[Fast Grow] Orker!

Maling, battlereports og selvpromotering

Moderator: Frederique

ArneAmokk
Trencher

[Fast Grow] Orker!

Post by ArneAmokk » Mon Oct 10, 2016 12:41 pm

Hei alle sammen!

Det her er Fredrik fra Facebook gruppa, dere har sikkert sett en del spørsmål fra min kant i det siste. Jeg ble nylig konvertert til å prøve Kings of War, så da tenkte jeg at jeg endelig skulle realisere orkehæren jeg aldri fikk bygd i Fantasy! Det medfører dessverre også at jeg ikke har noe klart i det hele tatt, så det blir en hær bygd fra scratch med bare Mantic figurer. Heldigvis synes jeg Mantic har klart orker ganske bra, og digger figurene så langt, så jeg tror dette blir bra! Hele konseptet med Multi-Basing virker også veldig kult, så gleder meg til å komme ordentlig i gang. :D

Uansett, jeg hoppet rett i det og kjøpte først en Godspeaker, bare sånn for å teste hvordan figurene er, og hvorvidt jeg likte designet. Jeg tror det gikk.. 4 dager? Før jeg røk på en Mega Army Pack (Takk til deg William...). Så da er jeg inn it!

Målet mitt er foreløpig å få klart 1000 poeng til Doublesturneringen i slutten av oktober, så jeg har ikke sånn fryktelig god tid. Men jeg prøver! Jeg skal hvertfall få til 1000 poeng umalt på kjedelig trays, men det hadde jo vært gøy og fått på litt farger, litt multibasing osv. So here goes!

Så langt har jeg fått klar 13 Ax klar til maling, og cleana, vasket og limt sammen en del andre ting. Ting tar tid, det er sikkert og visst...

Image
Image
Image

Uansett, jeg tenkte en liten blogg kunne være inspirerende for min egen del, samt kult for andre og titte innom på! Jeg får veldig mye hobbylyst av å se på de andre trådene her, så keep it up! :)
Fredrik.

Infinity: Nomads'n USAriadnans`n Neoterra!

Kings of War: Oiks

William
Enigma Foundry

Post by William » Mon Oct 10, 2016 12:55 pm

Utrolig kult at du er i gang allerede Fredrik! Samtidig legger jeg jo merke til at dette setter min elendige progresjon på egen slow-grow i ytterlig dårlig lys.. Shame! (on me?)

Slenger deg på Slow-Grow ligaen og linker til denne bloggen, selv om tempoet indikerer at du burde tilhøre Fast-Grow :D

Keep up the good work! Gleder meg til å se progresjonen på Doubles :)

FluffyGoat
Stannis Brocker

Post by FluffyGoat » Mon Oct 10, 2016 1:02 pm

Kjempebra start og veldig bra påfunn for den winged slasher! Håper du klarer å finne en måte å balansere den på :)

ArneAmokk
Trencher

Post by ArneAmokk » Tue Oct 11, 2016 8:08 am

Haha, ja det håper jeg også xD Modellen er ekstremt ubalansert, men jeg får prøve å gjøre no greier med basen kanskje :D (Eller gi han en flåklyparyggsekk).

Men ja, håper det blir litt progresjon jeg også!

PS: Orclings... Hva er de? Har dere SETT de modellene?
Fredrik.

William
Enigma Foundry

Post by William » Tue Oct 11, 2016 8:14 am

ArneAmokk wrote: PS: Orclings... Hva er de? Har dere SETT de modellene?
Aldri sett IRL, er vel Mantic sitt svar på snotlings? Hehe ser på google at det er en modell som flasher ræææva? :) Er de noe fete?

Ifht bruksområde så er de kjekke å bruke som cover. Høyde 0 gjør at inf og lrg inf får cover og alle bak kan se over dem og declare charge.

