KOW i turneringsformat

Informasjon og diskusjon om Kings of War

Moderator:Frederique

Frederique
Archangel
Re: KOW i turneringsformat

Post by Frederique » Mon Oct 03, 2016 6:59 pm

Så du vil ha dobbel 1 regel fordi den er fluffy, men du foretrekker "cut throat" varianten av Timeout? :shock:

Jeg syns det er en koseligere og mer behagelig variant, etter at jeg prøvde den.
Frederick B

join Kings of War Norway (facebook)

Frederique
Archangel

Post by Frederique » Mon Oct 03, 2016 7:14 pm

Hvis det er noe jeg lærte av GW så var det å ikke ha blind tro på at et firma/noen andre alltid gjør det klokeste valget. Vi fulgte alle reglene og faqene til gw blindt i alle år. That worked out great.
Frederick B

Frederique
Archangel

Post by Frederique » Mon Oct 03, 2016 8:25 pm

Jeg kanskje sporer av tråden litt nå.
Prøver heller å svare trådstarter :)
Robgor wrote:Men.. Det er faktisk ikke lov med større base når man bruker clash of kings regelsettet.
Har spurt spesifikt om dette i Clash of Kings tråden på mantic forum. Personlig tror jeg setningen ikke annullerer regelen om større baser for Heroes/Monstre/War Engines. Men jeg venter på svar, og det kan hende jeg tar feil...
Hvis jeg skal gjette, så har ikke Mantic engang tenkt på det med man ikke får flanke pga større base. Nice catch Robert (men usikker på løsning)

Terreng: RC er veldig happy go lucky på det; de sier basically at terrengen har den høyden som det har i virkeligheten. 3" høy = nivå 3 f.eks. Men enig i at det kan være en fordel å ha faste størrelser... men når f.eks Vidar er uenig i mine level - fields og kjører med level 1 på NM, så er det vanskelig for meg å endre det. :wink:
Samme med Blocking Terrain, jeg kjører alltid høyde 4 på slike, men noen har lekt seg med høyde 3.
Når RC innfører faq med hills med høyde 1, er kaoset komplett. (de fleste TO's ignorerer denne og kjører videre med height 2 på hills, meg selv inkludert)
Nok en gang: her må TO's huske å definere klart og tydelig hva som gjelder på turnering.
Frederick B

severus
Ghetorix

Post by severus » Mon Oct 03, 2016 8:31 pm

Spennende diskusjon om timeout. Vil gjerne høre flere erfaringer fra folk som prøver ut systemet so ble brukt på FoK. På meg virker det som en grei løsning som tross alt vil være likt for alle.

Noe av uenigheten kan komme av hva man forventer at klokke og tid skal gjøre. Vil man at det skal være et utslagsmoment, eller vil man ganske enkelt at det skal gjøre det enklere å arrangere?

Av fare for å gape over for mye i en enkel tråd: Jeg kan vurdere å fjerne pinata fra NM og gjøre eventuelle andre forandringer hvis folk har ønsker. Endelig komp-pakke kommer i slutten av oktober.
KoW-boy

Facebook:Kings of War Norway

Frederique
Archangel

Post by Frederique » Mon Oct 03, 2016 8:46 pm

Robert, svar kom raskt og kontant fra Dan King:
Darklord wrote:If you need to use larger bases for Hero's/Monsters/War Engines you can.

Daniel.
http://vb.manticforum.com/forum/mantic- ... 2016/page6

Da stryker vi den fra diskusjonen?
Men da burde vi kanskje gjøre de obs på "flawen" du har funnet? :D
Frederick B

Thomarsar
Thorn

Post by Thomarsar » Tue Oct 04, 2016 12:43 am

severus wrote:Av fare for å gape over for mye i en enkel tråd: Jeg kan vurdere å fjerne pinata fra NM og gjøre eventuelle andre forandringer hvis folk har ønsker. Endelig komp-pakke kommer i slutten av oktober.
Don't dangle the pinata in front of us, and then take it away!
KoWboy og Cog of Cyriss

NotoriousGorilla
Stannis Brocker

Post by NotoriousGorilla » Tue Oct 04, 2016 6:34 am

severus wrote:Av fare for å gape over for mye i en enkel tråd: Jeg kan vurdere å fjerne pinata fra NM og gjøre eventuelle andre forandringer hvis folk har ønsker. Endelig komp-pakke kommer i slutten av oktober.
Hvorfor skulle du fjerne Pinata? Det kan bli en NM-tradisjon som gjør det norske mesterskapet unikt.

TheNotoriousGorilla
Fokk me, I´m a Dwarf!!

Kings of War

"epicdwarf's map pack randomizer" (beta): www.epicdwarf.com!

