Aslaks Entering

Maling, battlereports og selvpromotering

Moderators: zuhlmatul, Grayfox, Kalerith

Boomza
Gobber

Aslaks Entering

Post by Boomza » Wed Sep 25, 2019 9:04 pm

Heisann folkens!

Nå har det gått to ca år etter jeg startet opp igjen med warhammer etter mange års dvale fra hobbyen. Jeg er den omtalte "brodern" til Åsmund (aus_lo) her på forumet. For noen dager siden fant jeg hans blogg her på forumet og jeg føler det kan være et flott insentiv for meg til å male/ordne med warhammer litt mer regelmessiog og så poste ting her for litt tilbakemeldinger og tips.

Sammen med Åsmund malte jeg High Elves og Orcs & Goblins 2000-tallet før jeg gikk videre til noe 40K Space Marines i noen år før alt ble satt på ubestemt pause. Takket være brodern er jeg nå tilbake og har holdt på litt her og der de siste to årene. Nå er det Sylvan Elves som er mitt fokus i 9th-age Warhammer.

Jeg merker at grafisk fordypning på VGS og en generell interesse for tegning gjennom årene og internett har gjort det lette å male figurene, men fytti(!) har ikke Shades og andre forbedringer gjort det mye enklere å male også!

Jeg hadde ingenting av Sylvan Elves, men heldigvis rakk jeg å skaffe meg en god del figurer fra GW og folk her på forumet før de ble faset helt ut fra GW samlingen.

Her er den første alven jeg malte etter å ha skaffet meg noen figurer:

ImageImage

Så har jeg noen Thicket Beasts som er ferdigmalt:

Image
Image

To mounts for Forest Prince, en Great Stag og en Drage som er WIP:

ImageImage

Her er resten av det jeg har samlet til nå:

Image
Image

Siste innkjøp var en "Wood Elf Lord og Great Eagle" på årets Invasion hvor jeg fikk være med og representere Oslo Giants. Den er satt sammen og nå jobber jeg med å ordne basen og trener på det å manipulere Green Stuff:

ImageImage
Image

Invasion var en utrolig hyggelig opplevese og en flott arena for å lære meg mer om spillet og om menneskene som deltar mer aktivt enn det jeg gjør.
Hyggelig å hilse på nye og kjente ansikter!
Aslak

Ugrush
Thorn

Post by Ugrush » Fri Sep 27, 2019 2:56 pm

Så kult, gleder meg til å se mer av dette malt og i bruk!
ETC 2016 - T9A Dwarven Holds
ETC 2018 - T9A Infernal Dwarfs - Kaptein
Kongsberg Tablewar

Boomza
Gobber

Post by Boomza » Fri Sep 27, 2019 9:04 pm

Ugrush wrote:
Fri Sep 27, 2019 2:56 pm
Så kult, gleder meg til å se mer av dette malt og i bruk!
Takker! Gleder meg til å få postet mer av maling og forhåpentligvis noen battle reports fra Invasion og andre ting!
Aslak

Boomza
Gobber

Post by Boomza » Sun Sep 29, 2019 8:57 pm

Her kommer en liten oppdatering på ørnekongen!

Etter å ha fått testet litt contrast maling har jeg brukt en kombinasjon av det og vanlig base maling med shades på modellen.
Veldig fornøyd med hvordan basen ble seende ut, men usikker på hvordan den vil være å bruke praktisk i kamp...

Image

Image

Image

Image

Neste prosjekt blir å tilpasse en Thicket Shepherd og et ordne et nytt sett med Thicket Beasts (Kurnoth Hunters)!

Image
Aslak

Post Reply

Return to “Blogger”