Ugrush sin blogg om divers T9A.

Maling, battlereports og selvpromotering

Moderators: zuhlmatul, Grayfox, Kalerith

TurboTT
Electromancer

Re: Ugrush sin blogg om divers T9A.

Post by TurboTT » Tue Aug 29, 2017 12:56 pm

Etter mine kamper så er det ikke anbefalt å satse på sjangse, tilter mer mot helbarder. Hva er base initiativ på de, vet ikke heilt hva meta når det gjelder optimal initiativ.

Hvordan vil listen din fungere mot høy armor armer?

Ugrush
Thorn

Post by Ugrush » Tue Aug 29, 2017 1:56 pm

TurboTT wrote:Etter mine kamper så er det ikke anbefalt å satse på sjangse, tilter mer mot helbarder. Hva er base initiativ på de, vet ikke heilt hva meta når det gjelder optimal initiativ.

Hvordan vil listen din fungere mot høy armor armer?
En kombinasjon av +1S og break the spirit takler høy armour. Chosen med hellebarder har 3 S5 I5 attacks hver med WS6. Store mengder impact hits er derimot ikke fullt så kult, men chariot generelt er lite glad i break the spirit også.

Fordelen med PW er at jeg i så fall slår før det meste av alver med mitt I6, det er meget vesentlig.

Bør nevnes at PW er 2ppm (points per model) mens hellebarder er 6ppm.
ETC 2016 - T9A Dwarven Holds
ETC 2018 - T9A Infernal Dwarfs - Kaptein
Kongsberg Tablewar

Kalerith
Juggernaut

Post by Kalerith » Tue Aug 29, 2017 10:30 pm

Spilte med en litt annen variant av chosen.
Sjekk chatten på med etc gjengen for updates på hvordan det gikk for bilder.
Karl-Erik Hansen
Tournament Organizer:

-Drums of War

- Winterfall

ETC- 2016.
Team Norge - Orcs & Goblins
Ny kanal for kamprapporter.
https://www.youtube.com/channel/UCvnfmG6pYRFChFyeuwApAJg

Ugrush
Thorn

Post by Ugrush » Thu Aug 31, 2017 11:04 am

Så du la ut noen bilder. Uten Lorden hadde vel lista vært pudding mot Swordmasters (?), verdt å merke seg for min del i så hvertfall.
Kongsberg Tablewar

Kalerith
Juggernaut

Post by Kalerith » Thu Aug 31, 2017 12:25 pm

med pw så sklir du fint gjennom spyd alvene, men frostføniksene woundes kun på en 6-er er jo et stort problem.
Jeg failet jo en LD 9 restrain som nesten fucket meg over, men siden lorden er seig og slår hardt så kom jeg meg ut derifra selv om jeg måtte passere en LD7 test.
Hele kampen bikka på en 50/50 situasjon som heldigvis bikka min vei.
Når det er sagt så gjorde lorden hans 1 wound, noe jeg trodde ikke skulle være statistisk overkommelig.
Han har 4 a treffer på 4+. Wounder på 4++ (hadde T6 første runden og bluffer). Og etterpå har jeg to 4+ saves. Alikevel sklir en gjennom. Men kom som sagt ut av det. Men lorden var nyttig, fin problemløser for når gutta faktisk kommer over noe som de ikke kan banke i nærkamp. (Noe som heldigvis skjer sjeldent med chosen m halberd).
Dog en bsb hadde vært fint å hatt altså :P
Karl-Erik Hansen
Tournament Organizer:

-Drums of War

- Winterfall

ETC- 2016.

Ugrush
Thorn

Post by Ugrush » Thu Aug 31, 2017 1:53 pm

Ah, var det spydblokker han hadde? Skjønte det som sword masters i fra chatten.
Kongsberg Tablewar

Kalerith
Juggernaut

Post by Kalerith » Thu Aug 31, 2017 5:02 pm

Kun to blokker med swordmasters. Lorden spiste den ene og så linet jeg det opp slik at jeg hadde fått den andre i runden etter. Han snudde seg vekk fra lorden for å se på Totem beastet jeg summonet bak ham. Klarte dog å komme i rompa på føniksen så han så table edgen sin.
Men hadde lorden klar til å spise dem også ;)
Karl-Erik Hansen
Tournament Organizer:

-Drums of War

- Winterfall

ETC- 2016.

