Greenskin Bonanza!

Tips og råd rundt maling og konvertering

Moderators: unseenlurker, Stinky-skink, The Avenger

FluffyGoat
Stannis Brocker

Re: Greenskin Bonanza!

Post by FluffyGoat » Tue Apr 04, 2017 11:31 pm

Ble litt intens hobbytid før jeg skulle på turnering i Oslo i helgen.

Hadde mange prosjekter som var underveis men som manglet noe - og jeg hadde hele 5 nye units i listen jeg hadde sendt innså jeg visste jeg måtte skjerpe meg for å få de klar til bordet. Her handler det om den tunge del: Zomblins!

Zomblins - hadde en liten haug malet, men de var opptindelig tenkt som del av en litt mer ambisiøs Legion base, som jeg ikke var startet på. Gikk istedet for 3 regimenter, men hadde da ingen baser, pluss de jeg hadde ferdigmalt kanskje var litt lite for å fylle 3 regimentbaser. Så jeg bestemte meg for å bruke noen av mine squigbats fra Titan Forge siden det ikke helt finnes en passende unit entry for de og er litt vanskelig å se hva de skal brukes til ellers. Jeg hadde malt et sett av de før og vidste de var ganske raske å male opp og ville fylle godt på basen.

Zomblins!

Image
Battleline of meat shields.

Image
I frontrekken ser man blandt annet en zomblin som holder opp sit eget hode mens en annen presenterer lunsjen sin: Some luvverly braaaainz!

Image
Titan Forge har også et sett med 3 Orc Zombies. Bukte 2 av de til å gi litt variasjon siden zomblinene bare kommer i 5 variasjoner (pluss noen spesialversjoner som jeg bare har ganske få av).
Her er dog bla. en som sleper på sin avrevne arm og en som mangler halve hodet men ikke går for egenmelding av den grunn.
Hadde opprinnelig en plan med det gravstedet og litt forskjellige orc skulls, men fant ut at jeg ikke hadde tenkt det igjennom så halvveis bestemte jeg meg for bare å male det i samme "magicky stone"-stil som jeg har brukt flere steder. Vet ikke helt hva det skal forestille men fargemessig passer det inn så det er sikkert greit.

Image
Squigbatsene kom opprindelig med 40mm resin baser. Jeg har klippet de litt til og innarbeidet de i unitbasene. En av de inkluderer en orc zombie som holder på å reise seg fra graven.
Nederst til venstre ser man en zomblin som bruker en hodeskalle som snack-skål. Yum yum.
Last edited by FluffyGoat on Wed Apr 05, 2017 8:48 am, edited 6 times in total.

FluffyGoat
Stannis Brocker

Post by FluffyGoat » Tue Apr 04, 2017 11:52 pm

Sammen med haugen med zomblins malte jeg samtidig et sett med Orc Zombies. 2 av de ble brukt til å gi variasjon på regimentene, men siden den ene bærer et flagg passet han jo veldig nydelig som BSB - undead bsb er Shambling så passer fint at han er zombifisert.

Så han trengte bare en base - og jeg har masse enkeltbaser liggende ferdigmalt siden det var det jeg holdt på med mens End Times pågikk :roll:
- og så måtte jeg male ternene på banneret da.

Zomborc Standard Bearer
Image
Skjønner ikke hvor den migræne kommer fra?

Image
Tern - når du ikke kan tegne men trenger de freehand-poeng 8) :roll:
Last edited by FluffyGoat on Wed Apr 05, 2017 8:24 am, edited 2 times in total.

William
Enigma Foundry

Post by William » Wed Apr 05, 2017 7:22 am

Amaze as always :) Migrene is a bitch! :D

severus
Ghetorix

Post by severus » Wed Apr 05, 2017 12:22 pm

Dejlig!
KoW-boy

Facebook:Kings of War Norway

FluffyGoat
Stannis Brocker

Post by FluffyGoat » Tue Apr 11, 2017 11:26 am

Sise del av turneringsprep har vært ganske lenge underveis. For det første var det basen som jeg hadde en (synes jeg selv) morsom ide for. Og så selve modellene. Stjal (nokk en gang) ideen, utfordringen var så å gjennomføre den.

God bruk av et sett med River Trolls og et annet med Crypt Horrs/Vargheists. Kroppene fra sistnevnte ble jo til Zombie Trolls, hvilket på nydeligste vis ga tre sett vinger til trollebassene.

