Ris og Ros Warm Up @ OMSK 14.1.17

Informasjon om turneringer i KoW

Moderator: Frederique

William
Enigma Foundry

Ris og Ros Warm Up @ OMSK 14.1.17

Post by William » Sun Jan 15, 2017 2:05 pm

Oppretter en post her på forumet slik at deltagerne (og evt andre) kan komme med tilbakemeldinger på Warm Up @ OMSK.

Din feedback er viktig for at vi skal kunne videreutvikle Kings of War-turneringene våre her i Norge til å bli best mulig sett i lys av et samlet community :)

Jeg er avhengig av dine tilbakemeldinger, både de positive og de negative :)

Egne observasjoner:

Cons:
Jeg hadde skrudd av ovnene på torsdagen når vi var stinn brakke. Det var bikkjekaldt den første timen :)

Det er særs klønete å glemme pc-hjemme. Tusen takk til Rune som dro og hentet under runde 2.

Jeg lurt igjen av fargeskriveren slik at map-packen kom med tilnærmet usynlig grids igjen :p

Tidskjemaet sprakk igjen, denne gangen med 45min. Vi var bang on schedule når vi går i gang med runde 4, men folk brukte for lang tid på å introdusere hærer og for mye bruk av pausing til sjekk av ymse ting. Jeg justerte enkelte klokker ned, men burde vært enda strengere.

Pros:
Tiebreak-programmet virker! :)

Fred fikk seg kaffe!

Jeg hadde det veldig gøy!

Takk til alle deltagerne, håper dere hadde det gøy og at vi sees på neste turnering på OMSK! :)

Eldamir
Holy Zealot

Post by Eldamir » Sun Jan 15, 2017 4:23 pm

Jeg synes det var et veldig bra arrangement William!

Cons
Det eneste jeg kommer på var at det kunne vært litt lysere i rommet i siste runden. Spesielt oppe på scenen var det litt for mørkt.

Pros
Veldig fint med ark for å notere poeng for alle rundene og at hvert bord hadde regelpakke+kart.

Pizzapause

Flotte diplomer og premier

Softscores: Det motiverte meg til å lage display board, og retter fokus mot andre sider ved hobbyen. Så lenge man også har beste general, ser jeg ingen problemer med å premiere softscores og håper vi fortsetter med dette.

Dice down ved timeout: Regelen ved at alt fjernes hvis man går ut på tid synes jeg er veldig streng. Dice down synes jeg er mye bedre med tanke på nye spillere.

Frederique
Archangel

Post by Frederique » Sun Jan 15, 2017 7:12 pm

Det er gøy å se deg arrangere (kontra å spille/vinne) turnering, for det er tydelig at du vil lage det så fett som mulig! Og entusiasmen smitter over på spillerne, vil jeg påstå.
Det er moro at det skjer ting "på siden" - malepoeng, votes via facebook (som jeg syns var en stilig løsning) og sportsmanship.
Fat mats, lotteripremier, pizza & øl pause. Veldig kult opplegg.

Så får det heller være at du tar i såpass hardt at tidsskjema ryker bittelitt, at litt hardware glemmes hjemme, at du la ut for alle for pizza og har glemt å kreve det inn igjen, og at jeg måtte være kaffeassistent :wink: :wink:

Jeg kommer ikke til å dra det like "over the top" som deg på turneringer jeg arrangerer (jeg foretrekker å huske laptopen min & holde tidsskjema) derfor vil jeg påstå at det er viktig å dra på William sine arrangementer hvis man vil oppleve en overflod av innhold og energi og "more is better" som er veldig gøy iblant. Lenge siden jeg har hatt en slik internasjonal følelse på en norsk turnering (dette minte meg om turneringer jeg har vært på i England, med masse ekstra innhold, player packs, og mat & ølpauser med folk på turnerigen)
Frederick B

join Kings of War Norway (facebook)

Thomarsar
Thorn

Post by Thomarsar » Mon Jan 16, 2017 8:45 pm

Jeg tenker at den absurde mengden premier og priser som ble delt ut var litt delskyldig i at det tok noe lenger tid enn planlagt, men det er jo bare moro med flere premier/priser :D

Vil spesielt trekke frem dette som positivt:
-God tid til felles lunch
-Player packs og scenario packs
-Høyt under taket og derfor veldig bra lydforhold
-OMSK Poeng og Hobby poeng

10/10 Would go again!

-T
KoWboy og Cog of Cyriss

Mau
Electromancer

Post by Mau » Tue Jan 17, 2017 11:52 am

Jag tycker väl att det hela var utmärkt i stort. Verkar som om alla hade kul. Jag kan väl drista mig till lite konstruktiv kritik med följande inspel.

1). Det kunde vara praktiskt att numrera borden med lappar.

2). Vad gäller map-packen så kunde det vara bra med en legend som visar vad de olika symbolerna betyder (inte alla som är självklara, men detta faller kanske inte på William?).

3). Jag tykte att pinata var ett bra scenario, men det verkade råda lite förvirring om exakt vilka regler som gjälde i en del fall. Gissningsvis hade detta till del att göra med att versionen av Pinata ändrades från det att regalpacken lades ut tills strax innan turneringen, så förhoppningsvis är det inte ett problem nästa gång.

4). Ordningsföljden på scenariona kunde varit postade på ett papper någon stans.

