2016 Ris og Ros

Informasjon om turneringer i KoW

Moderator:Frederique

Thomarsar
Thorn
2016 Ris og Ros

Post by Thomarsar » Tue Nov 22, 2016 10:37 am

Hei!

Her kan dere poste tilbakemeldinger om turneringen. Jeg er spesielt interessert i å vite om det var noen som ikke kom på grunn av formatet, eller om det var noen som ville hatt det vanskelig å komme om de var "tvunget" til å spille 4 slag til 19:30.

-T
KoWboy og Cog of Cyriss

Omnichron
Thorn

Post by Omnichron » Tue Nov 22, 2016 10:52 am

Morsom og bra turnering.

Forbedringspotensialet ligger vel mest i det at rammene rundt de som ble slått ut ikke var så fastsatt eller forklart, og det førte kanskje til at endel som ble slått ut i runde 1-2 (eller 3) dro istedet for å fortsette slagene i "losers bracket". Det ble litt mindre seriøst da man falt ut, men det var kanskje ikke så seriøst heller enn de slagene som var i hovedturneringen.

Selv syntes jeg formatet var veldig greit, men med muligheter for litt fastere rammer slik at man faktisk spilte slagene helt til man var slått ut (2 ganger) ville det vært ett hakk bedre. Det er muligens andre løsninger som kanskje fungerer bedre for å kunne ha ujevne antall spillere.

For en dagsturnering tenkte jeg at man kunne dele det inn i 4 puljer og at man spiller 2 slag innad i de puljene. Den beste av hver pulje går så til en semifinale og så en finale (hvor de som tapte semifinalen kan sloss om en tredjeplass). Eventuelt kunne man ha 3 slag i hvert pulje... men da blir det plutselig mange slag for de som kommer til finale (og det kommer veldig ann på hvor mange spillere man har også selvsagt).

Om man hadde 2 dager på seg kunne man hatt det slik at man fikk 3 slag i hver pulje, hvor topp 2 fra hver går til kvartfinale neste dag og så gjennomfører man litt mer normal cup. Dette krever jo endel mer tid da, og dermed er det kanskje vanskeligere å gjennomføre.

For min del fungerte det bra med å ta 4 slag på rappen, og det hjalp på med å få tatt seg flere og flere pils utover slagene for meg ihvertfall :lol:
"Rock is fine, Scissors are overpowered" - Paper

Thomarsar
Thorn

Post by Thomarsar » Wed Nov 23, 2016 10:44 pm

Yep, det er mye som kan gjøres, håper det fleste fortsatt følte seg "med" da de fortsatt fikk pairings osv. Og utloddede premier gikk jo til de som ble igjen til slutt ;) Nå er det et år til neste gang og ting kan planlegges bedre, men jeg tror jeg vil holde det som et endagers event enn så lenge, og da blir det vanskelig med double elmination eller loser brackets.

-T
KoWboy og Cog of Cyriss

NotoriousGorilla
Stannis Brocker

Post by NotoriousGorilla » Thu Nov 24, 2016 7:35 am

Jeg koste meg som vanlig på KoW-turnering.

Den største kritikken jeg har er mot meg selv for jeg spilte rett og slett dårlig den dagen..fryktelig dårlig. Så var det dette med Kill, men det snakket vi om på turneringen og jeg tror vi er enige. :)

Følte absolutt at jeg var med selv om jeg var i losers bracket.

TheNotoriousGorilla
Fokk me, I´m a Dwarf!!

Kings of War

"epicdwarf's map pack randomizer" (beta): www.epicdwarf.com!

Mine KoW-turneringer 2017:
Spring of War 4.Mars
Fall of Kings Oktober 2017
Twitter: @mangapolis
My comic at www.mangapolis.com

Post Reply

Return to “Turneringer”