[Battle Report] Dwarfs vs Elves 1500 points

Maling, battlereports og selvpromotering

Moderator: Frederique

Frederique
Archangel

[Battle Report] Dwarfs vs Elves 1500 points

Post by Frederique » Thu Aug 27, 2015 12:34 pm

Onsdagskamp mot Lars!
Image
Lars' første KOW kamp!
Utvalgt sitat fra kampen: "close but no seaguard"

Vanguards
Lars har 2 x Rangers, jeg har 2 x Treekin som vanguarder.

Fred tur 1
Treekin charget Rangers i skogen. Tree Herder og andre Treekin beveget seg frem.
På venstre flanke, alt beveget seg frem, Sea Guard horde skjøt på Crossbowmen.
Image
Image
over: etter Fred tur 1

Lars tur 1
Høyre side:
Shieldbreakers gikk frem.
Rangers charget tilbake mot Treekin.
Berserkers marsjerte forbi combaten i skogen (de fikk øye på en ensom war machine på andre siden av bordet).
Horden med Ironclad kastet Throwing Mastiffs på Treekin.
Riflemen skjøt på Tree Herder.
Venstre side:
Berserkers frem bak Rangers.
Rangers skjøt på Stormwind Cavalry.
Crossbowmen skjøt på Sea Guard. Jeg hadde glemt å tenke på rekkevidden til Organ Gun, og den gjorde massiv skade da den også skjøt på Sea Guard. Ouch!
Image
Image
over: etter Lars tur 1

Fred tur 2
Høyre side: Treekin charget Rangers i skogen, drepte de og overrunnet 1".
Treekin skjønte at de var i charge range for Shieldbreakers (som er ballekraftige) og rygget tilbake 3". Treeman snudde og gikk mot skogen (tenkte kanskje å få gjennom en lur Surge spell i neste tur).
I skytefasen skjøt Bolt Thrower på Berserkers.
Venstre side:
Stormwind Cavalry charget Rangers, brakk de, og overrunnet.
Spearmen gikk frem og opp på hillen.
Sea Guard horden gikk litt frem, og skjøt på Organ Gun - og klarte å gjøre den Wavering - veldig viktig for å overleve return fire neste runde.
Mage kastet Heal på Sea Guard horden.
Image
Image
over: etter Fred tur 2

Lars tur 2
Høyre: Berserkers luktet easy kill, og marsjerte full fart mot Bolt Thrower.
Shieldbreakers og Ironclad gikk litt frem.
Riflemen og Kanon skjøt på Tree Herder - Kanon fikk drømmetreff og gjorde stor skade!
Venstre: Berserkers charget Stormwind Cavalry. Crossbowmen skjøt på Sea Guard.
Image
Image
over: etter Lars tur 2

Fred tur 3
Høyre: Treekin i skogen charget inn i Riflemen.
Treekin var fremdeles redde for Shieldbreakers og rygget ytterligere. Treeman rygget også tilbake for å komme innenfor Healing range for Mage. Mage kom løpende og kastet Heal i skytefasen på Tree Herder. Bolt Thrower skjøt på Berserkers, en siste gang før de ville bli charget.
Venstre: Stormwind Cav charget Berserkers, breaket de, og reformet.
Spearmen gikk rett frem og mot Crossbowmen, der også en Dwarf King står ved siden av.
Sea Guard gikk frem, og skjøt på Organ Gun - såpass hard at den breaket og døde!
Image
Image
over: etter Fred tur 3

Lars tur 3
Høyre:
Berserkers charget Bolt Thrower på hill, og med 60 attacks var den ille ute.
Riflemen charget Treekin i skogen.
Shieldbreakers snudde seg mot Sea Guard og den andre siden av battlefielden.
Ironclad gikk rett frem mot Treekin og Tree Herder, fast bestemte på å tvinge de inn i ærlig nærkamp. BSB løp nærmere ryggen på Ironclad.
Venstre:
Dwarf King charget Spearmen, og fikk dem Wavering.
Crossbowmen skjøt på Sea Guard.
Image
Image
over: etter Lars tur 3

