Fredde maler igjen! Necrons (mange bilder...)

Tips og råd rundt maling og konvertering

Moderators: unseenlurker, Stinky-skink, The Avenger

Fredde
Greylord Outrider

Fredde maler igjen! Necrons (mange bilder...)

Post by Fredde » Sat Mar 01, 2014 5:35 am

Image
Vel, har ikke mye annet å finne på kl fem på morran, så kan vel like gjerne laste opp noen bilder av noe jeg har malt :P

Håpet er hvis jeg laster opp bilder av hva jeg maler så maler jeg kanskje mer :lol:

Alt er malt med Citadel maling og litt diverse pensler, ikke noe veldig fancy.
Bildene er ikke veldig bra, må prøve meg fram litt mer for å få det bedre til :roll: (ja, skal se på den greia hvor det står om det, men nå trenger jeg å sove ett par timer først snartXD )

Orkene maler jeg veldig enkelt, bare basecoat og wash, føler ikke for stort mer på dem. Det eneste som ikke er ferdig på dem er basene.

En standard Nob, representerer stort sett hvordan alle Orkene ser ut:
Image

Ett av fem Deffkoptar:
Image
Image

Warbossen, en lettere convertert AOBR warboss:
Image
Image
Image
Image
Image

Ogres prøver jeg å bruke litt mer tid på, bestemte meg av en eller annen grunn for å ville male huden dems uten å bruke noen som helst wash. Det er vel egentlig nesten ingen ting på noen av dem jeg regner for å være "ferdig".

Til å begynne med har jeg såklart prøvd meg fram med litt forskjellige måter, første forsøk til venstre, fjerde til høyre også videre...
Image
Image

En som begynner å nærme seg å være litt ferdig;
Image
(La plutselig merke til hvor støvete han egentlig erXD
Image
Image
Prøver meg på rust, litt mye brun tenker jeg:
Image
Image
Og av en eller annen grunn skal halve buksa være rutete:
Image
(igjen, første forsøk på ruter, og han er fortsatt langt ifra ferdig)

Så får vi se om jeg husker å laste opp flere bilder etterhvert :roll:
Last edited by Fredde on Sun May 21, 2017 2:32 pm, edited 9 times in total.

Tunfisk
Ghetorix

Post by Tunfisk » Sat Mar 01, 2014 10:05 am

Litt vanskelig å se noe særlig på noen av bildene da de er veldig mørke, men av det jeg ser kan jeg finne smarte fargevalg og god penselkontroll. Så det er ingen grunn til at vi ikke skal se mer fete modeller fra deg ihvertfall.

Et av deathkopta bildene ble veldig bra, kanskje prøve å gjenskape forholdene når du tok det bildet?

Hvorfor ikke mer enn basecoat og wash på orkene? Av det jeg kan se på ogrene dine, er det ikke egenskapene som holder deg tilbake ihvertfall.

Jeg vil se mer, særlig frihånd.
Erik Svendsen

Fredde
Greylord Outrider

Post by Fredde » Sat Mar 01, 2014 12:56 pm

Tunfisk wrote:Litt vanskelig å se noe særlig på noen av bildene da de er veldig mørke, men av det jeg ser kan jeg finne smarte fargevalg og god penselkontroll. Så det er ingen grunn til at vi ikke skal se mer fete modeller fra deg ihvertfall.

Et av deathkopta bildene ble veldig bra, kanskje prøve å gjenskape forholdene når du tok det bildet?

Hvorfor ikke mer enn basecoat og wash på orkene? Av det jeg kan se på ogrene dine, er det ikke egenskapene som holder deg tilbake ihvertfall.

Jeg vil se mer, særlig frihånd.
Hehe, takker :)
Må klare å fine ut hva jeg gjorde annerledes på det ene bilde, skjønner det ikke helt selv :lol:
Grunnene til at jeg ikke har brukt mer tid på Orkene har stort sett vært for å få satt sammen en 1500 hær av figurene jeg hadde sånn at jeg ikke trang spille med grå figurer i 40K. Jeg maler ikke veldig raskt, så ble nesten sånn siden de er den første hæren min, og jeg liker ikke grå figurer :P

dustemikkel3
Electromancer

Post by dustemikkel3 » Sun Mar 02, 2014 8:45 pm

Flotte ruter! Har du bestemt deg for hvordan du skal male huden til Ogresa?
Jack of all trades, masters of none
certanly better than masters of one.

We'll better stick to masters of all trades.

Who do you think you're fooling? Quantity is not a quality.

Fredde
Greylord Outrider

Post by Fredde » Sun Mar 02, 2014 8:54 pm

dustemikkel3 wrote:Flotte ruter! Har du bestemt deg for hvordan du skal male huden til Ogresa?
Hehe, takker^^
Den skal være omtrent som han med banneret, noelunde mørk. Ikke så lett å se på bildene på grunn av lyset men :roll:
Og etterhvert prøve meg på å legge til forskjellige effekter på huden, blod og sånt.

soulassassin
Battle Boar

Post by soulassassin » Mon Mar 03, 2014 10:53 am

Rutene ser kjempebra ut - akkurat passe Obelix :)
(eller hadde kanskje han stripete bukser...hmm)

Ang. huden - her kunne du jo også fått inn litt av en kontrastfarge med f.eks tatoveringer

Keep us posted :)
Arcon 2014 - Ikke flykt inn i grillen

Fredde
Greylord Outrider

Post by Fredde » Mon Mar 03, 2014 3:14 pm

soulassassin wrote:Rutene ser kjempebra ut - akkurat passe Obelix :)
(eller hadde kanskje han stripete bukser...hmm)

Ang. huden - her kunne du jo også fått inn litt av en kontrastfarge med f.eks tatoveringer

Keep us posted :)
Takker^^
Tatoveringer er en del av plan :wink:
Og Obelix hadde vite og blå striper, skal ha en med det også :P

FluffyGoat
Stannis Brocker

Post by FluffyGoat » Tue Mar 04, 2014 2:18 pm

Kjempebra ruter. Jeg gruer meg hver gang når jeg skal rute noe på mine orks, og der begrenser jeg meg til veldig enkle flater, så å gjøre det på bukser som bukter seg slik, står det respekt om herfra.

