Ugrush sin blogg om divers T9A.

Maling, battlereports og selvpromotering

Moderators: zuhlmatul, Grayfox, Kalerith

Ugrush
Thorn

Ugrush sin blogg om divers T9A.

Post by Ugrush » Tue Aug 23, 2016 10:02 pm

Jeg har byttet til meg en skogalv hær og skal begynne å fikle med ting jeg overhode ikke kan :P Målet med denne hæren er at den skal være lengst mulig unna en statisk tanke dverge hær som mulig, her er det guerilla taktikk og skyting for gjelder!

Før tenker jeg å begynne med første utkast av lista:
----------------------------------------------------------------------------------------
Forest Prince, General, Pathfinder, Great Weapon, Light Armour, Longbow, Hawthorn Point, Obsidian Nullstone, Hail Shot, 256p
Forest Prince, Shapeshifter, Light Armour, Elven Cloak, Shield, Whirlwind Blade, Helm of the Wild Hunt, Potion of Strength, 298p

Chieftain, Pathfinder, Great Weapon, Longbow, Light Armour, Hawthorn Point, 108p
Chieftain, Pathfinder, Great Weapon, Longbow, Light Armour, Hawthorn Point, Sacred Seeds, 140p
Druid, Lvl 2, Path of Heavens, Bow of Wyscan, Tome of Arcane Lore, 145p
Druid, Lvl 2, Path fo Heavens, Dispel Scroll, 130p

10 Sylvan Archers, Musician, Standard, Black Arrows, 150p
10 Sylvan Archers, Musician, Standard, Black Arrows, 150p
5 Heath Riders, Musician, Standard, Elven Cloak, Shields, 120p

3 Kestrel Knights, Skirmish, 135p
3 Kestrel Knights, Skirmish, 135p

8 Pathfinders, 169p
8 Pathfinders, 169p
10 Sylvan Sentinels, Scout, Hawthorn Point, 155p
-------------------------------------------------------------------------------------

Jeg spilte 20-0 med Bretonnia med denne lista, men skal nok få testet den mot mindre idelle match-ups etterhvert.

Dere kan tygge litt på denne, så skal jeg komme med litt modell oppdateringer etterhvert. Jeg kan informere om jeg har bestilt med Sylvan Sentinels fra Darksword Miniatures. De har et utvalg av rangers som er dyr, her er en liten teaser ;)

Image
Last edited by Ugrush on Wed Jul 12, 2017 11:27 am, edited 2 times in total.

Vestlandsfanden
Ghetorix

Post by Vestlandsfanden » Wed Aug 24, 2016 10:03 am

Klassisk plan å kamuflere alvetriksene med søte maskoter ^^
"You’re only given a little spark of madness. You mustn’t lose it!"
-RW-

Jeg er en sucker for en god come-back story

Wounds heal, chicks dig scars, glory lasts forever!

Evisor
Stannis Brocker

Post by Evisor » Thu Aug 25, 2016 12:21 am

Dårlig dag på jobben for Brets ja. Gamle MSU 6XLanser + Pegasus spam derimot. Ny meta med en gang, brets uten ranks.

Modellene ser [sensur] Nice ut.

Evisor
Stannis Brocker

Post by Evisor » Thu Aug 25, 2016 12:21 am

Dårlig dag på jobben for Brets ja. Gamle MSU 6XLanser + Pegasus spam derimot. Ny meta med en gang, brets uten ranks.

Modellene ser [sensur] Nice ut.

Vestlandsfanden
Ghetorix

Post by Vestlandsfanden » Thu Aug 25, 2016 8:31 am

Hadde ikke du en alt-flyr - resten driter jeg i liste en gang Hans?
"You’re only given a little spark of madness. You mustn’t lose it!"
-RW-

Jeg er en sucker for en god come-back story

Wounds heal, chicks dig scars, glory lasts forever!

Evisor
Stannis Brocker

Post by Evisor » Thu Aug 25, 2016 3:18 pm

Flyvere og skytebønder.

3 Plass Dsk en gang i tiden.

Så lenge han legandary killing blow lorden flakset litt gikk det stort sett greit. Steamtank på charget osv.

Ugrush
Thorn

Post by Ugrush » Tue Jun 13, 2017 8:10 am

Ok, siden mine geniale SE plan ble skrot med nytt regelsett, så blir denne bloggen konvertert til alt mulig rart av hobby jeg driver med.

