[No-Grow Vol II] Undead

Maling, battlereports og selvpromotering

Moderator:Frederique

FluffyGoat
Stannis Brocker
[No-Grow Vol II] Undead

Post by FluffyGoat » Tue Aug 23, 2016 12:55 pm

Ja da slenger jeg meg på, ganske selvisk, for å prøve å motivere meg selv til å få ferdigstilt noe regelmessig. I første omgang håper jeg å kunne få nok ferdig til å ha en noenlunde konkurransedyktig liste til Fall of Kings i september. Jeg har akkurat nå nok til en ganske grei liste på 1500 poeng, men det involverer da noen modeller som ikke matsjer temaet mit (Undead Orcs/Goblins).

Derfor tenker jeg å tjuvstarte alt jeg kan så jeg kan ha ferdig nok i løpet av september. En del av utfordringen er at det ligger en del jobb i basene også og jeg har pt bare 2 Large Infantry Regiment baser ferdig for bruk, og som det ses fra listen under, bare en plan for bruk av en av de :)
Men å sette sammen listen her har allerede hjulpet meg godt på vei til å planlegge en batch-session hvor jeg bygger og maler alle baser samtidig.

Bare til å begynne med: Jeg klarer ikke i nærheten av 2000 poeng før nyttår :P
Mit mål for meg selv er å prøve å klare halvparten :)

Så opplegget jeg har valgt er i stedet en smørrebrødsliste over de Units jeg har en semi-solid plan for. Noen av de er allerede grundet og venter bare på litt oppmerksomhet med en pensel. Annet krever omfattende (ihvertfald omfattende for meg) modelleringsjob.

Viser seg at det ikke var så langt fra 2000 poeng når jeg la alt sammen. Særlig Heroes overlapper med hva jeg har fra før så jeg kan ikke bruke alt jeg har i samme liste uansett.

Først modellene jeg har for hånd og som bare må settes igang:

Legions:
Zombie Legion 190
- Har hele tiden tenkt jeg må ha en zombie legion uansett hvor upraktisk og ufleksibelt det er med en legion base. Har en ide som har et par delelementer og selve basen blir ganske mye jobb. Pluss en [sensur] masse zombies som må males. Denne blir veldig mye jobb for 190 poeng så får se hvor langt motivasjonen rekker :)

Hordes:
Zombie Trolls 175

Wights 235
- Har en plan for å konvertere noen modeller jeg har for hånd til wights. Hadde de med på sommerferie men jeg fikk aldrig satt i gang >.<

Regiments:
Skeleton Warriors 90
Skeleton Spearmen 105

- Har noen skeleton orc-modeller som passer men er i metall og fins bare i 4 forskjellige sculpts (pluss 3 command) så må nok litegran konvertering til, om ikke annet så for at våpnene skal passe til de to forskjellige versjoner. De har integrerte baser og min plan er foreløpig å male de først og så prøve å bygge og male basen rundt de etterfølgende. Godt med fail-potensjale her.

Mummies 170

Mummies 170

Zombie Trolls 115

Soul Reaver Cavalry 300
Revenant Cavalry 170

- Begge cavalry må bygges og evt konverteres litt for å få variasjon.

Troops:
Wraiths 140

War Engines:
Balefire Catapults 2*100
- Har funnet modeller men må finne på crew. Sammenlignet med zombiene blir det her veldig lite jobb for 200 poeng ;)

Heroes
Vampire Lord 220

Standard Bearer 50

Liche King 145

Vampire on Undead Pegasus 245

Ferdigmalt: 1040

Har dessuten et par ting på reservebenken som kan byttes inn om jeg kommer på en løsning for de.

Vampire on Undead Pegasus 245
- har en ide for en pegasus som passer temaet mit men må konverteres og i tillegg finde/bygge en rytter som kan passe - har fortsatt en plan om denne, men fant en veldig enkel løsning som veldig raskt gav meg hele 2 av slagsen. Titan Forge laget en "undead mangler squig"-model som består av 3 kjempe ghost skulls, hvorav 2 har en ghoulblin som rytter - så var ganske enkelt å bare ta de to og male de opp. Den andre er også malt, mangler bare en base.

Vampire on Undead Dragon 330
- modellen er for så vidt nesten klar men den er veldig svær, dragen har knekkt ryggraden og må repareres og dessuten må jeg finne en løsning for vingene, enten med magneter eller en transportløsning for hele modellen. Jeg trenger en ingeniør...

Utover alt dette har jeg litt mer vage planer for units som jeg har en skissemessig plan for men ikke har modellene klar enda. Er nok enda mindre sandsynlig at det blir i inneværende år.

Zombie Regiments
- om ikke min zombie legion tar knekken på meg tenker jeg å kjøpe enda fler zomblins og lage litt enklere regiments

Zombie Trololols
- Det er så mange forskjellige modellmuligheter for zombie trolls. Jeg har flere av de så når jeg engang så langt tenker jeg skal prøve å lage en Horde og et par ekstra Regiments bare for variasjonens skyld ;)
- Tragisk nok er Mantics egne zombie trolls ikke umiddelbart blant planene mine. De er dritfeite og passer perfekt, men jeg klarer ikke helt manne meg opp til å jobbe med så mange store modeller i metall. Etterhvert tenker jeg dog at jeg må få laget en Horde med de og zombie trollen fra dungeon saga.

