Greenskin Bonanza!

Tips og råd rundt maling og konvertering

Moderators:unseenlurker, Stinky-skink, The Avenger

FluffyGoat
Stannis Brocker
Re: Greenskin Bonanza!

Post by FluffyGoat » Mon Nov 02, 2015 8:26 am

Ja den er jo på kanten. Min rasjonalisering er at det ikke vits å bruke et sånt sett og så pakke de tett sammen så man ikke ser hva det er :roll:

Først og fremst er det bare en joke/test. Temamessig passer de slett ikke inn i hæren ellers så ville netopp ikke bruke figurer jeg hadde betalt dyrt for :P

Det var for øvrig ikke eneste ideen jeg hadde. Jeg har jo hauger med figurer som har fulgt med i den ene eller andre ebay-handel. Så jeg har kanskje overveid enheter av Ghost Marines for å få brukt noen av de 4 millioner space marines jeg har liggende ^^

FluffyGoat
Stannis Brocker

Post by FluffyGoat » Mon Nov 09, 2015 1:38 pm

Dessverre litt uklare bilder, for dette er min store stolthet: Da Bacon Blitz!

Elsker GWs Boar Boyz-kit og har etterhvert kjøpt opp så jeg har et par ekstra, bla. bare for å ha ekstra boars til chariots og sånn i framtiden.

De har for øvrig vært ganske dritt i kamp. Selv med skjold har de bare en 3+ armor save og har egentlig bare fungert som en veldig dyr Look Out, Sir! for Gorbad Ironclaw. De har stort sett ikke rekket å drepe noe før de er blitt skudt i stykker. Men de er så dritkule!

Da Bacon Blitz!

Image

Image
Last edited by FluffyGoat on Tue Mar 01, 2016 12:59 am, edited 5 times in total.

FluffyGoat
Stannis Brocker

Post by FluffyGoat » Mon Nov 09, 2015 1:57 pm

I tillegg tenkte jeg å vise litt WiP-bilder, sånn litt i etterkant egentlig. Tenkte jeg ville dele min erfaring ift. hva som virker best for meg.

Gjenerelt svinger motivasjonen min veldig fordi jeg sjeldent har en klar plan for fargevalg og sånn når jeg setter igang med et prosjekt, og når er jeg i tvil om neste trinn på en figur går arbeidet lett i stå en god stund. Så jeg føler det hjelper å ha mange ting i gang samtidig, så er det stort sett altid en oppgave jeg føler jeg er klar til å takle, mens resten koker litt i hjernesuppen imens.

Dessuten opplever jeg at "blokk-metoden" fungerer dårlig for meg - altså hvor man basecoater alt før man begynner på wash og highlights. Jeg føler teorien bak det er veldig solid, men jeg har erfart at jeg reagerer negativt på denne fult fargelagte, men veldig "flate" figur og da sliter jeg med motivasjonen for å jobbe videre med de.
Det som istedet fungerer for meg er å gjøre en større del av figuren helt ferdig - især virker det motiverende for meg når jeg klarer å få huden helt ferdig - mye av karakteren i den enkelte figur ligger her og det virker veldig motiverende for å gjøre noe med resten.

I løpet av det siste års tid har jeg især fått malt mange characters - jeg klarer ikke å se en kul hero-model uten å kjøpe den, så jeg har en stor plastikboks fyldt med blisters fra mange forskjellige produsenter og det var litt av motivasjonen til å få satt igang en del av de på een gang. Dessuten hadde jeg en ambisjon om å få de fleste O&G special characters ferdig.
Jeg tenkte meg flere forskjellige hudfarger på de så dette var et typisk sted hvor jeg kunne være stoppet opp lenge fordi jeg ikke klarte å bestemme meg for noen ting. Men jeg hadde nettopp blitt ferdig med mine boar boyz hvor jeg hadde klart å ramme en lilla som jeg ble veldig fornøyd med.
Så da bestemte jeg meg for å gjøre første innhugg i min heltebunke ved å starte med alt av rusting, hetter osv. som skulle være lilla.

