[Liste] Super Army of Super Dwarves

Råd om listebygging, taktiske genistreker og skitne triks

Moderator: Frederique

NotoriousGorilla
Stannis Brocker

Re: [Liste] Dwarfs 2000 points - Superdverger!

Post by NotoriousGorilla » Wed Jan 20, 2016 8:23 am

Da var NM over. Jeg er stort sett fornøyd med min egen innsats og innsatsen til min hær (selv om plasseringen ikke ble den beste). Funnet ut at hæren jeg brukte under NM er god på å drepe ting og å holde seg levende.

Det ble noen forandringer før NM i hæren over. Jeg fjernet en Troop med Crossbows og la inn en Battle Driller. Battle Driller var ment som en anti-flyer, men ironisk nok så var den en av (mange) grunner til at det gikk dårlig mot Risbøl sin Flying Grotesque-hær. Den dumme drillen ble stående slik at dragen kunne charge den og dermed komme seg bak mine linjer for free. Glemte å plassere den inntil en unit slik at det ikke kunne bli charget...fokk me...

Neste versjon av dvergehæren er under planlegging. Mitt mål er (som nevnt over) å ha en all Ironguard og Earth Elemental hær støttet av Berserker Brock Riders og Ranger Troops.

Jeg poster en liste her etterhvert.

TheNotoriousGorilla
Fokk me, I´m a Dwarf!!

Kings of War

"epicdwarf's map pack randomizer" (beta): www.epicdwarf.com!

Mine KoW-turneringer 2017:
Spring of War 4.Mars
Fall of Kings Oktober 2017
Twitter: @mangapolis
My comic at www.mangapolis.com

Frederique
Archangel

Post by Frederique » Wed Jan 20, 2016 8:56 am

isNerd wrote:Rankingliste oppdatert med resultater fra NM 2016.
Spiller med sterkest relative motstandere i turneringen: Lars Hemmingby.
Creds, I guess? :shock:
Hjalp ikke så mye på rankingen dessverre.
Frederick B

join Kings of War Norway (facebook)

NotoriousGorilla
Stannis Brocker

Post by NotoriousGorilla » Fri Jan 22, 2016 9:04 am

@Fred Jeg gikk ut ifra at det var fordi jeg ligger nederst på ranking og derfor er alle jeg møter i teorien sterkere motstand enn jeg ;)

TheNotoriousGorilla
Fokk me, I´m a Dwarf!!

Kings of War

Spring of War 4.Mars

NotoriousGorilla
Stannis Brocker

Post by NotoriousGorilla » Fri Jan 22, 2016 2:14 pm

Super Dwarf Army of "Fokk Me to the Face!"

Iron Guard Regiment
dogs
Iron Guard Regiment
dogs
Ironclad Troop
Earth Elemental Horde
Earth Elemental Regiment

Flying hammer
Brock Rider Regiment
Brew of Strength
Brock Rider Regiment
Caterpillar
Ranger Troop
Ranger Troop

Stone Priest
Bane Chant
Inspiring Talisman

Stone Priest
Bane Chant
ASB
Healing Charm
Berserker Lord on brock
Blade of the Beast Slayer

Fokk me, I´m a Dwarf!!

Kings of War

Spring of War 4.Mars

Thomarsar
Thorn

Post by Thomarsar » Fri Jan 22, 2016 3:03 pm

Ser hardt ut det der, har også lekt med tanken om Earth elementals / Iron Guard combo.

-T
KoWboy og Cog of Cyriss

Leevoth
Praetorian Ferox

Post by Leevoth » Fri Jan 22, 2016 3:18 pm

Hvordan funker det med en hær bare med Earth Elementals og Stone Priests da? :p

Frederique
Archangel

Post by Frederique » Fri Jan 22, 2016 10:56 pm

Sikkert fint. Litt treigt bare, vil nok bli outmanouvred og outshot til en viss grad. :?:
Frederick B

join Kings of War Norway (facebook)

NotoriousGorilla
Stannis Brocker

Post by NotoriousGorilla » Fri Jan 22, 2016 11:25 pm

En hær med bare Earth Elementals er jo lovlig, så det er jo bare å prøve ;) Syns det hadde vært veldig kult å prøve selv, men vet ikke hvor bra det fungerer i praksis.