Ugrush
Thorn

Post by Ugrush » Wed Apr 11, 2018 10:03 pm

Tenkte jeg skulle prøve å skrive litt oppsummering fra kampene etter Herford. 3 dager og 8 kamper senere kan det hende hukommelsen er noe selektiv, men jeg får ta med det jeg husker :P

Litt refleksjon rundt selve pairingen kommer senere.

Jeg hadde med meg følgende Infernal Dwarves liste:

595 - Prophet, General, Wizard Master of Alchemy and Pyromancy, Shield, Alchemist’s Alloy, Essence of a Free Mind, Tablet of Ashuruk
330 - Vizier, BSB, Inferal Weapon, Shield, Willow’s Ward, Talisman of the Void, Lucky Charm, Icon of Inferno
200 - 2x 20 Hobgoblins, Musician, Bows, Shields
440 - 25 Infernal Warriors, FCG, Shields, Flaming Standard
290 - 10 Citadel Guard, Musician, Replace Shields with Flintlock Axes
205 - 2x 5 Taurukh, Musician, Infernal Weapons, Shields
300 - 2x Titan Mortar
290 - Rocket Battery
565 - 2x 5 Kadim Incarnates
Total: 4500p

Kamp 1 WTC vs Artem (Ukrania #1) med OnG:

Artem var en hyggelig Ukrainer som hadde med seg følgende liste:

535 - Iron Orc Warlord, General, War Cry, Shields, Ghostly Guard, Omen of the Apocalypse, Pan of Protecting Pinchin, Potion of Swiftness
285 - Common Goblin Witch Doctor, Wizard Adept of Witchcraft, Skull Fetish, Talisman of the Void
265 – Feral Orc Chief, BSB, LA, PW, Essence of Mithril
290 – Common Orc Shaman, Wizard Master of Shamanism, Destiny’s Call, Magical Heirloom
300 – 35 Forest Goblins, Spears and Shields, Musician
921 – 34 Feral Orc ‘Eadbashers, Spears, FCG, Mammoth Stabba, Green Tide
80 – 2x 3 Grotlings
120 – 5 Common Goblin Raiders
160 – 15 Iron Orcs, FCG, Mikinok’s Totem
300 – 2x 15 Iron Orcs
180 – 2x Git Launcher
Total 4496

Denne kampen meldte jeg som en ‘4’ dvs jeg bør ta 13-16p

Vi spilte Dawn Assault med Secure Target. Han droppa alt for å gå først.
Jeg husker ikke så mye av slaget lenger, men jeg drepte så å si alle Jernorkene hans med en kombinasjon av Alchemy magi og artilleri. Incarnates brant opp generalen hans i CC når han solo charga meg, selv med Pan of Protection Pinchin.
Jeg ble litt grådig i runde 4, Kadims tok en charge i flanken på uskada Ferals etter generalen var dau i håp om å knekke dem. De holdt og resultatet var at han counter charget meg og Kadim crumbla.
Hadde jeg isteden drept det som sto igjen av de små Jernorkene, så hadde jeg nok vunnet en del mer. Jeg vant 11-9 på poeng, men tapte scenario og får 8-12.

Vi vant 55-45 mot Ukrania.

Kamp 2 WTC vs Tim (Tyskland #2) med DH:

Tim hadde med seg følgende steinharde Vanguard liste:

685 – King on Warthrone, General, Runic Weapon (Craftsmanship, Destruction, Fire), Runic Armour (Iron, Steel)
315 – Thane, BSB, Shield, Runic Weapon (2x Lightning) Runic Talisman (Dragon’s Breath), Banner of Relentless Company
390 - Runic Smith, 3x Battle Runes, Shield, Runic Weapon (3x Lightning), Runic Talisman (Dragon’s Breath, Mastery)
385 – Runic Smith, 3x Battle Runes, Shield, Runic Weapon (2x Lightning, Fire), Runic Talisman (Dragon’s Breath, Shielding)
613 - 24 Greybeards, FCG, Shield, Runic Standard of Swiftness
556 – 28 Clan Warriors, FCG, Shields, Vanguard, Banner of Relentless Company
553 – 22 Seekers, Musician, Vanguard
170 – 2x Attack Copter
200 – Steam Bomber
230 – 2x 10 Miners, Shields, TW

