Slitt slapt med bloggoppdateringer her i det siste, men det har absolutt skjedd ting på hobbyfronten.
På Invasion klarte vi oss sånn passe greit. For meg ble det noen knusende nederlag og noen jevnspilte oppgjør.
I november var det singles-turnering i Oslo. Der deltok jeg med en Highborn Elves lsite jeg ikke hadde særlig peiling på, så det ble den ærbare sisteplassen på meg
Denne uka spilte jeg en friendly mot Tim og hans Beast Herds som nylig var i Paris for å menge seg med eliten.
Forrige helg malte jeg opp 20 footpads og kom godt i gang med en dreadmill for Vermin swarm, så tok dem med for en prøvetur.
Vermin Swarm:
825 Magister (general), Doom Bell, Thaumaturgy, Wizard master, Light armour, Putrid protection, magical heirloom.
360 Chief, vermin hulk bodyguard, BSB, shield, heavy armour, Death Cheater.
255 Chief, Heavy armour, ghostly guard, paired weapons and tail weapon, King slayer, Fetthis Broodmaster.
550 50 x Rats at arms, spears, full command, banner of the endless swarm.
230 35 x giant rats.
170 10 x footpads, musician, vanguard.
170 10 x footpads, musician, vanguard.
390 5 x vermin hulks.
280 8 x Gutter blades, scout and ambush, champion.
224 10 x plague desciples, champion.
305 Dreadmill
230 6 x Jezails
175 Naptha Launcher
150 Rotary gun
170 Plague catapult.
Beast Herds:
555 Beast lord, general, Razortusk Chariot, fatal folly, death cheater, eye of Dominanve, shield, heavy armour, throwing weapions, Beast axe.
385 Beast Chieftain, raiding chariot, Basalt infusion, Seed of the Dark Forest, shield, Havy armour, beast axe. BSB.
565 Soothsayer, raiding chariot, Hawtorn Curse, Dark rain, potion of strength, light armour, Wizarm master, shamanism.
80 5 x feral hounds
80 5 x feral hounds
654 6 x Minotaurs, Blooded Horn totem, great wepaons, Full command, totem bearer, banner of speed.
100 Razortusk chariot
220 2 x Raiding Chariot
320 Beast giant, beer barrel.
320 Beast giant, beer barrel
320 Beast giant beer barrel
450 45 x Mongrel herd, spear, full command, banner of the wild herd.
450 45 x Mongrel herd, spear, full command, banner of the wild herd.
Vermins deployer med bjella i midten med vermin hulks, giant rats og jezails bortover venstre flanke. Til høyre har jeg katapulten, en gruppe footpads og dreadmill. Først etter kampen fant jeg ut at jeg hadde glemt å sette plague disciples og naptha launcher. Det blir jo et handicap, men ikke noe jeg var klar over gjennom kampen.
Beast herds deployer med begge mongrel herds i midten med generalen i mellom dem. Chariots med BSB til venstre og magikeren bak. En giant til høyre og to til venstre.
Alle giants og footpads vanguarder fremover. Vermin swarm tar første tur, men Tim har dark rain så all skyting blir minus 2 for å treffe. Giant rats ruller høyt på en lang charge inn i en av giantsene.
I magifasen ruller jeg bra og får av wrath of god. Plasserer nedslaget rett foran generalen og de to blokkene med mongrels.
Kampen mellom giant rats og gianten ender uavgjort.
Beast herds rykker fremover i sin tur. Razorgor charger inn i giant rats. Men rottene pluss karakteren klarer å drepe razorgoren og med dårlig rulling fra kjempen vinner rottene kampen med 2. Kjempen snur og løper. Rottene reformer, men burde nok ha løpt ned kjempen når de hadde muligheten.
Gianten på høyre side charger footbads som har tatt opp stilling bak en steinmur. Kjempen vinner greit den kampen og footpads løper. Dreadmill får heldigvis ikke panikk.
I magifasen går wrath of god av og jeg ruller maksimal omkrets for meteornedslaget. Beast generalen tar et wound og både gruppene med mongrels og tar skade.
I vermin tur to charger dreadmill inn i kjempen på høyre flanke, vinner kampen, men følger ikke etter den flyktende kjempen.
Beast herds rykker fremover med mongrels. generalen charger rotary gun som er sendt frem som chaff. Generalen overrunner inn i vermin hulks.
Gutter blades kom på brettet som ambush og knerter wizarden på chariot med sine forgiftede kastevåpen.
Tur 3
Bjelleblokka i midten har terror og skremmer bort chaff-hunder. Velger å redirecte inn i generalen som står står i Vermin Hulks. Kunne ha løpt etter en blokk med mongrels, men tar heller en kjempesjanse på generalen.
Mange angrep med lav AP mot generalen som har et våpen som gir et angrep tilbake hver gang jeg ruller 1 to hit. Blir kort sagt mye tilbake og vi lir stående i hverandre.
I beast herds tur 3 charger begge blokkene med mongrels inn i flanken på bjelleblokka, det blir et solid tap for rottene, men geitegeneralen blir dratt med i dragsuget.
Scurry away...
Vi avslutter kampen der. Må huske å spille med hele lista neste gang