World Team Championship T9A 2019, 27.04.19 - 28.04.19

Informasjon om turneringer i 9th-age

Moderators: zuhlmatul, Grayfox, Kalerith

Harakiri
Electromancer

World Team Championship T9A 2019, 27.04.19 - 28.04.19

Post by Harakiri » Mon Oct 29, 2018 3:25 pm

WORLD TEAM CHAMPIONSHIP 2019

Hva: WTC (World Team Championship)
Når: 27. – 28. April 2019
Hvor: Herford, Tyskland
Format: 5-Manns lagturnering
Skala: 4500p
Pairing: Swiss pairing
Frist: 01.12.18 avsluttes første runde med påmelding, setter derfor intern norsk frist til 23.12.18
Uttaksprosess: Nytt for året er det at selv om alle deltakerne må komme fra samme land, kan hvert land melde på så mange lag som de vil. Det er i stående øyeblikk påmeldt 170 spillere og det blir flere. Det er ingen uttakskomite slik som med ETC fordi her kan hvermansen danne et lag og melde seg på. Jeg starter herved team Norway #1 og blir vi flere enn 5 interesserte danner vi team Norway #2 og reiser i plenum. Dersom det blir mer enn 5 og mindre enn 10 påmeldte tar jeg friheten til å danne lag selv, det vil da bli fokus på erfaring og resultater men samtidig et ønske om at hvert fall en person som ikke har reist og spilt utenlands før blir med.
Organisering: Herford er en by ute i huttiheiti i Tyskland så det må påberegnes å fly til Hannover dagen før, leie bil og kjøre en god time vest til Herford. Det kan fort bli samme utfordring på hjemreisen hvor man må fly hjem dagen etter. Bortsett fra dette er Herford den best organiserte T9A turneringen dere vil komme over. I kjent Tysk stil er det god informasjonsflyt, ryddig oppsett og fri flyt av øl er inkludert i billetten.

Ønsker å delta
Jørund Haugland
Alexander Moberg Hansen
Hans Blom
Tim Aasen
Sigbjørn Eriksrud
Marius Brunborg
Jan-Helge Eliassen

Ønsker å delta, men må avklare saker først
Hermund Endreson Furu
Lars Thu
Valentino Giorgini
Eivind Johansen
Johan Nereng

Er du interessert i å bli med så send en PM til Jørund Haugland eller kommenter i tråden. Det er lov å si ja med forbehold om man har lyst, men må avklare med jobb, kone, økonomi eller noe annet først.

se http://www.worldteamchampionships.com for mer informasjon
Last edited by Harakiri on Sun Nov 18, 2018 2:20 am, edited 5 times in total.

Ugrush
Thorn

Post by Ugrush » Mon Oct 29, 2018 4:09 pm

Jeg skal på tur i år også :)
ETC 2016 - T9A Dwarven Holds
ETC 2018 - T9A Infernal Dwarfs - Kaptein
Kongsberg Tablewar

Watertheplant
Gobber

Post by Watertheplant » Tue Oct 30, 2018 6:10 pm

Gira! Men må dog se an litt. Studentøkonomi holder bare til et vist antall utenlandsreiser per år før det blir havegryn til middag også på lørdager. Avventer uttak til ETC og innledende sommerferieforhandlinger med dama før jeg sier ja uten forbehold.

- Johan

Vestlandsfanden
Ghetorix

Post by Vestlandsfanden » Thu Nov 01, 2018 10:07 pm

Er det lapp i hatt om det er flere lag.. eller utnevner Hans 2 kapteiner som får drafte spillere? Eller ser vi på Lag FørstemannTeMøllaFårFørstRiPå vs Lag Lapskaus?
"You’re only given a little spark of madness. You mustn’t lose it!"
-RW-

Jeg er en sucker for en god come-back story

Wounds heal, chicks dig scars, glory lasts forever!