TheNotoriousGorilla
Fokk me, I´m a Dwarf!!

Kings of War

Spring of War 4.Mars

NotoriousGorilla
Stannis Brocker

Post by NotoriousGorilla » Mon Feb 15, 2016 7:49 am

Frederique wrote:Sikkert fint. Litt treigt bare, vil nok bli outmanouvred og outshot til en viss grad. :?:
Jeg er ikke så sikker på at de blir outmanouvred. Går ut ifra at det er en del Stone Priests med i hæren til å sende Surge. Gitt at man er god på å deploye og bevege regimentene bra så kan det godt hende at det kan fungere selv mot mobile fiender (?). Outshot er jo åpenbart, men blir de skutt bort? Def6 fungerer ihvertfall bra mot Lightning Bolt spam.

På tide med en update på den nye versjonen av hæren min. Den har blitt prøvespilt 2 ganger og har vunnet begge.

Super Dwarf Army of "Fokk Me to the Face!"

Iron Guard Regiment
Brew of Strength
Dogs
Iron Guard Regiment
Pipes of Terror
Dogs
Iron Guard Regiment
Dogs

Shieldbreaker Regiment
Brew of Courage
Dogs

Ironclad Troop
Ironclad Troop

Berserker Troop

Earth Elemental Horde
Brew of Haste

Brock Rider Regiment
Caterpillar

Ranger Troop

Stone Priest
Bane Chant
Inspiring Talisman

ASB
Healing Charm

Dwarf King
Blade of the Beast Slayer (aka. "Fokk Me", derav, Fokk Me to the Face!)

Battle Driller

Hovedtanken her er å ha et solid senter som er vanskelig å fjerne fra bordet. Dette representert med 3 Iron Guard Regiments. Om nødvendig kan jeg sette en Iron Guard på en flanke som for å beskytte. Med hele 4 Troops hvor 2 av dem er ren chaff så skal jeg i teorien klare å få inn noen charges med mine heavy hitters (Golems og Shieldbreakers). Disse troppene gir meg også bra med drops.

Som man ser så er det ikke mye skyting. Eneste skyting er en Troops med Rangers. De kan skyte første tur (med vanguard) og med en Bane Chant og Ra 4+ så legger det akkurat så mye press på et fienderegiment at det oppmuntrer til å engage Chaff. I tillegg har jeg muligheten til å kaste hunder med 4 regimenter. Det er ikke alltid de har gjort like mye, men late-game så blir de faktisk litt skumle. Pluss at de kan kastes på characters som kommer for nærme.

Hæren er ikke supermobil. Det blir mest å dytte ting fremover og legge press på motstanderen ved å flytte chaff foran det sterkeste motstanderen har og tvinge frem noen charges som forhåpentligvis hjelper meg å få inn noen gode charges. Det mest mobile jeg har er Brock Riders. De har et med å bli skutt mye på. Brock Riders kan brukes enten på å storme frem på en flanke og prøve å komme igjennom (ideelt med noen dverger løpende etter som support) som en slags plog. Eller, de kan brukes i reserve og true med flank charges når motstanderen står fast i Dvergemyra. Med Brew of Haste så har Golems 12" Charge. Noe som betyr at de kan true med å charge frem eller bruke sin Sp 6 til å gå opp for å true flanker (og kanskje Surge inn).

ASB healer Def6 for litt mer seighet. Dwarf King koser seg med alt av størrelse. Han ser ut til å alltid klare å komme face-to-face med noe digert. Og da mener jeg ikke seksuelt (get your mind out of the gutter, pervs!)

Battle Drill henger rundt noen Iron Guards for å supporte dem i kamp. Med poensielle 7-12 angrep CS 1 og Brutal så er det en perfekt supportunit. Mest fordi Iron Guard ikke slår så hardt selv. Stone Priest kan booste med Bane Chant. Battle Drill kan også være en anti-flyer mot alt med lav nerve.