Revenants Regiments
- er teaset en modelrelease for over et år siden som kan passe perfekt for revenants i mitt tema, men avventer om det faktisk blir til noe - teasingen førte desverre bare til et enkelt command-sett. Blir bra som RevKing og Standard bearer da. Samtidig har de kommet med modeller som passer som skeleton archers, så må få til ett regiment eller to med de og. Er dog en utfordring for alle disseat de er metall og for spinkle til å pinne - så jeg må bygge og evt male basen rundt de, så er litt en utfordring.

Flere Ghoulblins!
Har modellene til enda flere ghoulblins i faktisk to forskjellige versjoner så et langsiktig prosjekt er å ha nok til en ghoul-dominert liste :)

Soul Reaver Infantry
Har en haug av greenskin heroes fra forskjellige produsenter og jeg har en liten tanke om at noen av de "mørkeste" av de kanskje kunne gå som vampyrer/soul reavers til fot. Her snakker vi ekstrem utnyttelse av MMC med veldig forskjellige modeller så kan bli den kuleste unit ever, eller det kan bli det teiteste ever.
Last edited by FluffyGoat on Mon Mar 06, 2017 11:03 am, edited 8 times in total.

NotoriousGorilla
Stannis Brocker

Post by NotoriousGorilla » Tue Aug 23, 2016 1:19 pm

Kult!
Jeg tror Zombie Legion er verdt bare fordi det er så billig for høy nerve. Pluss at om det er din undead goblin horde du skal bruke så ser det sykt bra ut!

TheNotoriousGorilla
Fokk me, I´m a Dwarf!!

Kings of War

"epicdwarf's map pack randomizer" (beta): www.epicdwarf.com!

Mine KoW-turneringer 2017:
Spring of War 4.Mars
Fall of Kings Oktober 2017
Twitter: @mangapolis
My comic at www.mangapolis.com

FluffyGoat
Stannis Brocker

Post by FluffyGoat » Sun Oct 02, 2016 7:14 pm

Den nylig overståtte Fall of Kings fungerte glimrende som motivasjon, så jeg har fått litt ferdig :)

Dette var status en uke før turneringen:
Image

Så det ble litt lange kvelder - heldigvis var jeg ganske langt på vei allerede med mine mummies, og mine ztrolls hadde jeg en ganske enkel paintscheme planlagt. Var dog fortsatt sånn at Ztrollene først ble malt ferdig omkring kl 2 natten før, og mumierne luktet fortsatt av varnish da jeg satt på 2d6 lokaler før turneringen og limet de på basene :)

Mummies Regiment (170 poeng)
Disse lå lenge å ventet på at jeg fant ut hvordan de skulle males. Jeg trengte å male de på en måte som gjorde de vesentlig anderledes enn mine framtidige skelet'uns (som blir primært lilla), så de kunne gå som mummies framfor revenants

Shout-Out til Fred. Måten han malte sine Wights ga meg inspirasjonen jeg manglet. Jeg synes selv jeg klarte en ganske bra effekt av skikkelig gammel rustning.
For å binde det hele litt sammen brukte jeg samme effekt på statuen på den andre basen.

Image
Gravstein og småbitte ravner teller ift MMC ikke sant?

Image
De liker ikke å ha armene inn til sidene så det er altså ikke rigtig plass til fler...

Good news/Bad news:
True story, min faktiske jobbtittel inkluderer ordet "planlegger", og likevel har jeg ikke klart å planlegge dette prosjekt bedre enn at jeg kun fant plass på basen til 8 av 15 malte figurer. Det er skikkelig dårlig planlegging, MEN betyr at jeg burde kunne få til en regiment base til med de figurene jeg har tilovers! Woo-Hoo! Retarded Hobbyist Win!

Zombie Trolls Regiment (115 poeng)
De ble godt nok brukt som Horde til FoK, men faktisk er basen tiltenkt andre modeller som jeg ikke helt har klar enda. Så de skal av basen igjen og ned på en regiment-base :)

Image
Malt til å matsje mine ghoulblins så de var ganske raskt malt.

Image
Give us a kiss

So that's 285 points done and dusty! (cuz they're undead, get it? So they're dusty instead of.. Oh forget it..)
Last edited by FluffyGoat on Mon Oct 03, 2016 12:26 am, edited 3 times in total.

FluffyGoat
Stannis Brocker

Post by FluffyGoat » Sun Oct 02, 2016 7:35 pm

Glemte helt at jeg faktisk samtidig fik ferdigstilt et par katapulter:

2x Balefire Gitflingers (200 poeng)

Image

Eneste endring jeg har gjort er å bytte hodene til orc skulls. Alt er metall så jeg har nå eksperimentert med å gjøre malingen så solid som mulig.