Begynner med en enhet med Bloodcrushers som har stått på hylla i litt for mange år, de fikk maling forrige helg.

Image

Image
ETC 2016 - T9A Dwarven Holds
ETC 2018 - T9A Infernal Dwarfs - Kaptein
Kongsberg Tablewar

Ugrush
Thorn

Post by Ugrush » Wed Jul 12, 2017 11:22 am

Kamp rapporter fra Indian Summer

Min liste:
Scourge of Wrath, General, Eternal Fury, Mortal Blade, Shackles of Reality, Obsidian Horn, 1100p
Harbinger of Wrath, BSB, Eternal Fury, Blood Sword, Weaver's Eye, Black Orb, 400p
20 Slaughterers of Wrath, FCG, Onslaught, Banner of Speed, 610p
12 Slaughterers of Wrath, Musician, Onslaught, 304p
2x 5 Furies of Wrath, 140p
2x 5 Hellhounds, Onslaught, Ambush, 365p
2x 5 Hellhounds, Onslaught, 310p
3 Crusher Cavalry, Musician, Standard, Onslaught, 453p
Totalt: 4497p

Game 1: vs Kalerith med OK Encircle med Breathrough

Denne matchupen ble snakket om i bilen på vei oppover og vi regnet med at dette kunne bli grisete. 2 nærkampshærer der begge sider stiller uten hverken magi eller skyting (sannhet med modifikasjoner for Kalle sin del dog :P).

Lista til Kalle var ca som følger:
Great Khan, Hellfist, Close combat kit.
Mammoth Hunter på Tusker, 2+, Bluffer, Regen, Ironfist
Mammoth Hunter på Tusker, 2+, Dragonfire Helm, Glittering Cuirass, Headhunter, Ironfist
4x 3 Bruisers
5 Tribesmen
2x Rock Auroch
3x 2 Tusker Cav

Jeg får først tur og flytter en god del frem. Jeg er urutinert og plasserer noen furies innafor en 11’’ charge fra 2 Tusker cav. Jeg tenker heller ikke over at disse mammoth hunter gutta har S6 kastevåpen som gjøre D3 wounds når jeg flytter fra min Scourge. I tillegg soner jeg skikkelig dårlig på flanken for å få has på mammoth hunteren etter hvert.

Kalle utnytter mine feil til det fulle selvsagt og banker enn en tusker charge som han får inn på 11’’ mot mine furies og har allerede i T2 en scoring enhet i min deployment sone. Han shuffler litt rundt på ting for å sone mot Scourge med monstere. Skytefasen begynne med at Mammoth Hunter klasker inn 3 wounds på scourge og jeg blir vel litt over snittet svett mtp. hvordan dette skal gå videre.

Gamet er ikke veldig action fyllt egentlig. Det preges veldig av shuffling og mexican stand off blandet med at jeg tar noen sjanser for å klappe igjen fella rundt Kalle, uten hell.

Jeg sløser bort 2 enheter med hunder på forsøke å ta ut en mammut jegerne uten hell. Kaster også bort 2 enheter med hunder for å ta noe bruiser enheter fra Kalle. Når ikke engang 3 crusher cav i flanken med 9 S6 + 6 S5 attacks greier å skade disse singel karaktere, så mistet jeg litt motet.

End game har jeg mistet små slaughterers, crusher cav, alle hundene og begge furies. Kalle har vel mistet 2x 3 bruisers, 1 rock auroch og kanskje en enhet med tusker cav. Kalle vinner nå i hvertfall vel fortjent 13-7 og tar objektivet for 16-4.

Game 2 vs. Jørund med DL Counterthrust med Capture the Flag

Jørund var redd for å få engaget min Scourge mot hans Weaver. Jeg tok denne matchupen ganske med ro. Jørunds komet mot min massive MR hær skulle på papiret ikke ha så mye å si.

Jørund sin liste var ca dette:
Weaver of Change, Scroll of the Eight Pact, Power Vortex, Aether Wand, Shackles of Reality
Harbinger of Pestilence, BSB
30 ish Tallymen, FCG, Warbanner
15 Slaughteres, Musician
6 Beasts of Pestilence
2x 5 Furies
2x 5 Hellhounds, Ambush

Jørund deployer hele hære sin oppe i det ene hjørnet, han skulle ikke være med å leke med meg skjønte jeg fort. Jeg reiste ikke til Gjøvik for å campe i et hjørne, så jeg pusher for å ta poeng. I etterpåklokskapens ånd så burde jeg nok ikke gjort dette.

