Resultater, Ris og Ros - Spring of War 2016

Informasjon om turneringer i KoW

Moderator:Frederique

Frederique
Archangel
Resultater, Ris og Ros - Spring of War 2016

Post by Frederique » Sun Mar 06, 2016 6:14 pm

Nevner med en gang at neste Kings of War turnering er den 02 April, på Hersleb skole!
Link til info og påmelding: viewtopic.php?f=10&t=17600

------

Takk for vel overstått arrangement, jeg og Lars rigget ferdig idag (søndag), litt slitne etter en sen kveld igår. Moro at det ble øl & sosialt etter turneringen. :D
And now, for the results:

3 plass: Frode (Varangur)
Image

2.plass: Robert (Elves)

Image

1.plass: William (Undead)
Image

Alle resultater:
Image

Mine egne tilbakemeldinger:

Ris:

- litt trange rundetider: vi hadde glemt at vi bør legge til cirka et kvarter per runde for spillerne å møtes, sette opp terreng, osv. (eller evt å redusere tiden på klokkene litt). Det bør vi ordne neste gang.
Synes likevel at man sparte litt tid med å bruke "mantic metoden" med å presentere en og en unit når den settes på bordet - jeg gjorde dette mot både Vidar og Tony, og jeg likte det hvertfall godt. Vi kom da veldig fort igang med å sette igang klokka.

- Varangur :cry:

Ros:

+ Dominate soner! Så mye lettere å spille det scenarioet når man slipper å sjekke sonene med målebåndet hele tiden.
+ Øl
+ Stor gjeng som ble igjen etter kampene for å ha det gøy.
+ Robert og Frode som tok nattoget fra Trondheim for å spille
Frederick B

join Kings of War Norway (facebook)

NotoriousGorilla
Stannis Brocker

Post by NotoriousGorilla » Mon Mar 07, 2016 7:17 am

Er vel helt innenfor at arrangørene gir masse ros?

Ris:
- Tidsskjema vart litt tight, det tar jeg ansvaret for.

Ros:
- Knuts onde tvilling, Albinoknut, kom innom og fotobombet vinnerbildene.
- Blide mennesker og veldig få regelspørsmål som jeg måtte svare på.
- Kafé som åpnet en time tidligere enn vanlig for å servere oss kaffe (btw: var kaffen verdt pengene? Jeg syns ihvertfall det!)
- No dicks were ripped this day.

TheNotoriousGorilla
Fokk me, I´m a Dwarf!!

Kings of War

"epicdwarf's map pack randomizer" (beta): www.epicdwarf.com!

Mine KoW-turneringer 2017:
Spring of War 4.Mars
Fall of Kings Oktober 2017
Twitter: @mangapolis
My comic at www.mangapolis.com

matsemann
Archangel

Post by matsemann » Mon Mar 07, 2016 8:58 am

Ros:
Øl!
Hyggelige damer som serverte øl.
Nevnte jeg øl..?
Hyggelige folk.

Ris:
Deler av omsk terrrenget er helt tullerusk. Kanskje man kunne luket vekk de verste hillsa så man ikke må bruke klokketid på på balansere enhetene underveis.
Gult er kult

15 min of shame - https://www.youtube.com/watch?v=SkzDfGMDhiA

NotoriousGorilla
Stannis Brocker

Post by NotoriousGorilla » Mon Mar 07, 2016 10:01 am

Takk Mats! Mye av OMSK-terrenget er ganske dårlig. Det er vel i hovedsak åsene som skaper problemer in-game. Håpet er å lage egne bedre åser som vi kan bruke til KoW-turneringer.

TheNotoriousGorilla
Fokk me, I´m a Dwarf!!