TheNotoriousGorilla
Fokk me, I´m a Dwarf!!

Kings of War

Spring of War 4.Mars

NotoriousGorilla
Stannis Brocker

Post by NotoriousGorilla » Mon Feb 15, 2016 8:43 am

Har som sagt prøvd de ut i to kamper. og det har gått ganske bra i begge. Vant begge kampene, men det var på ganske close begge kampene. Begge kampene illustrerer uansett hvorfor jeg tror hæren fungerer.

Første kampen var mot Fred's Undead. Etter å ha opplevd Soul Reaver mayhem i en tidligere kamp så visste jeg at jeg ikke kunne la dem treffe noe av betydning: Chaff to the rescue! Bog them down og håp på at de ikke har fått gjort noe til tur 5.

Vi spilte Invade og jeg visste at jeg måtte stoppe Undead på midten av bordet for å ha en mulighet og samtidig bryte igjennom med noe av verdi. Jeg så et svakt punkt i linjen til Fred (Zombies) og dyttet Brock Riders og Earth Elementals (med Surge) frem at full speed. Klarte å bryte gjennom, men Brock Riders ble skutt bort i prosessen av Lightning Bolts og Katapulter. Med en åpning i linjen sendte jeg en Iron Guard unit gjennom for å sikre noen poeng.

Klarte såvidt å holde igjen resten av hæren til Fred på midtlinjen. Med unntak av Wraiths og Werewolves. Revenants og Soul Reavers måtte hugge seg gjennom chaff, Shieldbreakers og 1 Regiment med Iron Guard, men ble til slutt stoppet av det siste regimentet med Iron Guard. Både Revenant pg Soul Reavers var 1" fra å komme over midtlinjen. Phew!

Planen min fungerte og jeg hadde mer poeng over midtlinjen. Det endte 14-6 da jeg hadde mistet ganske mye poeng. En morsom kamp med noen veldig harde dverger!

TheNotoriousGorilla
Fokk me, I´m a Dwarf!!

Kings of War

Spring of War 4.Mars

Dalek
Battle Boar

Post by Dalek » Mon Feb 15, 2016 10:04 am

Føler at denne lista virker veldig solid, med tydelig definerte roller for alle enhetene.

Det eneste jeg egentlig lurer på er brew of strength. Er det egentlig verdt det på et regiment?

De treffer jo på 3+. så jeg ser absolutt poenget. Det er jo 8 treff i utgangspunktet, og greit med en ekstra hammer i hæren for å bryte igjennom. Kombinert med bane chant er det jo virkelig brutalt.

Så utrolig seig den lista di er egentlig. Selv det du kaller "chaff" har def 5 og er headstrong :lol: De lager jo hakkemat av annet chaff. :?

Blir spennende å se hvordan det blir å møtes på slagmarken! Ser for meg at det blir som å løpe inn i en vegg. Veldig smart med brew of haste på elementals, da holder de tritt, og kan faktisk true. Jeg som har mov 6 vil jo da ikke kunne stille meg innenfor charge range av noe som er i nærheten av elementals, så lenge de er på linje. Om de er en tomme foran resten så har du virkelig blokkert mye.
Elementals trenger vel ikke være så bekymret for å bli charget selv, ihvertfall ikke av infanteri!

NotoriousGorilla
Stannis Brocker

Post by NotoriousGorilla » Mon Feb 15, 2016 12:17 pm

Foreløpig er jeg veldig fornøyd med hæren. Jeg har klart å utrette det jeg ville utrette og ingen store skuffelser (har bare spilt 2 kamper :P).

Vet ikke helt om Brew of Strength på 12 angrep er verdt det rent matematisk, men når ting blir en grind (og det blir det fort) så er det veldig greit å ha. Så føler at jeg får nytte av den.

Ironclad Troop som chaff er noe for seg selv. For 75 poeng føler jeg virkelig at jeg får valuta for pengene. Det er ikke uhørt at de kan holde mot selv regimenter (spesielt med en inspire).