Denne kampen meldte jeg 3 dvs. 8-12p

Vi rulla Diagonal deployment og Breakthough, helt greit for meg tenkte jeg
Denne lista var jeg forberedt på hva den kunne gjøre, Advance 27 tommer i T1 ved behov.
Han begynte deployment og droppet alt for å gå først som tenkt. Jeg fulgte planen min og plasserte Hobgoblins langt frem for å chaffe og Kadimene langt ut på CW siden for å klappe rundt.
Kadimer 1 charger og tar igjen CW, men feiler på å snu seg for å se GB i ryggen, så rakner alt.
Jeg feiler en Frenzy test på Kadimer 2 og blir tvunget til å charge rett i trynet på Konge blokka hans med alt av karakterer. Nå viser det seg i ettertid at jeg egentlig var utenfor test range, ettersom jeg trenger 8 for å komme inn og Ad+7 er test range. Når han har drept den enheten som charget inn snur han seg og charger den andre i ryggen. På 1 turn har han drept begge Kadim blokkene og jeg er i deep shit! Det eneste jeg har igjen på bordet når slaget ender er Profeten min. Jeg har drept det meste rundt blokkene, men ikke nok av selve blokkene eller noen av karakterene til at det har nevneverdig mye å si. 1-19 ender resultatet.

Vi taper 47-53 mot Tyskland #2.

Kamp 3 WTC vs Berhard (Østerriket #2) Kuttner:

Berhard hadde meg seg en ganske klassisk dverge liste:

495 – Runic Smith, General, Ancestral Memory, Shield, 3x Battle Runes, Runic Weapon (Lightning), Runic Armour (2x Iron, Forge), Runic Talisman (Dragon’s Breath, Devouring)
352 – Thane, BSB, Shield, Runic Weapon (2x Lightning), Runic Armour (2x Iron), Runic Talisman (Dragon’s Breath)
730 – 25 Greybeards, Shields, TW, FCG, Rending Banner
406 – 14 Clan Marksmen, FCG, Shields, GCHG
560 – 20 Deep Watch, FCG, Runic Standard of Wisdom
125 – 2x Vengeance Seeker
250 – 10 Miners, M, PW, TW,
350 – Grudge Buster
200 – 2x Steam Bomber
260 – Field Artillery, Cannon
474 – 18 Kings Guard, FCG
Total 4500

Denne kampen meldte jeg bingo, men ser i ettertid at jeg burde meldt den ‘4’ dvs. 13-16p.

Bernard og jeg rullet opp Frontline Clash og Hold Ground, urk det eneste scenario jeg ikke ville ha.
Vi trader noen drops før han dropper alt for å gå først.
Denne kampen skal jeg ha bra kontroll på og alt ser lovende ut veldig lenge. T3 har jeg en mulighet på en charge med Kadimer inn i KG som er noe skadet etter magi og jeg tenker at jeg greit skal blåse igjennom dem. Dessverre så står det igjen 1 KG sammen med smeden som blir stående med Bodyguard på Ld9 selvsagt. Jeg gikk i fella og får counter charge fra en Buster. Busteren har jeg prøvd å drepe med magi og skyting sine T1 uten hell og den rydder opp 1 Kadim blokk, rakett batteriet, 1 goblin blokk og en titan mortar før den bukker under. Når alt kommer til alt vinner jeg 12-8 på poeng, men taper scenario som resulterer i 9-11. Jeg må lære meg å være litt mer tålmodig med disse Kadimene, når har det kosta med 2 kamper så langt dag 1.

Vi vinner 78-22 mot Østerriket #2.