De er først primet svart, så sprayet med Army Painter bone spray. Så malte jeg første lag med alt som ikke er beinfarget. Så et lag med Army Painter dip. Så litt mer detaljer og noe ekstra wash. Så spray varnish. Og jeg tenker de skal enda en runde med varnish.
Og så får vi se hvor lenge jeg unngår at malingen skaller av...

Så jeg er faktisk da oppe på 485 points!.
Well done, me. [self high-five]

Frederique
Archangel

Post by Frederique » Sun Oct 02, 2016 8:10 pm

FluffyGoat wrote:Shout-Out til Fred
Takk, og bare hyggelig :D
Veldig kule units Kim!
Frederick B

join Kings of War Norway (facebook)

William
Enigma Foundry

Post by William » Mon Oct 03, 2016 6:41 am

Awesome as always mr. Fluffer! :D

severus
Ghetorix

Post by severus » Mon Oct 03, 2016 11:31 am

Helt nydelig!

Fordi ingen dverger ville laget en slik statue av et troll har jeg to teorier.

1. Dette var et troll som gikk berserk i en skulpturpark. Knuste en statue og hoppet opp på søylen rett før sola tittet frem
2. Et eller annet sted der ute finne det en goblin eller orc som ikke er sneaky eller krigerske men som får utløp for sin greenskin-het med å hogge ut flotte skulpturer.
KoW-boy

Facebook:Kings of War Norway

NotoriousGorilla
Stannis Brocker

Post by NotoriousGorilla » Tue Oct 04, 2016 7:38 am

severus wrote:Helt nydelig!

Fordi ingen dverger ville laget en slik statue av et troll har jeg to teorier.

1. Dette var et troll som gikk berserk i en skulpturpark. Knuste en statue og hoppet opp på søylen rett før sola tittet frem
2. Et eller annet sted der ute finne det en goblin eller orc som ikke er sneaky eller krigerske men som får utløp for sin greenskin-het med å hogge ut flotte skulpturer.
Jeg tenkte på det samme :D Har også en teopri om at en basilisk kom forbi og gjorde trollet til stein (usikker hvem som plasserte trollstatuen på søylen etterpå (med mindre trollet, som du sa, allerede stod på søylen).

TheNotoriousGorilla
Fokk me, I´m a Dwarf!!

Kings of War

"epicdwarf's map pack randomizer" (beta): www.epicdwarf.com!

Mine KoW-turneringer 2017:
Spring of War 4.Mars
Fall of Kings Oktober 2017
Twitter: @mangapolis
My comic at www.mangapolis.com

FluffyGoat
Stannis Brocker

Post by FluffyGoat » Tue Oct 04, 2016 11:53 am

Waaagh Golem. Striking a pose.

FluffyGoat
Stannis Brocker

Post by FluffyGoat » Mon Mar 06, 2017 10:21 am

Progress!

Har vært sålenge at jeg helt hadde glemt mitt opprinnelige opplegg, og ser at listen jeg satte opp den gang er ganske anderledes nå - jeg kommer ikke til å endre så mye på posten da, er litt morsomt å se hvor mye planene mine endrer seg :roll:

Motivert av doubles-turnering på 2d6 fikk jeg endelig sumla meg til å bygge og male en base til resten av mine Orc Mummies som har lagt ferdigmalt i en boks siden jeg fant ut jeg bare fikk plass til halvparten på en regimentbase.

Av samme grunn fikk jeg gjort ferdig en flying monster/hero. Bruker gjenerell betegnelse for jeg tenker den egentlig går både som vampyr på pegasus, revenant king på flying wyrm, og evt vampyr på drage (er dog litt liten for den siste synes jeg selv). Til turneringen her gik han som Pegapyr.

Vampgob on Flying Pegaskull (245 poeng)

Image
Image
Wadya mean that's not a pegasus? You ever seen one? Yea, that's what I thought, so my guess is as good as yours!

Her er de 1000 poeng jeg stilte med. To regimenter med Mummies, to troops med Ghouls, ett regiment med Zombie Trolls, Liche King, Vamp on Pegasus.

Image
Image

Da er jeg akkurat over de 1000 poeng som var målet mitt å rekke før nyttår... men hva er 2 måneder ekstra mellom venner? Legger jeg til det jeg hadde fra før er jeg opp rundt 1800 totalt med undead, men det blir en noe usammenhengende liste da, så jeg er fortsatt et stykke fra å ha en velfungerende 2000-poengs liste.

Jalle
Trencher

Post by Jalle » Tue Mar 07, 2017 2:09 pm

Denne hæren blir fantastisk. Digger temaet! :D

Thomarsar
Thorn

Post by Thomarsar » Tue Mar 07, 2017 2:32 pm

Om det var dette du stilte med på doubles har jeg gått glipp av noe! :/

-T
KoWboy og Cog of Cyriss

Illumini
Thorn

Post by Illumini » Wed Mar 08, 2017 9:42 am

Fantastisk kul hær :D
You're all a bunch of WAAC power-gaming rules lawyers. 'Tournament Gamers'? Might as well put "Hitler Youth" at the end of it.

You and your power-builds sicken me.

- This post brought to you by the Casual Gamer Mafia - Our way is the only way!

Post Reply

Return to “Blogger”