[Slow Grow vol.2] William bygger 2000p med Ogres

Maling, battlereports og selvpromotering

Moderator:Frederique

William
Enigma Foundry
[Slow Grow vol.2] William bygger 2000p med Ogres

Post by William » Wed Jul 13, 2016 4:17 pm

Nylig fullførte jeg nok malte modeller til å stille med en lovlig 2000-poeng hær med dverger, men det kriblet fort i fingrene når jeg så mega army-boksen med Ogres ligge så innbydende på hyllen. Resultat: Slow Grow vol.2! :)

Ogres var egentlig tiltenkt å være Slow Grow vol.1, men kombinasjonen av at Thomas landet på det samme og at jeg falt pladask for de stutte, staute dvergene gjorde at Ogres måtte pent vente. Nå er dvergene fullført (dvs jeg skal klart supplere med flere enheter, men wantz more armyz!) og neste prosjekt går i gang:

Før jeg begynte å importere Manticfigurer kjøpte jeg faktisk noe som ca tilsvarte en Army Starter med brukte Ogres fra en random dude i England. De var satt sammen på en, pent sagt, noe annerledes måte og krevde mye green stuff, cleaning av mold lines mm. Da dette var gjort så fant jeg ut at dette ikke var nok - I need more bodies! Så jeg hentet en Mega Army fra lageret (les oppå hyllen på soverommet) og vips så er samlingen per dags dato:

12 Shooters assembled and primed
12 Boomers assembled and primed
15 Warriors assembled and primed
1 Army Standard assembled and primed
29stk Ogres som jeg har cleanet mold lines (mangler litt filing), men ikke satt sammen.
3stk chariots, samme som over.
20 stk Goblin Spitters still on sprue.
1 stk Goblin Starter set uåpnet
1 stk Chariot Regiment uåpnet

Multibaser er kjøpt inn (Chariot horde-basen er HUGE), men ikke påbegynt.

Så nå har jeg nok bodies :)

Planen på lang sikt er å ha minimum 2 horder av hver unit entry (av Ogres) i armylisten. Disse skal etter planen modelleres opp på baser slik at jeg har en horde og 2x regiment, noe som gir meg mye fleksibilitet i listebyggingen når hæren en gang om noen år er ferdig bygget.

For Slow Grow vol. 2 har jeg foreløpig landet på følgende liste:

Ogres (Neutral)

Regiments:
Red Goblin Scouts 155

Hordes:
Warriors 200
Warriors 200
Siege Breakers 250
Brew of Haste 15
Shooters 230
Boomers 230
Chariots 265

Characters:
Warlord 175
Captain 135
Army Standard 70
Red Goblin Biggit 60
Mount on a Fleabag 15

Total: 2000

En liste med litt av hvert. Både spillmessig og malemessig :)

Siden det er ferie så har jeg også rukket å prøve meg på en testmodell. Målet for look'en til hæren var litt skitten brun-rød hud, lær og blått. Er veldig fornøyd med resultatet, og planen er at goblinene også skal få et blått tema, som forhåpentligvis kan videreføres til Slow Grow vol.3 :D

Image

Shout out til Eirik (Durloth) som kom med uvurderlige tips og triks under Male-episoden av podcasten vår. Føler jeg allerede har fått opp nivået på malingen et hakk :)

Nå drar jeg på ferie til USA neste uke, og med i bagasjen følger maleutstyr og 2 horder med Warriors slik at jeg kan tjuvstarte:) Slow Grow vol.2 er i gang, wish me luck and stay tuned! :)

Frederique
Archangel

Post by Frederique » Thu Aug 04, 2016 7:43 pm

Lykke til med dette, når du har kommet deg etter jetlag'en. 8)
Frederick B

join Kings of War Norway (facebook)

William
Enigma Foundry

Post by William » Sun Aug 14, 2016 8:24 pm

Da er vi to uker inn i Slow Grow vol.2 og tenkte det var på tide med en update. Jeg kan i tillegg trygt si at jeg ikke har blitt noe raskere til å male..

Jeg startet litt vel ambisiøst ved å kjøre mega-samlebånd-taktikk og male hud-basecoat på ca 40 ogres. Jeg skjønte etterhvert at det ville bli noe statisk og repetativt i tillegg til at jeg ikke ville få fullført noen enheter til de ulike fristene, men heller alt på en gang om flere måneder.

Så nå har jeg lagt vekk alt annet en de 11 ogrene jeg mangler for å lage 2 horder innen 31.8.
Jeg har fått lagt en del basecoats på, samt noen layers med hud, men er likevel laaaangt unna sluttproduktet så her må jeg sæle på!

Her er status pdd:

Image

Nå må jeg bare kjøre på videre og så må jeg komme på noe lurt mtp scheme til basene. Jeg tenker at jeg har lyst til å samkjøre Ogrene og en evt Goblin-hær. Så basene bør kunne representere et område begge rasene ville kunne oppholde seg i.

Til next time!

severus
Ghetorix

Post by severus » Sun Aug 14, 2016 10:05 pm

Dette blir bra. Gjelder bare å få alle på samme standard som testmodellen :)

Kan jeg foreslå savanne-tema på basene?
KoW-boy

Facebook:Kings of War Norway

Post Reply

Return to “Blogger”