Kings of War på Arcon 2017 (24/6)

Informasjon om turneringer i KoW

Moderator: Frederique

Thomarsar
Thorn

Kings of War på Arcon 2017 (24/6)

Post by Thomarsar » Thu Jan 05, 2017 10:48 pm

Om turneringen (samme opplegg som i fjor):
Dette er en Kings of War turnering som avholdes i forbindelse med spillfestivalen Arcon (23-26 juni) og vi spiller på lørdag 24 juni. Turneringen er «story-driven» og scenarioene vil reflektere dette. Det vil si at det vil bli en bakgrunnshistorie for krigen generelt og for hvert scenario.

Lokale:
Se Arcon's nettsider (http://www.spillfestival.no) for veibeskrivelse. Enkelt å greit å komme seg dit med kollektiv eller bil fra Oslo. Turneringen vil bli avhold i et klasserom, og det er kart og informasjonstavler som viser vei. Miniatyrspill pleier å være samlet i en etasje.

Tidsskjema:

10:00 – 10:30 Oppmøte og registrering
10:30 – 13:00 Slag 1
13:00 – 13:15 Pause
13:15 – 15:45 Slag 2
15:45 – 16:15 Lang Pause
16:15 – 18:45 Slag 3
18:45 – 19:00 Rydding og Premiering

Scenario:
Hvert scenario kommer med spesialregler basert på fortellingen og de er basert på følgene scenarioer fra regelboken:
Slag 1: Kill and Pillage
Slag 2: Loot
Slag 3: Dominate

Poengstørrelse og figurkrav:
Kun publiserte hærer er tillatt.
Hærstørrelse er 2000pts.
Allies er tillatt.

Det er ingen malekrav, men det vil bli kåret vinner for beste malte hær. Alle enheter skal også følge krav til «minimum model count» (MMC) gitt i mantic games sine FAQ til Kings of War. (http://www.manticgames.com/SiteData/Roo ... pdated.pdf) Alt som står her om figurer/units vil gjelde for turneringen (og de andre reglene diskutert i FAQ'en også selvfølgelig.)

Påmelding:
Påmelding via Arcon's nettsider; http://www.spillfestival.no. Det er også mulig å melde interesse her, og dukke opp på dagen uten forhåndspåmelding.

Priser:
Turneringen er gratis, men det koster penger å komme inn på selve Arcon festivalen. Dagspass lørdag for å spille KoW og så mye annet du vil utover kvelden koster 250kr.

Premier:
Arcon (sponsorer) pleier å sponse fine premier til de tre beste plassene og for beste malte hær, og jeg regner med det vil fortsette i år.

Spørsmål og svar:

Påmeldte/interesserte:
Vidar
Last edited by Thomarsar on Wed Jun 14, 2017 12:06 pm, edited 2 times in total.
KoWboy og Cog of Cyriss

Frederique
Archangel

Post by Frederique » Fri Jan 06, 2017 8:35 am

Er det dine 3 favorittscenarioer eller har du bare gått for noe random?
Frederick B

join Kings of War Norway (facebook)

Thomarsar
Thorn

Post by Thomarsar » Fri Jan 06, 2017 3:45 pm

Kjører samme opplegg som i fjor da det ikke var så mange som fikk mulighet til å bli med den gangen. Jeg husker ikke helt resonnementet jeg gjorde for å velge scenarioer et år tilbake, men de var fine til å lage egen vri med.
For øvrig havnet dette tråden kanskje en litt rar plass, men det går nok bra.
KoWboy og Cog of Cyriss

Thomarsar
Thorn

Post by Thomarsar » Mon Jun 12, 2017 4:25 pm

Bump! Om noen er interesserte i turnering meld dere på, jeg kommer uansett til å dukke opp med et par hærer for å kjøre demo/freeplay i tillegg/i stedet ;)

-T
KoWboy og Cog of Cyriss

severus
Ghetorix

Post by severus » Mon Jun 12, 2017 8:42 pm

Jeg er med Thomas. Betaler til arcon før torsdag
KoW-boy

Facebook:Kings of War Norway

Post Reply

Return to “Turneringer”