Invictus male Logg

Tips og råd rundt maling og konvertering

Moderators: unseenlurker, Stinky-skink, The Avenger

Invictus
Trencher

Invictus male Logg

Post by Invictus » Sat Jan 25, 2014 6:42 pm

Intro
Her kommer jeg til å poste male og hobby stuff som jeg jobber med.
Jeg gjør dette for og ha en "historisk" oversikt for å si det sånn, men det blir også for inspirasjon og motivasjon til å fullføre det jeg jobber med :)

Siden jeg er en airbrush bruker og foretrekker å bruke den mest, vill det meste av det jeg maler være et end produkt av airbrushing, men siden jeg bor i en sokkel leilighet og har dårlig tilgang til å ventilere kan jeg dessverre ikke bruke den.

Så jeg maler med pensel for tia, og jeg maler en Kroot carnivore squad.

Her er noen bilder:

Bygging
Image

Priming
Image

Test modellen min
Image
Image
Image

Så startet batch paintingen
Image
Image

Gikk lit lengre på en :P
Image

I går(24.01.2014) fant jeg ut at det ville være bedre å male 4 i slengen, så her er hvor langt jeg har kommet på Kroot prosjektet.
Image
Image
Image
Image
Image

Jeg ser fram til kommentarene deres. Jeg tar gjerne imot tips, triks og innspill som dere har hvis det er noe du/dere synes kan gjøres bedre :)
Last edited by Invictus on Tue Aug 09, 2016 11:22 pm, edited 3 times in total.
Hesitation is the seed of defeat!

Tossidin
Juggernaut

Post by Tossidin » Sat Jan 25, 2014 10:19 pm

Stilig, veldig bra kvalitet på disse krootsa! :)

Har du noen planer for å base dem?

Invictus
Trencher

Post by Invictus » Sat Jan 25, 2014 11:31 pm

Tossidin wrote:Stilig, veldig bra kvalitet på disse krootsa! :)

Har du noen planer for å base dem?
Takk :)

Ja jeg skal base dem, med Gw sin agrellan earth
og army painter sin winter tuft
Image
har ikke kjøpt tuftene enno, men det blir nok kjøpt i løpe av helga:P
Krootene kommer til å bli som test modellen, er i allefall det som er planen.
Last edited by Invictus on Mon Jun 30, 2014 7:27 pm, edited 1 time in total.

SevenSins
Thorn

Post by SevenSins » Sat Jan 25, 2014 11:43 pm

Ser jo riktig bra ut dette! Airbrush smearbrush! Du klarer deg bra med pensel ser det ut til :D

Invictus
Trencher

Post by Invictus » Sun Jan 26, 2014 6:49 pm

SevenSins wrote:Ser jo riktig bra ut dette! Airbrush smearbrush! Du klarer deg bra med pensel ser det ut til :D
hehe, takk :)
synes fortsatt det ser bedre ut etter det e airbrushet ;)

Invictus
Trencher

Post by Invictus » Sun Jan 26, 2014 6:54 pm

Yes, blei litt maling i dag å :)

Blei bare 2 timer så det ble highlighting på læret og våpenet pluss startet jeg på stokken og tauet som er her og der:)
Image
Image

Må ha en fin søndag :D

soulassassin
Battle Boar

Post by soulassassin » Mon Jan 27, 2014 8:49 am

Jeg jobber med akkurat samme base-metode selv om dagen. Husk bare å klask på litt skikkelig med malinga, så sprekkene blir store!
Arcon 2014 - Ikke flykt inn i grillen

Invictus
Trencher

Post by Invictus » Mon Jan 27, 2014 8:59 am

soulassassin wrote:Jeg jobber med akkurat samme base-metode selv om dagen. Husk bare å klask på litt skikkelig med malinga, så sprekkene blir store!
Hehe, ja la merke til det på test modellen. Har også lest at det flakke av lett så må ha på en varnish etterpå :P

Invictus
Trencher

Post by Invictus » Mon Feb 03, 2014 6:25 pm

Yes fikk ikke postet på fredag, men her er i iallefall det jeg gjorde :)
Jeg fikk malt ferdig alle tau delene som er rundt våpnene og armene, fikk malt og washet stokken på våpenet. I tillegg malte jeg basen brun og hadde på agrellan earth, syntes det ble bra, hva synes dere? Ble sprekkene for store eller perfekt?
Glømte nesten å si at jeg i tillegg ble jeg ferdig med håret :)

Det jeg har igjen er å male ferdig basen og det vill si å male brunt rundt, i tillegg er det bare litt highlighting på stokken på våpnene så er de ferdig :)

Jeg prøvde black fire earth, må si det ble okey, men fargen ble feil så jeg skal male over med zandri d u s t for å se om den matcher agrellan earth noe bedre. Må eksperimenterte litt :P

(Blackfire earth for å vise fargen, dere kan se den i bruk på den figuren helt til venstre på bildene nedenfor)
Image

(Her er zandri d u s t, håper den matcher bedre med agrellan earth ;) )
Image

Image
Image
Image
Image

Skaffet meg også Commander shadowsun
Image

Jeg skaffet meg henne fordi jeg synes hun bare ser helt rå ut og fordi jeg har veldig lyst å prøve henne i kamp :D
Vi får se hvordan det går, men den tid den sorg ;p
Kjøpte henne av Asmodean1337 fra forumet her, veldig hyggelig fyr, veldig kjapp til og sende også (thumbs up)

Annet enn dette er det ikke så mye som har skjedd :)

Ser fram til svarene deres og neste hobby kveld ^^,

Invictus
Trencher

Post by Invictus » Tue Mar 11, 2014 4:19 pm

Yes, da hva man tilbake etter mye universitets arbeid :P
Har ikke fått gjort mer på Krootsene, men hadde ei uke her hvor jeg var helt alene hjemme og fikk gjort nesten ferdig en crisis squad!

