[Slow-Grow] slowgrowgres

Maling, battlereports og selvpromotering

Moderator:Frederique

Dalek
Battle Boar
[Slow-Grow] slowgrowgres

Post by Dalek » Sun Jan 24, 2016 11:05 pm

Jeg ville gjerne starte en arme der jeg kan støtte mantic og kjøpe figurer. Da var valget ganske lett, ettersom deres ogrer er utrolig kule!

Jeg har begynt å lime sammen, og tenkte å få ut noen bilder i morgen. Men i første omgang kan jeg presentere de første 500 poengene.

Army Standard

Regiment of ogre warriors with shields

Regiment of ogre boomers

Regiment og ogre boomers

fordeler med å male ogrer.... 500pts er ti modeller :mrgreen:

Tanker om de første 500 poengene. Boomers er utrolig bra og slår hardt fra seg både i nærkamp og med skyting. De kan rydde unna chaff og hjelpe til i combat.

Warriors slår forholdsvis hardt fra seg, og tåler mye.

ulemper er det vanlige. Lite nerve og ikke så altfor mange angrep i hver enhet så de kan lett bli overveldet. Ryker en enhet så følger resten raskt etter.

Blir spennende å teste ut ulike scenarioer med en så liten hær!
Last edited by Dalek on Sat Apr 23, 2016 10:07 pm, edited 1 time in total.

Dalek
Battle Boar

Post by Dalek » Fri Feb 12, 2016 11:33 am

LETS GET READY TO UPDAAAAAAAATE!

Dette var vel på høy tid :P

Nå også med bilder! #whatsorceryisthis #lærermedetsnevavdigitaleferdigheterwtf

Jeg har ikke kommet så langt i malinga dessverre. Det har vært fokus på å få ratkin oppe og gå til turneringer.

Men jeg har fått modelert litt, limt sammen og begynt på litt rustning.

Jeg har også fått testet litt 500pts slag mot William sin slow grow hær som, med høy nerve og skyting med piercing, naturlig nok banket gørra ut av meg.

Men morsomt var det! Jeg burde ha brukt terrenget mer til min fordel tror jeg, gjemt meg så jeg slapp å bli skutt i fillebiter.

Her er litt bilder av progresjonen så langt.

Her er hele gjengen:

Image

Her kan vi se sammenligningen med Williams 500pts.

Image

Og her er de klare til kamp. Invade!

Image

Og her ser vi hvordan det gikk: (hint: ikke så bra)

Image

Som vi ser så utraderer han alt jeg har. Han fikk skutt bort et regiment, og resten ryker i flanken. Ogrer burde combocharge når de er regimenter. De har ikke nok angrep.

William har jo ikke rikket seg en tomme heller, men med tre runder igjen så er det nok til å komme seg over bordet med noen. Strategien burde vært å gjemme seg bak terreng, og så prøve å holde ut noen runder og samtidig hindre han i å krysse midtlinjen.

Så jeg har fortsatt igjen å male alle, er i gang på rustning nå, og må tenke ut fargevalg på lendeklede og hud, og om jeg skal ha krigsmaling. Tror jeg går for hvitt eller grått faktisk.

Her har jeg fått modelert litt, banner bearer trengte litt hår. Jeg har satt på et hode fra hunters så han skiller seg litt ut, men hodet ble sittende så langt ut fra kroppen. Med litt hår så blir overgangene bedre. Det enkleste ble å lage dreads, så håper jeg det funker når de blir malt.

Image

Dalek
Battle Boar

Post by Dalek » Mon Mar 21, 2016 11:30 pm

Har endelig bestemt meg for hvordan basene skal se ut, så her er et bilde av asb som nå er limt fast på basen.

Image

Image

Image

Image

Dalek
Battle Boar

Post by Dalek » Sat Apr 23, 2016 9:57 pm

Har fått malt 500 poeng! En milepæl er nådd! :oops:

Her er hele gjengen, minus standardbearer.

Image

Dalek
Battle Boar

Post by Dalek » Sat Apr 23, 2016 9:58 pm

Boomers, 2 regimenter. Det ble litt blurry bilder dessverre.

Image

Image

Dalek
Battle Boar

Post by Dalek » Sat Apr 23, 2016 10:00 pm

Og et regiment med warriors.

Image

Image

Mr casual at the flank. Han ser litt ut til siden og skal i teorien følge litt med. Men han mangler jo et øye, så han har ikke dybdesyn. Så det kommer alltid som en overraskelse når fienden plutselig angriper flanken. :(

Dalek
Battle Boar

Post by Dalek » Sat Apr 23, 2016 10:04 pm

Så foreløpig oppdatering.

Veldig fornøyd med basene, og ganske fornøyd med ogrene også egentlig. Det er morsomt å male modeller med vanlige øyne. Da får de litt mer ansiktsuttrykk.

Det har gått fryktelig sakte, men nå har jeg teknikken litt mer klart, og skal male litt mer effektivt fremover.

Og her er forøvrig en annen unnskyldning for at det har gått så tregt. Har holdt på med ratkin parallelt. Baset om og gjort touchups på alle til venstre, og malt og multibaset alle til høyre.

Image

severus
Ghetorix

Post by severus » Sun Apr 24, 2016 8:41 pm

Begynner å bli bra dette Thomas.

Figurene ser fete og brutale ut, og dobbel-flokk på basen var et sjakktrekk.

Du blir nok ferdig fort. Særlig hvis du legger ratkin på hylla :wink:
KoW-boy

Facebook:Kings of War Norway

Dalek
Battle Boar

Post by Dalek » Sun Apr 24, 2016 9:06 pm

Ja, ble fornøyd med de to fargene. Den mørkeste flocken jeg kjøpte var egentlig alt for mørk, men jeg drybrusher den med samme farge som de har på lendekledene sine. Da blir fargen passe og det mørke skinner lit igjennom. Samtidig får jeg en fin tilknytning mellom basene og figurene ved å bruke samme farge.

bjønn
Trencher

Post by bjønn » Mon Apr 25, 2016 11:04 pm

Disse basene er skikkelig kule, kan se for meg at det er på de viddene ogrene lever. Ogrene ser også bra ut, realistiske og badass.

Post Reply

Return to “Blogger”