Mine KoW-turneringer 2017:
Spring of War 4.Mars
Fall of Kings Oktober 2017
Twitter: @mangapolis
My comic at www.mangapolis.com

severus
Ghetorix

Post by severus » Tue Oct 04, 2016 6:42 am

Fordi det har kommet flere gode scenarioer. Men stryk den diskusjonen her. Kan lage en ny tråd med litt flere tanker og forslag.
KoW-boy

Facebook:Kings of War Norway

Frederique
Archangel

Post by Frederique » Tue Oct 04, 2016 8:43 am

LeadBelcher wrote: tillbaka meldiger ang scenarion har ni fått.
Please repeat. Ingen husker tydeligvis dette.
Frederick B

aleksander
Archangel

Post by aleksander » Tue Oct 04, 2016 9:37 am

NotoriousGorilla wrote:Eneste kritikk jeg kan huske fra LeadBelcher var et enkelt svar på dobbel 1 på Facebook som igjen fikk opp til flere svar, men det kom aldri noe motsvar fra LeadBelcher bortsett fra å melde seg av Fall of Kings (et svar(/kritikk?) det er vanskelig å ta seriøst og vanskelig å lytte til). Så usikker på hvilken kritikk han sikter til.
På Facebook var det en lang diskusjon fra begge sider av debatten. Selv om Leadbelcher ikke konkret svarte ytterligere, var det mange innlegg. Etter debatten valgte noen å melde seg av. Det bygges ikke opp til en godt debattklima dersom et tema først diskuteres, spillerne så velger om de vil delta eller ikke, og at dette i etterkant oppfattes som svar/kritikk det er "vanskelig å ta seriøst".
Nazreg Moonsinger wrote:
Oh Finland, Finland, Finland... ...the land of 15 power dices, roaming Dragons and never-ending gunlines. There shall armies of 13 models fight for glory, there shall the five armies of doom point their guns at enemies.

LeadBelcher
Battle Boar

Post by LeadBelcher » Tue Oct 04, 2016 10:35 am

EDIT:
Jag önskar bara spela kill på turneringar.
Detta är helt klart det bästa och är minst beroende av sida och vem som startar.
Dominante ok och invade efter det.

Loot, pillage scenarion har inget i en turnering att göra då de i stort sett avgörs på sidval och start.

Kill and pillage scenario förstår jag mig övervhuvdtaget inte på. Den som har dräpt mest har ju också flest objektiver, dvs man vinner bara större jämfört mot vanlig kill.

övriga scenarion har jag inte sett på.

Förstår att bara kill kan vara lite tråkigt.

Tre kamper turnering
1. Kill
2. Dominante
3. Kill

Fem kamper turnering
1. kill
2 Dominate
3. Invade
4. Kill
5 . Kill

@ Lars ang FB debatt så varade den i flera dagar och jag upplevde att. Beslutet var taget och sån var det bara.

Och det är väl inget mer seriöst än att avstå en turnering när man inte är enig med arrangören.
Last edited by LeadBelcher on Tue Oct 04, 2016 12:03 pm, edited 1 time in total.
Håkan.

FluffyGoat
Stannis Brocker

Post by FluffyGoat » Tue Oct 04, 2016 11:51 am

LeadBelcher wrote: Jag önskar bara spela kill på turneringar.
Jeg ser av sitatet her at det nok ikke blir mange turneringer vi begge får lyst til å delta på :)

William
Enigma Foundry

Post by William » Tue Oct 04, 2016 12:17 pm

LeadBelcher wrote:EDIT:
Jag önskar bara spela kill på turneringar.
Detta är helt klart det bästa och är minst beroende av sida och vem som startar.
Ulempen i mine øyne med bare å spille kill er at man på turnering da kan bygge lister som er tooled for et slik scenario. Ved å inkludere flere typer scenario er man tvunget til å lage balanserte lister som har flere redskaper enn kun å feks stå stille og skyte motstanderen av bordet.

Personlig er jeg for variasjon i scenario for å oppfordre til balansert listebygging hvor hæren har flere redskaper til å takle ulike scenario.

Jeg har ikke spilt sinnssyke mengder med Kings of War, men jeg har ikke inntrykket av at sidevalg og første tur har så ekstremt utslag, men jeg har ingen tung empiri å støtte opp med :)

Liker forøvrig at du engasjerer deg Håkan, mer av det! :) Selv om vi nok er uenig på enkelte punkter så er jeg overbevist om at slike diskusjoner er nødvendig, og dersom vi "holder tyst" så løser vi ingen evt uenigheter.

LeadBelcher
Battle Boar

Post by LeadBelcher » Tue Oct 04, 2016 2:31 pm

@William det är inte alla raser som har möjlighet att bygga listor som hanterar loot/Pillage scenarion. Du kan visserligen alliera in en annan ras, men mister/försvagar då egenskaper från huvudarmeen din.

Nu har jag fått sagt ifrån mig om diverse ting. Men utifrån svaren i denna tråden så har intrycket mitt från första posten bara förstärks och bekräftats.

AVSLUTAR NU
Och kanske KoW "ledelsen" får lite att tänka på.
Hoppas att diverse "hang arounds" törs vara lite mer kritiska framöver.

och beklagar till robgor att jag "Kapa" tråden din :wink: ..
Håkan.

Frederique
Archangel

Post by Frederique » Tue Oct 04, 2016 2:39 pm

Så jævla dramatisk alt skulle være plutselig. Skjerpings folkens.
Frederick B

Locked

Return to “Generell diskusjon”