Våre furies shuffler rundt hverandre hele gamet og gjør stort sett ikke annet. Gamet er også preget av at Jørund kaster komete og jeg lar den gå igjennom, den plukker jevnt og trutt noen poeng her og der. Relativt tidlig i gamet så gjøre jeg noen håpløse valg mtp. ambush og plassering av hunder. Jeg aner håp når 5 hunder kan overrunn 9’’ og klaske inn i weaver i ryggen for å sloss ennå en combat runde der weaver allede er engaged med min store slaughtere blokk, men rulle selvsagt under snitt på dette kastet og strander 1’’ unna weaver.

Etter hvert får jeg charget crushers, Scourge og 5 hunder inn i Tallymen fra litt diverse retninger. Jeg hadde et mål den runden, det var å dispelle Scrying, som jeg ikke greide med alle mine terninger og det var spikerne i kista. Resultatet er at hundene forsvinner, crushers forsvinner og Scourge tar 3 W på instability. Med 11 S5 attack og 3 S6 angrep greier jeg ikke engang å skade hans Herald for å bli kvitt regen. I påfølgende runde lander det og en komet som treffer scourge med 11 S 8 hits elns :S Sjokkerende nok så dauer han av det. Den samme kometen dreper til sammenligning 1 tallyman…

Kort oppsummert så pushet jeg, tapte hardt på en del terningkast og dårlige avgjørelser og det ender 20-0 til Jørund.

Game 3 vs. Ivan med SA Frontline Clash med Secure Target

Ivan stilte med en meget nærkamp fokusert list med øgler. Dette passet meg meget bra siden min Scourge gjøre doble wounds mot Monters og Ridder Monsters.

Han hadde ca dette, kan godt være jeg har glemt noe, detaljer mangler:

Firstborn Warlord on Alpha Carnosaur, Spear of the Stampede
Skink Priest på Palanquin, BSB, Druidism
Skink Priest på Taurosaur, Druidsm ??
30 Saurus Warriors, FCG, Jaguar, Banner of Speed
2x 3 Ramphodon Riders
Tyroscytus ??
2x 3 Snake Swarms ??
Skinks med blowpipes av noe slag ??
Salamander

Jeg avventer deployment av Scourge for å se hvor monsterene havner naturlig nok og når de samler seg på den ene siden, så blir valget lett. Jeg får første tur og setter opp en 12’’ charge med Alpha Carnousaur mot min Scourge, tror jeg. Resten shuffler rundt.

Når det blir Ivan sin tur, så viser det seg at Carnosaur har +2M når den charger ting med Tower Presence –> Min Scourge. Han får inn denne chargen, så da er det bare for å konsentrere min dispel for å hindre buffs på Carnosaur. Det eneste han får igjennom er 5+ Regen heldigvis. Ivan gjør ingen skade med Impact hits og Scourge gjøre 3 Wounds etter saves som dobles til 6W før Warlord og Carnousaur får slått. Bra, dette funket som jeg håpet.

Etter dette preges gamet av at Scourge rydder opp resterende monstere og resten av hæren min rydder unna alt rundt den store blokka før jeg får inn en hissig combo charge i T4 elns. Da pakker de siste dinosaurene sakene for dette slaget og jeg vinner 20-0. Dette var en godt matchup for meg, så forventet å score store poeng, men hadde ikke regnet med at Alpha Carnousaruen skulle gå dukken allerede i T1.

Game 4 vs. Aleksander med VS Refused Flank, Hold Ground

Jeg er alltid skeptisk nå jeg skal opp mot VS. De har så alt for mye drit i lista si, også denne gangen.

Aleksander hadde med seg ca dette, detaljer mangler, kan være jeg har glemt noen enheter også:

Tyrant on War Litter, Dark Shard Brew
Plague Prophet on Pendulum, Plague Patriach
Chief, BSB
50-60 med Clan Rats
30 ish Vermin Guard
30 ish Plague Brotherhood
Abomination
2x Dreadmill
2 Thunderhulks
2 Weapon Teams
Plague Claw Catapult

Jeg er på forhånd redd for Dreadmills og deres Multiple wounds og deployer slik at hunder skal ta støyten for dette hvis ikke jeg får T1. Jeg setter opp en longbomb charge for Aleksander med hans Clan Rat horde inn i min crushers, liner opp slik at Slaughterers blokka med Herald og Scourge skal da stå i flanken til Clan Rats i min T2. Resten shuffler litt rundt og soner Dreadmills med hunder for å bli kvitt de så fort som mulig.