- -

Her et progress shot av mine Black Orcs: Grimgor og de to Forgeworld-orcs. Her er armor nesten ferdig, mangler bare den avsluttende wash, og litt enkel weathering. Fargen er ganske pastell på det stadiet her men en wash gir den mye mer dybde. Bildet er fra tidlig vår og jeg fikk de da ferdig i løpet av sommeren - dvs. banner beareren venter fortsatt på at jeg får samlet mandsmot nokk til å gjøre banneret ferdig.

Image

Her er en "pile'o'gobbos" som den så ut i juli. De var i ganske forskjellige stadier, men jeg tok da det lilla på allesammen samtidig. "Necroshamceren" i midten er jo ganske langt allerede her, men jeg ble likevel først ferdig med han for et par uker siden, og "Grom" ute til høyre er også først nå blitt klar til varnish selvom han egentlig ser 98% ferdig ut på det bildet her ^^

Image
Last edited by FluffyGoat on Tue Mar 01, 2016 12:53 am, edited 5 times in total.

FluffyGoat
Stannis Brocker

Post by FluffyGoat » Mon Nov 16, 2015 12:43 pm

Frisk fra lakkering. En skikkelig kul model fra Avatars of War. Den var tenkt som Grom the Paunch og hadde planer om en skikkelig overdreven chariot til han og fant et sykt kit i metal fra Gamezone til det formålet (http://www.gamezoneminiatures.com/tiend ... oblin.html).
Det er et skikkelig hardcore pinning-prosjekt å få satt den sammen, så End Times la også de planene litt på is. Men inntil stridsvognen er klar kan han jo få seg litt tiltrengt cardio-trening i mellemtiden.

Fat Goblin King

Image
Last edited by FluffyGoat on Tue Mar 01, 2016 1:00 am, edited 4 times in total.

FluffyGoat
Stannis Brocker

Post by FluffyGoat » Thu Nov 19, 2015 1:13 pm

Dette er uten tvil det dummeste prosjektet jeg noen gang har startet opp.

Kanskje andre kjenner igjen følelsen av å ha brukt penge på hobbyting man egentlig ikke har noen bruk for.

I dette tilfelle har jeg - ikke bare een, men flere gange - blitt forført av Avatars of War's dwarf berserkers i en sånn grad at jeg har kjøpt en boks av de.
Når du så føler du må finne på et eller annet for å rettferdiggjøre sånne kjøp - ja, da tar den logiske venstre hjernehalvdel kvelden og gir den høyre fritt spill til kreative men ikke veldig lure påfunn.

TL;DR: Dette blir for dumt.

WIP - Savage Dworcs

Image
Greit, du testet ideen din ut. Da fik vi ihvertfald svar på det. Så kan vi gå videre til neste prosjekt

Image
Kanskje du ikke hørte meg første gang. SLUTT Å TULL!.

Image
Ay, caramba...
Last edited by FluffyGoat on Tue Mar 01, 2016 1:26 am, edited 3 times in total.

NotoriousGorilla
Stannis Brocker

Post by NotoriousGorilla » Fri Nov 20, 2015 2:13 pm

De ser bra ut!

De trenger bare skjegg :p

TheNotoriousGorilla
Fokk me, I´m a Dwarf!!

Kings of War

"epicdwarf's map pack randomizer" (beta): www.epicdwarf.com!

Mine KoW-turneringer 2017:
Spring of War 4.Mars
Fall of Kings Oktober 2017
Twitter: @mangapolis
My comic at www.mangapolis.com

Frederique
Archangel

Post by Frederique » Fri Nov 20, 2015 6:15 pm

Dworcs, lol!!! :lol:
Frederick B

join Kings of War Norway (facebook)

ulrik
Juggernaut

Post by ulrik » Fri Nov 20, 2015 10:56 pm

Abyssal Dwarf Berserker allies?
eUlrik: Kings of War og Epic: Armageddon

Vil du spille eller teste Epic: Armageddon i Oslo? PM meg!