Får se hvordan det går i fremtiden.

TheNotoriousGorilla
Fokk me, I´m a Dwarf!!

Kings of War

Spring of War 4.Mars

NotoriousGorilla
Stannis Brocker

Post by NotoriousGorilla » Tue Feb 16, 2016 7:56 am

Kampen mot Eirik og hans Ogres gikk også bra. Jeg skal starte med å si at jeg på en måte ikke vant denne kampen. Teknisk sett vant jeg scenario og jeg klarte å grinde meg gjennom Ogrene. Men, jeg vant bare scenario fordi Eirik, som har spilt skyteliste de siste månedene, ikke ville kaste bort muligheten til å endelig kunne charge inn og slå hardt. Så han charget inn med Boomers som hadde en Loot token og siden jeg rullet 4+ for tur 7 så klarte jeg å ta de ut med en charge fra mine Earth Elementals. Eirik kunne lett ha rygget vekk med Boomers og gjort det umulig for meg å ta 2 Loot Tokens.

Uansett, hæren min gjorde det jeg ville at den skulle gjøre hele kampen. Eirik hadde en mammut og 2 kjemper på den ene flanken og en Siegebreaker på den andre flanken. I midten hadde han Ogre Warriors, Braves, Warlock og Boomers. Siden Siegebreakers havnet på den ene flanket gikk jeg for en refused flank. Jeg hadde lagt ut en Loot Tokens helt ut på kanten hvor Siegebreakers havnet. Dette var en del av planen min. Jeg legger ut en Loot Token helt ut på siden hvor jeg umulig kan få tak i den, men Ogres, håpet jeg, skulle bruke en dyr unit til å hente den. Jeg satt Berserker Troop på den samme flanken bare for å tvinge Ogres til å sende ihvertfall en unit dit. Siden Eirik forstod at jeg gikk for en refused flank først etter at han hadde deployet Siegebreakers så ble de litt awkardly den uniten som måtte løpe for å ta denne. Noe som gjorde at Siegebreakers var ute av kampen (de drepte Berserkers og tok en Token, men fikk ikke slått fra seg).

Planen min var å rushe frem med resten av hæren min for å true de to andre Loot Tokens. Dette gikk forsåvidt bra, men jeg ble tvunget til å sende Shieldbreakers for å stoppe de to kjempene og mammuten som hadde tatt ut 1 Ironguard, Dwarf King og Battle Driller. Med en charge fra Brock Riders og Siegebreakers så tok jeg ut denne flanken, men da tok det litt lengre tid å ta Ogrenes senter. Derfor kunne Ogres claime alle tre tokens. Den ene tok jeg tilbake fair and square, men som jeg nevnte så kunne Boomers ha kommet seg unna med en Token.

Dvergene i min senter gjorde en fantastisk jobb med å holde Ogrene at bay. Rangers gjorde en litt for god jobb da de ble wavered (og klarte ikke Headstrong) i en kritisk tur slik at de sperret mine Earth Elementals fra å gå fult.

TheNotoriousGorilla
Fokk me, I´m a Dwarf!!

Kings of War

Spring of War 4.Mars

ulrik
Juggernaut

Post by ulrik » Tue Feb 16, 2016 12:56 pm

Litt overrasket over at Refused Flank virker i Loot. Eirik "mister" Siegebreakers, men resten av hæren hans trenger nå bare ta ett mål for å vinne. Du må ta begge to. Det virker ikke som en god situasjon fra mitt ståsted, og ikke erfaringsmessig heller (jeg mener at William prøvde seg på det på Challenge i høst - han dengte hæren min, men jeg vant til slutt med 14-6)
eUlrik: Kings of War og Epic: Armageddon

Vil du spille eller teste Epic: Armageddon i Oslo? PM meg!

Ikke Norges beste Kings of War-spiller

William
Enigma Foundry

Post by William » Tue Feb 16, 2016 2:17 pm

Jeg kan bekrefte at jeg har 0-1 med Refused Flank i Loot Scenario :p

Post Reply

Return to “Taktikk og lister”