Kings of War

Spring of War 4.Mars

Paradox
Praetorian Ferox

Post by Paradox » Mon Mar 07, 2016 1:04 pm

NotoriousGorilla wrote: - Knuts onde tvilling, Albinoknut, kom innom og fotobombet vinnerbildene.
Frykt min lysende pannebrask!!! :twisted:

Ellers:
Bra turnering! (med unntak av 1 nerve-test...)
En KoW-spiller!

severus
Ghetorix

Post by severus » Tue Mar 08, 2016 9:05 am

Ris:
- Tror vi gjør lurt i å aktivt vurdere å ha med komp/restriksjoner på flyers og individuals. Dette trenger ikke å være mye. Mantics egne forslag er mer enn bra nok.
- Merket ikke noe til at tidskjemaet sklei ut, så for meg kunne man like gjerne tatt kortere pauser (jeg ser at dette ikke passer med alles opplevelse)

Ros:
- Strålende lokale og mye øl
- Bare hyggelige mennesker (arrangører, spillere og besøkende)
- Spennende kamper
- Den hittil beste og mest fuktige sosiale sammenkomsten etter en KoW-turnering
- Flotte domination-matter
- Bedre og bedre malestandard på hærene :)
- Bra med pairing i god tid før neste runde

Annet:
16 plasser kan fort bli for lite... :mrgreen:
KoW-boy

Facebook:Kings of War Norway

Frederique
Archangel

Post by Frederique » Tue Mar 08, 2016 9:38 am

severus wrote:Ris:
- Tror vi gjør lurt i å aktivt vurdere å ha med komp/restriksjoner på flyers og individuals. Dette trenger ikke å være mye. Mantics egne forslag er mer enn bra nok.
Legger til "disordered units cannot fly" restriksjonen på neste turnering, i tillegg til at Heroes ikke scorer på scenario. (begge vurderes av Mantic om dagen så vidt jeg vet)
Frederick B

NotoriousGorilla
Stannis Brocker

Post by NotoriousGorilla » Tue Mar 08, 2016 10:23 am

Jeg tror ihvertfall at individuals ikke scorer på Dominate/Invade kommer til å bli fast fremover. Det er en veldig enkel måte å straffe f.eks. Wiz spam og farao/vampire lord etc.

Vil helst ha komp som ikke forandrer på noe annet enn scoring på scenario. Men syns vi skal prøve oss litt frem med flyers og disordered.

TheNotoriousGorilla
Fokk me, I´m a Dwarf!!

Kings of War

Spring of War 4.Mars

ulrik
Juggernaut

Post by ulrik » Tue Mar 08, 2016 1:51 pm

Ros
- Generellt veldig kul turnering
- Jeg fikk te! Woo! (Det er ikke bare kaffedrikkere i verden.) Helt klart verdt pengene.
- God balanse av scenarier, selv om Kill & Pillage ofte blir ren Kill er ikke det noe problem når de andre er Loot og Dominate

Ris
- Det var liiiit knapt med tid mellom runde 1 og 2, men det gikk akkurat. Stort sett er det fint med tid, men når vi begge bruker nesten hele tida rett før lunsj...
- Jeg var helt gåen etter turneringen og fikk ikke vært med på festen :(
eUlrik: Kings of War og Epic: Armageddon

Vil du spille eller teste Epic: Armageddon i Oslo? PM meg!

Ikke Norges beste Kings of War-spiller

Frederique
Archangel

Post by Frederique » Tue Mar 08, 2016 9:13 pm

Sindre har lagt inn SoW i rankingen nå. :D
Frederick B

William
Enigma Foundry

Post by William » Tue Mar 08, 2016 10:57 pm

Tusen takk til Lars og Frederick for en kjempeartig turnering, og takk til alle motstandere for meget spennende kamper! :)

Veldig bra:
-Flotte lokaler, merket lite/ingenting til støy
-Kult at flere tok turen innom og tittet på kampene :)
-Pairingen ute i god tid før rundestart gjør at man vet hvilket bord man skal flytte seg til
-Behagelig starttidspunkt
-Nydelige Dominatematter. Beste investeringen dere kunne gjort
-Meget hyggelig sosialt opplegg etter turneringen, topp stemning!

