Forfatter Melding

<  Oslo Wargames Grand Tournament  ~  T9A NM 2016 Feedback

InnleggSkrevet: Søn Jan 29, 2017 8:34 pm
ThornInnlegg: 802Registrert: Fre Sep 12, 2008 12:56 pm
Takker for en bra helg, virket som folk hadde en fortreffelig turnering så vidt jeg kunne se! Hvis dere har noe feedback til meg eller hoved organisasjonen så kan det postes her eller sendes til med på PM.

Avlogget Profil
InnleggSkrevet: Tir Jan 31, 2017 7:25 pm
Enigma FoundryInnlegg: 451Bosted: OsloRegistrert: Søn Jul 09, 2006 5:41 pm
Lite å klage på! De mørke kartene i gråtoner måtte studeres litt for å finnes ut av.

Det var bra at 9th kom meg med i år. Håper på gjenntagelse og vekst neste år.

Avlogget Profil
InnleggSkrevet: Tir Jan 31, 2017 11:13 pm
Bra noen kom med noe, jeg har vodt for å tro at alt var magisk bra liksom. Jeg har noen punkter jeg poengterte selv under premie sermonien, de har allerede blitt meldt videre.

Jeg innså vel etterhvert at de kartene burde vært i farger ja!

Avlogget Profil
InnleggSkrevet: Søn Feb 05, 2017 11:13 am
Enigma FoundryInnlegg: 427Bosted: NesoddenRegistrert: Tir Mar 01, 2011 8:23 am
Super helg..
Var mye regel forvirring. En del som ble spilt direkte feil, både av meg og motstandere, som jeg ikke oppdaget før etter turneringen.

InnleggSkrevet: Søn Feb 05, 2017 8:12 pm
JuggernautInnlegg: 1359Bosted: Stavanger/JørpelandRegistrert: Fre Sep 03, 2010 6:17 am
Du har jo nevnt en del selv, men dette synes jeg var pros og cons over helga:

Pros:
- Ølsalg var alltid fett.
- Mye bra terreng og kvalitet (selv om det måtte til noen kreative løsninger enkelte steder).
- Bra pairing program.
- Generelt en god vibbe gjennom turneringen som helhet.

Cons:
- Tidstabellen.
Jeg kjente at for min del så var det litt skralt med 2 og en halv time å spille på enkelte ganger.
Det kan godt være at jeg kjente mer på dette siden jeg spilte en spesifikk liste, men jeg kjenner aller helst at jeg liker å ha 3 timer til disp når jeg spiller turnering. Eller 2 timer og 45 minutter pluss litt pause margin å gå på. Jeg kunne godt tenkt meg å hatt litt vrimle tid på rundt om i hallen noe jeg egentlig ikke følte jeg hadde. Det var game, kjøpe øl,flytte hær, game, kjøpe øl, flytte game. Fikk ikke anledning til å sjekke de andre systemene heller noe jeg egentlig kunne tenkt meg. Vet ikke hvor store rammer her du hadde å jobbe med i forhold til overordnet event arrangør, men siden Hermund vs Jarle kampen gikk en god 90 minutter på overtid i forhold til skjemaet så mistenker jeg det var litt :)

- Tightere på å overholde skjemaet.
Dette kan være at det er kun jeg som kjenner på siden det er sånn jeg liker å ha det på mine events er at man har den tiden man har til disposisjon og det er det. Eksempelvis når Jarle og Hermund fortsatt spiller nesten 90 minutter på overtid så hadde jeg stoppet dem for 80 minutter siden. Man skal ha lik tid å spille på, ikke fordi man har mer tid, men det blir stadig informert om at man har 1 time igjen f.eks osv.
Dette kan påvirke konkurranse stillingen til enkelte spillere og prege avgjørelser, hvis man er ukonsekvent på dette og man kan dra såpass mye på overtid så synes jeg det er urettferdig i forhold til de andre deltakerne, men også dem selv egentlig.

Jeg for min del hadde ingen problemer med å overholde tiden i game 3, (spilte mot Jørund og vi hadde begge planen klar og kastet egentlig terninger for å avgjøre hvilken vei differansen mellom oss kunne gå).
Men Jarle som spilte 90 minutter lengre var nok vesentlig mer kokt i hodet enn meg som var ferdig 20 minutter før tiden. Det er nesten 2 timer hvor du skal ha fokus på topp (iallefall når du spiller på bord 1 mot Hermund).
Fra et rent konkurranse aspekt syns jeg du burde vært mye strengere på dette eller eventuelt gitt alle mer tid til disposisjon. Jeg kunne feks ha trengt den halvtimen ekstra mer når jeg spilte mot Kyrre i game to. Hadde sikkert fått en runde ekstra på den tiden. (Ikke sikkert det hadde fått så mye å si mer enn et poeng eller to i vipping den ene eller den andre veien, men alikevel).

-Drums of War

- Winterfall

ETC- 2016.
Team Norge - Orcs & Goblins
Ny kanal for kamprapporter.
https://www.youtube.com/channel/UCvnfmG6pYRFChFyeuwApAJg
Avlogget Profil
InnleggSkrevet: Søn Feb 05, 2017 9:44 pm
Ser og forstår det du sier, dog er også rimelig sikker på at jeg sa at folk kunne spille ut alle 6 rundene i game 3.

In hindsight, så burde jeg kanskje ikke tillatt det for at alle skulle ha like premisser for å spille mot en gitt motstander i slag 3 som i de andre slagene.

2,5t var nok litt snøtt med 4500p T9A, det gikk stort sett helt fint i 8th edition.

Avlogget Profil
InnleggSkrevet: Tir Feb 07, 2017 11:08 am
TrencherInnlegg: 81Registrert: Tir Mai 18, 2010 6:59 pm
Hei,

Takk for en meget hyggelig og vel gjennomført turnering!

Kommer det en flott offisiell resultatliste, sånn med navn, hær og poeng og greier?!

Ser frem i mot neste turnering i 9th Age!

InnleggSkrevet: Tir Feb 07, 2017 12:46 pm
TheOldworlder skrev:
Hei,

Takk for en meget hyggelig og vel gjennomført turnering!

Kommer det en flott offisiell resultatliste, sånn med navn, hær og poeng og greier?!

Ser frem i mot neste turnering i 9th Age!

Lagt ut i egen tråd nå :)

Alle lister kan finnes her for de som ønsker: http://www.the-ninth-age.com/index.php? ... post566623

Avlogget Profil

Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter:

Tidssone UTC + 1 time
Side 1 av 1
8 innlegg
Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 2 gjester
Søk etter:
Opprett et nytt emne  Svar på emnet
Gå til forum:  
Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet