlegg: 1560Bosted: OsloRegistrert: Tor Mai 12, 2011 3:52 pm
Ironclad skrev:
haraldtorvatn skrev:
...
Og hva er rettferdig? Det rettferdige er at modeller som drar ekstra god nytte av terreng faktisk fungerer litt bedre (på de fleste karte) enn de ville gjort hvis de ikke hadde den terrengordelen.


Jeg må innrømm at jeg ikke helt skjønner hvorfor det skal være rettferdig. Spesielt i og med at det mest sannsynlig straffer modeller som ikke drar nytte av akkurat den type terreng.

Du kan argumentere for at eksempelvis Tharn Ravagers betaler ekstra points for Treewalker, Legion Heavies for Eyeless Sight, og utallige modeller for Pathfinder og/eller Camouflage. Alle der spiller med Warjacks ved hvor farligt Shallow Water kan være etc.
Tanken må være, at de relevante evner kommer i spil en god del af tiden - og for visse evner sker dette kun med en del varieret terræn på bordet.

Olannon skrev:
At Legion ville klart seg bedre med mer terreng høres absurd ut for meg, med mindre vi utelukkende snakker om terreng som ikke gir +DEF vs Eyeless Sight, naturligvis.

Jeg har tabt mere end én kamp imod Legion hvis deres Warbeasts kan stå bag en skov og skyde min hær i sænk uden at jeg kan få LoS for enten at skyde tilbage eller Charg'e. Jeg har set Legion udnytte Rough Terrain til at stå så fjenden ikke når frem med deres modeller, men selv får en Scythean op i næsen hvis de vil holde soner.

Jeg siger ikke at det automatisk afgør en kamp, men en del terræn kan bestemt være til fordel for de rigtige Legion-lister (og til gengæld er deres Warbeasts relativt dyre i forhold til stats - de forventes at drage fordel af Pathfinder og Eyeless Sight).


Avlogget Profil

Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter:

Tidssone UTC + 1 time
Side 2 av 2
22 innlegg
Gå til side Forrige  1, 2
Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest
Søk etter:
Opprett et nytt emne  Svar på emnet
Gå til forum:  
Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet
cron