Har hadt de liggende en god stund, men siden det kribla sånn etter å leke med airbrushen hoppe eg bare i det siden jeg var hjemme alene ;)

Har magnitisert dem og bruker dem som regel med PL rifle og FB.
Image

Her er etter jeg drilla hull i våpene.
Image

Så kom det til hvordan jeg skulle male dem, siden jeg surfer mye rundt etter nye
triks og tips hadde jeg funnet denne:
https://www.youtube.com/watch?v=ik8SNCQsnII (min inspirasjon til paint schemet)

Synes den ble ganske bra, men har gjort min egen lille twist på det han gjorde ;)

Jeg gjorde det samme med preshade bare på de plassene jeg ville at det skulle vises. Etter dette begynte jeg med VMA(Vallejo Model Air) orche og sprayet tynne lag sånn at jeg så preshaden gjennom :) Etter dette tok jeg VMA sand og hadde den 1:1 men VMA orche, dette gjorde jeg for å lage førte highlighten, etter den hadde jeg bare ren VMA sand.

Dette er hvordan det ser ut da.
Image

Etter dette malte jeg de tingen som skille være svart med VMC(Vallejo Model Color) black, etter dette startet jeg med å edge highlighte på modellene med VMA sand. Edge highlighten på det svarte brukte jeg VMA german grey.
Image

Når jeg var ferdig med det, gloss varnishet jeg modellene med Vallejo sin gloss varnish, etter dette var tørket hentet jeg fram oilje fargene Svart og Burnt umber fra et random merke.
derfra tok jeg like store mengder fra begge i en hvit plastikkkopp og tynnet dem ut med oderless terpentin, jeg tynnet det ut til en oilwash og washet modellene.

Her ser dere hvordan de ser ut etter jeg hadde oil washet dem, tøret dem i 3-5 min med en hårføner for så tørket bort med q-tips :)
Image

Etter det var ferdig fikset jeg de rødbrune panelene, jeg brukte GW(Games workshop) sin metode på male det rødbrune som går sånn her:
1. Khorne red
2. Nuln oil
3. Wazdakka red
4. Bloodletter
5. Squig orange

Fikset basene og boom nesten ferdig.
Image

Holder på med Decals no og sliter bittelitt, men det ser kult ut ;)
har ikke fått gjort våpnene, men de blir nokk å gå fort :D

Håper dere liker dem :P

fipplefluteman
Juggernaut

Post by fipplefluteman » Wed Mar 12, 2014 12:31 am

Disse ble ganske sexy :wink: Skaffet meg airbrush selv som jeg har :) lekt med i dag, får veldig fine overganger på fargene som også synes her.
"QUICK! STABB YOUR SELF FOR SAFETY!
you almost did it, didn't you?"-Richard (LFG)
"Id rather die then go to heaven."- William Murderface
Khador: We bring the axe, you bring the face.

Erling
Battle Boar

Post by Erling » Wed Mar 12, 2014 9:49 am

Veldig bra! Har lyst til å teste airbrush selv, hadde jeg spilt 40k måtte jeg nok ha kjøpt en:)
http://www.flickr.com/photos/erlingtrustad/

Invictus
Trencher

Post by Invictus » Wed Mar 12, 2014 11:43 am

fipplefluteman wrote:Disse ble ganske sexy :wink: Skaffet meg airbrush selv som jeg har :) lekt med i dag, får veldig fine overganger på fargene som også synes her.
Takk :) Ja airbrushing får ting til å gå så fort :D basecoat og hele pakke tar veldig lite tid i forhold til pensle alt på, i tillegg kan man nesten legge blending på hylla ;)

Mitt tips til deg e å over og prøve nye ting ofte :) Det som hold meg i gang ^^,

Invictus
Trencher

Post by Invictus » Wed Mar 12, 2014 11:48 am

Erling wrote:Veldig bra! Har lyst til å teste airbrush selv, hadde jeg spilt 40k måtte jeg nok ha kjøpt en:)
takk ^^,
Hehe, ja det e sykt kult når man får til 8)
Det som e en sikkerlig bummer e at det koste ganske mye å komme seg inn i det :/
Men e vært det hvis du har lyst å steppe opp på malefronten :D

Erling
Battle Boar

Post by Erling » Sun Mar 16, 2014 10:55 pm

Av det jeg har sett blir det fantastiske resultater på store modeller, da spesielt 40k. Kommer til å prøve det ut etterhvert. Siden jeg spiller fantasy ser jeg ikke at det er like gunstig da det fort blir veldig "maskinel" look på malingsresultatet, som blir utrolig bra på 40k modeller;)
http://www.flickr.com/photos/erlingtrustad/

Post Reply

Return to “Maling”