Harakiri
Electromancer

Post by Harakiri » Fri Nov 02, 2018 9:41 am

vel. Det er ingen ofisiell måte å avgjøre dette siden dette er "uregulert". Per nå har jeg egentlig tenkt at vi fikser dette med dialog egentlig. Må jo ta stilling til om vi skal toppe ett lag,eller kjøre to jevne lag, Kapteiner og uttaksprosess. jeg har gitt megselv retten t å ta utaksprosessen selv dersom det kun blitt ett lag. Mulig folk syns dette er kjipt men det er enkelt, og i og med at vi kan stille flere enn ett lag føler jeg det bør være greit på lik linje som andre turneringer. har dog prøvd å være forutberegnelig i beskrivelsen.

Ugrush
Thorn

Post by Ugrush » Fri Nov 02, 2018 2:52 pm

For miljøet sin del så har vi fælt lite å tjene på å toppe et lag og la røkla være på lag nr 2 mener nå jeg.

Hvem som skal med osv var det spørsmål om i fjor også, men enden på visa var at vi så vidt greide 1 lag. Dette er jeg fælt lite bekymret for.

Når denne turen går er hele ETC laget tatt ut og de som skal de kommer nok til å få priorit på deltagelse. Når vi har kommet såpass lagt bør det også være låst hvem som spiller hvilke hærer, det vil gjøre utslag på hvem som kommer til å være på hvilke lag også ettersom det er kun 8 spillere og 1 coach som er tilgjengelig.

Jeg tror vel ikke på noen planet at 8/8 spillere som skal til ETC får det til å passe med WTC også...
Kongsberg Tablewar

Harakiri
Electromancer

Post by Harakiri » Fri Nov 02, 2018 7:21 pm

Jeg er enig med deg. Det hadde vært kult om vi fikk en miks av nye og gamle på denne turen, men jeg tenker å la demokratiet blandt de som reiser bestemme fordeling. Jeg har dog troa på å få til to lag i år. skal jeg føre deg opp som en kanskje deltaker da Hallvard?

Ugrush
Thorn

Post by Ugrush » Fri Nov 02, 2018 11:19 pm

VF er vel strengt tatt en anna sjeggete viking med mindre hår :)
Kongsberg Tablewar

Evisor
Stannis Brocker

Post by Evisor » Sat Nov 03, 2018 4:34 am

Jeg er for to gjevnbyrdige og kule lag.

Om det viser seg at vi kan få et litt mer ambisiøst lag, som ønsker å prøve seg mot toppen. Så er jeg sikker på at det er veteraner som ikke har noe i mot å spille på det andre laget. Team underdogs har det alltid gøy.

Får vi 15 spillere så sender vi 3 lag. Da sørger vi for at det er minst en veteran på hvert lag. Dette er turneringen alle burde ha lyst å være med på.

Harakiri
Electromancer

Post by Harakiri » Sat Nov 03, 2018 12:21 pm

Haha. Optimismen din overgår min med 5 mann, og Sigbjørn sin med 10! Digg it. Tror vi kan konkludere med jevnbyrdige lag ettersom vi er 3 stk av oss på etc laget for det t nå, og jeg tviler på at førstereis gutta er gira på eget førstereis lag.

Harakiri
Electromancer

Post by Harakiri » Sat Jan 05, 2019 7:31 pm

Jess. Da er første påmelding til WTC gjennomført og vi har påmeldt "Team norway #1" og "norway #1" :)
Vi bekrefter lagene ved betaling. Eventen koster 60euro per deltaker og det dekker event, lunsj og åpen bar med øl og brus. Det er i skrivende stund påmeldt 285 spillere.
Da har vi ut Januar på å finne ut av dette. Ønsker å vite hvem som vil være med, det må være kan/kan ikke fordi jeg må gjennomføre uttak og betaling i januar. Svar i denne chatten eller ved å sende meg en pm

Post Reply

Return to “Turneringer”