[Battle Report] Undead vs Dwarfs

Maling, battlereports og selvpromotering

Moderator:Frederique

NotoriousGorilla
Stannis Brocker
[Battle Report] Undead vs Dwarfs

Post by NotoriousGorilla » Wed Sep 16, 2015 9:44 pm

Skulle egentlig spille mot Ogres, men Ogres kunne ikke slåss idag på grunn av overtid. Litt lettet ble jeg jo..Because Ogres.

MEN, Thomas meldte seg frivillig til å spille med sin Undead-hær..så jeg ble redd igjen..Undead betyr Surge og Regen og..crazy stuff. Men jeg tok utfordringen! Min første kamp mot Undead.

Vi rullet for Scenario og da rullet vi en 4 som betyr Loot! Fem (d6+4) objectives spredt rundt utenfor vår egen deployment (tror egentlig man kan legge objectives innenfor deployment også, men vi valgte å bare ha de utenfor).

Jeg hadde en del skyting som vanlig og Thomas var ivrig på å teste ut om Scenarioet ville spille negativt inn på skytehærer. Man vinner tross alt bare på Objectives.

Hopper noen turer frem i kampen for noen høydepunkter jeg klarte å ta bilder av.

En slags diger Undead Flying Regen Monster charger rett inn i min kanon! Thomas trengte en overrun på 2+ for å komme ut av en flank charge fra mine Rangers. Han ruller 1..shiiii...

Image

Image

Image

Videre i kampen klarer min skyting å rense bort alle Undead Units som holder Objectives midt på bordet. Med noen gode rolls. Spesielt med en insane Mastiff som spiste seg gjennom en Zombie Horde og stakk av med alle armene deres.

Image

Image

Image

Image

I bildet over kan man se helt i nederste høyre hjørne et Regiment med Mummies som spiser seg gjennom et regiment med Berserkers og en troop med Rangers helt alene. Insane. De vil jeg ikke møte igjen. Den uniten med Mummies tar et objektiv.

Så til høydepunktet i kampen (det var mye frem og tilbake). Vi lå an til å spille en draw da vi begge hadde ett objektiv hver. BUT WAIT! Thomas har jo en flyer igjen! En liten troop som har plaget min Ironclad Horde hele kampen og overlevd uten en skramme etter tre volleys fra Dwarf Riflemen! Men flyers har vel ikke Nimble vel? Joda, de HAR det! Men man kan vel ikke kaste Surge på flyers, nei, heh..holdt på å si...åja, man kan det..? Poff! Turn 7: Dwarfs ett Objektiv - Undead 2 Objektiver.

Image

Image

Image

Det som var utrolig morsomt var at Thomas var nære på å Surge for langt. Hadda han fått gjennom en terning til så hadde han kommet forbi og utenfor 3'' av objektivet. Veldig spennende kamp til siste kast!

TheNotoriousGorilla
Fokk me, I´m a Dwarf!!

Kings of War

"epicdwarf's map pack randomizer" (beta): www.epicdwarf.com!

Mine KoW-turneringer 2017:
Spring of War 4.Mars
Fall of Kings Oktober 2017
Twitter: @mangapolis
My comic at www.mangapolis.com

Frederique
Archangel

Post by Frederique » Wed Sep 16, 2015 10:27 pm

Cool cool
Frederick B

join Kings of War Norway (facebook)

Thomarsar
Thorn

Post by Thomarsar » Wed Sep 16, 2015 10:51 pm

Var absolutt spennende hele veien. Startet tur en med å få wavering på min 18/20 flying lord, all plans to hell...
Det var svett mye skyting, og Lars fokuserte stort sett på enheter uten regen (that clever bastard). I min tur 6 leder jeg 3-0 på objectives, Lars ruller 4+ og får en tur til. Noen rangers klarer å snike seg rundt et hjørne for å skyte ned mine zombie trolls mens miners løper opp for å sikre objektivet de holdt: 2-1. Konsentrert skyting fra xbows, rifles, organ gun wiper mumier med ld 18 og inspiring! (ca. average dog) 1-1.
What to do? Så ser jeg et sært move; flyers backer 5", snur seg 90 med nimble og blir surget 9" mot objective. 2-1.
Trodde først at disse var låst med fronten klina intill Lars' ironclad, men med nibmle og surge er det nesten ingen begrensninger på hvordan jeg kan bevege meg ser det ut til.

Artig kamp, selv om jeg skulle ønske jeg kunne gått frem og sloss litt mer, det var alt for mange levende dverger igjen på bordet...

-T
KoWboy og Cog of Cyriss

NotoriousGorilla
Stannis Brocker

Post by NotoriousGorilla » Thu Sep 17, 2015 6:25 am

Jeg må jo innrømme at jeg har en del skyting, men har dog ingen skytehorde (og heller ingen magic items på noen av mine skyteunits).
Hadde 1 Regiment med Dwarven Riflemen, 1 Regiment med Dwarven Crossbowmen, 1 Cannon, 1 Organ Gun og 2 Troops med Rangers (som også har skyting, med move AND fire). Da blir det jo fort en del damage når alt skyter på samme target. Jeg hadde 2 utrolig bra shooting phases. For ikke å snakke om en Throwing Mastiff som gikk bananas i Zombiehorden.

Tror fortsatt du har rett, Thomas, i at skyting ikke er like bra i scenarioer med Objectives. Du hadde ikke trengt å prøve å ta objektivene som lå midt i min Death Zone ;) Det lå jo to uforsvarte objektiver på flanken hvor du slaktet Berserkers. Da kunne du bare stilt deg opp i ly av åsen og contestet objectives foran min skyting og trykt samlet objectives på den andre flanken. Tror ikke jeg kunne gjort så mye med det.

Flyers med Def 6 er ganske sprøtt. Var litt heldig med å få bort 2 av 3 av dem tidlig i kampen også.

Flying+Nimble+Surge Combo er helt utrolig bra!

Håper vi får spille igjen snart! Foreløpig nyter jeg å spille Kings of War. Tror ikke jeg har opplevd at kampen stopper opp på grunn av regelspørsmål i noen av kampene jeg har spilt til nå.

TheNotoriousGorilla
Fokk me, I´m a Dwarf!!

Kings of War

"epicdwarf's map pack randomizer" (beta): www.epicdwarf.com!

Mine KoW-turneringer 2017:
Spring of War 4.Mars
Fall of Kings Oktober 2017
Twitter: @mangapolis
My comic at www.mangapolis.com

Post Reply

Return to “Blogger”