Ris & Ros

9th-age turnering Stavanger

Moderator: Kalerith

Kalerith
Juggernaut

Ris & Ros

Post by Kalerith » Mon Nov 07, 2016 2:28 am

Fått noen tilbakemeldinger allerede, men setter stor pris på å få feedback på hvordan jeg kan forbedre eventsene mine fra gang til gang :)

Min egen erfaring var at det var veldig god stemning i gruppen, koselige motstandere og en generelt god vibbe. At hele 12/15 deltakere var med på aktiviteter etterpå syns jeg var helt rått. T9A miljøet i Norge er kanskje ikke det største, men vi er definitivt det landet med best steming på turnering. Både Invasion, Drums of War og her mener jeg er helt topp notch.

Ble litt roting når vi fikk en drop out, men det gikk egentlig helt fint.
Følte selv jeg kjørte en ganske laid back stil på turneringen, begrenset hvor mye en kan forberede regelpakke når en vet det kommer en så stor omveltning i reglene såpass tett oppi.
Syns det var veldig greit å bare kunne sende felles meldinger på Telefon, følte dette funket veldig bra og generelt så har vel alle betalt.
Tror alle fikk slapp unna tidsbrukstrekk, så iallefall ut som alle som fikk en liten tap på skuldern fullførte gamesene sine etterpå.

Veldig gøy folkens, håper å se mange av dere til NM og nye Stavangers eventer i 2017! :D

Karl-Erik "Kalerith" Hansen.
Karl-Erik Hansen
Tournament Organizer:

-Drums of War

- Winterfall

ETC- 2016.
Team Norge - Orcs & Goblins
Ny kanal for kamprapporter.
https://www.youtube.com/channel/UCvnfmG6pYRFChFyeuwApAJg

dokterd
Holy Zealot

Post by dokterd » Mon Nov 07, 2016 8:01 am

Topp Notch.

Bare spillinga mi på siste runde eg kan klage på.

Gudarian
Trencher

Post by Gudarian » Mon Nov 07, 2016 10:03 am

Takk for et flott opplegg!

Lokalet var bra, med god plass rundt bordene, både å spille samt å kunne bevege seg uten å forstyrre de andre spillerne.

Pairings fungerte bra og at det ble fokusert på å paire spillere som ikke har spilt mot hverandre synes jeg var en bra ide.

Kan ikke komme på noe ris egentlig, var en knallbra helg!

Grayfox
Juggernaut

Post by Grayfox » Mon Nov 07, 2016 10:48 am

Knallbra opplegg. Ingenting å utsette, dette fungerte svært bra, kalle må være landets beste arrangør.

Det eneste lille jeg kan komme på er kanskje dette med terreng. Etterhvert som kampene spilles, flyttes jo terrenget litt rundt på. Kanskje det hadde vært en ide å printe ut en liten lapp fra 9th age forumet med hvordan terrenget skal se ut, og lime på kanten av bordet, så kan man kontrollere før hvert slag at terrenget står slik det opprinnelig er tenkt? En slu jævel kan jo finne på å spekulere litt med impassables og lignende når det ikke foreligger et "fasit" på hvordan terrenget skal være.

Og så er jo jeg, med umagnetiserte baser, veldig glad for at 9th age nå har laget "flate" terrengbiter med eksakte mål man kan printe ut og bruke så ikke modeller og treys trenger å balansere på en hill lenger...:)

jimjim
Fennblade

Post by jimjim » Mon Nov 07, 2016 6:21 pm

Flott arrangement (som alltid) Karl! Hadde en knall helg med mye moro, dårlig søvn og meget godt selskap. Kommer selvfølelig neste gang og.

Eneste ris jeg kommer på angår vel egentlig bare meg selv, hadde ikke forventet å kapre sisteplassen, men men, nå har jeg fått gjort det og..
Ja forresten er jeg enig med Kyrre angående maps: hadde vært kjempegreit med en lapp der vi hadde en mal.

Post Reply

Return to “Winterfall”