Kamp 4 WTC vs Peter Ridder (Tyskland #2, igjen) med SA:

890 - Cuatl Lord, General, BSB, Wizard Master of Alchmy, Grasp of the Immortal, Breaker of Spells, Rending Banner, Magical Heirloom, Jade Staff
890 – Saurian Warlord on Alpha Carnosaur, PW, Spirit of the Stampede, Starfall Shard
710 – 26 Saurian Warriors, Serpent, FCG, Spears, Flaming Standard
190 – 15 Skink Braves, M, Bows,
882 – 27 Temple Guard, FCG, Totem of Mixoatl
130 – 2x 1 Spearback
130 – 2 Snake Swarms
540 – Taurosaur, Engine of the Gods
Total 4492p

Jeg har meldt ‘3’ dvs. 8-12p i denne matchupen.

Vi ruller opp Dawn Assault of Secure target igjen. Jeg tenker at dette bør gå relativt greit når han har såpass få ting i hæren sin og jeg har greit med gode svar på Alpha Carnosauren. Jeg bør greie å drawe scenario også.

Vi kaster en del magi på hverandre, jeg gjør helt klart meg magi skade enn han, men mine Titan Mortarer på long range mot Hard Target gjør ikke all verdens. Han bruker Alpha’en til å løpe etter 2 enheter med Taurukhs hele slaget for å unngå at de contester punkt #2 for scenario, passet meg utmerket. Sakte men sikkert blir TG grindet ned av magi og i T6 bailer han av objektivet for å ikke bli spist opp av Kadimer. Når jeg ser på stattestikken i ettertid kunne jeg jo egentlig bare banke en Kadim blokk inn i TG så fort som mulig etter Taurosauren som døde i T3 var borte.

Han greier så vidt å fange de to siste gjenlevende Taurukh modellen i T6 og unngår akkurat at jeg vinner objektivet. Vi ender 12-8 med draw på scenario, jeg var ganske fornøyd da, men ser i etteritd at jeg burde tatt meg poeng og meldt 14-16p i denne matchupen.

Vi taper 52-48 mot Tyskland #2 denne gangen. Fortsatt rimelig grinete for at vi spilte mot det samme laget to ganger, men heldigvis fikk vi ingen rematches fra første gang.

Kamp 5 mot Belgia #2 med VC:

Jeg spilte mot Kaj, en trevlig kar i 50 åra som hadde med seg følgende:

710 – Vampire Count, General, BotD, Monster Hunter, Dead Arise, Wizard Adept of Occultism, True Thirst, Shield, Willow’s Ward, Talisman of Shielding, Night’s Crown
745 – Vampire Courtier on Court of the Damned, BotD, Monster Hunter, Wizard Apprentice of Occultism, Halberd, Lance, PW, Shield, Legend of the Black King
280 Necromancer, Adept of Evocation, Magical Heirloom, Talisman of the Void
113 - 8 Dire Wolves
502 – 42 Skeletons, FCG, Spears, Banner of Relentless Company
130 – 25 Zombies, M
135 – 20 Zombies, M
825 – 25 Barrow Guard, Halberds, FCG, Black Standard of Zagzvod
90 – 2 Great Bats
240 – 7 Wraiths
700 – 6 Vampire Knights, Musician, Blood Ties.
Total 4500

Jeg hadde på forhånd meldt ‘4’ her dvs. 13-16p

Kaj og jeg rulla opp Frontline Clash og Hold Ground, det kjipeste missionet mot VC.

Min T1 begynner bra, han har marsjerte opp Courted på kort avstand fra Titan Mortars og 2 skudd senere er jeg kvitt Courtieren i min T1 sammen med 20 ish skeletter på sekundær treff.
I min T2 failer jeg en frenzy test på Kadimer og må charge Dire Wolves. Jeg rydder dem av veien og blir stående eksponert fra en BG charge med Vampire Count inn i Kadims. Jeg brenner opp det meste av hans BG enhet i hans runde før en assist charge i flanken fra 5 Taurukhs dreper resten av enheten, Vampyr Lorden greier 3/3 5++ med 1 liv igjen med han grinder ned begge enhetene og løper for å gjemme seg i zombies. Wraiths brennes opp av Icon of Inferno som bonus fra anna magi og Kadim blokka som fortsatt er i live rydder sekvensielt opp det som er igjen av blokker etter at Vampyr Riddere har blitt nuket med alchemy magi. Jeg vinner 16-4, men greier ikke fjerne blokkene fort nok til at jeg hindrer han i å ta scenario. Når støvet har lagt seg har ha igjen en zombie blokk med en vampyr som gjemme ser inni.