Fred tur 4
Høyre:
Treekin i skog charget Riflemen igjen.
TreeHerder og Treekin innså at angrep er det beste forsvar, og dobbelcharget Ironclad.
Mage løp opp og nærmere TreeHerder, og kastet Heal på han i skytefasen.
Venstre:
Spearmen var Wavered og kunne ikke charge Dwarf King tilbake.
Stormwind Cav beveger seg opp på hillen.
Spearmen unit bak Seaguard går gjennom Sea Guard, og gir de Cover fra Crossbowmen.
I skytefasen skjøt Sea Guard på Shieldbreakers.
Image
Image
over: etter Fred tur 4

Lars tur 4
Høyre:
Riflemen charget Treekin, det viste seg å bli en langvarig kamp i skogen.
Ironclad charget Treekin.
Berserkers nærmer seg Treekin & TreeHerder bakfra.
Venstre:
Dwarf King charget og drepte Spearmen.
Crossbowmen skjøt på Sea Guard. Selv med cover penalty så gjorde de litt skade.
Image
Image
over: etter Lars tur 4

Fred tur 5
Høyre:
Treekin og TreeHerder dobbelcharget Ironclad igjen, denne gangen holdt det hele veien, og de poppet de.
Treekin slåss enda litt mer mot Riflemen, og virker ikke å komme noen vei.
Venstre:
Speamen charget King, Stormwind Cav charget Crossbowmen.

I skytefasen skjøt Sea Guard vekk uniten med Shieldbreakers! Mage kastet Heal på Sea Guard.

I combat fasen wipet Stormwind Cav ut Crossbowmen og reformet.
Image
Image
over: etter Fred tur 5

Lars tur 5
Den store trefellingsturen!
Berkserkers charget Treekin, og drepte de.
Riflemen charget Treekin i skogen, og drepte de.
TreeHerder så litt trist ut..
På venstre flanke, ute av bildet, dengte King litt på Spearmen.
Image
over: etter Lars tur 5

Fred tur 6
Stormwind Cav marchet 18" rett mot Dwarf BSB.
Sea Guard gikk rundt impassable og mot Berserkers.
Treeherder snudde seg.
Ute av bildet sliter Spearmen mot King, men de blokkerer hvertfall veien hans.
Image
over: etter Fred tur 6

Lars tur 6
Berserkers charget TreeHerder.
BSB gikk mot Stormwind Cav for å blokkere de.
Venstre: King kicker mer Ass mot Spearmen og gjør de Wavering.
Image
Image
over: etter Lars tur 6

Fred tur 7
Stormwind Cav charget BSB, klarte ikke drepe han men fikk han Wavering.
SeaGuard og TreeHerder dobbel charget Berserkers, og wipet de ut.
Image
over: etter Fred tur 7

Lars tur 7
BSB ristet av seg Wavering, og charget Stormwind Cav.
King utsletter spearman uniten.
Image
Image
over: etter Lars tur 7

Game over!

Lars: 540 poeng
Fred: 1220 poeng
Frederick B

join Kings of War Norway (facebook)

Frederique
Archangel

Post by Frederique » Thu Aug 27, 2015 9:09 pm

Tanker: det var veldig gøy å spille mot Dwarfs.
Liker at hæren er raskere enn man er vant med i warhammer - dwarfs har Speed 4, mens noen utvalgte units har hele Speed 5 (Rangers og Berserkers). Moro med den variasjonen.
War Machinene (når de først traff) var som et Ton of Bricks så den følelsen var den samme, men spesielt kanonen var langt ifra Laser Guided, og traff kun på 5+.
Fikk ikke sett Dwarf Cavalry i denne kampen, men håper på å møte de snart. :D

Lars: etter å ha sett på bildene så føler jeg at det første kritiske øyeblikket var da min Sea Guard horde ruslet rett inn i fella og plasserte seg i din "kill zone" der crossbowmen og Organ Gun sto og ventet - men etter den første salven, var jeg litt heldig og gjorde såpass mange wounds på Organ Gun at den ble Wavering (og dermed ikke kunne skyte neste tur). Hadde jeg ikke klart det akkurat da jeg gjorde, så ville du mest sannsynlig skutt av hele Sea Guard horden i din tur 2. :shock: Det tror jeg hadde gjort veldig mye i din favør.
Frederick B

NotoriousGorilla
Stannis Brocker

Post by NotoriousGorilla » Fri Aug 28, 2015 6:40 am

Takk for en fantastisk kamp og great jokes!