Aleksander biter på agnet og charger de inn på 10’’ charge og får det til, før vi innser at han har glemt Stupidity. Noe han dessverre failer og snubler isteden bare fremover. Dette liner også opp en fin charge med Crushers og Scourge på rotte horde med Tyrant i.

Dreadmills fluffer spektakulært på sin rolls. Catapulten misfires i T2 og kan ikke skyte resten av spillet. Thunder hulks har et fint skudd på Scourge med Naptha Throwers, noe jeg har oversett og som gjør meg litt svett. Heldig for meg så misfirer han og tar D3 wounds isteden.

I min T2 så knerter Scourge hans Tyrant General i combat, som gjør at rotte blokken knekker fra kamp og blir løpt ned. Scourge overrunnet inn i Pendulum alene, ventende på at Abomination skal klaske meg i siden i VS T2.

Scourge gjør kort prosess mot Abomination med 7 S7 angrep med doble wounds og knerter han før den får slått før jeg Stomper plague brotherhood.

Resten av slaget er preget av en grindfest mellom Pendulum/Brotherhood og Scourge. Dreadmills blir ryddet av veien av hunder og Vermin Guard blokka blir combo charget av 2 enheter med hunder og den store Slaughterers blokka.

Litt dicy grind med Scourge mot S6 griding attacks fra Pendulum og at jeg alltid måtte dispelle armlet of power for å unngå S8 på patriarken. Dette slaget gikk overraskende greit, fikk fortere has på Dreadmills enn jeg hadde fryktet og unngikk at de fikk skyte på min Scourge.

End game har jeg mistet en enhet med hunder og en enhet med furies. Det finnes knapt ei rotte igjen på brettet og det ender 20-0.

Game 5 vs. Valentino med SE Counter Thrust, Secure Target

Valentino spiller en liste spesialisert for dette objektivet som skal bruker under ETC. Dette bør være bra oppoverbakke. 50 skudd fra skogalver er heller ikke til å kimse av.

Valentino hadde med seg ca dette:

Druid, general, Druidism, Master, 4 Spells
Wardancer Hero, BSB
Thicket Shepheard
2x 20 Sylvan Archers
10 Sylvan Archers
2x 8 Blade Dancers
3x 6 Thicket Beasts, en enhet med oppgradering
1 Eagle

Jeg får heldigvis første runde og kan unngå noe skyting på Scourge før jeg kommer i kamp.
Jeg pusher full speed fremover og kaster frem en enhet med hunder slik at hans wardancere kan charge dem og være et lett bytte for resten av hære min. Scourge flytte frem i ly av en hill for å unngå noe skyting.

I SE T1 charger wardancers inn i hundene jeg satt frem, perfekt! Han får igjennom 3 W på Scourge med archers og jeg feiler alle på regen, ouch! Resten av hæren shuffler litt rundt, skogen av trær blir ståendes.

I min T2/T3 får jeg rydde unna stort sett dem som er av SE Archers mens Scourge er i combat med dem eller wardancers. I T4 feiler Valentino en 6+ (elns) charge med de buffa thicket beastene inn i Scourge. Dette åpner opp for at jeg senere kan sende han til den andre flanken for å rydde dette objektivet og snike inn en enkel crusher cav for å conteste dette objektivet på slutten av spillet.

End game er det reint for wardancers, archers, ørn og noen trær. Jeg har mista en enhet med hunder og litt annet. Resultatet er 13-7 til meg og 16-4 etter scenario. Dette var en intens kamp og kunne fort gått massivt andre veien hvis den thicket chargen hadde gått inn og tatt ut Scourge!

Oppsummering
Totalt er jeg fornøyd med helga. Skulle nok heller hatt 2x Kanon i steden for non-ambushing hunder, så det må anskaffes. 64p på 5 kamper er ikke halvgærli, men resultatet mot Jørund er vel det som gnager meg mest, jeg burde kommet unna med flere poeng der.
Kongsberg Tablewar

Ugrush
Thorn

Post by Ugrush » Sun Aug 27, 2017 8:08 pm

Årets ETC er gjennomført, bryllup gjennomført - på tide å begynne oppkjøring til neste sommmer. Første utfordringe er Mountain Massacre på Geilo 21-22 oktober.
Inn mot dette arrangmentet blir det en del UB spilling og et og anna PUG game lokalt.