Forbedringspotensial?
-Hadde ikke hatt noe i mot å strekke dagen til 4 kamper ved å starte litt tidligere. Samtidig skulle jeg også gjerne sett en lengre pause mellom kamp 2 og kamp 3 hvor man kunne gått og tatt en felles lunsj feks. Jeg opplevde at jeg nesten ikke fikk anledningen til å prate med andre deltagere, ble fullt fokus på kasting av terning :)
-Enda et argument for å spille 4 kamper er deltagerantallet på 16 gjorde at man kunne vinne alle kampene uten å vinne turneringen.
-Så også at noe av OMSK-terrenget kunne by på litt utfordringer pga chunky størrelse, men de bordene jeg spilte på var lekre!
-Jeg skulle gjerne sett at vi sendte inn lister 1-2 dager før slik at T.O. kan laste de opp, og at spillerne kan på eget initiativ studere listene. Slik sparer man tid ved at man slipper å gå igjennom hverandres lister før deployment i samme grad. I tillegg kan da T.O. være ansvarlig for å printe ut 2 eksemplarer til spiller og hans motstander. Så slipper jeg å glemme å skrive ut liste igjen :D
-Jeg kunne gjerne tenkt meg at maling og basing har en påpvirkning på turneringsscoren. Ikke nødvendigvis mye, men nok til at man gjør en liten innsats for å male ferdig, multibase ol. I tillegg hadde det vært artig å innføre sportsmanship award. At man ga en stemme til den av motstanderne du opplevde som hyggeligst å spille mot / mest sporty.

NotoriousGorilla
Stannis Brocker

Post by NotoriousGorilla » Wed Mar 09, 2016 6:59 am

Takk for flere tilbakemeldinger!

@William Jeg skulle gjerne ønske at vi kunne starte tidligere, men siden det ikke er noe aktivitet der tidligere enn 12 så måtte vi isåfall ha leid inn resepsjonen til å låse oss inne. Heldigvis var Kafeen så snille at de åpnet en time tidligere slik at vi kunne starte kl.11. Vi måtte i utgangspunktet være ferdig til 19 (det skulle være et arrangement der kl.20) og derfor var det lite med tid til pauser. Det skal også sies at vi startet første kamp 30 min senere enn vi egentlig skulle ;) Men men, blir nok mye bedre på Fall of Kings til høsten ;D

@ulrik Jeg har stor sympati for te-drikkerne (selv foretrekker jeg varmt vann over både te og kaffe). Mer te til folket!

Blir det den "internasjonale standarden" med 45 min per spiller neste gang kanskje? Hahaha

TheNotoriousGorilla
Fokk me, I´m a Dwarf!!

Kings of War

Spring of War 4.Mars

Frederique
Archangel

Post by Frederique » Wed Mar 09, 2016 8:28 am

NotoriousGorilla wrote:vi startet første kamp 30 min senere enn vi egentlig skulle ;)
Nei det tror jeg ikke stemmer, vi startet ganske bra på tiden såvidt jeg husker, men vi endte opp 30-40 min bak skjema etter kamp 1, forsinket av delvis Star Wars pause og delvis at vi hadde 0 ekstra tid til å møte motstander, gå gjennom hær, osv, så folk brukte mye tid på dette. (spesielt i første kamp tar dette lang tid virker det som)
Frederick B

Frederique
Archangel

Post by Frederique » Wed Mar 09, 2016 8:32 am

2 timer runder med 45 min på klokka per pers, hadde vært spennende å prøve.
Da er vi ready for UK, hvis vi klarer det tempoet. 8)
Frederick B

NotoriousGorilla
Stannis Brocker

Post by NotoriousGorilla » Wed Mar 09, 2016 10:29 am

Frederique wrote:
NotoriousGorilla wrote:vi startet første kamp 30 min senere enn vi egentlig skulle ;)
Nei det tror jeg ikke stemmer, vi startet ganske bra på tiden såvidt jeg husker, men vi endte opp 30-40 min bak skjema etter kamp 1, forsinket av delvis Star Wars pause og delvis at vi hadde 0 ekstra tid til å møte motstander, gå gjennom hær, osv, så folk brukte mye tid på dette. (spesielt i første kamp tar dette lang tid virker det som)
Spiller ikke så mye rolle, men meningen var at første kamp skulle starte 11:30. Og da jeg så på klokken ca kvart på var vi ikke igang. Det er ihvertall slik jeg husker det :)

TheNotoriousGorilla
Fokk me, I´m a Dwarf!!

Kings of War

Spring of War 4.Mars

Post Reply

Return to “Turneringer”