Første kampen min så har egentlig ikke noe å sammenligne med bortsett fra med Warhammer 7th edition som er det siste jeg spilte. Har aldri hatt mange gode ord å si om Warhammer (og Games Workshop) så sammenligningen blir kanskje litt biased, men må si at alt som noen gang irriterte meg med Warhammer opplevde jeg ikke i KoW. Og det var forfriskende.

Siden jeg aldri spilte 8th har eg heller ikke så mye jeg skulle sagt om Warhammer de siste årene, men husker at det var en som kom bort til bordet vårt (vet ikke navnet på ham) og sa noe om at etter at han byttet til Warmachine Hordes (?) kunne han ikke forstå hvorfor han ikke hadde byttet spill tidligere, og han spurte om det var den samme følelsen for de som har startet med KoW. Dette stemmer ihvertfall med min farvel med 7th edition. Ble litt lei av one-shot spells (Purple Sun eller noe annet galskap) som fjernet hele hærer osv.

Ok, tilbake til kampen. Hadde det utrolig gøy og likte spesielt godt at vi brukte mye av bordet og at det oppsto flere fronter som igjen betydde at man måtte ta noen taktiske valg for å potensielt bryte dead-locks. Mine dverger klarte det jo forsåvidt å bryte dead-lock selv ved å route etter å ha levd litt for tett opp til slagordet "Come at Me" at de glemte å faktisk forsvare seg mot angrepene til Treeman (my god for en rull du hadde Fred!). Naiv som jeg var trodde jeg jo at dverger (siden de er dverger) ikke kunne dø, så fikk en skikkelig reality check der... :cry:

Cavalry slår hardt og pløyer igjennom små units (som de burde), men kan nok tenke meg at de sliter litt front mot front med en horde. Men det fikk vi aldri oppleve denne gang. Ganske overrasket over hvor smooth movement og charge er. En ting til jeg lærte med movement var, selv om man ikke må, er det faktisk lurt å holde en 1" apart så det er lettere å "spinne" units rundt. Jeg hadde ikke tenkt på det og det hindret min store blokk i midten litt i starten.

Kritiske øyeblikk: Definitivt da du gikk rett inn i min death zone med Sea Guard og overlevde. Så var det vel tur 4 da jeg rullet veldig lavt på dine Nerve-tester på Sea Guard fra skyting og på Treekin som sto i combat med Riflemen etterfulgt av dine syke rolls med Treeman mot min horde og en høy Nerve-test både på min horde og Shieldbreakers i samme tur.

Fred: FÆCK YOU AND YOUR HEALING! *ragequit* :D :D :D :D

Alt i alt veldig førnøyd og hadde det som alltid gøy når jeg spiller. Det var deilig å spille igjen og dette kan nok inspirere meg til å starte å lage figurer igjen og kanskje til og med male dem! Dwarf Spider Riders coming up!

TheNotoriousGorilla
Fokk me, I´m a Dwarf!!

Kings of War

"epicdwarf's map pack randomizer" (beta): www.epicdwarf.com!

Mine KoW-turneringer 2017:
Spring of War 4.Mars
Fall of Kings Oktober 2017
Twitter: @mangapolis
My comic at www.mangapolis.com

Frederique
Archangel

Post by Frederique » Fri Aug 28, 2015 7:41 am

NotoriousGorilla wrote:Naiv som jeg var trodde jeg jo at dverger (siden de er dverger) ikke kunne dø, så fikk en skikkelig reality check der... :cry:
:lol: :lol:
Frederick B

Post Reply

Return to “Blogger”