Greenskin Bonanza!

Tips og råd rundt maling og konvertering

Moderators:unseenlurker, Stinky-skink, The Avenger

FluffyGoat
Stannis Brocker
Greenskin Bonanza!

Post by FluffyGoat » Mon Aug 31, 2015 12:02 pm

Det gikk opp for meg at jeg etter hvert har fått malt en del og tenkte det var på tide presentere litt av det i en plog.
Som man vil kunne se fra titlen faller min smak i modeller og malestil ganske hardt innenfor det grønhudede.

Det vil bli veldig mye Orcs & Goblins, en del Space Orks, noe Orcpire Counts og så har jeg dessuten en Ogre Battalion box og en masse orc/ork bits som jeg har en skissemessig plan om å forvandle til Orcres.
Det meste har vært innom twitter først (https://twitter.com/MoonitheMan for de som er interessert), men har siden fått ny telefon med bedre kamera så tenker jeg vil forsøke å ta litt nye og mer detaljerte bilder.
Jeg kan for øvrig veldig anbefale Twitter for de som liker hobby-siden, det er en konstant kilde for inspirasjon og motivasjon.

Jeg ligger hardt ut med den uniten jeg har lagt absolutt allermest tid i sålangt. Jeg er blitt litt flinkere og mer effektiv siden da så det er ikke nødvendigvis min best malte lenger, men disse 30 Savage Orcs tok mye jobb med bare delvis å ranke opp, og kjeeempe lang tid å male med overraskende mange detaljer som tar tid å nå gjennom. Av samme grunn er jeg ikke nått så mye lengre med de andre 30-40 savages som enten fortsatt er på sprues, eller bare delvist limt sammen.

Her er litt bilder. Bakgrunnen er litt ghetto men jeg gad ikke å stresse så veldig med det:

ImageImage
Hele uniten. De er magnetisert og nummerert under hver base for de ranker bare opp på een måte.

Mood lighting
Image

Måtte ty til et par unitfillers. Man ser også min ganske enkle basing:
Image

Her ser man hvordan unitfillers spiller inn. Blandt annet gir de plass til psykopaten med to spyd i bakerste rekke.
Image

Forsøkte meg også på en liten Orcgre som en ekstra filler, denne har et Black Orc hode, et SavOrc skjold og et våpen fra Giant-kittet.
ImageImage

Big Stabba må man ha.
ImageForsøkte meg tidlig på litt facepaint på disse men fik aldrig helt sjøsatt det prosjektet

Da det ble litt ensformig å bygge nesten like orcer, så jeg prøvde meg på å konverterte et par stykker litt, fx denne psykopaten med 2 spyd. Han ble så også en utfordring å ranke opp med noe som helst. De andre er bare noen av de som jeg er mest fornøyd med ift posering.
Image

Og til slutt, perlen i samlingen: Teenage Mutant Ninja Turtlorcs.
Dette var mit første ordentlige forsøk på konvertering og jeg fik ideen fra en plog på det daværende Podhammer forum. Jeg var veldig fersk på dette tidspunkt så jeg kopierte hans så nær jeg kunne. Også første gang jeg riktig jobbet med greenstuff. Fortsatt ikke noen hai på det. Dorcatellos quarterstaff er brekket et par gange og er nå pinnet hele veien gjennom.
Image

Og her er de gjemt i uniten. Leonardorc er naturligvis unit champion.
Image
Last edited by FluffyGoat on Mon Apr 25, 2016 4:25 pm, edited 2 times in total.

FluffyGoat
Stannis Brocker

Post by FluffyGoat » Wed Sep 02, 2015 11:36 am

Som kontrast til savagene som er noe av det eldre jeg har malt, er her noe av det seneste: River Trolls. Det var noe som ikke helt matsjet i kurven på ryggfinnene ift. ryggpuklene så til slutt oppgav jeg å få de finnene på.

Dette er første gang jeg ordentlig har lykkedes med å ha 2 toner i huden, så mage/bryst, hake, håndflater, biceps osv er holdt i en blek beinfarge og en avdempet grønn i overhuden.
Desperat etter å binde de litt sammen med hæren gjenerelt. gjorde jeg skulderstropper og tunger lilla.

Forsøkte mye rart med vomiten uten mye suksess. Sluttresultatet er primært et resultat av Baby Poop, som er en grønlig-brun wash fra Secret Weapon Miniatures. Den gir en god ekkel farge men er kanskje ikkke helt nok i kontrast med de andre farger på figurene.

Image

Image
Last edited by FluffyGoat on Tue Mar 01, 2016 1:41 am, edited 4 times in total.