ArneAmokk
Trencher

Post by ArneAmokk » Tue Jan 17, 2017 9:37 pm

Kjempekul turnering! Hvis jeg må komme med kritisk tilbakemelding så ville det vært at jeg synes 50 minutter på klokka var litt lite; jeg føler at 5 minutter ekstra hadde hjulpet masse! Men jeg skjønner at det spiser opp mye turneringstid, jeg syns bare det ble litt vel hektisk! (Er jo relativt ny også, kan ha mye å si :) ) Bra lokaler, digg med kaffe (til og med levert på bordet!) og hyggelig med en god pause.
Fredrik.

Infinity: Nomads'n USAriadnans`n Neoterra!

Kings of War: Oiks

NotoriousGorilla
Stannis Brocker

Post by NotoriousGorilla » Wed Jan 18, 2017 7:43 am

Jeg koste meg som aldri før! :-)

@mau dette med map-packen er ikke William sin skyld for det er jeg som har lagd den. Den ble lagd for en veldig god stund siden og jeg hadde den gang ikke drømt om at den faktisk skulle bli brukt av andre enn meg selv. Ikke på turnering og spesielt ikke på flere turneringer verden rundt. Den trenger definitivt en oppgradering og en 2.0 er planlagt! Igår la jeg opp en betaversjon av "epicdwarf's map pack randomizer" som jeg oppfordrer alle til å bruke! http://www.epicdwarf.com

Det som var William sin skyld var den dårlige printen hvor man ikke kunne se strekene skikkelig! Haha :lol:

@ArneAmokk Med 50 min hadde jeg lett hatt 10 min til overs med dvergehæren min. Med dvergene er jeg så rutinert at jeg ikke hadde hatt noe problem. Mine nye goblins som jeg bare hadde spilt 1 kamp med før turneringen var en helt annen sak og 50 min føltes da lite. Rutine har definitivt noe å si, men også størrelse på hær og hva slags tropper man har med. Terningkast er det som tar lengst tid. Med dvergehæren min har jeg minimalt med skyting så jeg kan droppe en hel fase hver tur, det sparer man tid på. f.eks. en balansert alvehær med skyting, combat og magic vil bruke mer tid enn min combatorienterte dvergehær vil jeg tro.

Jeg syns egentlig 55 min er den perfekte tiden på turnering, men forstår at tidsskjema er viktig (spesielt når man faktisk har en begrenset tid til rådighet over lokalet).

Dette er kanskje ikke rette stedet å diskutere dette, men min erfaring er at man tjener mye på å være ultrarask i tur 1 (Maks 3 min). Da er det stort sett bare movement og det trenger ikke ta lang tid. Mål opp alle potensielle trusler fra fienden og legg terninger for å indikere charge-distanser. Gjør dine moves raskt og effektivt :) Om du velger å gå second kan du til og med bruke motstanderens tur 1 til å måle opp og legge ut terninger! OP!

Takk til William som med sin flotte kropp gjorde dagen enda mer fantastisk enn den allerede var :)

TheNotoriousGorilla
Fokk me, I´m a Dwarf!!

Kings of War

"epicdwarf's map pack randomizer" (beta): www.epicdwarf.com!

Mine KoW-turneringer 2017:
Spring of War 4.Mars
Fall of Kings Oktober 2017
Twitter: @mangapolis
My comic at www.mangapolis.com

William
Enigma Foundry

Post by William » Wed Jan 18, 2017 8:51 am

Tusen takk for flott og konstruktiv tilbakemelding! Jeg tar med meg alt dette videre til neste arrangement :)

Jeg hører gjerne fra de av dere som deltok, men enda ikke har hatt muligheten til å komme med ris og ros :)
NotoriousGorilla wrote: Takk til William som med sin flotte kropp gjorde dagen enda mer fantastisk enn den allerede var :)
Notert! Bare å legge seg i hardtrening for å trekke enda flere folk til turnering :D

Paradox
Praetorian Ferox

Post by Paradox » Wed Jan 18, 2017 11:40 am

Ris:

Mappack: Jeg foreslår å tegne tydelige svarte streker (ikke nesten usynlige lysegrønne streker)

Temperatur

Heretic og Pinata trenger litt finpuss på teksten.
Btw, Pinataene på sidene traff 12-tommer-fra-bordkanten(kortsiden) barrieren veldig fort. Konsekvens av å bytte fra 1 til 3 pinata? Trenger mer playtesting?

Ros:

Poeng-ark er bra

Pizza er godt

50 min på klokka er akkurat passe stress :)
En KoW-spiller!

Frederique
Archangel

Post by Frederique » Thu Jan 19, 2017 12:00 pm

Paradox wrote:Temperatur
Sant! Kanskje vi prøvde å simulere opplevelsen av å spille i The Sanctuary? :wink:
Frederick B

join Kings of War Norway (facebook)

severus
Ghetorix

Post by severus » Thu Jan 19, 2017 12:09 pm

Hei

Jeg spilte ikke, så skal ikke blande meg for mye 8)

Det var koselig å komme innom og hilse på dere, selv om det rykket kraftig i terning-hånda.

Det virket som arrangør hadde full kontroll og alle koste seg, på tross av litt dårlig lys.

Angående Piñata og The Heretic så håper jeg folk kan lese regelpakken til NM (den engelske versionen) og gi meg beskjed om noe fortsatt er uklart.

@Paradox. Jeg er klar over at pinaten kan treffe grensene på siden av bordet ganske fort, men alternativet er å flytte de innover på brettet, og da kan man fort få klumping i midten, noe jeg helst vil unngå.
KoW-boy

Facebook:Kings of War Norway

Post Reply

Return to “Turneringer”