Eldamir
Holy Zealot

Post by Eldamir » Tue Oct 11, 2016 3:54 pm

Det stemmer at det er tilsvarende snotlings og har lyst til å teste dem i kamp. Har dessverre ikke hatt nok figurer i passende størrelse og Mantic selger ikke kun Orclings... Når jeg tenker meg om, så er Orclings oppført som large infantry, så da trenger jeg vel kun 2 på en multibase for å oppfylle minimum model count? :mrgreen:

FluffyGoat
Stannis Brocker

Post by FluffyGoat » Wed Oct 12, 2016 12:37 am

Orclings fins bare spredt rundt på de vanlige orc sprues. Tror det er rundt 5 forskjellige sculpts?

ArneAmokk
Trencher

Post by ArneAmokk » Wed Oct 12, 2016 4:36 pm

De er så totalt forskjellig fra orkene i stil :D Mens orkene er gruffe og farlige, er orclings som tatt ut i fra de verste syredrømmene til GW's funny Orcs, litt usikker på om jeg digger det :d Men jeg liker selve uniten, så de kommer nok til et bord nær deg! Tenker de er ca 5 ja, + en med bue fra Skulks pakka ^^ De inkluderer fantastiske poses such as mooning orcling, lying on his back orcling m.m.!
Fredrik.

ArneAmokk
Trencher

Post by ArneAmokk » Thu Oct 13, 2016 11:57 am

Image
Look at it!

Image
Forsøk på å "konvertere" noen Ax til Morax, syns det er reasonably fine så går for det!
Fredrik.

ArneAmokk
Trencher

Post by ArneAmokk » Mon Oct 17, 2016 8:22 pm

Har kommet litt videre, og funnet ut at multibasing er gøy! Er ganske fantastisk hva man kan få til med kork og sparkel...

Image

Image

Image

Men fortsatt en ganske lang vei før noe som helst er ferdig xD
Fredrik.

Thomarsar
Thorn

Post by Thomarsar » Mon Oct 17, 2016 10:00 pm

Ser bra ut allerede :D
KoWboy og Cog of Cyriss

William
Enigma Foundry

Post by William » Tue Oct 18, 2016 6:06 am

Veldig kul start på basene! :)
Hvordan har du gått frem og hvilke "produkter" har du brukt? Hvor har du fått tak i de "strå-buskene?"

ArneAmokk
Trencher

Post by ArneAmokk » Tue Oct 18, 2016 9:11 am

Det startet vel egentlig med at vi skulle male noe greier i leiligheten, så vi var i en malebutikk for å kjøpe litt ting. Så var det 70 % opphørssalg der, så jeg kjøpte med litt ekstra sparkel og en stor malekost! Så basene består egentlig bare av Kork (surpriiiise), sparkel for å lage høydeforskjeller, avklippet malekost for å lage høyt gress og GW sand m/stein. Har aldri brukt verken kork eller sparkel til baser før, så jeg ble litt overrasket over at det ble såpass kult uten at det var så vanskelig :D Forhåpentligvis så blir ikke illusjonen ødelagt når jeg skal begynne å male steinen og sånn ^^
Fredrik.

NotoriousGorilla
Stannis Brocker

Post by NotoriousGorilla » Tue Oct 18, 2016 12:05 pm

Kork er heldigvis veldig lett å drybrushe slik at det ser ut som stein. Spesielt på sidene hvor det er "revet opp".

TheNotoriousGorilla
Fokk me, I´m a Dwarf!!

Kings of War

"epicdwarf's map pack randomizer" (beta): www.epicdwarf.com!

Mine KoW-turneringer 2017:
Spring of War 4.Mars
Fall of Kings Oktober 2017
Twitter: @mangapolis
My comic at www.mangapolis.com

severus
Ghetorix

Post by severus » Tue Oct 18, 2016 1:17 pm

Liker basene, men liker orclings enda mer <3<3<3
KoW-boy

Facebook:Kings of War Norway

Post Reply