Øystein
Archangel

Post by Øystein » Wed Sep 02, 2015 11:50 am

Ser bra ut!
Mvh
Øystein Berg

Frederique
Archangel

Post by Frederique » Wed Sep 02, 2015 2:10 pm

Turtles!! Konge! :lol:
Frederick B

join Kings of War Norway (facebook)

severus
Ghetorix

Post by severus » Wed Sep 02, 2015 3:43 pm

Helt enig. Dette var pene figurer og baser! Veldig deilig med humor i fantasy.
KoW-boy

Facebook:Kings of War Norway

FluffyGoat
Stannis Brocker

Post by FluffyGoat » Mon Sep 07, 2015 11:54 am

Setter pris på de veldig hyggelige kommentarer!

Hadde egentlig tenkt meg å vise lidt night goblins, men siden humor ble nevnt måtte jeg bare vise disse som sammen med river trollsene var et prosjekt jeg hadde med meg på sommerferieturen.

Disse er fra Titan Forge som for et par år tilbake hadde et crowdfunding prosjekt for Undead Orcs & Goblins og det kunne jeg såklart ikke stå for. Mange av figurene selges av de største britiske hobbysites men man må vist til produsentens egen side for å finne hele serien: http://titan-forge.com/fantasy_miniatur ... lls_menace
Fik en ganske stor samling i forbindelse med oppstarten men jeg har først nå for nylig fått gang i det prosjektet.

Men her er altså første unit for mine Orcpire Counts.

Squigbats!

Først et lite stemningsbilde.
Image
Uuuuh.. spooky!

Og så et par close-ups:

Image
Basene i seg selv er ganske fantastiske, og siden jeg har 3 sett av disse squigbats kommer denne zomborc helt sikkert til å opptre som unitfiller andre steder.

Image

Skikkelig morsomme figurer og veldig enkle å male også - brukte mer tid på basene!
Last edited by FluffyGoat on Tue Mar 01, 2016 9:42 am, edited 5 times in total.

FluffyGoat
Stannis Brocker

Post by FluffyGoat » Mon Sep 07, 2015 11:58 am

Dette er en liten side-bemerkning for dels å vise at det er lagt en god base (haha) for dette seneste prosjektet.

Men også for å demonstrere skjebnens ironi, for dette er faktisk hva jeg satt og jobbet med da Age of Sigmar ble lansjeret og firkantede baser plutselig ikke var helt så aktuelle lenger:

Image
Last edited by FluffyGoat on Wed Feb 24, 2016 2:26 pm, edited 2 times in total.

FluffyGoat
Stannis Brocker

Post by FluffyGoat » Wed Sep 09, 2015 1:27 pm

Tenkte jeg ville skifte litt spor og vise et lite 40k prosjekt.

Jeg har en tendens til bare å kjøpe alle bits som er kule uten å ha helt klare eller umiddelbare planer for de. Men så var noen som hadde en sånn liten conversion challenge på twitter, som da motiverte denne utfordringen satte da gang i dette prosjektet.

Dette var en god stund før GW kom med det nye flash git kit ellers hadde motivasjonen kansje vært litt mer tung.

Flash Gitz
Her var utgangspunktet:
Image
Hodene er fra Spellcrow og MaxMini. De store guns er fra MaxMini og shotguns er fra Kromlech. Plastikbitene er fra GWs fantastiske Ork Nobz box

Her er de 3 første:
Image

Og her er sluttresultatet, totalt 6 Flash Gits:
Image
Last edited by FluffyGoat on Tue Mar 01, 2016 1:43 am, edited 3 times in total.

FluffyGoat
Stannis Brocker

Post by FluffyGoat » Mon Sep 14, 2015 11:35 am

Veldig enkel innlegg her, min night goblin horde.

Image

Image
Dette var stort sett ren samlebåndsarbeide. Det meste er fra Skull Pass startersettet.

Starter-settene er jo blitt mye mer avanserte siden da, men Skull Pass settet var nu likevel veldig fint. Har et lite utpluk av de character- og command-modellene som fulgte med. Ganske mye karakter her for ganske enkle monopose-figurer.
Image
Man kan egentlig se at de som er friskest i fargene er de som jeg har malt sist, mens de mer mørke er eldre. Månebanneret var første forsøk på skikkelig blending. Også nær det eneste, det tok for mye tid til at jeg orker å bruke det mye.
Last edited by FluffyGoat on Tue Mar 01, 2016 1:44 am, edited 3 times in total.

FluffyGoat
Stannis Brocker

Post by FluffyGoat » Mon Sep 14, 2015 11:54 am

Bare for at det ikke skal bli for trivielt med monopose night goblins, kaster jeg inn et par bilder av Forgeworlds command set.

