[Battle Report] Dwarves vs Ye olde Elven Basterds

Maling, battlereports og selvpromotering

Moderator: Frederique

NotoriousGorilla
Stannis Brocker

[Battle Report] Dwarves vs Ye olde Elven Basterds

Post by NotoriousGorilla » Wed Sep 02, 2015 9:42 pm

Dette blir ikke en ordentlig battle report. Mer 12% av en battle report (ye have been warned).

Spilte altså enda en 1500 points kamp mot Frederique. Jeg spilte som vanlig dverger (come at me!) og Fred spilte med sine alver (måtte han brenne). Som gamle Warhammer-spillere har vi allerede så og si komplette Kings of War hærer. Og reglene er like nok til at de kommer veldig naturlig.

Først må jeg nevne at brettet var dominert av et impassible terrain i form av et tårn midt på. Og at dette selvfølgelig dominerte deployment. Begge hærene ble satt ut i to deler på grunn av dette dumme tårnet.

Image

I bildet over vises det berømte tårnet og alvenes forsøk på å bruke det for å beskytte sin flanke. Jeg hadde satt opp skytingen min slik at jeg hadde en "death zone" på min venstre flanke. Fred holdt seg derfor tilbake på den siden av tårnet med unntak av noen lure Treekin som snek seg opp på min ytterste venstre flanke i et forsøk på å ta ut noe av skytingen min. For ikke å snakke om en Bolt Thrower som ikke ville la min Organ Gun være i fred :cry: Outranged...

I bildet under kan dere se Treekin som allerede hadde pøyd seg gjennom en Ranger unit og en kanon før de blir stoppet av et regiment med top notch Dwarven Riflemen og en Battle Standard.

Image

Fred´s andre flanke hadde en litt dårligere dag. En unit med Elven Knights, som hadde linet seg opp for en charge inn i den blodige kampen ved tårnet, kom under noen heftige salver fra en unit med Dwarven Crossbowmen og en liten unit med Dwarven Rangers. Faktisk så heftig regn av piler at de galante ridderne ikke klarte å charge inn i combat (Wavering). Dette var et skikkelig Total War moment. De som har spilt Total War har sikkert fått erfare når en unit starter å breake og du kan ikke få den til å gjøre det du vil uansett hvor mye du trykker med musa og skriker mot skjermen. Ta en titt på det dramatiske bildet nedenfor for å få en visuell representasjon av situasjonen.

Image

Bildet under viser deler av det blodige slaget i midten etter at en unit med Dwarven Shieldbreaker har kastet seg mot alvene og påført store skader. En horde med stålharde Dwarven Ironclad from the Iron Hills and Veterans of the Goblin Wars charger inn for å påføre nådestøtet på alvene som på dette tidspunktet var ganske gule og blå.

Image

Det ble en seier til dvergene denne gang og enda en morsom kamp!

Som nevnt over så er det en fordel å være gamle Warhammer-spillere da vi har flust av hærer vi kan bruke til å spille Kings of War. Neste gang bringer jeg kanskje frem mine Ogrer!

Image
Last edited by NotoriousGorilla on Thu Sep 03, 2015 9:13 am, edited 3 times in total.
Fokk me, I´m a Dwarf!!

Kings of War

"epicdwarf's map pack randomizer" (beta): www.epicdwarf.com!

Mine KoW-turneringer 2017:
Spring of War 4.Mars
Fall of Kings Oktober 2017
Twitter: @mangapolis
My comic at www.mangapolis.com

Frederique
Archangel

Post by Frederique » Wed Sep 02, 2015 10:23 pm

Well played sir. Virker som din sans for taktikk er bra i sync med regelsettet i KoW. Kanskje fordi du ikke har massiv warhammer hangover ifht regler slik som meg. 8)

Edit: har oppdatert signaturen min i anledning kampen
Frederick B

join Kings of War Norway (facebook)

NotoriousGorilla
Stannis Brocker

Post by NotoriousGorilla » Thu Sep 03, 2015 6:25 am

Haha.."Fokk range!"

Kampen gikk jo veldig bra for meg. Til forskjell fra forrige kamp følte jeg at jeg hadde ganske bra skyting. Den gjorde akkurat så mye skade som den trengte å gjøre + at du hadde en litt for stor respekt for min Death Zone så det styrte din movement veldig.

TheNotoriousGorilla
Fokk me, I´m a Dwarf!!

Kings of War

Spring of War 4.Mars

Thomarsar
Thorn

Post by Thomarsar » Thu Sep 03, 2015 8:35 am

Fokk Range: A Warmachine within 3" of the Engineer gets +12" and a -1 to hit modifier.

Høres ut som dere fortsatt spiller slag det er vært å se ;)

-T
KoWboy og Cog of Cyriss

NotoriousGorilla
Stannis Brocker

Post by NotoriousGorilla » Thu Sep 03, 2015 9:11 am

Fokk me! Det er til og med integrert inn i reglene!!

Har hatt utolig morsomme Kings of War-kamper til nå :D
Håper på å spille mot Severus neste Onsdag, så da er kanskje Fred ledig?

Enda en Quote fra kampen: "I bring the War in dWARfs!"

TheNotoriousGorilla
Fokk me, I´m a Dwarf!!

Kings of War

Spring of War 4.Mars

Frederique
Archangel

Post by Frederique » Thu Sep 03, 2015 9:57 am

LOL Thomas, bra regelforslag. :D
Frederick B

join Kings of War Norway (facebook)

NotoriousGorilla
Stannis Brocker

Post by NotoriousGorilla » Thu Sep 03, 2015 10:18 am

Den beste regelen i KoW er jo at dverger har 'Auto-win' . Ref. Side 153.2
Fokk me, I´m a Dwarf!!

Kings of War

Spring of War 4.Mars

Post Reply

Return to “Blogger”