Vi taper marginalt 46-54 mot Belgia #2. I denne kampen var det om å gjøre å ta mest Battlepoints for å ha en mulighet for å rykke opp til vinner bracket igjen, så vi hadde på forhånd bestemt oss for å spille litt mer aggressivt enn tidligere, men fikk stang ut.

Kamp 6 mot (Tyskland #3) med DH:

Thorsten hadde med seg følgende:

480 - King, General, Shield, Runic Weapon (2x Might, Destruction), Runic Armour (Iron)
310 – Thane, BSB, GW, Runic Armour (2x Iron), Runic Talisman (Shielding)
370 – Dragon Seeker, Monster Seeker, Runic Weapon (Fire, Quickening, Smashing)
545 – 20 Clan Marksmen, Crossbow, GW, M, S, Flaming Standard
366 – 14 Clan Marksmen, M, Shield, GCHG
220 – 10 Clan Marksmen, Shield,
722 – 24 King’s Guard, FCG, Runic Standard of Shielding
327 - 14 Seekers, Skirmisher
125 – 2x Vengeance Seeker
200 – Steam Bomber
150 – Flame Cannon
300 – Catapult, Rune Crafted
260 – Cannon

Jeg hadde på forhånd meldt ‘4’ dvs. 13-16p

Vi rullet opp Frontline Clash og Hold Ground.

Han dumper alt, går først, jeg dytter hard tilbake. Kadimene får has på skyte guttas hans og krigsmaskinene mens magi tar seg av seekers tidlig i spillet. Kadimene gjenger seg opp på KG mot slutten, men kun en av dem kommer inn i T6. Jeg får dem under 25% og får halve poengene. Icon of Inferno brenner opp hele seeker enheten med litt hjelp fra Haze of Magnesia.

Jeg vinner scenario og tar ender 18-2.

Vi vinner 71-29 mot mot Tyskland #3.

Kamp 7 mot Belgia #1 med HBE:

Denne gangen spilte jeg mot Arthur og hans Ancient Dragon liste:

1130 – High Prince on Ancient Dragon, General, Shield, PW, Hero’s Heart, Dragon Staff, Obsidian Rock, Starmetal Alloy
670 – High Prince, Master of the Canreig Tower, Heavy Armour, Shield, Spear, Sliver of the Blazing Dawn, Protection of Dorac, Willow’s Ward
600 – 35 Citizen Spears, FCG. War Banner of Ryma
190 – 5 Reavers, Bow
358 – 7 Highborn Lancers, Champion
100 – 2x 1 Eagle
770 – 25 Flame Wardens, FCG, Rending Banner
185 – 2x 5 Grey Watchers, PW
196 – 7 Queen’s Guard
Total 4484p

Jeg hadde meldt denne matchen til ‘4’ dvs. 13-16p.

Igjen rulla vi opp Frontline Clash og Hold Ground, et umulig scenario mot Flame Wardens.
Arthur dropper alt super aggresivt for å gå først. Jeg dispeller Melady’s og han feiler på å kaste +1T på dragen. I min T1 gjør magi og skyting kombinert 7/8W på Dragen, selv om en mortar feilet på å wound og Starmetal alloy gjorde sitt. I hans T2 charger dragen Warrior blokka mi, der begge karakterene har evakuert. Magi healer opp 1 W på dragen. Han dreper champion og jeg står. I min T2 charger jeg 10 CG i flanken og aktiverer flamme banneret på Warriors. Jeg får igjennom de 2 woundene jeg trengte, Flintlocks gjorde 1 og warriors gjorde 1. Herifra rakner det bare for han. Jeg får inn en ufrivillig med ok 11’er charge med Kadimer inn i spyd og tygger dem nesten helt ned over noen runder før Icon of Inferno tar resten.

Jeg vinner 14-6, men taper scenario ettersom jeg aldri kan røre Flame Wardens. 11-9 til meg.
Hindsight burde jeg spilt mye mer aggresivt med Kadimer ovenfor Lancers etter å ha sett dem charge meg i T6 og bli spist opp av Kadims. Queen’s Guard panicer av brettet i T6 pga Icon of Inferno. Icon har også drept alle greywatchers aleine.