På to av de har jeg eksperimentert med Vallejos selvlysende farger, for å få en "magicky" effekt.

Image

Image
"I love my job"

Image

Image
Last edited by FluffyGoat on Fri Feb 26, 2016 1:05 pm, edited 7 times in total.

Frederique
Archangel

Post by Frederique » Fri Sep 18, 2015 8:27 am

Vakkert!
Så fint at du har alt på firkantede baser, for da kan du jo spille orcs/goblins i Kings of War istedetfor AoS. :mrgreen:
Frederick B

join Kings of War Norway (facebook)

severus
Ghetorix

Post by severus » Fri Sep 18, 2015 10:21 am

De tre siste modellene her er de feteste jeg har sett på lang tid.

Så mye personlighet!
KoW-boy

Facebook:Kings of War Norway

FluffyGoat
Stannis Brocker

Post by FluffyGoat » Fri Sep 18, 2015 12:11 pm

@Fred Ja håper å få til noe KoW. Har vært Mantic-fan lenge, men det var vanskelig nok å få til noe fantasy her omkring, så får se hvordan det går med KoW som mange her sikkert ikke engang har hørt om :)

@severus Det er vanskelig å gå feil med Forgeworld altså :)

FW kom ut med ganske mange godsaker for O&G som forspill til en fantasy bok i stil med Tamurkhan, men den døde desverre på tegnebordet da 30k eksploderte.

Disse figurene viser stort sett loftet for hva jeg har talent og tålmodighet til, for jeg har anstrengt meg veldig med malejobben på de guttene her.
Her er halvparten av Orc Command settet. Jobber fortsatt med standard bearer'n.

Image
Image
Last edited by FluffyGoat on Tue Mar 01, 2016 1:45 am, edited 4 times in total.

Fredde
Greylord Outrider

Post by Fredde » Mon Sep 21, 2015 12:25 am

Mye kult her ^^

Elsker de tre goblinene fra FW, vill kankskje hatt dem selv viss jeg fortsetter på min egen Night Goblins hær :P
Liker att du bruker en del lilla også, ikke nødvendigvis en farge man ser altfor ofte :)

Også lurte jeg på; omtrent hvor mye tid tror du at du bruker på en standard "rank and file" goblin? For det ser ut som at du gir dem mer tid en det mange ville ha brydd seg med :lol:
(hvilket jeg anser som positivt btw)

FluffyGoat
Stannis Brocker

Post by FluffyGoat » Mon Sep 21, 2015 8:16 pm

Fredde wrote:Mye kult her ^^

Elsker de tre goblinene fra FW, vill kankskje hatt dem selv viss jeg fortsetter på min egen Night Goblins hær :P
Liker att du bruker en del lilla også, ikke nødvendigvis en farge man ser altfor ofte :)

Også lurte jeg på; omtrent hvor mye tid tror du at du bruker på en standard "rank and file" goblin? For det ser ut som at du gir dem mer tid en det mange ville ha brydd seg med :lol:
(hvilket jeg anser som positivt btw)
Takker og bukker ;)

Jeg bruker gjenerellt veldig mye tid på å få en modell/unit ferdig, simpelthen fordi de står og samler støv i lange perioder mellom de enkelte trin.

Disse har jeg malt i en batch på rundt 40 og jeg har regnet ut at jeg hadde en 14-15 trinn som sikkert tar under 10 minutter for de enkleste (spydspisser) og 1-2 for de vanskeligste (hud og hetter/kapper). Så jeg vil tro hver R&F goblin i snitt har tatt meg rundt 20 minutter totalt?
Jeg maler i ganske store batches hvilket er en av grunnene til at jeg sliter med motivasjon :)

Jeg har et par triks som er enkle men gir gode resultater for lite jobb.

Alle hetter/kapper er basecoatet med wolf grey og så washet med enten blå eller lilla wash. (Dengang gikk jeg for et mer støvete look så jeg sluttet i tilleg med en drybrush av wolf grey. Det hadde jeg skippet idag fordi jeg nå liker et mer reint look.)

Mitt supertip gjelder goblin skin. Her har jeg bare basecoatet med gul (bruker Averland Sunset nå) og washet med grønn. Superenkelt men en veldig fin og levende hudfarge for goblins.

Så det er 90% av modellen som er unna med både highlights og shading på bare to trinn og har sikkert tatt meg bare 3-4 minutter per modell (plus tørketid for wash).
Last edited by FluffyGoat on Fri Apr 07, 2017 8:29 am, edited 1 time in total.

Post Reply

Return to “Maling”