Terreng på KoW-turneringer

Informasjon og diskusjon om Kings of War

Moderator: Frederique

severus
Ghetorix

Terreng på KoW-turneringer

Post by severus » Tue Oct 04, 2016 7:37 pm

Hva slags terreng synes dere turneringer bør ha?

Antall?
Typer?
Høyde på de ulike typene?
Hva burde være standard?
KoW-boy

Facebook:Kings of War Norway

Frederique
Archangel

Post by Frederique » Tue Oct 04, 2016 8:53 pm

For ordens skyld, her er fra FAQ'en:

Q: What sort of Terrain Heights should we use?
A: Again this is going to depend on the terrain in your
collection but as a rule of thumb, you can use the
following:
Hills: Height 1
Single storey buildings: Height 3
Woods and 2-storey buildings: Height 4-5
Frederick B

join Kings of War Norway (facebook)

Thomarsar
Thorn

Post by Thomarsar » Tue Oct 04, 2016 8:58 pm

Jeg er veldig fornøyd med omfanget/antallet terreng vi har brukt så langt. Ang. regler/høyde på det har jeg ikke såå sterke meninger og tenker for min neste turnering å legge med på det samme som blir for NM.

-T
KoWboy og Cog of Cyriss

Frederique
Archangel

Post by Frederique » Tue Oct 04, 2016 9:15 pm

Liker ikke Hills med height 1 hvertfall... foretrekker Height 2 som det sto opprinnelig i regelboken. :wink:
Frederick B

join Kings of War Norway (facebook)

Dalek
Battle Boar

Post by Dalek » Tue Oct 04, 2016 10:52 pm

Enig, høyde 1 gjør kavaleri for sterkt. Det er vel kanskje ment for å nerfe skyting, men da er det bedre å unngå hills i deploymentsona.

severus
Ghetorix

Post by severus » Wed Oct 05, 2016 7:09 am

Tenkte jeg kunne si litt om hva jeg så for meg på NM

1 stk. Hus: 3 (+1 per etasje): Dette rett og slett fordi de husene vi bruker er veldig lave. Jeg har lyst til å bruke andre typer hus også, og dermed gjøre bordene litt forskjellige

2 stk. Hills: 1 og 2 (så nærme som mulig antall tommer i virkeligheten): Jeg har lyst til å ha en høyde 1 og en høyde 2, men igjen, siden jeg ikke vet akkurat hvilke hills vi kommer til å bruke så er jeg usikker. Jeg tror imidlertid at høyde 2 er å foretrekke

2 stk. Skog: 4: Nok til å dekke for et monster (med mindre det står på en hill)

2 stk. Gjerder: 1

1 stk. Åker (gul firkant): 1: Jeg synes det er kult at ikke åker gjør akkurat det samme som vannet, og dermed for en litt annen strategisk betydning- Logisk så er kanskje en åker en høyde 1 skog uansett?

1stk. Impassable: 3 - Denne kunne vært 4, men terrenget vi bruker er ganske nøyaktig like høyt som husene og derfor synes jeg 3 er logisk. Kanskje er det også fornuftig å ikke gi full cover til monstre, men på en annen side kan jo monstre gjemme seg bak, se over, og charge.

1 stk. Vann/sump: 0 - alle burde kunne se over et vann...

Dette gir 10 deler terreng hvor nesten alle blir særegne (særlig hvis man kan ha to typer hills). Etter min mening så er kartene som Lars og Fred har laget godt egnet for å brukes på turneringer.
KoW-boy

Facebook:Kings of War Norway

William
Enigma Foundry

Post by William » Wed Oct 05, 2016 7:18 am

Planen min for OMSK Doubles er å skrive ut et ark med map keys per bord og lime på sideboard slik at spillerne til enhver tid bare kan snu på hodet for å dobbeltsjekke høyden/effekten på det aktuelle terrenget.

Jeg ser for meg at jeg unngår å skille mellom høyt/lavt hus, hill eller impassable. Alle varianter av det aktuelle terrenget vil være pre set til hhv 4-2-4 inches.

Det er ikke satt i sten, so it's open for discussion :)

Post Reply

Return to “Generell diskusjon”