Vi vinner 71-29 mot Belgia #1.

Kamp 8 mot Sveits #2 med SE:

Jeg spilte mot Victor Rossier, en lite spille lysten Sveitser med følgende:

740 - Avatar of Nature, General, Entangling Vines
320 – Chieftain, BSB, Pathfinder, Sylvan Bow, GW, Standard of Discipline
425 – Druid, Wizard Master of Shamanism, Sylvan Bow, Binding Scroll
220 – Druid, Wizard Adept of Druidism, Sylvan Bow,
235 – 16 Forest Guard, C, M
220 – 15 Forest Guard, C, M
205 – 2x 5 Heath Riders, Heath Hunters
270 – 10 Sylvan Archers, M
440 – 2x 10 Pathfinders
315 – 10 Blade Dancers
465 – Treefather
Total 4500p

I denne matchupen hadde jeg meldt ‘4’ dvs 13-16p.
Vi rullet Frontline Clash, Secure Target.

Victor deployed alt først, castlet i hjørnet og tok første runde. Jeg deployet for å pushe semi hardt for å unngå disse trærne. Jeg valgt også pyro for først gang, kanskje den dårligste avgjørelsen min ila helga ettersom jeg da ikke hadde noe effektivt svar på de store trærne.

I hans T1 gjør han 13-14/15 W på den ene Kadim blokka med skyting på long range, heftig varme terninger har han også mesteparten av spillet. Han savet sikkert 30+ W fra flamme magi på trærne på 3+ også.

Jeg på holde igjen den ene flanken som er skader men dytter med den andre og fanger Avataren med Kadims i flanken når han står å tygger goblins. Avataren blir grindet ned mens Treefather overleverer det meste og rydder til slutt opp i krigsmaskin parken en del alene før spiller er slutt.

Victor slipper igjennom Scorcing Salvo hver runde og etter hvert er det skrant med skogalver igjen på brettet. Icon brenner opp både 10 Dancers og 10 pathfinders alene.
I T5 får jeg av et titan mortar skudd på en enhet med alle 3 infanteristene inn, men D3 W gjør bare 1W og de overlever alle sammen selv om de var skadet fra flamme magi tidligere samme tur.

Når støvet har lagt seg er det et meget blodig slag. Victor sin skyting i T1 reddet skinnet hans og det blir 8-12 i hans favør når vi har hvert vårt objektiv.

Vi taper 47-53 mot Sveits #2. Hans og Kenneth avtale 10-10, Jørund avtale 15-5, men jeg og Kalle feiler på å samle 15p til sammen.

Oppsummering:
- Magi pakka er lett MVP. Bare Icon dreper gjerne en enhet eller 2 hver kamp alene så lenge den kan surfe på Haze for å få re-roll to wound.
- Jeg hadde aldri mindre enn 3 ekstra terninger i noen magi fase tror jeg.
- Kadims er MVP 2, jeg undervurderer hvor bra de er i mange tilfeller og spiller litt for defansivt med dem i mange situasjoner. Mot for eksempel TG eller Lancers kunne jeg jo bare banka dem fremover tatt chargen og wiper uniten til motstanderen i retur.
- Rocket Battery er helt bortkastet, jeg tror kanskje den har gjort <20W ila 8 kamper og kan ikke være i nærheten av å måle seg med hva Titan mortarene gjør.
- Essence of a Free Mind er også bortkastet, det eneste det resulterte i var at jeg valgt den dårlige loren mot SE.
- Beheluk’s Mechanism er mye mer aktuelt å ta inn i lista.
- En enhet med Hobgoblins skal også byttes ut til 20 Orc Slaves.
- Alt i alt har jeg ca 300p å flytte rundt på, Flame Throwers Gunnery Team var første tanke å bruke dem på.

Alt i alt var dette et meget bra arrangment, men dette formatet deres har en vei å gå ift å unngå å møte samme lag flere ganger før man kjemper i toppen av noen brackets.
Kongsberg Tablewar

Post Reply

Return to “Blogger”