Vingene var egentlig forholdsvis enkle. Skulderleddene på begge dele er forholdsvis chunky så jeg pøset på godt med plastiklim, lod det stå litt og skviste de så sammen, masserte de litt rundt, fant en god posisjon og fant så en måte å la de hvile med støtte så ikke vekten av vingen ville ødelegge det hele. Tok een vinge om gangen på denne vis så med tørketid var den en 2-dages operasjon. På tredjedagen fylte jeg så på med greenstuff for å få det til å se naturlig(!) ut.

En større utfordring var han som er "mid-leap". For å selge den posen måtte jeg kutte opp det ene beinet i 3-4 biter (husker ikke lenger) og reposed det så med greenstuff rundt en kraftig pin. Det bakerste beinet kuttet jeg en liten rille midt på foten så jeg kunne bøye den litt for å matsje den springende posisjon, og reparerte så med mer greenstuff.

Etter det ble de primet - og lå så leeenge og samlet støv. Var et viktig prosjekt for meg og derfor var det også viktig at fargevalget ramte. Landet forholdsvis tidlig på at jeg ville ha neongrønne vinger, inspirert av Vidars veldig eye-catching gule vinger på hans abyssals. Liker måten de fanger blikket på og ville prøve det samme med disse.

Men klarte da ikke å lande på farge for kroppen/ansikt. Lurte på en litt mørkere versjon av mine andre river trolls (som er en sånn dempet moss-grønn) men var redd for at det ville bli dumt sammen med de grønne vingene. Ble da først når turneringen nermet seg og jeg faktisk hadde forpliktet meg med å ha en horde med varulve på armylisten at jeg da klarte å presse meg selv til å ta en beslutning.

Gikk da til slutt for en Drow-aktig hudfarge, ved å bruke Dark Elf Triad fra Reaper(hhv. Dark Elf Shadow, Skin og Highlight). De(t) er en grå farge, med et hint av blålilla. Brukte i tillegg en off-white for to siste highlights. Jeg likte den "living shadow"-effekt det gav og hadde veldig bra kontrast til de grønne vingene.
Er for øvrig de eneste modeller jeg har hvor jeg ikke har brukt en wash på huden. Løpte litt tynn for tid og ville ikke risikere å ødelegge hva jeg følte var et ganske bra resultat for et litt tidspresset malejobb. Overveier fortsatt en lilla wash enkelte av de "dypere" stedene for litt økt kontrast og får binne fargen litt mer sammen med den lilla i resten av hæren.

Til sluttt gikk det nesten i dass uansett. Statuen i midten gav visse begrensninger og det ble en utfordring å finne plass til de to bakeste figurene. Den til venstre måtte jeg bygge litt opp under den ene foten for å få vinklet han sånn at ikke den ene vingen endte opp med å henge ned under basen. Så det var både med uherdet greenstuff og lim at de ble pakket ned for transport og forventet egentlig å åpne den i Oslo og se en base og tre separate figuerer. Hjalp heller ikke at statuen gjorde basen for høy for transportløsningen, min (d'oh!) så jeg måtte gå for en løsning hvor jeg - veldig forsiktig - rullet hele greia inn i et sånn topplags-skum-ark (som vanligvis legges på topp en av en armybag) og ligge den ned i boksen min..

Mot al forventning gikk det greit så de overlevde til å bli tatt bilder av:

Weretrolls!

Image

Image

Image

Image
Werewolves er raske og adrette. Mine trolle har vinger og er feite. Jeg indrømmer at det er i den tynne ende av WYSIWYG..

Image
Nok en gang: Planleggingen feiler og det blir litt smått med plassen til slutt...

Image

Image
Butt-shot

Frederique
Archangel

Post by Frederique » Tue Apr 11, 2017 1:18 pm

Ooh! Var disse på turneringen den 01 april? How did I miss them. :shock:
Frederick B

join Kings of War Norway (facebook)

kaldCB
Wraith Engine

Post by kaldCB » Tue Apr 11, 2017 1:54 pm

Vakkert som alltid! :D
Join the Invasion www.Invasion.no

Hope is the beginning of unhappines

FluffyGoat
Stannis Brocker

Post by FluffyGoat » Wed Apr 12, 2017 8:52 am

Frederique wrote:Ooh! Var disse på turneringen den 01 april? How did I miss them. :shock:
Jeg tror enda jeg lite subtilt prøvde å henlede oppmerksomheten på de ved å gestikulere vagt i deres retning med en kommentar i retning "heiFredsehernyevarulvemumlemumle".

Dalek
Battle Boar

Post by Dalek » Thu Apr 13, 2017 9:17 am

Da gikk du glipp av noe Fred! Det var mye oooh-ing og aaaah-ing fra min kant!

Men jeg kunne ønske jeg så litt nærmere på zomblinsene, der var det mye snadder jeg ikke fikk med meg!

Post Reply

Return to “Maling”