Tossidins painting log!

Tips og råd rundt maling og konvertering

Moderators: unseenlurker, Stinky-skink, The Avenger

Tossidin
Juggernaut

Tossidins painting log!

Post by Tossidin » Sat Oct 20, 2012 5:11 am

Hehey, fant ut at jeg like godt kunne lage 1 tråd for malinga mi siden jeg hele tida bytter hærer. Lenge siden jeg malte nå men fikk endelig lagd en space wolf i de nye fargene jeg planlegger/eksperimenterer med (har bare planlagt det i 1 år...). Må få malt hæren ordentlig en gang siden den ser helt horribel ut, så det er jo en start ;)

Mangler Great company marking og evt freehand på sverdet, orka ikke mer nå klokka 6 på natta. Basa er bare no midlertidig crap. Så her er min første marine fra Kjarl Grimbloods great company!:

Image

Image

Image

Image

C&C alltid velkommen :)
Last edited by Tossidin on Sat Oct 20, 2012 3:12 pm, edited 1 time in total.

kaldCB
Wraith Engine

Post by kaldCB » Sat Oct 20, 2012 6:27 am

Veldig fin gråfarge. Space wolves ser bedre ut i ordentlig grå enn i den fenris blå fargen jeg har på mine nå.

Ulvehodet på boltgunnen ser litt gromsete ut, men det er kansje bare vinkelen?

Håper du har malt han på en måte som gjør at du klarer å male flere en 5 figurer :wink:
Join the Invasion www.Invasion.no

Hope is the beginning of unhappines

Andreas
Thorn

Post by Andreas » Sat Oct 20, 2012 7:26 am

Ser bra ut, jeg ville gjort de enda mørkere grå, 2nd edition / rogue trader style !

A.
Blogging madness -= http://www.briefspite.com/ =-

Democracy is a pathetic belief in the collective wisdom of individual ignorance - HL Mencken

Tossidin
Juggernaut

Post by Tossidin » Sun Oct 21, 2012 2:59 pm

Takker så meget :)
kaldCB wrote:Håper du har malt han på en måte som gjør at du klarer å male flere en 5 figurer :wink:
Vel duh.... Det vet du at aldri kommer til å skje.

@Andreas: Den er litt mørkere i virkeligheten, men liker veldig godt den lyse looken som er det jeg har gått for. Er egentlig et stort problem med wolves det at det er så mange fete måter å male dem på, men bare 1 valg :p

Cupcake
Trencher

Post by Cupcake » Mon Oct 22, 2012 10:32 pm

Liker virkelig måten du har valgt å male ulvene dine på! :)

Tossidin
Juggernaut

Post by Tossidin » Tue Jan 22, 2013 10:12 am

Jaja da er jeg tilbake på Imperial guard. Har endelig samlet opp mesteparten av en hær så er jo bare å begynne å male. Har som mål å ende opp med en hær som er bra malt, og ikke speed painta til grava for å si det sånn.
Føles godt å male igjen! :)

Har gått med ny brunfarge da scorched brown er gått ut av produksjon samt den var ikke like mørk som jeg originalt ønsket, fant Rhinox hide som set ut til å fungere utmerket.
Etter mange innspill har jeg valgt å male jakkekantene beige/hvit for å bryte opp det brune.
Prøver en mer subtil highlight på gulfargen i håp om at det ikke skal være så ekstremt "adskilt" fra det brune.
Basene har jeg enda ikke bestemt meg for, samt at jeg planlegger å male eldarsa mine en gang som da skal være på samme bases så må tenke mer på det. eneste jeg vet er at de skal slåss mot et eller annet chaos på en eller annen planet.

Malte 3 guardsmenn i natt, og ble ferdig klokka 6 på morgenen yey. Det er et par mould lines ute å kjører, men jeg valgte som et engangstilfelle å ignorere det som var igjen da dette er mer en test samt at jeg så sjelden er i humør til å male at jeg bare måtte gripe sjansen :p

Image

Image

Image

Image

Alle inspill velkommen, og om noen har noen god ide til hvordan basene kunne vært tematisert ville det barevært flott :)

TopsyKretts
Stannis Brocker

Post by TopsyKretts » Mon Apr 08, 2013 1:13 pm

Til å ha valgt så teite farger synes jeg du har gjort en overbevisende jobb med å få dem til å se bra ut!
[url=http://www.dakkadakka.com/gallery/images-5209-7791_Baxx%27s%20Blood%20Angels.html]Mine Blood Angels[/url]
[url=http://www.dakkadakka.com/]dakkadakka.com - miniature gaming with an attitude[/url]

chranos
Warlock

Post by chranos » Mon Apr 08, 2013 5:47 pm

Teite farger?

GULT ER KULT! :D
Uansett hvordan man ser det er det bare et spill.

[url=http://www.2d6.no/viewtopic.php?f=14&t=3547]My painting Blog[/url]

Tossidin
Juggernaut

Post by Tossidin » Mon Apr 08, 2013 6:04 pm

Vet ikke hva han snakker om. Min originale plan av knall grønt, rødt og skikkelig lyse gull detaljer. Hadde det falt mer i smak? :p

Tossidin
Juggernaut

Post by Tossidin » Fri Oct 11, 2013 12:57 am

Da var jeg igang igjen!

Har begynt å teste schemet jeg har planlagt i et halvt år for eldarsa mine, og må si jeg er veldig fornøyd sålangt. Hvit main, sort secondary og lilla tertiary.

Image

Image

En liten gave til meg selv:
Image
(Ære og heder til den som ser hva jeg har gjordt feil her)

Glasqul
Thorn

Post by Glasqul » Fri Oct 11, 2013 6:42 am

Tøff fargekombinasjon på Eldar! Må ta veeeeldig lang tid å male kjøretøy og lignende til en fin hvit farge?

Mvh
Robin
Stand rigid for the next battle
Peace means reloading your guns
The love for life is all hatred in disguise
A carnival creation with masks undone

Tossidin
Juggernaut

Post by Tossidin » Tue Oct 15, 2013 8:05 pm

Det kan nok ta sin tid med de vehiclesa ja, men jeg tror det skal gå greit. De nye hvitfargene har vært utmerket å male med til nå :)

Tossidin
Juggernaut

Post by Tossidin » Sat Oct 19, 2013 3:56 pm

Så fortsetter vi turen til en annen ny hær!

Konsept:
Image

Bilder tatt med web-cam da mobilen er til reperasjon, så beklager dårlig kvalitet:
Image

Image

soulassassin
Battle Boar

Post by soulassassin » Sat Oct 19, 2013 5:07 pm

Ahh! Liker det! :)

Syntes kontrasten med hvit og rød på hjelmen ser konge ut. Har du laget konsept-tegningen? Photoshop?
Arcon 2014 - Ikke flykt inn i grillen

Cruor
Battle Boar

Post by Cruor » Sat Oct 19, 2013 8:34 pm

soulassassin wrote:. Har du laget konsept-tegningen? Photoshop?
http://www.bolterandchainsword.com/smp.php
Being surrounded only means you can charge in any direction!

Post Reply

Return to “Maling”