Planen er WDG Chosen MSU per nå, må kjenne litt på det. Tenkte å kjøre denne lista her som første utkast:

Sorceror of Change on Disc, General, Wizard Master, 4 Learned Spells, Path of Shamanism, Lucky Shield, Book of Arcane Power, Talisman of Greater Shielding, Third Eye of Change, 825p
Harbinger of Wrath, BSB, Halberd, Lucky Charm, Nine-Tailed Standard, Waster Hardened Skin, 480p
14 Wasteland Warriors of Wrath, FCG, Halberds, Banner of Fury, 549p
2x 5 Fallen of Wrath, 180p
2x Battleshrine of True Chaos, 240p
5 Barbarian Horsemen of Lust, Hellriders, Hellish Whip, Shield, 200p
5x 10 Chosen of Wrath, Musician, Paired Weapons, 320p
Total: 4494p

Jeg har kjørt lista med Alchemy, Lust caster på Steed og en Hellriders enhet før, men syntes det lugga litt mye. Statistisk er Shamanism også bedre med +1S enn re-roll to wound fra Alchemy.

Tar gledelig i mot konstruktiv kritikk! Kommer tilbake med resultater.
Kongsberg Tablewar

zuhlmatul
Praetorian Ferox

Post by zuhlmatul » Mon Aug 28, 2017 11:01 am

3 forsøk på å kaste break the spirit er jo latterlig bra og
blir mange dangerous tester det

Ugrush
Thorn

Post by Ugrush » Mon Aug 28, 2017 12:22 pm

Det er litt av tanken også. Jeg kan godt ofte en enhet med chosen for å ta en charge der hele enheten til motstanderen må ta DT2 og får -1 to hit. Spesielt morsomt på alt fra cav og oppover.
Kongsberg Tablewar

TurboTT
Fennblade

Post by TurboTT » Tue Aug 29, 2017 7:09 am

Ser for meg meste parten av armen er immune to psychology, er en fin liste det der.

Ugrush
Thorn

Post by Ugrush » Tue Aug 29, 2017 11:00 am

TurboTT wrote:Ser for meg meste parten av armen er immune to psychology, er en fin liste det der.
Enten ItP, som har sine ulemper også, eller re-roll failed panic pga Mark of True Chaos.

Jobber litt med en tweek, siden det er litt trangt med 5 blokker chosen under deployment og S4 med PW er litt slapt i enkelte tilfeller. Løsningen er å heller gå for 4 blokker med hellebarder og få inn flere hellriders.
Kongsberg Tablewar

TurboTT
Fennblade

Post by TurboTT » Tue Aug 29, 2017 11:22 am

Personlig er jeg ikke så fan av så lite str, liker å ha noe som kan holde mot større farer. Hvordan vil listen din fungere mot en monster liste?

Har du lov til å bruke så mye poeng på magiske items?

100 poeng boka
100 poeng for +4 ward save
og 10 poeng for skjoldet?

Ugrush
Thorn

Post by Ugrush » Tue Aug 29, 2017 12:28 pm

Talisman koster 50p, ikke 100. Den blir 4++ med Third Eye, som er en Chaos Gift og utenfor magic item allowance.

Monster lister er noe av utfordringen, derfor jeg speskulerer i hellebarder som sammen med shamanism gir chosen S6.

Shamaism sammen med PW resulterer i S5 det også, så er ikke helt krise. Dog helt avhengig av at jeg får av en spesifik spell.

Her er et alternativ jeg grubler på:

Sorceror of Change on Disc, General, Wizard Master, 4 Learned Spells, Path of Shamanism, Lucky Shield, Book of Arcane Power, Talisman of Greater Shielding, Third Eye of Change, 825p
Harbinger of True Chaos, BSB, Halberd, Lucky Charm, Nine-Tailed Standard, Waste Hardened Skin, 440p
14 Wasteland Warriors of Pestilence, FCG, GW, Warbanner, 554p
2x 5 Fallen of Wrath, 180p
2x Battleshrine of True Chaos, 240p
2x 5 Barbarian Horsemen of Lust, Hellriders, Hellish Whip, Shield, 200p
4x 10 Chosen of Wrath, Musician, Halberd, 360p
Total: 4499p
Kongsberg Tablewar

Post Reply

Return to “Blogger”