Fredde
Greylord Outrider

Post by Fredde » Mon Jun 09, 2014 1:26 pm

Glemte helt at jeg lagde denne sida jeg, sjokk :roll:
FluffyGoat wrote:Kjempebra ruter. Jeg gruer meg hver gang når jeg skal rute noe på mine orks, og der begrenser jeg meg til veldig enkle flater, så å gjøre det på bukser som bukter seg slik, står det respekt om herfra.
Takker^^

Har ikke malt noe særlig på lenge, men nå som teoridelen til bil er unnagjort føler jeg plutselig at jeg har mye mer tid :D
Holder nå på med å fikse på basene til alle orkene, HVORFOR MÅ DE VÆRE SÅ MANGE?!

Gingalain
Electromancer

Post by Gingalain » Thu Jun 12, 2014 6:56 pm

Nice :D
Han me banner (Ogre) så bære ut som en koseklomp :P
Aos: Destruction mest Gutbusters, 40K: Spacewolves, Warmahordes: Cryx, Cygnar & Skorne, Infinity: PanO & Nomads Warzone: Imperial, Malifaux: Guild

Fredde
Greylord Outrider

Post by Fredde » Sat Jun 14, 2014 2:38 pm

Gingalain wrote:Nice :D
Han me banner (Ogre) så bære ut som en koseklomp :P
Hehe, også noe å kalle dem :P

Fredde
Greylord Outrider

Post by Fredde » Sat Jun 14, 2014 2:57 pm

Malte ferdig en looted wagon :)
Prøvde meg lit fram med diverse måter å male på, langt ifra fornøyd, men den fungerer :P

Image

Er lagd med "Ursus traktor" fra Puppetswar, kjøpte den med planer om å bruke den til en framtidig Imperial Guard arme, men den var litt "wonky", så den gikk til Orkene istedet :P
http://puppetswar.eu/product.php?id_product=180

Image

Motoren er lagd av to AOBR deffkoptas.

Image

To random plater fra Battlewagon settet, pluss to Grot hoder.
Image

Orken med kikerten er fra en Battlewagon.
Image

Turreten er også såklart fra en Battlewagon, med en big shoota satt på siden av (bruker den som to, syntes bare det så bedre ut med en, selv om det ikke er så "Orky")

Image

Ikke så altfor bra bilder, men bedre enn forige gang :lol:

Prøvd meg som sagt fram med litt diverse weathering og sånn som jeg har sett andre har brukt. Langt ifra fornøyd, men siden det er den første tanken jeg har malt ble den ikke så altfor stygg :roll:
Brukt litt mye maling her og der osv... forhåpentligvis bedre neste gang, nå ville jeg egentlig bare bli ferdig med den :roll:

Gikk sånn greit fort å male den over tre dager etter jobb, kunne (burde!) sikkert brukt mer tid på den, meeeeen har mye annet å gjøre :lol:

Edit: Kritikk er såklart velkommen^^

Phatonic
Battle Boar

Post by Phatonic » Sat Jun 14, 2014 6:50 pm

Som en orke spiller så har jeg bare en ting å si....

NEEEDZ MOAR DAKKKA! WAAAAAAAAAAAAAGH!

men ser ut som en bra start og ett simpelt scheme som kan passe alle orke claner generelt.

Ting som for alt til å føle litt mer orky, hazard stripes, Checkers og gothic engelsk skrift :D

Fredde
Greylord Outrider

Post by Fredde » Sat Jun 14, 2014 11:54 pm

Phatonic wrote:Som en orke spiller så har jeg bare en ting å si....

NEEEDZ MOAR DAKKKA! WAAAAAAAAAAAAAGH!

men ser ut som en bra start og ett simpelt scheme som kan passe alle orke claner generelt.

Ting som for alt til å føle litt mer orky, hazard stripes, Checkers og gothic engelsk skrift :D
Takk :)

Jepp, den ser grunnleggende fint lite "Orky" ut, er som sagt den første tanksen og vil lage fler etterhvert når den nye codexen kommer^^

Gadd bare ikke legge så veldig mye jobb i den, den ser nesten ut som noe Orkene stjal fra Imperial Guard dagen før eller noe akkurat nå, og ikke har hatt tid til å "forbedre" enda :lol:

Fredde
Greylord Outrider

Post by Fredde » Sun Sep 07, 2014 9:31 pm

Vell, ting har gått sakte i det siste imellom ny jobb og det å skaffe seg bil-lappen, men har fått begynt på litt forskjellig her og der;

Fått første lag med farger på litt Orke greier;
(VELDIG uferdig...)
Image
Image

Og en litt mer ferdig Ogre Butcher;
(mangler fortsatt en god del blod og diverse sånt som gjør han til en butcher såklart, og "horna" må males på en annen måte, ikke fornøyd med de der)
Image
Image

Post Reply

Return to “Maling”