Flames of Glory
Forrige uke ble det ny kamp mot @TurbuTT aka Tim. Kampen ble en slags omkamp etter uken før, siden vi begge hadde modifiserte utgaver av listene fra den kampen.
Min liste var som følger:
Highborn Elves 4.500 pts
Lord of the Seas: High Warden of the Flame, Fire Phoenix mount, bluffers helm, great weapon, havy armour.
Commander: BSB, Master of Canreig tower, 3 spells (druidism, ring of fire, shield, heavy armour, spear of blazing dawn, Dragon Mantle.
5x Knights of Ryma + musician
30x Citizen separs + Full Command + War Banner
2x Sea guard reaper
2x Giant Eagle
25x Flame Wardens + Full Command + Rending Banner
20x Sea Guard + Full Command
5x highborn lancers + musician.
Tim stilte med kun en horde denne gangen, men hadde brukt poengene han sparte på monstre og kavaleri isteden.
Høyrre flanke: Highborn lancers vokter flanken mot Tims kavaleri.
Tim vanguarder med en av sine to giants og setter den rett foran nesa på mine citizen spears og sea guard. Jeg velger å charge den med begge blokkene, som jeg nok ikke hadde trengt.
Som forrige uke har han et unit med ambushing geitekrigere med kastevåpen som han får inn på brettet ved første mulighet. De knerter en bolt thrower.
Spydalvene blir charged av monstre og en chariot i front og ambushing geitekrigere i ryggen. Ser [sensur] dårlig ut. Heldigvis er de alver og får slå først. De klarer å stikke ned charioten på første forsøk og gjør litt skade ellers. Men de blir most og autobreaker. bye bye.
Bedre går det ikke med Sea guard bunkeren som også blir charged
PÅ min venstre flanke failer min giant eagle på en charge av Briar Beasts og blokkerer knighst of ryma. Dermed blir det heller jeg som får en charge mot meg.
På høyre side går det bedre. Flame Warden og General på fire phoenix får inn en combocharge på Tims horde. Mange geiter blir slaktet og mine rekker av flame wardens nekter ham steadfast.Det ender med at han autobreaker og løper. Generalen løper etter og får tatt dem igjen.
Tims monstre som har skurt gulvet med spydalvene mine snur og flyttes tilbake for å angripe generalen min og Flame Wardens. Blokken min kan ikke vinkles slik at alt kommer i front, så må tåle å bli angrepet i flanken også. Min general på flame phoenix flyr over Tims Gortach som står i en field og gjør flame swoop og får in et wound eller to.
Når Tim charger med alt han kan inn i mine Flame Wardens skjer det helt avgjørende, han failer chargen med sin Gortach som i sin tur blir charget av min Fire Phoenix.
Dermed sloss flame wardens mot 1 gigant, 1 Jabberwoch og 5 kavalerister. Mine highborn lancers kommer rundt en fjellknaus og får inn en support charge i Tims kavaleri. Jeg får has på giganten og kavalerienheten. Jabberwochen flykter. Flame Phoenix dreper Gortachen.
På min "banehalvdelen" får jeg dreisen på det. Hans Briar Beasts og kavaleri blir drept eller flykter, etter at de jaget min giant eagle av sted. Knights of Ryma fortsetter med å ri ned hans ambush geiter.
Etter rally av giant eagle får jeg inn en combocharge med knights of ryma i fronten på hans minotaurer og giant eagle i flanken. Minotaurene vinner til slutt, men har lidd så store tap at Tim gir seg.
WUHU powah to tha elves!
Summa sumarum
Burde ha plassert BSB'en et bedre sted. Offensiv bunker med 20 sea guard fungerte ikke så bra. Sea guard fikk heller ikke brukt sin evne til å skyte. Så det ble litt bortkasta.
I motsetning til forrige kamp fikk jeg faktisk brukt den dyre blokka med Flame Wardens ordentlig denne gangen. Med Imune to Psycology og 4+ ward save ble de seige å få has på og ble avgjørende.
Som vanlig mister jeg begge bolt throwerne relativt tidlig. På venstre flanke kunne jeg brukte deployment bedre og ikke murt meg selv inne.