Ikke Norges beste Kings of War-spiller

FluffyGoat
Stannis Brocker

Post by FluffyGoat » Wed Nov 25, 2015 1:32 am

ulrik wrote:Abyssal Dwarf Berserker allies?
Det hadde jeg slett ikke tenkt på, men de hadde passet fint som abyssal dwarf beserkers.
Har lekt med ideen om en dwarfy hær, men jeg har nok en tre-fire andre ideer først. Men sjekk igjen om en 18-20 år så er jeg kanske kommet så langt :P

I utgangspunktet er de tenkt som et Orc Morax Regiment - naturlig nok med to hand weapon.
MEN jeg har tenkt de kan selges som vanlige orcs også - fordi de er så små er de jo vanskelige å ramme, ergo: Høyere defence! :mrgreen:

Og naturligvis som ironiske Greatax - fordi de er så små ikke sandt? Altså motsatte av great.. ah forget it!

Her er et midtveis-shot. Sprayet de grønt, malt alt brunt som ikke var hud og er nå begynt å blokke inn øvrige farger. Midlertidig limt på enkeltbaser, planen er å samle de på en multibase rundt et lite diorama jeg har i tankene.

Image
Fortsatt ganske dumt
Last edited by FluffyGoat on Tue Mar 01, 2016 1:26 am, edited 4 times in total.

FluffyGoat
Stannis Brocker

Post by FluffyGoat » Tue Dec 01, 2015 9:42 pm

WiP 2 - Savage Dworcs

Her er de etter wash med lilla. Jeg har ikke verdens bedste brushcontrol, særlig ikke når jeg jobber i store batches, så jeg foretrekker å slutte av med wash for å tone ned overgangen mellom de enkelte layers. Huden ser litt merkelig ut før den sidste wash.

Image
Jo, det er dumt..
Last edited by FluffyGoat on Tue Mar 01, 2016 1:27 am, edited 5 times in total.

FluffyGoat
Stannis Brocker

Post by FluffyGoat » Sat Jan 16, 2016 10:02 am

Første ferdige prosjekt på nyåret! Opprindelig tenkt som vargheists, nå kommer de sandsynligvis til å se mer bruk som Werewolves i KoW.

Waaagheists

Image
Last edited by FluffyGoat on Tue Mar 01, 2016 9:30 am, edited 5 times in total.

Gingalain
Electromancer

Post by Gingalain » Sat Jan 16, 2016 10:55 am

Ser ikkje de to siste bildan :(
Aos: Destruction mest Gutbusters, 40K: Spacewolves, Warmahordes: Cryx, Cygnar & Skorne, Infinity: PanO & Nomads Warzone: Imperial, Malifaux: Guild

FluffyGoat
Stannis Brocker

Post by FluffyGoat » Sat Jan 16, 2016 2:22 pm

Linket muligens til et album som ikke var delt, håper bildene vises nå.

NotoriousGorilla
Stannis Brocker

Post by NotoriousGorilla » Tue Jan 19, 2016 7:57 am

Alltid kule oppdateringer fra deg FluffyGoat! Keep'em comin'!

Har du fått spilt noe Kings of War enda?

TheNotoriousGorilla
Fokk me, I´m a Dwarf!!

Kings of War

"epicdwarf's map pack randomizer" (beta): www.epicdwarf.com!

Mine KoW-turneringer 2017:
Spring of War 4.Mars
Fall of Kings Oktober 2017
Twitter: @mangapolis
My comic at www.mangapolis.com

FluffyGoat
Stannis Brocker

Post by FluffyGoat » Tue Jan 19, 2016 10:05 am

Ja, jeg fant endelig en vennlig sjel lokalt som er interessert i KoW og ville være forsøkskanin.Vi har linet opp første kamp(e) på torsdag :)
Last edited by FluffyGoat on Tue Jan 19, 2016 11:58 am, edited 1 time in total.

Post Reply

Return to “Maling”