Fredde maler igjen! Necrons (mange bilder...)

Tips og råd rundt maling og konvertering

Moderators: unseenlurker, Stinky-skink, The Avenger

Fredde
Greylord Outrider

Re: Fredde maler noen Orker og Ogres

Post by Fredde » Mon Aug 10, 2015 8:28 pm

Nå som jeg endelig er ferdig med mitt andre svennebrev har jeg begynt å male igjen^^

Ikke noe veldig bra bilder pga dårlig lys og har ikke brydd meg så veldig med å sette meg inn i å ta bra bilder endaXP

Også en stund siden jeg har malt noe særlig, men alt orke greine er malt ganske "fort og gærlig" uansett :P

Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Oooog noen ogres :P
Image

Lundberg
Greylord Outrider

Post by Lundberg » Thu Aug 13, 2015 7:11 pm

Litt bedre lys, så har du plutselig helt supre bilder :)
Ser kult ut! :)
"Difficult takes a day, Impossible takes a week"

Per-Kenneth
http://www.realgamersusedice.com

Fredde
Greylord Outrider

Post by Fredde » Sat Aug 15, 2015 8:31 pm

Lundberg wrote:Litt bedre lys, så har du plutselig helt supre bilder :)
Ser kult ut! :)
Takk :)

Har lenge hatt planer å få kjøpt meg en lampe eller to med bedre lys, har bare ikke fått rota meg fram til det :P

LeadBelcher
Battle Boar

Post by LeadBelcher » Sun Aug 16, 2015 9:16 am

Bra jobbat :D

Fina ogres.
Håkan.

Erling
Battle Boar

Post by Erling » Sun Aug 16, 2015 11:21 am

Ser veldig bra ut! Liker den tunge mørke stemningen som henger over modellene☺
http://www.flickr.com/photos/erlingtrustad/

Fredde
Greylord Outrider

Post by Fredde » Mon Sep 21, 2015 12:56 am

Erling wrote:Ser veldig bra ut! Liker den tunge mørke stemningen som henger over modellene☺
LeadBelcher wrote:Bra jobbat :D

Fina ogres.
Takk-takk :)

Vært litt til og fra i det siste, brukte en god del tid på å spille Mad Max istedetfor å male (uansett hvor mye morro jeg hadde med spillet skulle jeg likt å se hvor mye maling jeg hadde fått gjort på de 40 timene...)
Men her er noen kjappe update bilder av hva jeg har drevet med de siste par ukene;
En gruppe ironguts
Image
Må fortsatt male selve banneret, og fikse klubba til belloweren (skal pinne den, andre gang den knekker...)

Leadbelchers:
Aldri malt flammer før, bare fulgte en veldig simpel guide :P
Image
Har fortsatt tre ironguts til og fire leadbelchers igjen å male som er påbegynt XD

WiP på to (saber)wolves (bruker de som sabertusks, hater de offesielle GW figurene)
Image
Image
Image
Første gang jeg maler pels, så prøver like så godt tre forskjellig måter på en gang som jeg fant i en i en "gammel" White Dwarf jeg hadde liggende.
Ikke akkurat fornøyd, men er på sporet av noe ivertfall, og har tross alt tre til å prøve meg på ^^

Den tredje måten:
Noen som vet hvor denne hører hjemme? :)
(såvidt fått på en wash som ikke har rukket å tørke enda)
Image

Alt for nå 8)
Last edited by Fredde on Sun Jan 24, 2016 8:28 pm, edited 1 time in total.

Fredde
Greylord Outrider

Post by Fredde » Sun Jan 24, 2016 8:28 pm

Når man har feber/forkjølelse må man finne på noe, så hvorfor ikke base hele 40K orke hæren?
Hovedsaklig tenkte jeg først at jeg kan jo endelig faktisk male basene, noe jeg begynte med. Etter første lag med maling på de første ti, kom jeg fram til at den ganske grove sanda jeg hadde brukt tidligere ble vanskelig å male over og få det til å se bra ut.
Så, Jeg har nå brukt det meste av tida de siste dagene på å rebase godt over hundre baser og sett på sikkert like mange episoder av QI samtidig :lol:
Når jeg sier rebase mener jeg å ha skrapt av sand og lim fra over halvparten og limt på ny på alle.

Før:

Image

Etter:

Image
Image
Dårlige bilder ja, men det er ikke nødvendig når poenget er at jeg har bare limt på sand :roll:

Jeg har ikke begynt å male de enda, men selv uten det har de fått en mer helhetlig følelse til seg. De må selvfølgelig bli malt alle sammen, men trenger en liten pause akkurat nå :lol:
Tenker å gjøre det veldig enkelt, bare en basecoat og drybrush i litt ørkenaktige farger. Kaaanskje grass. Kommer ann på.
Tanken er at siden hele hæren er så mørk kan det fungere med litt kontrast på basene så det syntes bedre på bordet 8)

EDIT:
Image
Kniver brukt for å skrape sand, den flate er fra ett sett jeg kjøpte på Jula. Gikk faktisk ganske lett med å bruke den, bare lente basen skrått og fikk av sand og lim i store flak. Fjerna restene nærmere føttene med den andre kniven. Dette tok så klart livet av knivbladene og de kan ikke brukes til noe annet lenger, den flate har til og med knekt. Den sitter bare i restene av knivbladet :lol:
Ellers brukte jeg vanlig trelim du får over alt, og en boks med finkornet sand fra GW. Den sanda er sikkert overprisa (er jo en boks med sand...) men da ble de ivertfall kvitt den de jeg kjøpte den av. Brukte en tann pirker til å påføre trelim, fungerer faktisk veldig fint, og du ødelegger ikke noen pensler heller. Ikke at jeg har gjort det før... Heh :roll:

