Feedback fra T9A NM 2018

Informasjon om turneringer i 9th-age

Moderators: zuhlmatul, Grayfox, Kalerith

Ugrush
Thorn

Feedback fra T9A NM 2018

Post by Ugrush » Mon Feb 05, 2018 10:23 am

Post gjerne CC her hvis dere har noe å komme med etter helga!
Last edited by Ugrush on Tue Feb 06, 2018 9:11 am, edited 1 time in total.
ETC 2016 - T9A Dwarven Holds
ETC 2018 - T9A Infernal Dwarfs - Kaptein
Kongsberg Tablewar

Kalerith
Juggernaut

Post by Kalerith » Mon Feb 05, 2018 7:18 pm

Koste meg på turnering. Synes prosjekt "Redd NM" ble særdeles bra, hadde ikke allverden forventninger, men synes det var bra.

-MYE MYE MYE bedre lokasjon enn oppe i Ekeberg hallen. Særdeles mye mer sentralt og helt konge å ha det i sentral oslo ift til å handle ting mellom slaga, og generelt egentlig, både før og etter eventet. At det er lett tilgjengelig fra Oslo S er jo kjempe for de som skal enten til Garder eller ta tog andre steder.
- Organisatorisk på eventen var ganske bra. Fine brett, kanskje noen terreng pieces som er litt små. Dersom muligheten er der så ville jeg gjerne ha sett på å anskaffe 2D terreng for å ha under 3D terrenget siden dette er mer korrekt dimensjonert. For så vidt helt greit nå alt mitt er magnetisert, men generelt så vil jeg anbefale dette dersom OMSK har muligheten.
- I lys av hvordan planleggingen ble litt problematisk i år så er dette for så vidt ikke kritikk, men jeg fikk i underkant kort tid til å promotere eventen til utenlandske kontakter. Hadde jeg feks hatt det nailed down at jeg kunne promotere den i Oktober/September, så hadde jeg trolig klart å anskaffe en utenlandsk delegasjon til NM. Mistet trolig en tysk delegasjon på dette eventet pga at informasjonen ble tilgjengelig litt seneste laget ift til promotering.

Overall så rater jeg 7,5/10. Stødig event. Eneste som hadde vært mer digg hadde vært mulighetene for å nyte alkohol i event lokalene. Men forstår selvsagt at det ikke er mulig pga at det arrangeres i butikk som hadde positive sider også :)
Synes også liste publikasjon i forkant er positivt da jeg kan skape litt blest rundt det med å lage video hvor vi snakker lister i forkant. Vet det er tricky med enkelte, men er mye gøy med det synes jeg.

Men overall would come back :) Forøvrig også veldig artig med Hans som beste nordmann :D
Knalljobb Sigbjørn :)
Karl-Erik Hansen
Tournament Organizer:

-Drums of War

- Winterfall

ETC- 2016.
Team Norge - Orcs & Goblins
Ny kanal for kamprapporter.
https://www.youtube.com/channel/UCvnfmG6pYRFChFyeuwApAJg

noneshallpass!
Enigma Foundry

Post by noneshallpass! » Mon Feb 05, 2018 8:56 pm

Jeg synes Sigbjørn styrte skuta godt gjennom helgen. Turneringen var bra organisert.

Fikk ikke tid til å få med seg så mye av hva som skjedde rundt, men det var god stemning ved mine bord.

Håkon

Hellin
Gobber

Post by Hellin » Tue Feb 06, 2018 6:43 pm

Synes det var et kjempebra arrangement. Koste meg! Godt organisert, av Sigbjørn.

Litt knapt med tid i kampene (er nok mye min egen feil), Så fikk ikke kikket så mye på figurer og andre kamper og slikt, men det får bli neste gang.

Vestlandsfanden
Ghetorix

Post by Vestlandsfanden » Tue Feb 06, 2018 7:17 pm

Ros:

- bøtter og spann. Ferdig snakka. Kommer ikke på en eneste ting på orga-nivå som ikke var 10/10.

Ris & sånn:

- 4500 kjentes merkelig trangt ut med tidsskjemaet? Mange som fikk 30 runder i helgen? Bare innlæring i 2.0? Usikker, men verdt å merke seg.

- gjerne hatt _enda_ tidligere listefrist + lister i forkant. Bare fordi jeg liker lister. Se på dem etter NM er litt som gammal fisk.

- skjønner at NM ble lagt på en seriøs linje. Det er fair. Jeg synes ikke det var nødvendig at jeg møtte Hallvard og at Kenneth møtte Åge. Men jeg ser at det er en avveining.

- I så måte bør jeg vel beklage at jeg gav vekk poeng til både Marcus og Tim som de igrunn ikke hadde fått om vi hadde telt opp poengene, og dessuten avtalte 10-10 med Åge (selv om jeg var pairet mot Hallvard). Jeg gjorde det av egen personlig overbevisning og ikke av disrespekt for turneringsorganiseringen.

- Jeg tror NM når flere og blir både større og fetere som lagturnering.

Takk!

Mvh,

-VF-
"You’re only given a little spark of madness. You mustn’t lose it!"
-RW-

Jeg er en sucker for en god come-back story

Wounds heal, chicks dig scars, glory lasts forever!

Post Reply

Return to “Turneringer”