Feedback tråd for NM 2019

Informasjon om turneringer i 9th-age

Moderators: zuhlmatul, Grayfox, Kalerith

Ugrush
Thorn

Feedback tråd for NM 2019

Post by Ugrush » Mon Feb 04, 2019 8:21 am

Feedback ønsket, både hva som var veldig bra og hva som kan bli bedre det neste år!
ETC 2016 - T9A Dwarven Holds
ETC 2018 - T9A Infernal Dwarfs - Kaptein
ETC 2019 - T9A Warriors of the Dark Gods
ETC 2020 - T9A - Kaptein
Kongsberg Tablewar

Harakiri
Electromancer

Post by Harakiri » Mon Feb 04, 2019 5:38 pm

Hei. Syns dette var en strålende turnering meg godt program og gjennomføring :) jeg hadde 5 fine kamper mot 5 fine folk.
Beliggenhet og informasjon om eventen var og flott.
Jeg syns dog det er veldig beklagelig å se svenskene få NM tittel. Syns det er helt mot sin hennsikt med å kalle det Norges mesterskap om utlendinger kan vinne. Liker heller ikke at dette hverken var informert om i forkant, eller bestemt i noen form for fellesskap.
Neste år håper jeg på en av følgende 3 endringer:

1 - beste Nordmann får tittel
2- utlendinger får ikke delta
3 - vi kaller det noe anna enn NM

Mvh Jørund Haugland
Last edited by Harakiri on Mon Feb 04, 2019 6:26 pm, edited 1 time in total.

Gudarian
Trencher

Post by Gudarian » Mon Feb 04, 2019 5:44 pm

Er ikke deltaker selv, men ble svært overrasket over at tittel går til en svenske? Står klart og tydelig at det er NM?

Hans fikk tittel i fjor selv om 1 plass ble tatt av en svensk etc spille. Hva har endret seg siden den gang?

Har ikke noe imot at det dukker opp andre nasjonaliteter, men hvis det skal kåres en vinner så får man kalle turneringen noe annet enn NM.

noneshallpass!
Enigma Foundry

Post by noneshallpass! » Mon Feb 04, 2019 7:35 pm

Ut i fra min opplevesle synes jeg at tidsskjemaet fungerte bedre enn vanlig.
Også supert at du la arbeid i å suplere terrengbeholdningen med ruiner og vann slik at alle bord hadde skikkelige biter.

Jeg mener vi bør ha et årlig NM, og at alle som deltar bør kunne vinne tittelen, så jeg er enig i avgjørelsen om å tillate utenlandsk norgesmester. Trolig noe hult å bli norgesmester uten å vinne turneringen. Mener også en bør være forsiktig med å kutte ut NM-navnet. Det gjør turneringen til et ekstra gjevt og årlig samlingspunkt som trekker folk fra inn og utland. Deltagerlisten sist helg var tre ganger så lang som turneringen som gikk over to dager i november. Minner om Oslo GT.

Evisor
Stannis Brocker

Post by Evisor » Mon Feb 04, 2019 8:42 pm

Takk til alle som deltok.

Jeg er ganske klar på at alle må få kunne delta på turneringen.
Det er både jevt og utviklende å få inn spillere fra andre land.

Jeg er forsåvidt enig i at norgesmesteren bør være norsk.
Og at turneringsvinneren kan være noe annet i seg selv.

Ellers er vel dette den smootheste turneringen jeg har observert med 38 folk.
God stemning hele helgen.

Navnet må være NM.
Vi trenger en stor turnering som fungerer som årets høydare.

Grayfox
Juggernaut

Post by Grayfox » Tue Feb 05, 2019 7:32 am

Jeg mener alle som vil skal få delta.

Jeg mener den som får flest poeng må vinne og bli honorert for det.

Jeg mener kun nordmenn kan få navnet inngravert på «skjoldet» - og at det bør oppleves som en seier sett med norske øyne.

Fantastisk bra gjennomført av Sigbjørn. Tidsskjema var knall og var lettere å overholde fordi vi i år fikk listene på forhånd.

Eneste å utsette på var toalettfasilitetene.

Mvh

TurboTT
Electromancer

Post by TurboTT » Tue Feb 05, 2019 9:16 am

Synes det var en veldig trivelig helg, med mye spenning. Bra organisert og klar informasjon om alt som trenges. Likte godt at alle listene, alle kartene og scenario beskrivelse var i det heftet til alle. Det som er negativt er toalett på Outland som er i dårlig stand.

Synes Sigbjørn gjorde en god jobb med å sette opp turneringen.

Når det gjelder deltagere fra andre nasjoner så får min del kan vi gjerne stille dem opp og gi de plass på skjoldet.

zuhlmatul
Stannis Brocker

Post by zuhlmatul » Tue Feb 05, 2019 9:52 am

Veldig knall helg. Meget sterk org jobb av Sigbjørn. Hadde foretrukket 2d terreng men det er bare min vane nå😜 helt enig med kyrre og tim at jeg håper outland utbedrer sine toalett fasiliteter til neste år, det trengs.

Også enig med at svenskene og evt andre europeere som tar turen bør være med og få vinne både ære og trofee. Bare vi som må bli gode nok til å ta det fra dem til neste år. Skal også stille med noe mer konkuranse dyktig enn riddere og ikke tape mot svensker😜

Ugrush
Thorn

Post by Ugrush » Tue Feb 05, 2019 10:12 am

Feeback notert så langt.

Jeg har fått en del feedback på FB også og det er generelt en del blandede mening om dette med Norgesmester.
Flere synes det blir en ganske hul tittel om man er norgemester selv om man er langt ned på resultat lista.
Jeg fristet svenskene med NM tittel hvis de møtte opp mannsterkt siden det fra før av finnes en norsk mester i SM som ble honorert.

Jeg kjøper at dette ikke er en ønsket løsning videre fremover og ser også at hvis noen realistisk skal greie 2-3 napp i plaketten blir det upraktisk å ha utenlandske navn på tavla.

Jeg har forhørt meg med noen bekjente og i feks Norges Skiforbund står det i statuttene at beste norske deltager per def. er norgesmester.

Dette vil dog ikke ha tilbakevirkende effekt for i år.

Toalett fasilitetene har jeg allerede på blokka, det må Outland gjøre noe med.
ETC 2016 - T9A Dwarven Holds
ETC 2018 - T9A Infernal Dwarfs - Kaptein
ETC 2019 - T9A Warriors of the Dark Gods
ETC 2020 - T9A - Kaptein
Kongsberg Tablewar

jimjim
Fennblade

Post by jimjim » Tue Feb 05, 2019 11:33 am

Meget bra gjennomført turnering. Bra tid til kamper, bra terreng. Hyggelige motstandere (og ikke minst, VILLE premier!!!). Alt i alt veldig fornøyd med helgen.
Bra lokale, men som nevnt tidligere, toalettet var på Lørdagen som hentet ut fra en skrekkfilm.

Angående utenlandske deltakere er jeg for det. I mine øyne er det viktig å inkludere alle som vil delta - selv når en god del ligger på et annet nivå ferdighetsmessig.
Kunne dog gjerne hatt "beste nordmann" som foreslått av andre. For min del er det opp til TO, jeg stiller opp uansett.

I r8 8/8 m8.

Post Reply

Return to “Turneringer”