FluffyGoat
Stannis Brocker

Post by FluffyGoat » Mon Jan 25, 2016 12:57 am

Wow! Det var en Herkuleansk innsats må jeg si

Fredde
Greylord Outrider

Post by Fredde » Fri Jun 17, 2016 1:24 pm

En stund siden jeg ble ferdig med det, men har ikke fått tatt noen bilder før nå, men er endelig ferdig med å "base" alle 40K Orkene mine :D
Syntes de passer litt bedre sammen nå, føler meg faktisk litt mer ferdig med de 8)

Image

Image

Image

Og den eneste basen som det var litt jobb med; jeg la til et rustent jern rør :lol:
Image

Ble gjort veldig enkelt (siden det var rundt 100 stk jeg holdt på med samtidig...)
Ga hele basen ett dekkende lag med Stell Legion Drab, en ganske heavy drybrush med Zamesi Desert (kun på sanda, ikke på kanten av basene) og til slutt noen små flekker og striper her og der med Terminatus Stone så de ikke ser så ekstremt ensformig ut.
Siden det var så mange, bestemte jeg meg ganske enkelt for at de holder til i en veldig flat ørken (litt som Mad Max Fury Road).
Skal se om jeg får tatt noen bedre bilder av de Kromlech (totally-not) meganobz figurene litt senere også :)

Edit: Er foresten femten nye tankbustas med i tilleg fra forige gang jeg la ut bilder :roll:

Edit Nr.2: de ser færre ut når de står så samla hverfor seg i hyller enn når jeg hadde alle spredd utover en flate :lol:

Fredde
Greylord Outrider

Post by Fredde » Mon Dec 26, 2016 4:02 am

Lenge siden jeg la ut noe nå, så her er noen goblins jeg relativt nylig ble ferdig med.
Relativt fordi bue-goblinene har vært ferdigmalt lenge, men har vært på individuelle baser, resten er relativt nymalt :P
Image
Gruppebilde av alt jeg har av goblins.
Image
Ble lei av å sette 20 individuelle figurer på et brett, så satte de fleste på en stor :)
Image
Magiker og champion/biggit hva de nå enn kalles. Er faktisk en hviss tanke bak basene deres, i og med at han med bue har et likt skjold som på basen til bueskytterne. Magikern er på en trekasse jeg har to til av, som skal være godt synlig på basen til spyd goblinenne fra Battle for Skull Pass settet, når jeg finner vilja til å male alle de :wink:
Image
Spider riders, som i Kings of War vil gå som fleabag riders.
Image
Og til slutt de første goblin figurene jeg har malt, derfor annerledes hudfarge, et parr spear-chukkas :)

Sikkert noe mer jeg har malt og glemt å ta bilde av, men det får holde for nå 8)

FluffyGoat
Stannis Brocker

Post by FluffyGoat » Mon Dec 26, 2016 8:56 am

Wow de er kjempefine. Kule baser og malejobb. Likte særlig fargene på spiser riders, de ble kjempekule

Frederique
Archangel

Post by Frederique » Mon Dec 26, 2016 1:52 pm

Nice!
Frederick B

join Kings of War Norway (facebook)

Fredde
Greylord Outrider

Post by Fredde » Mon Dec 26, 2016 3:49 pm

FluffyGoat wrote:Wow de er kjempefine. Kule baser og malejobb. Likte særlig fargene på spiser riders, de ble kjempekule
Takk :) Var morro å male spide riderne, var litt annerledes enn alt annet jeg har malt 8)
Frederique wrote:Nice!
Takk :)

Fredde
Greylord Outrider

Post by Fredde » Wed Jan 18, 2017 4:13 am

Vel, først av alt la jeg akkurat merke til at det er noen figurer jeg har lagt ut bilder av når jeg holdt på med å male dem uten å vise dem ferdige. så her er de :lol:

En ogre ironblaster som blir brukt som mammut i KOW, de få gangene jeg faktisk finner tid til å spille ivertfall (dumme jobbtider, vil finne ny jobb...)
Image
Image
Image
Var rimelig utfordrende å male, men fungerer. Skulle bare ønske det var noe mer passende enn en mammut med en balista på ryggen jeg kunne brukt den som :roll:

To ogre characters, ene var det et nesten ferdig bilde av tidligere:
Image
Image
Image
Image

Også noen sabretusks/wolves/etleranettilKOW
Image
Image
Image
Kan du se hvilke jeg prøvde meg på en noe mer realistisk utseende på? :lol:

Fire Kromlech meganobz:
Image
Image
Image
og ett for å vise hvor store de faktisk er:
Image
Malte de bare til å se ut som en bøtte med rustne spiker :lol:

Og til slutt det jeg akkurat har begynt på; NECRONS!
Har drevet og testet en hel haug med forksjellige utseender, nesten bestemt meg nå. Venter fortsatt på noe mer greier i posten som vil bli den faktiske begynnelsen sammen med Command bargen, Deathmarks figurene blir stort sett brukt som testfigurer, fikk dem billig.
Image
Image
Som sagt veldig "Work in progress".

alt for nå :)

FluffyGoat
Stannis Brocker

Post by FluffyGoat » Wed Jan 18, 2017 2:43 pm

Nice! - og husk på at den mammut-ballista vandt deg det Loot-scenarie :)

Post Reply

Return to “Maling”